Itálie

Země EU kromě Česka
Odpovědět
ceskedalnice.cz
Autor
Příspěvky: 99
Registrován: 25.2.2009 22:14:27
Kontaktovat uživatele:

Itálie

Příspěvek od ceskedalnice.cz »

it-flag.gif
it-flag.gif (595 bajtů) Zobrazeno 39833 x
it-map.gif
it-map.gif (26.59 KiB) Zobrazeno 39832 x
Rozloha: cca. 300 000 km2
Počet obyvatel: cca. 60,4 mil.
Největší město: Řím (cca. 2,9 mil., s okolím cca. 4,3 mil. obyv.)
Další velká města: Miláno (cca. 1,4 mil., s okolím cca. 4,3 mil. obyv.), Neapol (cca. 1 mil., s okolím cca. 4,2 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 28.12.2020 16:11:10, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

28.12.2020 jsem napsal souhrn týkající se dálniční sítě (rozsah 7000 km): http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 57#p225957 .

Ministerstvo infrastruktury a mobility :arrow:

http://www.mit.gov.it/

Několik dálničních společností :arrow:

http://www.autostrade.it/ - A1, A2, A3, ...
http://www.stradeanas.it/ - A19 Palermo - Catania, A28 Portogruaro - Sacile Ovest - Conegliano

O dálničních správcích pak zde více:

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 032#p78032
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p105243
k 12/2022 stát ovládl většinu dálniční sítě: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 84#p265784
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.12.2022 0:23:01, celkem upraveno 9 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Významní 13 km dlouhý tunel Frejus (přes Alpy spojil Francii a Itálii) :arrow:

http://www.tunneldufrejus.com/
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2006 se italské dálniční společnosti domluvili se státem, že se budou zaměrávat hlavně na modernizaci a opravy na dálnicích a do r. 2017 proinvestují 41 mld. € na tyto ůčely. Na nové projekty se domluvila suma 24 mld. €, ale zde je pouze odporučení italské vlády, které když se nedodrží v konkrétních případech, tak se neprodlouží další koncese po r. 2017.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav z r. 2007:

Vzhledem k atypickému tvaru poloostrova a díky prastaré tradici, která již za starých Římanů vyžadovala dobré spojení s koloniemi, disponuje italské hospodářství rozvinutou silniční, železniční, námořní, leteckou a potrubní dopravou. Velmi omezený význam má říční doprava, protože Itálie má jen malé úseky splavných řek a kanálů. Páteří vnitrostátní dopravy se stal systém silnic, jejichž výstavba vycházela ze staré tradice z dob římského impéria. Na silniční síť navázaly železnice. Přes dosažené úspěchy však současný dopravní systém zaostává nejen za potřebami italské ekonomiky (s negativním dopadem na konkurenceschopnost italského zboží na mezinárodních trzích), ale i evropského společného standardu. Itálie, kterou od zbytku kontinentální Evropy odděluje alpský horský masív, překonatelný pouze v omezeném počtu průsmyků, je v neustálém rozporu (pokud jde o kamionovou přepravu) s Rakouskem, Švýcarskem a Francií, které se nerady smiřují s úlohou tranzitních zemí jejichž životní prostředí je nadměrně zatěžováno narůstajícím počtem projíždějících kamionů.

Silniční síť je rozdělena do čtyř základních kategorií: dálnice (autostrade), státní, provinční a komunální silnice (strade statali, provinciali, comunali). Silnice jsou vesměs v dobrém technickém stavu, za průjezd dálnic jsou vybírány poplatky.

Značným problémem je doprava v zimním období, kdy je uzavřena celá řada alpských průsmyků a silniční spojení s Francií a Švýcarskem se uskutečňuje tunely pod Grand San Bernardo a Monte Bianco. Silniční síť neodpovídá potřebám silničního zatížení a neumožňuje rychlou přepravu osob a zboží.

Celková síť dálnic měří 6.100 km, státních silnic je 44.750 km, provinciálních 110.000 km a komunálních silnic (mimoměstských) 141.700 km, to je celkem více než 302.000 km. Přes poměrně značnou výstavbu dálnic je jejich podíl na celkové silniční síti malý a dosahuje jen 2%. Dálnice jsou zčásti ve státním a zčásti v soukromém vlastnictví.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Italská dálniční policie disponuje nejrychlejším policejním autem v Evropě. Na konci roka 2008 dostala Lamborghini Gallardo LP560-4. Tohle auto dosahuje 325 km/h. Dokonce mu proto museli upravit i policejní majáky. Na palubě má taky defibrilátor srdce a kameru schopnou přenášet signál přes GPS rovnou na policejní stanici. Na tohle auto má výcvik 30 policajtů, z toho taky 3 policajtky. Motor je V10 5,2 s 560 koní (z 0 na 100 km/h za 3,7s). Kamera je taky napojena na databazu kradnutých aut, takže podle značky to policejt ihned vidí. Autem se taky provážejí orgány (dárcovství), takže je v něm taky speciální chladnička. Vystřídalo starší model z r. 2004, protože to najelo přes 150 000 km.

