VMO: obecné info
VMO: obecné info
toš ať taky přispěju linkem do nového fóra, link na vizualizaci VMO na stránkách města Brna je zde: http://www.brno.cz/projekty/
Re: VMO: obecné info
Jat tak koukám na vizualizace staveb Tomkovo náměstí a Rokytova, tak by mě zajímalo jak bude řešeno provizorní ukončení stavby Rokytova před tunelem? Komunikace je vedena na mostě přímo do tunelu a MÚK přece není kompletní?
Re: VMO: obecné info
[quote=multi]Jat tak koukám na vizualizace staveb Tomkovo náměstí a Rokytova, tak by mě zajímalo jak bude řešeno provizorní ukončení stavby Rokytova před tunelem? Komunikace je vedena na mostě přímo do tunelu a MÚK přece není kompletní?[/quote]
V tom žádný problém není. Stavba by končila na MÚK Rokytova a propojení s ulicí Rokytova by bylo zajištěno pomocí větvi křižovatky.
Chybí větev Rokytova SV - Vinohrady, ale ta pro zprovoznění stavby VMO Rokytova není podstatná.
V tom žádný problém není. Stavba by končila na MÚK Rokytova a propojení s ulicí Rokytova by bylo zajištěno pomocí větvi křižovatky.
Chybí větev Rokytova SV - Vinohrady, ale ta pro zprovoznění stavby VMO Rokytova není podstatná.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: VMO: obecné info
Mám otázku ke stavbě MÚK Dobrovského - Svitavská radiála. Podle vizualicí to vypadá, že v "přímém směru" po VMO (I/42) bude průjezd pouze jedním pruhem, protože hlavní směr je tu evidentně z VMO (východ) na Svitavskou radiálu? Vzhledem k mostním konstrukcím mi přijde, že dodatečné rozšíření nebude možné? Nemá někdo projekt po ruce?
Díky.
Díky.
Re: VMO: obecné info
Jestli jsem to dobře pochopil, tak jde o směr Žabovřesky - Lesnická.
Nezapomínejte na to, že do zprovoznění R43 bude veškerý tranzit jezdit v trase MÚK Brno-západ - Pisarecký tunel - západní část VMO - tunel Dobrovského - Svitavská radiála. Současná trasa po Hradecké (II/640) bude opuštěna, tranzit bude nasměrován do tunelu Dobrovského a za ním na Sportovní (Svitavská radiála), tudíž zde bude komfortní odbočení.
Po výjezdu má vozovka 4 pruhy, následně se odpouje větev V7 (dvoupruhová, směr Dobrovského - Sportovní), která měla být původně jednopruhová, ale na základě požadavku investora byla přeměněna na dvoupruhovou a trasa pokračuje dvěma pruhy. Následně se trasa napojuje na větev B (směr Sportovní - Lesnická).
Ta vizualizace je asi nějaká starší podoba, která nebyla aktualizována o nové změny.
Nezapomínejte na to, že do zprovoznění R43 bude veškerý tranzit jezdit v trase MÚK Brno-západ - Pisarecký tunel - západní část VMO - tunel Dobrovského - Svitavská radiála. Současná trasa po Hradecké (II/640) bude opuštěna, tranzit bude nasměrován do tunelu Dobrovského a za ním na Sportovní (Svitavská radiála), tudíž zde bude komfortní odbočení.
Po výjezdu má vozovka 4 pruhy, následně se odpouje větev V7 (dvoupruhová, směr Dobrovského - Sportovní), která měla být původně jednopruhová, ale na základě požadavku investora byla přeměněna na dvoupruhovou a trasa pokračuje dvěma pruhy. Následně se trasa napojuje na větev B (směr Sportovní - Lesnická).
Ta vizualizace je asi nějaká starší podoba, která nebyla aktualizována o nové změny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: VMO: obecné info
Díky za info. Jinak je mi jasné, že tunely převezmou dopravu za Hradeckou.
Vámi popisované připojení na rampu B je ve vizualizaci jednopruhové (spojení dvou pruhů do jednoho se děje právě před touto rampou), toto mě zmátlo.
Díky za vysvětlení.
Vámi popisované připojení na rampu B je ve vizualizaci jednopruhové (spojení dvou pruhů do jednoho se děje právě před touto rampou), toto mě zmátlo.
Díky za vysvětlení.
Re: VMO: obecné info
Rampa B začíná na Sportovní a končí u zúžení před Lesnickými mosty. Je zhruba délkově podobná tomu co stojí dneska, tj. rampě A.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: obecné info
Tak preci jen...
