Tak částečně s tebou musim souhlasit. Na této dálnici je značení opravdu špatně čitelné a to hlavně proto, že je tam těch informací opravdu hodně. Nevim, jestli si zaslouží srovnání s I/13 ale je fakt že se řadí mezi ty užší. Zvláš při návratu z anglie působí trochu srandovně. Jinak ve směru B-přístav čs je. V opačném směru už ale ne.Fox Mulder píše:Mám projetou dálnici A16 na úplném severu Francie, již celkem 3x a to v obou směrech, konkrétně úsek od belgických hranic podél pobřeží Severního moře až do města Calais (je to cca 60 km).
Tuto dálnici nevlastní žádný koncesionář, vlastníkem je tedy stát. Ten za dálnici nevybírá žádné poplatky (dálnice je zdarma) a podle toho to také vypadá. Povrch je sice v pořádku, bez problémů, ale dálnice je úzká a členitá, připomíná naše 2+2 proudé silnice I. třídy (jako např. I/13 v Ústeckém kraji). Dálnice je označena normálně dopravní značkou "dálnice", povoleno je zde obvykle plných 130 km/h, kolik se smí ve Francii. U městské aglomerace (konkrétně u města Dunkerque) jen 110 km/h.
Zajímavé je, že na dálnici nejsou patníky s odrazky, resp. odrazky na svodidlech (ty jsou u nás standardem nejen na dálnicicích a rychlostnicích, ale i silnicích I. a II. tříd). V některých místech nejsou ani reflexní vodorovné dopravní značení (reflexní čáry na silnici), takže jízda v noci je zde velmi nepříjemná. Francouzské dálniční dopravní cedule (návěsti) jsou velmi nepřehledné, špatně čitelné (je to tenké písmo), je na nich příliš mnoho údajů (potřebovali byste nejlépe zastavit a 2 minuty studovat co tam vše je), jsou příliš vysoko nad dálnicí, takže pokud si je chce v noci přečíst, musíte zapnout dálková světla, jinak vůbec netušíte co tam je.
Problémem je i ve Francii v noci natankovat nebo se najíst v nějakém fastfoodu, protože Francouzi v noci spí a úplně všude je zavřeno a ticho. Takže pokud potřebujete, natankujte a najezte se v Belgii, ta v noci nespí, např. u Bruselu je v noci normálně plný provoz jako je u nás ve dne. Poslední čerpací stanice v Belgii na dálnici je Texaco (v obou směrech), cca 25 km před hranicemi Belgie/Francie, mají otevřeno 24h a mají i LPG. Na této francouzské dálnici se žádné čerpací stanice nenacházejí, takže pokud není noc a Francouzi nespí, lze někam sjet do města a tam natankovat.
Francie všeobecně
Re: Francie všeobecně
Re: Francie všeobecně
Netušíte jak to vypadá s dostavbou dálnice A51? (Aix en Provence-Grenoble)? Četl jsem o protestech a značné finanční náročnosti, ale přijde mi to jako dobrá alternativa k ceste sever-jih, soudě podle leteckých snímků se dle současného ukončení na obou koncích ale podle mě s blízkým propojením nepočítá.
Re: Francie všeobecně
Já bych měl dotaz ke koncesím ve Francii, ale to téma je zamknuté.
Jaký je plán po uplynutí koncese? Předpokládám, že jsou udělené na 25-30 let. Poté se provede generální rekonstrukce a dálnice převezme stát? Tedy tak, jak je to prezentováno s PPP u nás? Nebo zůstanou dálnice stávajícím operátorům? Bude se měnit nebo rušit mýto?
Už něco takového proběhlo? Případně na které dálnici a kdy má vypršet koncese nejdříve?
Jaký je plán po uplynutí koncese? Předpokládám, že jsou udělené na 25-30 let. Poté se provede generální rekonstrukce a dálnice převezme stát? Tedy tak, jak je to prezentováno s PPP u nás? Nebo zůstanou dálnice stávajícím operátorům? Bude se měnit nebo rušit mýto?
