I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín

Mohelnice (D35) – Šumperk (I/11) – Jeseník (I/60) – Polsko
andy
Příspěvky: 1275
Registrován: 6.8.2009 17:30:53
Bydliště: Mezi magistrálou a Jižní spojkou

I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín

Příspěvek od andy »

Vydáno souhlasné stanovisko k záměru tohoto obchvatu Šumperka.

Všechny posuzované aktivní varianty i v jejich různých kombinacích jsou z hlediska vlivu záměru na životní prostředí v dotčeném území prakticky rovnocenné.
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Přeložka silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov - Rapotín

Příspěvek od pavel.hrdina »

Bajecna zprava! Uz aby to stalo - tahle peaz dvou silnic prvni tridy je fakt sila. Ted jsem byl zase o vikendu v Jeseniku u rodicu a "uzival" jsem si ten prujezd od Bludova na sever temer neprerusovanou padesatkou.

Kdyz k tomu bude jeste aspon stavba Vlachov - Rajec, tak uz to bude az do Velkych Losin velice akceptovatelne. Obchvat Libive vznikne stejne az s pokracovanim R35 a prujezd okrajem Zabrehu se da povazovat za pomerne bezproblemovy.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Přeložka silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov - Rapotín

Příspěvek od Bobek »

To chtějí stavět celé najednou? Toť v našich končinch zjev vskutku nebývalý (a chvályhodný)!
Království a půl princezny za 511.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

To byla doba .... ale už je to tady :-)
Vypadá to ale, že by bylo potřeba změnit název tohoto vlákna
http://sumpersky.denik.cz/zpravy_region ... kopce.html

2Bobek - Zjev v našich končinách vskutku nebývalý se i nadále nekoná (neříkám, že je to v tomto případě špatně)....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Marooned17 »

Teda jestli těch 5 km placatým údolím bude stát 4 mld. Kč, tak to už někomu skutečně kape na karbit. :crazy:
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

Ne že bych v tom byl expert a chtěl obhajovat výši nákladů, jen bych chtěl podotknout, že budou muset minimálně řešit přejezd přes dvě ramena Moravy a železniční trať (asi estakáda), dál potom most přes Desnou. Přípojka ze Šumperka, což je součást stavby půjde opět přes železniční trať. K tomu dvě MUK ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od martini »

Marooned17 píše:Teda jestli těch 5 km placatým údolím bude stát 4 mld. Kč, tak to už někomu skutečně kape na karbit. :crazy:
Jojo, v google maps to vypadá placatý, já tě chápu :crazy: , narozdíl od těch 4 mld. Kč, které také nechápu a věřím, že se nejedná o reálný odhad nákladů...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od _jan91 »

Ta cena je teda síla i když místní poměry jsou relativně složité... Jinak Šumpersko si čtyřpruhovou přeložku I/44 určitě zaslouží, jednak kvůli provozu a taky kvůli rozvoji regionu. Jezdím tudy často do Jeseníků a obzvlášť v tomto úseku s peáží I/11 je cesta nepříjemná. Snad se "brzo" pohne s R35 i přeložka u Mohelnice a zbytek trasy abychom mohli mít další pěkné Rko (aspoň se 110) :)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Marooned17 »

Martini: To Bludovu skutečně přeji, sám jsem tam již jel a provoz je velmi hustý, jo, všiml jsem si, že se bude 2x překonávat Morava, ale přesto je to prostě moc. Přece nemůžeme stavět za ceny jako na průchodu D8 skrz Krušné hory a i ten byl předražený.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

Zrovna dnes byla dopolendne před bludovským kopcem cca 2 km kolona. Byla ledovka a přes kopec to prostě nešlo .. tedy do doby než to "prosolili" ... :-)
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

Tak ta cena je opravdu sila, sice je to Morava, ale v tomto miste je to stale jen bezna ricka nez poradna reka, to se da premostit dle meho docela jednoduse.

Co se tyka zeleznicni trati, tak to je videt ekonomicky diletantismus, kdyby ten 4produd udelali i jako obchvat Sumperka alespon na jeho konec kdyz uz to nechteji delat podle puvodniho planu, tak by meli min. 3 sjezdy a tento by nemusel byt delany na provoz 60 tis. aut a tudiz by ta spojka 2pruh na rondel mohl byt uzsi a konstukcne jednodussi.