Svitavská radiála se rozjede už letos
Zdroj: Brněnský deník, 11.9.2009, autor: Markéta Forró
Brno - Obří křižovatka v brněnské Sportovní ulici, takzvaná Svitavská radiála, se možná začne stavět už letos.
Díky penězům, které získalo od státu Ředitelství silnic a dálnic. Náspy pod chystané mosty, po kterých pojedou šňůry aut, tak nejspíš vzniknou do už konce letošního roku.
Stavba původně měla začít už letos v červnu, stát však na ni tehdy v rozpočtu nenašel místo. "Tehdy byl celkový nedostatek peněz na dopravní infrastrukturu, netýkalo se to samozřejmě jen Brna," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Teď to však vypadá, že se váznoucí stavební práce konečně pohnou kupředu. "Ředitelství silnic a dálnic mě ujistilo, že se pojede podle plánu. Zdržení by totiž mělo dalekosáhlé následky, nemohly by se otevřít tunely vedoucí pod Královým Polem a Žabovřeskami. Proto mě ta zpráva opravdu potěšila," uvedl primátor města Brna Roman Onderka. Podle jeho slov brněnský magistrát dělal všechno pro to, aby situace takto dopadla.
Zatím se na budoucí kolosální křižovatce, která bude zapojovat tunely Dobrovského v Králově Poli do velkého městského okruhu, udělaly jen základní přípravné práce. "Máme hotové přeložky plynovodu a horkovodů a další drobnější věci," uvedl vedoucí manažer stavby velkého městského okruhu Martin Kolátor. Díky přílivu peněz teď pracovníci připraví náspy pod mosty. "V těch místech jsou mokřady. Pokud bychom tam dali mosty bez pořádného základu, začaly by se časem hýbat. A ty náspy je potřeba udělat do zimy, pokud to nestihneme, zdrží to stavbu asi o půl roku," nastínil situaci Kolátor.
Svitavská radiála má navázat na vyústění Dobrovského tunelů, které mají být dokončené v roce 2011. Bude dál pokračovat ulicí Sportovní, směrem na Svitavy a do centra Brna. Bez radiály by se tunely, dlouhé kolem dvanácti set metrů, nemohly zprovoznit.
Aby si lidé dokázali představit, o jakou stavbu vlastně jde, a na vlastní oči se přesvědčit, v jaké jsou tunely fázi, připravilo Ředitelství silnic a dálnic a Sdružení velkého městského okruhu den otevřených dveří.
V sobotu od devíti hodin ráno do dvou hodin odpoledne si tak lidé projdou místa, kam normálně můžou jen těžké stroje a kvalifikovaní pracovníci. "Oba tunely jsou momentálně prokopané asi ze dvou třetin, to je zhruba osm set metrů každý. Výruby jsou zatím zpevněné betonovou směsí, aby se stěny nezbortily. Na prvních osmdesáti metrech jsou pokryté už i druhou zpevňovací vrstvou. Potom na ni ještě přijdou obklady," popsal současnou fázi stavby tunelů Kolátor.
Zájemcům o prohlídku doporučuje vzít si pevné boty. "Máme štěstí, že je rozumné počasí. Snad vydrží a návštěvníci se nám nebudou vracet obalení blátem od hlavy až k patě," usmál se Kolátor.
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=13440
Svitavská radiála se rozjede už letos
Zdroj: Brněnský deník, 11.9.2009, autor: Markéta Forró
Brno - Obří křižovatka v brněnské Sportovní ulici, takzvaná Svitavská radiála, se možná začne stavět už letos.
Díky penězům, které získalo od státu Ředitelství silnic a dálnic. Náspy pod chystané mosty, po kterých pojedou šňůry aut, tak nejspíš vzniknou do už konce letošního roku.
Stavba původně měla začít už letos v červnu, stát však na ni tehdy v rozpočtu nenašel místo. "Tehdy byl celkový nedostatek peněz na dopravní infrastrukturu, netýkalo se to samozřejmě jen Brna," řekl mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Teď to však vypadá, že se váznoucí stavební práce konečně pohnou kupředu. "Ředitelství silnic a dálnic mě ujistilo, že se pojede podle plánu. Zdržení by totiž mělo dalekosáhlé následky, nemohly by se otevřít tunely vedoucí pod Královým Polem a Žabovřeskami. Proto mě ta zpráva opravdu potěšila," uvedl primátor města Brna Roman Onderka. Podle jeho slov brněnský magistrát dělal všechno pro to, aby situace takto dopadla.