Už něco takového proběhlo? Případně na které dálnici a kdy má vypršet koncese nejdříve?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Zvažoval jsem zda to mám dát sem ale vzhledem k tomu, že to jsou čistá fakta, dal jsem to do "struktury" a ano ta téma je a bude uzamknuta. Dají se tam najít rychlé a přesné informace.
Nesleduji, kdy jako první pomine některá z koncesí, první budou mezi 2020-2025. Co se stane? Dálnice se dostanou opětovně do rukou státu. A co udělá stát? -> možná že prodlouží koncesi, možná že neprodlouží. Možná že ponechá mýto a možná že ne. Kdo ví?
Osobně si myslím, že stát nebude chtít provozovat dálnice sám. Tedy že udělí nebo prodlouží koncesi. Buď za dalších podmínek (stavebních) aneb i finančních (že by se dělil o zisk s operátorem - a takové koncese jsou tak v JAR jak i na Jamajce).
Ani pojem GO (generální oprava) není na místě. Zcela jistě se to netýká všech koncesí vzhledem k faktu, že mnohé úseky se opraví 2x počas plynutí koncese. Maximálně se provedou kontroly atp. a udělí se záruka na objekty.
Nesleduji, kdy jako první pomine některá z koncesí, první budou mezi 2020-2025. Co se stane? Dálnice se dostanou opětovně do rukou státu. A co udělá stát? -> možná že prodlouží koncesi, možná že neprodlouží. Možná že ponechá mýto a možná že ne. Kdo ví?
Osobně si myslím, že stát nebude chtít provozovat dálnice sám. Tedy že udělí nebo prodlouží koncesi. Buď za dalších podmínek (stavebních) aneb i finančních (že by se dělil o zisk s operátorem - a takové koncese jsou tak v JAR jak i na Jamajce).
Ani pojem GO (generální oprava) není na místě. Zcela jistě se to netýká všech koncesí vzhledem k faktu, že mnohé úseky se opraví 2x počas plynutí koncese. Maximálně se provedou kontroly atp. a udělí se záruka na objekty.
Re: Francie všeobecně
Díky za odpověď i za dokument o historii koncesí ve Francii z vedlejšího vlákna. Mnoho věcí vysvětluje, ale zároveň vznáší mnoho jiných otázek.
Jedna jdoucí k počátku koncesí: Jakou výhodu mělo stavět dálnice přes koncesionáře, když vše plánoval stát, koncesionář byla státní společnost a na úvěry byla poskytnuta státní záruka? To ani není PPP, tam žádný soukromý sektor nefiguruje.
Jedna jdoucí k počátku koncesí: Jakou výhodu mělo stavět dálnice přes koncesionáře, když vše plánoval stát, koncesionář byla státní společnost a na úvěry byla poskytnuta státní záruka? To ani není PPP, tam žádný soukromý sektor nefiguruje.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Ptáte se na období, ve kterém mnohé země žili v komunizmu a mnohé tak nežili. Jaký to mělo efekt? V těch časech to efekt mělo obrovský, o PPP se v tom období myslím ani nemluvilo a ani to není v tom dokumento tak napsané. Jenom to stát oddělil, byly to státní společnosti. A pak v posledních letech, desítky let po té co to spustil, tu základní síť začal privatizovat a uděloval koncese. Získal tak v jednom tom období až 14 mld. € a dalších min. 23 mld. € se tam musí během nějakého období vložit. Třeba jen VINCI Autoroutes v roce 2011 investovalo do své sítě 1,3 mld. €. Plus nyní z podnikání těch firem má stát další zisky - z daní.
Vždy bude mnoho otázek, ať už dám jakoukoliv odpověď. Myslím, že co se týče základní historie vývoje koncesií ve Francii až po nynější fungování je zde odpovědí dostatek.
