Čína
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Navazuji na předchozí příspěvek:
21.12. Yongdeng–Wushaoling section of G30 Lianyungang–Khorgas Expressway; délka: 105 km
21.12. Guazhou–Liuyuan section of G30 Lianyungang–Khorgas Expressway; délka: 86 km
25.12. Hanzhong–Lüeyang section of the Shiyan–Tianshui Expressway; délka: 118 km
28.12. Hunan section of the Suizhou–Yueyang Expressway; délka: 24 km
28.12. Ruiji–Xunwu section of G35 Jinan–Guangzhou Expressway; délka: 124 km
28.12. Nanchang–Fengxin Expressway; délka: 39 km
29.12. Shaoxing–Zhuji Expressway; délka: 62 km
30.12. Xinzhou–Baode Expressway; délka: 192 km
V prosinci 2011 Čína dala do provozu celkem 1.194 km dálnic a rychlostních silnic. Je to 16% z celoročně odevzdaných nových dálnic v zemi. Opravdu hezký dárek.
21.12. Yongdeng–Wushaoling section of G30 Lianyungang–Khorgas Expressway; délka: 105 km
21.12. Guazhou–Liuyuan section of G30 Lianyungang–Khorgas Expressway; délka: 86 km
25.12. Hanzhong–Lüeyang section of the Shiyan–Tianshui Expressway; délka: 118 km
28.12. Hunan section of the Suizhou–Yueyang Expressway; délka: 24 km
28.12. Ruiji–Xunwu section of G35 Jinan–Guangzhou Expressway; délka: 124 km
28.12. Nanchang–Fengxin Expressway; délka: 39 km
29.12. Shaoxing–Zhuji Expressway; délka: 62 km
30.12. Xinzhou–Baode Expressway; délka: 192 km
V prosinci 2011 Čína dala do provozu celkem 1.194 km dálnic a rychlostních silnic. Je to 16% z celoročně odevzdaných nových dálnic v zemi. Opravdu hezký dárek.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
děkuji za upozornění, už jsem to opravil
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
31.12. Naxi–Xuyong section of Naqian Expressway (part of G76); délka: 73 km
Čína v roce 2011 otevřela 11.000 km dálnic a rychlostních silnic. Dálniční síť dosáhla ke 31.12.2011 rekordních 85.000 km. Připomínám, že v roce 2020 má být dálniční síť v rozsahu 140.000 km. Na konci roku 2010 disponovala Čína sítí o rozsahu 74.300 km. Ke konci roka 2009 to bylo 66.100 km.
Čína v roce 2011 otevřela 11.000 km dálnic a rychlostních silnic. Dálniční síť dosáhla ke 31.12.2011 rekordních 85.000 km. Připomínám, že v roce 2020 má být dálniční síť v rozsahu 140.000 km. Na konci roku 2010 disponovala Čína sítí o rozsahu 74.300 km. Ke konci roka 2009 to bylo 66.100 km.
Re: Čína
Cinani investicemi do infrastruktury umele udrzuji vysoky rust HDP. Absence takoveho boomu vystavby v USA a EU mi spise nez nedostatek planovani prijde jako dostatek zdraveho rozumu.hh píše:Neskutečný, 11 000 má Francie, Německo 12 za celou dobu.
Re: Čína
Jsou v naprosto odlišných situacích: Číňani dohání skluz z minulých desetiletí, zatímco USA, Francie nebo Německo mají v podstatě hotovo. My bychom se ale měli v tomto inspirovat spíš v Číně a co nejdříve dotáhnout těch našich chybějících cca 1000 km (klidně i na dluh, tohle je investice), taky máme slušný skluz.X236K píše:...Cinani investicemi do infrastruktury umele udrzuji vysoky rust HDP. Absence takoveho boomu vystavby v USA a EU mi spise nez nedostatek planovani prijde jako dostatek zdraveho rozumu.
Re: Čína
Souhlasim jen castecne. Ano, USA a zapad EU uz ma infrastrukturu dobudovanejsi, nez Cina a CR. Souhlasim take, ze investice do infrastruktury je dobra a mozna i na dluh. Ale ne v rozsahu, jaky provadi Cina. V Cine jde o bezbrehe megalomanstvi, motivovane nejen snahou o vybudovani infrastruktury, ale take touhou predhonit Zapad, utopit snadno dostupne uvery a maskovat strukturalni problemy ekonomiky podavanim investicnich steroidu.Standa píše:Jsou v naprosto odlišných situacích: Číňani dohání skluz z minulých desetiletí, zatímco USA, Francie nebo Německo mají v podstatě hotovo. My bychom se ale měli v tomto inspirovat spíš v Číně a co nejdříve dotáhnout těch našich chybějících cca 1000 km (klidně i na dluh, tohle je investice), taky máme slušný skluz.
