I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín
I/11 a I/44 Šumperk – Rapotín
Vydáno souhlasné stanovisko k záměru tohoto obchvatu Šumperka.
Všechny posuzované aktivní varianty i v jejich různých kombinacích jsou z hlediska vlivu záměru na životní prostředí v dotčeném území prakticky rovnocenné.
Všechny posuzované aktivní varianty i v jejich různých kombinacích jsou z hlediska vlivu záměru na životní prostředí v dotčeném území prakticky rovnocenné.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přeložka silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov - Rapotín
Bajecna zprava! Uz aby to stalo - tahle peaz dvou silnic prvni tridy je fakt sila. Ted jsem byl zase o vikendu v Jeseniku u rodicu a "uzival" jsem si ten prujezd od Bludova na sever temer neprerusovanou padesatkou.
Kdyz k tomu bude jeste aspon stavba Vlachov - Rajec, tak uz to bude az do Velkych Losin velice akceptovatelne. Obchvat Libive vznikne stejne az s pokracovanim R35 a prujezd okrajem Zabrehu se da povazovat za pomerne bezproblemovy.
Kdyz k tomu bude jeste aspon stavba Vlachov - Rajec, tak uz to bude az do Velkych Losin velice akceptovatelne. Obchvat Libive vznikne stejne az s pokracovanim R35 a prujezd okrajem Zabrehu se da povazovat za pomerne bezproblemovy.
Re: Přeložka silnice I/11 a I/44 v úseku Postřelmov - Rapotín
To chtějí stavět celé najednou? Toť v našich končinch zjev vskutku nebývalý (a chvályhodný)!
Království a půl princezny za 511.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
To byla doba .... ale už je to tady
Vypadá to ale, že by bylo potřeba změnit název tohoto vlákna
http://sumpersky.denik.cz/zpravy_region ... kopce.html
2Bobek - Zjev v našich končinách vskutku nebývalý se i nadále nekoná (neříkám, že je to v tomto případě špatně)....
Vypadá to ale, že by bylo potřeba změnit název tohoto vlákna
http://sumpersky.denik.cz/zpravy_region ... kopce.html
2Bobek - Zjev v našich končinách vskutku nebývalý se i nadále nekoná (neříkám, že je to v tomto případě špatně)....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Teda jestli těch 5 km placatým údolím bude stát 4 mld. Kč, tak to už někomu skutečně kape na karbit.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ne že bych v tom byl expert a chtěl obhajovat výši nákladů, jen bych chtěl podotknout, že budou muset minimálně řešit přejezd přes dvě ramena Moravy a železniční trať (asi estakáda), dál potom most přes Desnou. Přípojka ze Šumperka, což je součást stavby půjde opět přes železniční trať. K tomu dvě MUK ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Jojo, v google maps to vypadá placatý, já tě chápu , narozdíl od těch 4 mld. Kč, které také nechápu a věřím, že se nejedná o reálný odhad nákladů...Marooned17 píše:Teda jestli těch 5 km placatým údolím bude stát 4 mld. Kč, tak to už někomu skutečně kape na karbit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ta cena je teda síla i když místní poměry jsou relativně složité... Jinak Šumpersko si čtyřpruhovou přeložku I/44 určitě zaslouží, jednak kvůli provozu a taky kvůli rozvoji regionu. Jezdím tudy často do Jeseníků a obzvlášť v tomto úseku s peáží I/11 je cesta nepříjemná. Snad se "brzo" pohne s R35 i přeložka u Mohelnice a zbytek trasy abychom mohli mít další pěkné Rko (aspoň se 110)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Martini: To Bludovu skutečně přeji, sám jsem tam již jel a provoz je velmi hustý, jo, všiml jsem si, že se bude 2x překonávat Morava, ale přesto je to prostě moc. Přece nemůžeme stavět za ceny jako na průchodu D8 skrz Krušné hory a i ten byl předražený.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Zrovna dnes byla dopolendne před bludovským kopcem cca 2 km kolona. Byla ledovka a přes kopec to prostě nešlo .. tedy do doby než to "prosolili" ...