Vždy bude mnoho otázek, ať už dám jakoukoliv odpověď. Myslím, že co se týče základní historie vývoje koncesií ve Francii až po nynější fungování je zde odpovědí dostatek.
Re: Francie všeobecně
Historicky podstatné je spíš to rozhodnutí stavět dálnice zpoplatněné mýtem za km hned od začátku, tak aby se pokryly náklady.
Pak se už jenom měnily modely od státního k privátnímu.
Pak se už jenom měnily modely od státního k privátnímu.
Re: Francie všeobecně
Ty se právě ale nikdy nepokryjí, byla tam právě i ta finanční ingerence státu, hlavně tedy u méně zatížených úseků, na to jsem se původně ptal, jestli tomu tak skutečně bylo.dvs píše:Historicky podstatné je spíš to rozhodnutí stavět dálnice zpoplatněné mýtem za km hned od začátku, tak aby se pokryly náklady.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Francie všeobecně
V roce 1955 měla Francie 80km dálnic a zaostávala hlavně za Německem a výstavba vázla.
např:
http://www.info-autoroute.com/hier.html
Většinou o tomto období je tam jenom pár řádků.
např:
http://www.info-autoroute.com/hier.html
Většinou o tomto období je tam jenom pár řádků.
Jakou část nákladů pokryje mýto (peage) ve Francii?martini píše:Ty se právě ale nikdy nepokryjí
Re: Francie všeobecně
Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí
http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv
Ať žije byrokracie.
http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv
Ať žije byrokracie.
Re: Francie všeobecně
No to se mi moc nezdá, že by šlo Vídeňskou úmluvu tak snadno obejít. To by se dalo za "výbavu řidiče" prohlásit všechno. Musím říct, že bych uvítal potvrzení této zprávy z nějakého o fous serioznejších zdroje, že je zrovna lžidnes...martin píše:Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí
http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv
Ať žije byrokracie.
Re: Francie všeobecně
Psali o tom všude možno, např:
http://auto.aktualne.centrum.cz/novinky ... ?id=735307
http://auto.aktualne.centrum.cz/novinky ... ?id=735307
pivko píše:No to se mi moc nezdá, že by šlo Vídeňskou úmluvu tak snadno obejít. To by se dalo za "výbavu řidiče" prohlásit všechno. Musím říct, že bych uvítal potvrzení této zprávy z nějakého o fous serioznejších zdroje, že je zrovna lžidnes...martin píše:Ve Francii zaváději povinnost řidiče mít u sebe od 1.6. alkoholtester, to platí i pro řidiče z ostatních zemí
http://auto.idnes.cz/ve-francii-musi-mi ... tomoto_fdv
Ať žije byrokracie.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.2.2021 11:46:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
SDEL Transport Services (člen VINCI Energies France) ve spolupráci se Actemium Network (člen VINCI Energies) byl jmenován společností Renault k výstavbě 200 nabíjecích míst pro elektromobily v Paříži a v dalších 8 městech ve Francii. Zakázka začala v 01/2012 a trvat bude 3 měsíce. Náklady: 1,8 mil. €.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Na margo informace k tomu alkotesteru u řidiče vozidla.
*povinnost ve výbavě u řidiče od 1.6.2012
*kdo ho mít nebude: pokuta 11€; FR policie bude do 1.11.2012 zhovívavá a pokutu neuloží
*jde o franc. zákon, k povinné výbavě, alkotester se tam doplní
*alkotester musí mít certifikát
*běžně se jeho cena ve Francii pohybuje mezi 1,5-2€ (jednorázový) a je dostupný: v obchodní síti: Auchan, Carrefour, Casino, Cora a Monoprix a dále na čerpacích stanicích
Tuto informaci čerpám z britského časopisu pro cestování. Tam je uvedeno (kromě příslušné fracnc. legislativy), že Brit si alkotester zakoupí již na terminálu na trajektové lince. Takže se to opravdu týká všech, nikoliv jen Francouzů.