Rekordním úlovkem je chycený šéf italského telekomu, který v noci jel na porsche 320 km/h.

I první z r. 2004 a další z r. 2008 je dárkem z fabriky. Používá se pouze na jihu Itálie a to především na dálnici A3 bude pouzivat Salerno - Reggio Calabria. To je dálnice, kde se neplatí mýto a tedy tam není jak případného hříšnika zastavit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Stav z r. 2008

Itálie má cca. 6500 km dálnic. Nových úseků se staví minimum, priorita je modernizovat staré a rozšiřovat je na 2x3 aneb 2x4 pruhy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Dne 8. února 2009 se otevřel dlouho očekávaný dálniční úsek kolem Benátek, dlouhý 32 km na 2x3 pruhy. Stará dálnice přes město se přejmenovala na A57. Zůstal tedy jediný problém, směrem na Terst na konci nového úseku je stará dálnice, která je stále pouze na 2x2. Začalo se zde síce jednat o rozšíření na 2x3, ale to bude trvat ještě několik let.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 22.4.2016 9:00:43, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Boj s krizí: Italská vláda v březnu 2009 také rozhodla, že postaví most, který konečně fixně spojí Sicíliu a italskou pevnivnu. Cena má být 6,1 mld. €, pričemž vláda vyčlenila zatím pouze 1,3 mld. €. K projektu si vláda želá soukromý sektor a chtěla by to postavit přes PPP. Vláda také rozhodla, že podpoří výstavbu dálniční sitě v jihoitalském regióně Kalábrie, který už roky bojuje s nedostatečnou infrastrukturou. Vláda chce také financovat výstavbu velké lombardské dopravní osi Pedemontana. Silnice by měla spojit město Bergamo a s milánským letištěm Malpensa a je to největší infrastrukturální projekt v oblasti silnic.

Oblast budoucího mostu Sicílie-italská pevnina :arrow:

Obrázek Obrázek
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

Většina hlavních silnic a také dálnic byla postavěna ještě za Římské říše. Římané stavěli silnice dle čtyř základních pravidel:

1. Co nejpříměji. :arrow: Tedy dle možností co nejmíň zatáček.
2. Co nejrovněji. :arrow: Tedy přidávaní zeminy anebo naopak její odběr.
3. Co nejlevněji. :arrow: Silnice se stavěli v časech míru samotnými vojáky.
4. Pro minimální ůdržbu. :arrow: Kanalizace po obou stranách.

Pak zde byli značné výhody:

1. Později to pomohlo silnice rozšířit pro větší provoz.
2. Usnadnilo to převoz materiálů a taky vojáci vydrželi déle jít.
3. Armáda disponovala stavěbními odborníky a taky množstvem silních mužů.
4. Nejdřív hodně kamene, pak betonu a nakonec speciální dlaždice. Mezi ně pak směs zeminy a písku. Po bocích kanalizační sběrače a taky příkopy.

Pozorované jevy v Itálii:

*na mnoha horských místech se našli také opěrné zdi a zářezy
*na rovinách se zistili opravdu hluboké základy, někde až 70 cm kamení
*zistilo se, že zde byly pravidelně rozmístněné služby pro pocestné

Pozorovaný jev v Chorvatsku:

Většina dnešní trasy Jadranska Magistrala byla postavěna ještě římskými vojákmi a pak se tato trasa pouze modernizovala a rozšířila pro provoz automobilů.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Itálie

Příspěvek od kik »

Loni jsem pri dovolene v Toscansku projel italske dalnice od Brenneru do Florencie a pak zpet od Florencie pres Benatky a Udine smerem na Villach. Celkove se da rici, ze s vyjimkou useku Bologna - Florencie byl vsude kvalitni povrch. Na A1 z Bologne do Florencie se povrch misty blizil nasi D1 nebo D11, ale to je zpusobeno tim ze jednak tesne za Bologni se projizdelo stavbou (dalnice se rozsirovala na 3 pruhy v kazdem smeru), dale se opravuje a buduje novy obchvat kolem Florencie a hlavne se buduje novy usek v Apeninach smerem z Florencie na Bolognu. Stavajici dalnice tam vede mnozstvim kratkych tunelu a hlavne je plna zatacek s ne moc kvalitnim povrchem.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Itálie