Zatím se na budoucí kolosální křižovatce, která bude zapojovat tunely Dobrovského v Králově Poli do velkého městského okruhu, udělaly jen základní přípravné práce. "Máme hotové přeložky plynovodu a horkovodů a další drobnější věci," uvedl vedoucí manažer stavby velkého městského okruhu Martin Kolátor. Díky přílivu peněz teď pracovníci připraví náspy pod mosty. "V těch místech jsou mokřady. Pokud bychom tam dali mosty bez pořádného základu, začaly by se časem hýbat. A ty náspy je potřeba udělat do zimy, pokud to nestihneme, zdrží to stavbu asi o půl roku," nastínil situaci Kolátor.
Svitavská radiála má navázat na vyústění Dobrovského tunelů, které mají být dokončené v roce 2011. Bude dál pokračovat ulicí Sportovní, směrem na Svitavy a do centra Brna. Bez radiály by se tunely, dlouhé kolem dvanácti set metrů, nemohly zprovoznit.
Aby si lidé dokázali představit, o jakou stavbu vlastně jde, a na vlastní oči se přesvědčit, v jaké jsou tunely fázi, připravilo Ředitelství silnic a dálnic a Sdružení velkého městského okruhu den otevřených dveří.
V sobotu od devíti hodin ráno do dvou hodin odpoledne si tak lidé projdou místa, kam normálně můžou jen těžké stroje a kvalifikovaní pracovníci. "Oba tunely jsou momentálně prokopané asi ze dvou třetin, to je zhruba osm set metrů každý. Výruby jsou zatím zpevněné betonovou směsí, aby se stěny nezbortily. Na prvních osmdesáti metrech jsou pokryté už i druhou zpevňovací vrstvou. Potom na ni ještě přijdou obklady," popsal současnou fázi stavby tunelů Kolátor.
Zájemcům o prohlídku doporučuje vzít si pevné boty. "Máme štěstí, že je rozumné počasí. Snad vydrží a návštěvníci se nám nebudou vracet obalení blátem od hlavy až k patě," usmál se Kolátor.
http://www.modernibrno.cz/aktualita.htm?aktualita=13440
Re: VMO: obecné info
Aby nevznikla nejaka mylka: Vyruby jsou zpevnovany betonovou smesi jen na celbe, primarni tubus je tvoren ocelovymi zebry, armou a betonem (ca. 30 cm).Výruby jsou zatím zpevněné betonovou směsí, aby se stěny nezbortily. Na prvních osmdesáti metrech jsou pokryté už i druhou zpevňovací vrstvou. Potom na ni ještě přijdou obklady
Prvnich osmdesat metru nyni neni kryto zpevnovaci vrstvou. Je zatim pouze potazeno zlutou izolacni folii a forma na vylevani sekunderu se zatim pripravuje (resp. v tunelu II je smontovana a ceka pred portalem a u tunelu I se teprve stavi). Dve ste metru ma jiz vybetonovanou vozovku a chodniky. Mno, to nam to zase novinari popletli ...
R50
Trochu OT dotaz, ale nechci zakladat nove tema. Min. rok probehla vymena povrchu na R50 (ul. Ostravska; cca mezi MUK s Cernovickou a D1) ve smeru z centra. Opacny smer (do centra) slibovali vymenit tento rok. Tusi nekdo, kdy tato akce probehne?
Re: VMO: obecné info
jj.. taky me to zajima.. nejdriv to melo byt koncem srpna.. pak pry az po papezovi.. prelom zari a rijna.. no a ted je tu listopad.. takze zrejme nebyly penize a oprava nebude..
Re: VMO: obecné info
V předpolí Husovického mostu (v křižovatce Provazníkova/Karlova) od včerejška stojí vrtná souprava a vrtá a vrtá. V bedničkách už je vyskládána řádka jádra z vrtu.
Re: VMO: obecné info
Takze zrejme geotechnicky pruzkum pro VMO Tomkovo nam.-Rokytova ...jk2 píše:V předpolí Husovického mostu (v křižovatce Provazníkova/Karlova) od včerejška stojí vrtná souprava a vrtá a vrtá. V bedničkách už je vyskládána řádka jádra z vrtu.
Re: VMO: obecné info
Změna brněnského územního plánu umožní rozvoj dopravy
Brno - Na brněnské radnici začínají přípravy stavby velkého městského okruhu u Tomkova náměstí a prodloužení tramvajové trati do Bosonoh. Zastupitelé tento týden souhlasili s tím, aby urbanisté začali chystat změny územního plánu, které stavby umožní... U Tomkova náměstí mají zase urbanisté vyřešit, jak tam zbudovat další část velkého městského okruhu, aniž by se musela bourat tamní sportoviště.