*povinnost ve výbavě u řidiče od 1.6.2012
*kdo ho mít nebude: pokuta 11€; FR policie bude do 1.11.2012 zhovívavá a pokutu neuloží
*jde o franc. zákon, k povinné výbavě, alkotester se tam doplní
*alkotester musí mít certifikát
*běžně se jeho cena ve Francii pohybuje mezi 1,5-2€ (jednorázový) a je dostupný: v obchodní síti: Auchan, Carrefour, Casino, Cora a Monoprix a dále na čerpacích stanicích
Tuto informaci čerpám z britského časopisu pro cestování. Tam je uvedeno (kromě příslušné fracnc. legislativy), že Brit si alkotester zakoupí již na terminálu na trajektové lince. Takže se to opravdu týká všech, nikoliv jen Francouzů.
Re: Francie všeobecně
Tak v tom případě to první člověk, který to prožene až k mezinárodnímu řízení (protože prostě jde o porušení Vídeňské úmluvy, části o technických požadavcích), má reálnou šanci to sestřelit. Není mi proti srsti být tím, kdo to odešle ke všem čertům, ale dlouho se tam nedostanu a nemám na to.
3-2, 39-1, annx 5 -> nikde nic
3-2, 39-1, annx 5 -> nikde nic
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Koncern Renault-Nissan se pustí ve Francii do urychleného budování dobíjecích stanic pro elektromobily. Šéf pro elektromobily se vyjádřil, že by to neměla být hlavní úloha pro automobilky, ale že někdo musí převzít incitiavu.
Jde dle historie Michelinu, který rozvinul v roce 1910 iniciativu umístnění dopravních značek, které pomáhali motoristům rychleji dojít do cíle. Tehdy jich Michelin věnoval 30.000 místním samosprávám. Pak vydával automapy a později oceňovali restaurace dle hvězdiček Michelin.
Automobilka vybuduje 1.000 rychlodobíjecích stojanů na veřejných místech. Náklady na jeden se odhadují na 5.000 €. Budou stát na parkovištích, při supermarketech a na dalších dobře dostupných a viditelných místech. Koncern doposud investoval do vývoje a výroby elektromobilů cca. 4 mld. €.
Stát má v Renaultu 15% podíl, je jeho největším akcionářem a chce do roku 2015 vybudovat až 75.000 dobíjecích zásuvek. Nyní je ich v Evropě asi 15.000, nejvíce v Německu a v Nizozemii.
Renault uvede na trh svůj první elektromobil Zoe a očekává se, že do roku 2020 se bude prodej meziročně zvedat o +10%. Vláda podpořuje prodej elektromobilů částkou 5.000 €. Jejich podíl je asi 0,4% na prodeji. Celkově v záp. Evropě jen asi 0,1%.
Jde dle historie Michelinu, který rozvinul v roce 1910 iniciativu umístnění dopravních značek, které pomáhali motoristům rychleji dojít do cíle. Tehdy jich Michelin věnoval 30.000 místním samosprávám. Pak vydával automapy a později oceňovali restaurace dle hvězdiček Michelin.
Automobilka vybuduje 1.000 rychlodobíjecích stojanů na veřejných místech. Náklady na jeden se odhadují na 5.000 €. Budou stát na parkovištích, při supermarketech a na dalších dobře dostupných a viditelných místech. Koncern doposud investoval do vývoje a výroby elektromobilů cca. 4 mld. €.
Stát má v Renaultu 15% podíl, je jeho největším akcionářem a chce do roku 2015 vybudovat až 75.000 dobíjecích zásuvek. Nyní je ich v Evropě asi 15.000, nejvíce v Německu a v Nizozemii.
Renault uvede na trh svůj první elektromobil Zoe a očekává se, že do roku 2020 se bude prodej meziročně zvedat o +10%. Vláda podpořuje prodej elektromobilů částkou 5.000 €. Jejich podíl je asi 0,4% na prodeji. Celkově v záp. Evropě jen asi 0,1%.