Re: Čína
Nejsem zrovna expert na Čínu, takže netuším, jaké jsou její reálné potřeby, co se dániční sítě týče. Je to docela rozsáhlá země, navíc velmi hustě obydlená (myšleno tam, kde je obydlená), takže 140.000 km dálnic mi nepřijde až tak moc - i náš plán je v přepočtu na obyvatele ambicióznější. Ale ty další důvody, co uvádíte, zní dost logicky, takže na nich asi taky něco bude.X236K píše:...Souhlasim jen castecne. Ano, USA a zapad EU uz ma infrastrukturu dobudovanejsi, nez Cina a CR. Souhlasim take, ze investice do infrastruktury je dobra a mozna i na dluh. Ale ne v rozsahu, jaky provadi Cina. V Cine jde o bezbrehe megalomanstvi, motivovane nejen snahou o vybudovani infrastruktury, ale take touhou predhonit Zapad, utopit snadno dostupne uvery a maskovat strukturalni problemy ekonomiky podavanim investicnich steroidu.
Re: Čína
co nejdříve dotáhnout těch našich chybějících cca 1000 km (klidně i na dluh, tohle je investice), taky máme slušný skluz .. no pokud by se tady stavělo za ty čínský ceny, tak už máme postavýno
Vona ta Čína to možná hrne ve velkym z podobných důvodů -- za pár let bude taky stavět za jiný ceny a s vyššíma obtížema. Tady se bohužel zcela prosraly investičně i předpisově schůdný osmdesátý léta a v devadesátých se to dodělalo tim, že jakýkoli plánování bylo vyhlášený za zločin
Vona ta Čína to možná hrne ve velkym z podobných důvodů -- za pár let bude taky stavět za jiný ceny a s vyššíma obtížema. Tady se bohužel zcela prosraly investičně i předpisově schůdný osmdesátý léta a v devadesátých se to dodělalo tim, že jakýkoli plánování bylo vyhlášený za zločin
Naposledy upravil(a) jonáš dne 2.1.2012 10:52:57, celkem upraveno 1 x.
Re: Čína
Zato my dokážem nekvalitně stavět pomalu i draze, že
A ještě pokud možno v neefektivních trasách, zatimco ty kritický se nechávaj vyhnít. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03f#unread
A ještě pokud možno v neefektivních trasách, zatimco ty kritický se nechávaj vyhnít. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 03f#unread
Re: Čína
Netvrdim, ze se v CR deje vsechno spravne. Jen rikam, ze Cina by pro nas nemela byt vzorem, protoze informace, ktere protecou az k nam, predvadeji hlavne to pozlatko monumentalni vystavby.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Na internetu je dostatek velikých map s dálniční sítí Číny. Dodávám, že právě nyní v dalších letech se má rozvoj dálnic soustředit v střední a západní části země.
K temu, co tady čtu. Ano je to opravdu neskutečné. Teď konečně chápe každý, co se myslí pod pojmem "čínský apetit".
Čína má nyní 2. nejrozsáhlejší dálniční síť na světě, po USA. A kolem roku 2020-2025 předběhne i USA. Zcela zbytečně se kritizuje nějaká strukturální chyba ekonomiky: stavebnictvé jako celek pohání HDP Číny již pár let. Nová výstavba tvoří až 40% podíl na kladných číslech HDP. Ale proč ne? Proč by Čína měla neustále investovat na "dluhopisy" USA a dalších zemí? Je to nejlidnatější země, kde každým rokem cca. 40 mil. obyvatel se má citelně lépe. Je to číslo, o jakém se USA+EU již ani jen nezdá. A s tím potenciálem kde ještě asi 1 mld. obyvatel žije v chudobě je obrovský prostor na další vzmáhání.
Je to prostě tak, politici Číny stanovili na roky 2000-2020 jako prioritu dopravní infrastrukturu. To nejsou jen dálnice, ... ročně se zde postaví 90.000 km silnic, 10.000 km dálnic, dalších 60-70.000 km venkovských silnic se zpevní. Staví se tisícky km rychlostních železničních tratí, staví se desítky velikých letišť, staví se sítě metra. Na margo čínských cen -> až bude Česká republika pumpovat peníze do znárodněných stavařských společností a dotovat ceny ocele a betonu a "nebabrat" se s ekologama a pozemky, pak se i ceny v ČR stáhnou o 1/3 úplně v klidu. Nemyslete si, že v Číně není korupce ... a nezapomínejte prosím, že čínské dálnice jsou ve valné většině zpoplatněné mýtem, které patří k nejvyšším na světě, až do 0,21 USD za 1 km.
K temu, co tady čtu. Ano je to opravdu neskutečné. Teď konečně chápe každý, co se myslí pod pojmem "čínský apetit".
Čína má nyní 2. nejrozsáhlejší dálniční síť na světě, po USA. A kolem roku 2020-2025 předběhne i USA. Zcela zbytečně se kritizuje nějaká strukturální chyba ekonomiky: stavebnictvé jako celek pohání HDP Číny již pár let. Nová výstavba tvoří až 40% podíl na kladných číslech HDP. Ale proč ne? Proč by Čína měla neustále investovat na "dluhopisy" USA a dalších zemí? Je to nejlidnatější země, kde každým rokem cca. 40 mil. obyvatel se má citelně lépe. Je to číslo, o jakém se USA+EU již ani jen nezdá. A s tím potenciálem kde ještě asi 1 mld. obyvatel žije v chudobě je obrovský prostor na další vzmáhání.