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Tak ta cena je opravdu sila, sice je to Morava, ale v tomto miste je to stale jen bezna ricka nez poradna reka, to se da premostit dle meho docela jednoduse.
Co se tyka zeleznicni trati, tak to je videt ekonomicky diletantismus, kdyby ten 4produd udelali i jako obchvat Sumperka alespon na jeho konec kdyz uz to nechteji delat podle puvodniho planu, tak by meli min. 3 sjezdy a tento by nemusel byt delany na provoz 60 tis. aut a tudiz by ta spojka 2pruh na rondel mohl byt uzsi a konstukcne jednodussi.
Mj. by me zajimalo kdy merili ten 10-ti nasobny rozdil pred a za Sumperkem. To jim rozhodne v zime ani v lete vyjit nemohlo a jeste museli volit tyden s opravdu spatnym pocasim aby tam nebyl ani jeden turista a i tak bych tem cislum neveril. Jezdim velmi casto touto cestou do hor a nejmene do rozdvojeni 44 a 11 za Sumperkem se ten provoz jevi min. jako 1/2 toho co je pred Sumperkem.
Co se tyka zeleznicni trati, tak to je videt ekonomicky diletantismus, kdyby ten 4produd udelali i jako obchvat Sumperka alespon na jeho konec kdyz uz to nechteji delat podle puvodniho planu, tak by meli min. 3 sjezdy a tento by nemusel byt delany na provoz 60 tis. aut a tudiz by ta spojka 2pruh na rondel mohl byt uzsi a konstukcne jednodussi.
Mj. by me zajimalo kdy merili ten 10-ti nasobny rozdil pred a za Sumperkem. To jim rozhodne v zime ani v lete vyjit nemohlo a jeste museli volit tyden s opravdu spatnym pocasim aby tam nebyl ani jeden turista a i tak bych tem cislum neveril. Jezdim velmi casto touto cestou do hor a nejmene do rozdvojeni 44 a 11 za Sumperkem se ten provoz jevi min. jako 1/2 toho co je pred Sumperkem.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Aktuální informace:
Pokud na konci obchvatu Postřelmova směrem na Šumperk nehledají zrovna naftu, tak druhou možností je, že dvě vrtné soupravy provádějí geologický průzkum připravované trasy ....
Pokud na konci obchvatu Postřelmova směrem na Šumperk nehledají zrovna naftu, tak druhou možností je, že dvě vrtné soupravy provádějí geologický průzkum připravované trasy ....
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Probíhající geologický průzkum v únoru 2012 http://maps.google.cz/maps?q=Post%C5%99 ... 81,,0,4.11
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
To je technika. V3S a Gaz. Se divím, že speciálně u geotechniků tyhle starý mrchy stále přežívají...
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Někde se tu psalo, že je to pro dobrej průchod terénem. Dneska by novej stroj s podobnejma vlastnostma byl moc drahej.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Tak se nám hezky chystají úseky z Mohelnice až k Šumperku, ale nemáte někdo informaci, jak to vypadá s navazujícím obchvatel Šumperka? Ukončit čtyřpruh jen před městem by byla škoda. I kdyby to měli pokračovat zatím jen jako 1+1, tak by to stálo za to. (Následného pokračování až k Jeseníku se asi nedočkají ani moje děti, tak se raději ani neptám )
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Za mě by dávalo v současnosti smysl, postavit 2-pruhové pokračování obchvatem Šumperka do Petrova n. Desnou + obchvat Terezína a ukončit to ve Velkých Losinách. Ten obchvat Šumperka do rozdělení na I/11 a I/44 možná v polovičním profilu, resp. tak, aby to šlo zkapacitnit bez velkých přeložek toho 2-pruhu, protože si myslím, že doprava přecejen naroste, když bude vše napojeno komfortně na 4-pruh až k D35, byť se zajisté tento region pomalu, ale jistě vylidňuje.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Udělala se EIA na úsek Postřelmov - Rapotín a dále se obchvat Šumperka neřeší. On hlavní cíl je Šumperk, zde ubývá hodně dopravy, proto se obchvat navrhuje ve dvoupruhu, na čtyřpruh nejsou intenzity a ani by ekonomicky nevyšel.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Obchvat ve dvoupruhu bude ještě hromadu pětiletek stačit. Dnes se i v pátek odpoledne skoro třetina aut vytratí na kruháči u TDK, na dalších kříženích také něco a v Rapotíně už se z peáže na I/44 jede v klidu (i v zimě).