Re: Francie všeobecně
Stát má v Renaultu 15% podíl.... a podporuje prodej elektromobilů částkou 5.000 €
hehe, a kruh se nam uzavrel.
podle mne muze jit o unahleny krok a vyhozene penize, lepsi by bylo mit vymysleny system a menit cele bateriove bloky (viz obdoba bomb na zemni plyn, bere se kus za kus, neplni se to na miste) - tzn. auto by najelo na rampu a robot ze spodu (z boku, ze zadu...) vymeni harmonizovane clanky. ale to uz jsem OT.
hehe, a kruh se nam uzavrel.
podle mne muze jit o unahleny krok a vyhozene penize, lepsi by bylo mit vymysleny system a menit cele bateriove bloky (viz obdoba bomb na zemni plyn, bere se kus za kus, neplni se to na miste) - tzn. auto by najelo na rampu a robot ze spodu (z boku, ze zadu...) vymeni harmonizovane clanky. ale to uz jsem OT.
Re: Francie všeobecně
No jsem zvědavej, co toto bude dělat s přenosovou sítí. Přece jen to bude nečekaný odběr.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie všeobecně
Větrníky a solárka to v poho utáhnou, jinak by se tak nepodporovali, ne?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Letním měsícům ve Francii vládne spolujízda
Spolujízda, nový typ stopování v placené verzi, která je organizována přes internet zažívá ve Francii pravý boom. Hlavním lídrem na trhu je internetový portál Covoiturage.fr, jehož prostřednictvím bylo minulý víkend přepraveno 348 000 cestujících, což představuje například 1 000 plně obsazených vysokorychlostních vlaků TGV. Toto číslo je rekordem od založení společnosti v roce 1994.
Spolujízda byla zprvu zaměřena na mladou generaci, která šetřila prostředky na jízdném. V současné době Couvoiturage využívají všechny generace napříč všemi sociálními vrstvami, od rodin s dětmi až po důchodce. Důvodů pro využití spolujízdy je více od ušetření nákladů (benzín, dálniční poplatky), až po ekologický faktor. Na webových stránkách společnosti lze konzultovat, kolik emisí bude ušetřeno vaší jízdou.
Společnosti spravující dálnice ve Francii se rozhodly reagovat na stoupající trend spolujízdy vybudováním více vyhrazených parkovišť. Chtějí tak reagovat na nepovolené parkování v blízkosti stanic pro vybírání mýtného, které se stalo místem pro nástup na spolujízdu. Dokonce se stále častěji stává, že cestující neváhají přecházet dálnici.
Největší lídr pro správu dálnic, firma VINCI, již postavil 13 parkovišť určených pro účastníky spolujízdy a do dvou let chce jejich počet zdvojnásobit. Ředitel divize dálnic, Patrick Jourdan, naznačil, že VINCI zvažuje zavést nový integrovaný systém, který by monitoroval obsazenost vozů a umožnil prodej spolujízdy přímo na dálnicích. Další důležitý hráč na trhu, firma SANEF , plánuje vybudovat 4 nová parkoviště do dubna 2013.
Spolujízda, nový typ stopování v placené verzi, která je organizována přes internet zažívá ve Francii pravý boom. Hlavním lídrem na trhu je internetový portál Covoiturage.fr, jehož prostřednictvím bylo minulý víkend přepraveno 348 000 cestujících, což představuje například 1 000 plně obsazených vysokorychlostních vlaků TGV. Toto číslo je rekordem od založení společnosti v roce 1994.
Spolujízda byla zprvu zaměřena na mladou generaci, která šetřila prostředky na jízdném. V současné době Couvoiturage využívají všechny generace napříč všemi sociálními vrstvami, od rodin s dětmi až po důchodce. Důvodů pro využití spolujízdy je více od ušetření nákladů (benzín, dálniční poplatky), až po ekologický faktor. Na webových stránkách společnosti lze konzultovat, kolik emisí bude ušetřeno vaší jízdou.