Příspěvek od mapman »

Italové mají velmi kvalitní asfalt, a nutno podotknout, že za tím stojí dva hlavní faktory: krátké zimy a dobré vztahy s Lybijí (resp. s lybijskou ropou ;))
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Itálie

Příspěvek od martin »

A třetí faktor je tučné mýto.
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Itálie

Příspěvek od Nosorožec »

nemyslím si, že italské mýto je tučné. Ve srovnání s Francií nebo Chorvatskem...
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Itálie

Příspěvek od martin »

Takže pro srovnání:

I: Brennero - Roma, cca 710 km, 42,60 EUR
HR: Goričan - Ravča, cca 580 km, 215,00 HRK

I kdybychom řekli kurz 1 HRK = 3,5 CZK, tak 1 km = 1,3 CZK
a obdobně 1 EUR = 25 CZK, tak 1 km = 1,5 CZK

Co vy na to?
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Itálie

Příspěvek od Nosorožec »

máte pravdu - Chorvatsko beru zpět - vidím, že Italové zdražili. Je fakt, že už jsem tam za dálnici dlouho neplatil ze svého, tak mi to uniklo... :?
ajaks
Příspěvky: 3
Registrován: 6.6.2009 19:41:23

Re: Itálie

Příspěvek od ajaks »

Dobrý večer,
jedu za 3 týdny do Itálie -Silvi Marina (po vlastní ose) a zajímal by mě popis cesty a jestli je to dobře značené a v neposlední řadě poplatky.
Předem moc díky.
martin
Autor
Příspěvky: 834
Registrován: 25.2.2009 22:25:13
Bydliště: R1 Exit 16 a D5 Exit 28

Re: Itálie

Příspěvek od martin »

Něco můžete nalézt přímo zde http://www.ceskedalnice.cz/pro-ridice/zahranici, nebo na www.autostrade.it

Značení v Itálii bývá velmi dobré, občas je ale "přeznačkováno" :)
ajaks
Příspěvky: 3
Registrován: 6.6.2009 19:41:23

Re: Itálie

Příspěvek od ajaks »

Pokud je to tak jak říkáte, pak by to neměl být problém se někam dostat.
Jak jsem už psal jde mi hlavně o to,abych nezajel zbytečně.
A slyšel jsem,že u Benátek to bývá hodně zacpané.Jsem z Prostějova a chceme vyjet,tak kolem 20:oo hidiny.Máme nástup v sobotu do 14:00,doufám,že to bude stačit.Jinak dík za odpověd
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Itálie

Příspěvek od Diaľničiar »

ajaks píše:A slyšel jsem,že u Benátek to bývá hodně zacpané.Jsem z Prostějova a chceme vyjet,tak kolem 20:oo hidiny.Máme nástup v sobotu do 14:00,doufám,že to bude stačit.Jinak dík za odpověd
Stačí so přečíst tuto tému, konkrétně je zde příspěvek: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=1350#p1350 , kde se dočtete, že v 02/2009 se již otevřel 32 km obchvat Benátek na 3+3 pruhy. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
ajaks
Příspěvky: 3
Registrován: 6.6.2009 19:41:23

Re: Itálie

Příspěvek od ajaks »

Díky za pomoc :shock:
tracer
Příspěvky: 1
Registrován: 25.7.2009 19:18:14

Re: Itálie

Příspěvek od tracer »

Italské dálnice mi připadají ze všech evropských dálnic nejlepší a nejrychlejší. Jezdí se tam sice dost rychle, ale zároveň s tím se tam dodržuje řidičská etika a tolerance. Na mě to tam tak alespoň působilo.
mts
Příspěvky: 595
Registrován: 1.4.2009 8:19:14

Re: Itálie

Příspěvek od mts »

tak to jsme asi byli kazdy v jine italii. za sera a leckdy i v noci nesviti, podjizdeni zprava, telefonovani a za jizdy a nevenovani se rizeni atd atd...
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Itálie

Příspěvek od Nosorožec »

jedna chuťovka ze Sicílie - most na A20 Messina-Palermo u obce Sant´Ambrogio
Přílohy
DSCN8414.JPG
DSCN8414.JPG (87.86 KiB) Zobrazeno 40119 x
DSCN8417.JPG
DSCN8417.JPG (140.94 KiB) Zobrazeno 40128 x
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Itálie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tož to je paráda ten most, a pokud tam nejsou PHS, jakože asi ne, tak musí být bomba výhled.
R48 -> D48 se podařilo!
Odpovědět

Zpět na „Evropská unie“