Brno - Na brněnské radnici začínají přípravy stavby velkého městského okruhu u Tomkova náměstí a prodloužení tramvajové trati do Bosonoh. Zastupitelé tento týden souhlasili s tím, aby urbanisté začali chystat změny územního plánu, které stavby umožní... U Tomkova náměstí mají zase urbanisté vyřešit, jak tam zbudovat další část velkého městského okruhu, aniž by se musela bourat tamní sportoviště.
Re: VMO: obecné info
Stavba VMO Tomkovo náměstí od března 2009 nemá platné územní rozhodnutí. Původní rozhodnutí bylo zrušeno nejvyšším soudem. V současné době se ŘSD snaží získat územní rozhodnutí zpět. Původní ÚR obsahovalo celou řadu chyb a hlavně znehodnocovalo bez náhrady celou zástavbu RD v dolní části ulice Provazníkova a Tomkova náměstí. Do půlky října ŘSD nevědělo, kde vůbec Tomkovo náměstí leží a animace jsou velmi zastaralé a neodpovídají terénu a předloženým plánům ( jsou tak z roku 2003)
Hlavní problém celé křižovatky je zastínění a utopení původní zástavby pod těleso náspu a mostu. Vzhledem k orientaci průčelí (uliční fronty) směrem k jihu se stanou původní RD zcela neobyvatelné. Dům na Tomkově náměstí bude zcela schován pod mostní konstrukcí.
Některé další domy, míň zasažené stavbou , ale budou vykoupeny. např. dům vedle sokolovny Dukelská 6.
V současné době probíhá geologický průzkum a simulují se hlukové a zastiňovací studie. I když výkup asi 10 RD by vyšel ŘSD levněji, peníze jsou asi určeny pro jiné příjemce....
Hlavní problém celé křižovatky je zastínění a utopení původní zástavby pod těleso náspu a mostu. Vzhledem k orientaci průčelí (uliční fronty) směrem k jihu se stanou původní RD zcela neobyvatelné. Dům na Tomkově náměstí bude zcela schován pod mostní konstrukcí.
Některé další domy, míň zasažené stavbou , ale budou vykoupeny. např. dům vedle sokolovny Dukelská 6.
V současné době probíhá geologický průzkum a simulují se hlukové a zastiňovací studie. I když výkup asi 10 RD by vyšel ŘSD levněji, peníze jsou asi určeny pro jiné příjemce....
Re: VMO: obecné info
Únorové fotky ze stavby I/42 Brno, Žabovřesky, mosty ev.č. 42-002.1,2 a 42-002A.1,2 http://dalnice-silnice.cz/galerie/10020 ... index.html
a ze současné ul. Žabovřeské http://dalnice-silnice.cz/galerie/10020 ... index.html
a ze současné ul. Žabovřeské http://dalnice-silnice.cz/galerie/10020 ... index.html
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: obecné info
Lenny nevis jestli uz byla vybrana varianta MUK Kninicska?
btw. co budou jeste rok a pul delat na tom moste.. pripada mi to jako zbytecny protahovani kvuli nedostatkum financi
btw. co budou jeste rok a pul delat na tom moste.. pripada mi to jako zbytecny protahovani kvuli nedostatkum financi
Re: VMO: obecné info
Byla vybrána varianta MÚK Kníničská, ve které bude doplněna o fyzicky oddělený kolektor. Je to tato varianta http://www2.brno.cz/projekty/source/zab ... tml?2zab11
Letos by měla být zprovozněna opravená druhá polovina. Červen 2011 nutně nemusí znamenat, to že se bude pracovat na mostech, může se pracovat i na něčem jiném. Nebo to může být i kvůli financování.
Letos by měla být zprovozněna opravená druhá polovina. Červen 2011 nutně nemusí znamenat, to že se bude pracovat na mostech, může se pracovat i na něčem jiném. Nebo to může být i kvůli financování.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: obecné info
Co dál? Svitavská radiála, přemostění i další tunel
BRNO Dobrovského tunely nejsou v současnosti jedinou stavbou velkého městského okruhu. Probíhá jich několik a další se připravují. Mnoho z nich bojuje s finančními i projektovými problémy.