Společnosti spravující dálnice ve Francii se rozhodly reagovat na stoupající trend spolujízdy vybudováním více vyhrazených parkovišť. Chtějí tak reagovat na nepovolené parkování v blízkosti stanic pro vybírání mýtného, které se stalo místem pro nástup na spolujízdu. Dokonce se stále častěji stává, že cestující neváhají přecházet dálnici.
Největší lídr pro správu dálnic, firma VINCI, již postavil 13 parkovišť určených pro účastníky spolujízdy a do dvou let chce jejich počet zdvojnásobit. Ředitel divize dálnic, Patrick Jourdan, naznačil, že VINCI zvažuje zavést nový integrovaný systém, který by monitoroval obsazenost vozů a umožnil prodej spolujízdy přímo na dálnicích. Další důležitý hráč na trhu, firma SANEF , plánuje vybudovat 4 nová parkoviště do dubna 2013.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
Příjmy z provozu silničních radarů by měly dosáhnout nového rekordu v roce 2012. Po 630 milionech v roce 2011, jsou odhady vyčísleny až na 700 milionů Eur v letošním roce. Uvedl to Francouzský národní úřad pro dopravu a infrastrukturu (ANTAI). Odhady 700 miliónů Eur pro tento rok vycházejí z čísel prvního pololetí, kdy bylo na pokutách za rychlou jízdu vybráno 324 miliónů Eur. Důvod vysokých částek je nejen zvýšení počtu radarů, ale i nedisciplinovanost řidičů. Od počátku roku stoupl počet pokutovaných řidičů za rychlou jízdu o 20 %.Další příliv financí bude plynout od zahraničních řidičů. Například Blegičané donedávna nebyli stíháni za rychlou jízdu. Od 1. července 2012 pro ně však platí stejná pravidla, jako pro Francouze. Sejně tak i pro Lucemburčany a Švýcary.Na francouzských silnicích a dálnicích je umístněno vice než 2 200 radarů na stálých stanovištích (v roce 2008 jich bylo 1 500) a dále bylo zavedeno zařízení na sledování jízdy na červenou. Tento závažný silniční přestupek je penalizován čtyřmi body a pokutou 135 Eur.
Zdroj: La Tribune
Zdroj: La Tribune
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie všeobecně
Netušíte někdo, jak to vypadá s dokončením A51, minimálně s obchvatem Gapu?
Použil jsem totiž A51 jako alternativu k přeplněné A7, a musím říct, že je to, až na prvních cca 20km za Aix en Provance, luxusní dálnice přes nádhernou krajinu.
Použil jsem totiž A51 jako alternativu k přeplněné A7, a musím říct, že je to, až na prvních cca 20km za Aix en Provance, luxusní dálnice přes nádhernou krajinu.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Francie všeobecně
ani tady nic nové?
31.1.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN141 Chabanais - Étagnac 15.5.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN154 obchvat d'Allonnes a de Prunay-le-Gillon.
31.1.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN141 Chabanais - Étagnac 15.5.2013 se odevzdalo do provozu 2x2 RN154 obchvat d'Allonnes a de Prunay-le-Gillon.
Re: Francie všeobecně
Kvalita provedení stavby nevypadá na první pohled dobře. Příkop je nevydlážděný, plný vody, na svazích se projevuje eroze, vozovka vypadá zvlněně a ještě jako kdyby na ni stála voda.
Co je to za divné vnější vodící proužky?
Co je to za divné vnější vodící proužky?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Francie všeobecně
Z fotky bych kvalitu neposuzoval.
Ad vodicí proužky -to je pro určení bezpečné vzdálenosti.
P.S.: Nějaký posun s A51 kolem Gapu? Nebo je to definitivně mrtvé?
Ad vodicí proužky -to je pro určení bezpečné vzdálenosti.
P.S.: Nějaký posun s A51 kolem Gapu? Nebo je to definitivně mrtvé?
R48 -> D48 se podařilo!