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
To je jasné, že bude stačit 2-pruh a beru zpět i tu větu o polovičním profilu, ono je pravda, že i kdyby každý druhý z vesnic za Šumperkem vzal auto a jel, tak to intenzity na 4-pruh neudělá. Je spíš malý zázrak, že se počítá s 4-pruhem až do Šumperka, když na mnoha místech pro 12-15 tisíc vozidel plánují 2 nebo 3-pruhy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Ten čtyřpruh až za Šumperk byl projektován hlavně kvůli peáži.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Je mě to jasné, ale bohužel musíme konstatovat, že měli velké oči. Resp.neodpovídá to současným potřebám.
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
No ten úsek Šumperk Rapotín by pomohl spíše Jesenicku a tak to bylo asi i myšleno.
Je to nejzakopanější okresní město v ČR. Kolik je dojezdnost z Jeseníku do krajského města??
Je to nejzakopanější okresní město v ČR. Kolik je dojezdnost z Jeseníku do krajského města??
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Pánové trošku nesouhlasím - nechal bych to jako půl profil
Ano v Šumperku doprava na průtahu postupně ubývá (kolem nádraží je to OK) a pak přibývá, zejména poté co se setká současný průtah kolem nádraží se starou výpadovkou. K odlehčení dochází až na rozdělení I/44 a I/11.
Ano máte pravdu, že se tam dá předjíždět i v pátek odpoledne, ale není to žádná hitparáda.
Jinak dojezd z Jeseníku do Olomouce je cca 2 hodiny a je to cca 100 km.
Ale to si uvědomte, že Jeseník není nejvzdálenější město okresu tím je Javorník (I/60) či Zlaté Hory (mimo silnice I tř) od nich to je ještě +40 min.
A celé to dělají obce jezdí se tu údolími kde mimo obce je jen minimum cest. Samotný přejezd ČHS je sice o serpentýnech a tunel by se hodil ale z pohledu ekonomie a času na cestu by ty obchvaty za méně peněz udělali výrazně více muziky. (a to nemluvím jen o tomto úseku, ale třeba o Velkých losinách, Loučné, Koutech, Bělé)
Ano v Šumperku doprava na průtahu postupně ubývá (kolem nádraží je to OK) a pak přibývá, zejména poté co se setká současný průtah kolem nádraží se starou výpadovkou. K odlehčení dochází až na rozdělení I/44 a I/11.
Ano máte pravdu, že se tam dá předjíždět i v pátek odpoledne, ale není to žádná hitparáda.
Jinak dojezd z Jeseníku do Olomouce je cca 2 hodiny a je to cca 100 km.
Ale to si uvědomte, že Jeseník není nejvzdálenější město okresu tím je Javorník (I/60) či Zlaté Hory (mimo silnice I tř) od nich to je ještě +40 min.
A celé to dělají obce jezdí se tu údolími kde mimo obce je jen minimum cest. Samotný přejezd ČHS je sice o serpentýnech a tunel by se hodil ale z pohledu ekonomie a času na cestu by ty obchvaty za méně peněz udělali výrazně více muziky. (a to nemluvím jen o tomto úseku, ale třeba o Velkých losinách, Loučné, Koutech, Bělé)
Re: I/11 a I/44 Postřelmov – Rapotín
Trasa I/44 je v ZÚR OK. Rozdělil jsem to tunelem pod Čhs Je to cca takhle nějak.
Jižní část
Severní část
Jižní část
Severní část