Jednou z nejdůležitějších je Svitavská radiála na ulici Sportovní. Osmisměrná křižovatka má navazovat na výjezd z Královopolských tunelů. Stavba radiály se od počátku potýká s problémy s financováním. „Kvůli ekonomické krizi klesají příjmy ze spotřební i silniční daně a z elektronického mýtného. Stručně řečeno, prostě nebudeme mít peníze, s nimiž jsme počítali,“ odůvodnil loňské jaro odklad počátku stavby mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Dalším z projektů je přemostění řeky Svitavy a Tomkova náměstí, které má začít letos v červenci. Vyžádá si více než jednu miliardu korun a dokončeno by mělo být v listopadu 2012.
Na Rokytově ulici je na dobu od léta 2011 až do podzimu 2013 naplánována výstavba přemostění Karlovy ulice, Maloměřického náměstí a Klukovy ulice. Silnice bude pokračovat přes mimoúrovňovou křižovatku do plánovaného tunelu Pod Akátkami. Rozpočet je stanoven na více než jeden a půl miliardy korun.
Mimoúrovňové křižovatky Hlinky a Kníničská budou mezi roky 2013 až 2016 propojeny. Odhadovaná cena projektu činí téměř dvě miliardy korun.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Morava
BRNO Dobrovského tunely nejsou v současnosti jedinou stavbou velkého městského okruhu. Probíhá jich několik a další se připravují. Mnoho z nich bojuje s finančními i projektovými problémy.
Jednou z nejdůležitějších je Svitavská radiála na ulici Sportovní. Osmisměrná křižovatka má navazovat na výjezd z Královopolských tunelů. Stavba radiály se od počátku potýká s problémy s financováním. „Kvůli ekonomické krizi klesají příjmy ze spotřební i silniční daně a z elektronického mýtného. Stručně řečeno, prostě nebudeme mít peníze, s nimiž jsme počítali,“ odůvodnil loňské jaro odklad počátku stavby mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.
Dalším z projektů je přemostění řeky Svitavy a Tomkova náměstí, které má začít letos v červenci. Vyžádá si více než jednu miliardu korun a dokončeno by mělo být v listopadu 2012.
Na Rokytově ulici je na dobu od léta 2011 až do podzimu 2013 naplánována výstavba přemostění Karlovy ulice, Maloměřického náměstí a Klukovy ulice. Silnice bude pokračovat přes mimoúrovňovou křižovatku do plánovaného tunelu Pod Akátkami. Rozpočet je stanoven na více než jeden a půl miliardy korun.
Mimoúrovňové křižovatky Hlinky a Kníničská budou mezi roky 2013 až 2016 propojeny. Odhadovaná cena projektu činí téměř dvě miliardy korun.
Regionální mutace| Mladá fronta DNES - jižní Morava
Re: VMO: obecné info
Ono se opravdu počítá s tím, že se letos se stavbou Tomkovo náměstí započne? Mě jsem za to, že je to kvůli penězům u ledu.
Re: VMO: obecné info
V červenci se rozhodně nezačne, těch důvodů proč se tak nestane, je více než jen peníze.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: VMO: obecné info
nevím kde si novináři vycucali termín zahájení akce Tomkovo náměstí červenec letošního roku.
Nejsou peníze na tuto stavbu.
Stavba nemá ani územní rozhodnutí, natož stavební povolení
Nezahájilo se vykupování nemovitostí v trase.
Když vše půjde hladce a ŘSD dodrží všechny dohody zahájení bude cca léto 2012.
Nejsou peníze na tuto stavbu.
Stavba nemá ani územní rozhodnutí, natož stavební povolení
Nezahájilo se vykupování nemovitostí v trase.
Když vše půjde hladce a ŘSD dodrží všechny dohody zahájení bude cca léto 2012.
Re: VMO: obecné info
Možná někde něco našli o původním termínu zahájení... Klidně můžou psát, že se má do roku 2010 dostavět celá dálniční síť jak jsem kdysi viděl v dokumentech . Od té doby se to jen a jen posunuje...
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: VMO: obecné info
Milý pane takynovináři z plátku MF Pozítří: nevím, kde je v Brně Klukova ulice. Zajímalo by mě, které náměstí je Maloměřické. A přečíst si z prvního serveru, který se mi namane, dávno už neplatný termín, přičemž další události okolo něj jsou notoricky známé, umí každý de...il. Což jste Vy.
Jednat se má samozřejmě o KULKOVU ulici, o maloměřické SEŘAĎOVACÍ NÁDRAŽÍ, a jak je to s termíny, vědí, kromě Vás, všichni.
Pane Bože, to je zase pitomec!
Jednat se má samozřejmě o KULKOVU ulici, o maloměřické SEŘAĎOVACÍ NÁDRAŽÍ, a jak je to s termíny, vědí, kromě Vás, všichni.
Pane Bože, to je zase pitomec!