Mj. by me zajimalo kdy merili ten 10-ti nasobny rozdil pred a za Sumperkem. To jim rozhodne v zime ani v lete vyjit nemohlo a jeste museli volit tyden s opravdu spatnym pocasim aby tam nebyl ani jeden turista a i tak bych tem cislum neveril. Jezdim velmi casto touto cestou do hor a nejmene do rozdvojeni 44 a 11 za Sumperkem se ten provoz jevi min. jako 1/2 toho co je pred Sumperkem.
bhs
Příspěvky: 762
Registrován: 27.4.2009 21:40:59
Bydliště: P6---Šumpersko

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od bhs »

Aktuální informace:
Pokud na konci obchvatu Postřelmova směrem na Šumperk nehledají zrovna naftu, tak druhou možností je, že dvě vrtné soupravy provádějí geologický průzkum připravované trasy ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Lenny »

Probíhající geologický průzkum v únoru 2012 :arrow: http://maps.google.cz/maps?q=Post%C5%99 ... 81,,0,4.11
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Likas
Příspěvky: 808
Registrován: 21.9.2011 10:08:48

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Likas »

To je technika. V3S a Gaz. Se divím, že speciálně u geotechniků tyhle starý mrchy stále přežívají...
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od mbmat »

Někde se tu psalo, že je to pro dobrej průchod terénem. Dneska by novej stroj s podobnejma vlastnostma byl moc drahej.
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od petsheny »

Tak se nám hezky chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku, ale nemáte někdo informaci, jak to vypadá s navazujícím obchvatel Šumperka? Ukončit čtyřpruh jen před městem by byla škoda. I kdyby to měli pokračovat zatím jen jako 1+1, tak by to stálo za to. (Následného pokračování až k Jeseníku se asi nedočkají ani moje děti, tak se raději ani neptám :mrgreen: )
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Za mě by dávalo v současnosti smysl, postavit 2-pruhové pokračování obchvatem Šumperka do Petrova n. Desnou + obchvat Terezína a ukončit to ve Velkých Losinách. Ten obchvat Šumperka do rozdělení na I/11 a I/44 možná v polovičním profilu, resp. tak, aby to šlo zkapacitnit bez velkých přeložek toho 2-pruhu, protože si myslím, že doprava přecejen naroste, když bude vše napojeno komfortně na 4-pruh až k D35, byť se zajisté tento region pomalu, ale jistě vylidňuje.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Lenny »

Udělala se EIA na úsek Postřelmov - Rapotín a dále se obchvat Šumperka neřeší. On hlavní cíl je Šumperk, zde ubývá hodně dopravy, proto se obchvat navrhuje ve dvoupruhu, na čtyřpruh nejsou intenzity a ani by ekonomicky nevyšel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Hanes »

Obchvat ve dvoupruhu bude ještě hromadu pětiletek stačit. Dnes se i v pátek odpoledne skoro třetina aut vytratí na kruháči u TDK, na dalších kříženích také něco a v Rapotíně už se z peáže na I/44 jede v klidu (i v zimě).
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

To je jasné, že bude stačit 2-pruh a beru zpět i tu větu o polovičním profilu, ono je pravda, že i kdyby každý druhý z vesnic za Šumperkem vzal auto a jel, tak to intenzity na 4-pruh neudělá. Je spíš malý zázrak, že se počítá s 4-pruhem až do Šumperka, když na mnoha místech pro 12-15 tisíc vozidel plánují 2 nebo 3-pruhy. :D :ok: :ok:
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Honey72 »

Ten čtyřpruh až za Šumperk byl projektován hlavně kvůli peáži.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Aram96 »

Je mě to jasné, ale bohužel musíme konstatovat, že měli velké oči. Resp.neodpovídá to současným potřebám.
Maršál
Příspěvky: 20
Registrován: 13.8.2014 22:35:27

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od Maršál »

No ten úsek Šumperk Rapotín by pomohl spíše Jesenicku a tak to bylo asi i myšleno.
Je to nejzakopanější okresní město v ČR. Kolik je dojezdnost z Jeseníku do krajského města??
ttc
Příspěvky: 431
Registrován: 9.2.2012 14:50:39

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od ttc »

Pánové trošku nesouhlasím - nechal bych to jako půl profil

Ano v Šumperku doprava na průtahu postupně ubývá (kolem nádraží je to OK) a pak přibývá, zejména poté co se setká současný průtah kolem nádraží se starou výpadovkou. K odlehčení dochází až na rozdělení I/44 a I/11.
Ano máte pravdu, že se tam dá předjíždět i v pátek odpoledne, ale není to žádná hitparáda.

Jinak dojezd z Jeseníku do Olomouce je cca 2 hodiny a je to cca 100 km.
Ale to si uvědomte, že Jeseník není nejvzdálenější město okresu tím je Javorník (I/60) či Zlaté Hory (mimo silnice I tř) od nich to je ještě +40 min.

A celé to dělají obce jezdí se tu údolími kde mimo obce je jen minimum cest. Samotný přejezd ČHS je sice o serpentýnech a tunel by se hodil ale z pohledu ekonomie a času na cestu by ty obchvaty za méně peněz udělali výrazně více muziky. (a to nemluvím jen o tomto úseku, ale třeba o Velkých losinách, Loučné, Koutech, Bělé)
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín

Příspěvek od kalanis »

Trasa I/44 je v ZÚR OK. Rozdělil jsem to tunelem pod Čhs Je to cca takhle nějak.
Jižní část
Severní část
Odpovědět

Zpět na „I/44“