Je to prostě tak, politici Číny stanovili na roky 2000-2020 jako prioritu dopravní infrastrukturu. To nejsou jen dálnice, ... ročně se zde postaví 90.000 km silnic, 10.000 km dálnic, dalších 60-70.000 km venkovských silnic se zpevní. Staví se tisícky km rychlostních železničních tratí, staví se desítky velikých letišť, staví se sítě metra. Na margo čínských cen -> až bude Česká republika pumpovat peníze do znárodněných stavařských společností a dotovat ceny ocele a betonu a "nebabrat" se s ekologama a pozemky, pak se i ceny v ČR stáhnou o 1/3 úplně v klidu. Nemyslete si, že v Číně není korupce ... a nezapomínejte prosím, že čínské dálnice jsou ve valné většině zpoplatněné mýtem, které patří k nejvyšším na světě, až do 0,21 USD za 1 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Jak se rozvíjí čínská národní síť (dálnice a rychlostní silnice)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Tak ještě i ta mapa (z wiki) čínské dálniční sítě
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Tohle je jako slovenský Váh při Žilině
http://images.ccoo.cn/bbs/2011526/2011526912126.jpg - veliký obrázek
Jde o část dálnice G5 Beijing-Kunming expressway; odevzdaná do provozu byla v 05/2011; jedno ze spojení se severními částemi země.
http://images.ccoo.cn/bbs/2011526/2011526912126.jpg - veliký obrázek
Jde o část dálnice G5 Beijing-Kunming expressway; odevzdaná do provozu byla v 05/2011; jedno ze spojení se severními částemi země.
Re: Čína
Na té první fotce minulého příspěvku: zdá se mi to nebu tam je v tom esíčku zákaz předjíždění ?
Re: Čína
Tohle nezapomínejte prosím, že čínské dálnice jsou ve valné většině zpoplatněné mýtem, které patří k nejvyšším na světě, až do 0,21 USD za 1 km. mě tam taky překvapilo, dokonce se tam vybírá i na lepších jedničkách dle našeho standardu, ale na druhý straně tam maj ceny pohonných hmot cca na polovině naší úrovně (v kursu).
Hlavně si zatim dokážou asi pohlídat svoje mladý flexibilní a (všeho) schopný managery, na rozdíl od nás
http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-5431 ... cssd-i-ods
Hlavně si zatim dokážou asi pohlídat svoje mladý flexibilní a (všeho) schopný managery, na rozdíl od nás
http://zpravy.ihned.cz/politika/c1-5431 ... cssd-i-ods
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Ano, mají takhle k dobru dalších 1.000 km dálnic, respektivě z těch 85.000 tvoří tu 1.000 km ten Tchaj-wan.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
diskuze k "čínskému problému" je zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=55&t=3260
sem to opravdu nepatří ...
sem to opravdu nepatří ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Ono je to celkem dle variantu 130-180 km. Čína posuzuje, zda postavit tunel nebo most nebo kombinaci těchto staveb. A co se týče jiného komentáru, že čo si myslí o nezávislosti, tak v samotném Tchaj-wanu je část veřejnosti za opětovné spojení, něco jako udělal Hong-Kong. Nezapomínejme, že v Číne již jsou mostní stavbu dlouhé i přes 30 km.Standa píše:Díky za mapku, stáhl jsem si ji taky z Wiki (abych mohl rozluštit čísla dálnic). Nejvíc mě ovšem zaujal ten most na Taiwan na dálnici č.3 (cca 150 km), na ten budu hodně zvědavý!
Vláda Číny chce začít s výstavbou po roce 2015.
Navíc, Tchaj-wan bude stavět most na svém území, který právě přibliží územně Čínu. Jde o stavbu, kterou popíši ve vláknu k Tchaj-wanu, v nákladech 250 mil. USD v délce 5,4 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Čína
Je čas rozdráždit své oko nad dalším „dílkem“. Čína otevřela nejdelší most spojující dva tunely se jménem Aizhai. Je 1.176 metrů dlouhý, nachází se 336 metrů na kaňonem DeHong, který najdeme poblíž města Jishou v čínské provincii Hunan. Tvoří úsek tzv. Jishou-Chadong Expressway, 64 km dálnice mezi zřejmými městy, která celá vede podobným terénem, jenž můžete vidět na přiložených záběrech. Proto polovinu její délky tvoří celkem 18 tunelů a jak vidno, mosty budou mít v její délce také co říci. Do provozu byl uveden k 31.3.2012.
Rozsáhlá fotogalerie a že je na co koukat: http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... hai_Bridge . (nevím zda ten chlapík s tím koštětem je jištěn ale to jen malý postřeh)
Rozsáhlá fotogalerie a že je na co koukat: http://highestbridges.com/wiki/index.ph ... hai_Bridge . (nevím zda ten chlapík s tím koštětem je jištěn ale to jen malý postřeh)