Dokončení D8

Praha – Ústí nad Labem – Německo
Odpovědět
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dokončení D8

Příspěvek od MPMP »

Dr.Fe1 píše:Prosím Vás vždyť je to směšné. Vy si opravdu někdo s plnou vážností myslíte, že by stavba tunelu mohla zkrachovat na tom, že by v kraji velkolomů a staleté povrchové těžby nebylo kam uložit rubaninu ?
Jestliže nepovažujete za "vážný důvod" nutnost provozovat elektráránu o výkonu x MW jen pro účely toho tunelu (Jiná než tepelná dost dobře nepřicházela v době posuzování v úvahu, zkusíte aspoň odhadnout ekologickou zátěž, kterou by způsobila za 50 let provozu?), pak je uložení rubaniny skutečně jen drobnost.
A stržení podzemní vody a tím zdevastování té CHKO, kvůli které se to celé staví, to taky není argument? Co k tomuto bodu uvedete relevantního Vy?
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Michal R »

Tak se pokusím vnést trochu reálných dat.
Reálně přicházejí v úvahu tyto důlní prostory: Doly Nástup Tušimice, Doly Bílina, Důl Vršany Důl ČSA (ostatní dobývací prostory jsou až v Sokolovské pánvi a to už je FAKT daleko).

Takže doly Tušimice, Bílina a Vršany jsou stávající hlavní zdroje paliva s plánovaným provozem za rok 2040. Důl ČSA (možná se vám vybaví spor o Jiřetín a prolomení limitů) je na rozcestí: buď budou limity prolomeny a pak je zde uhlí do 2035 a nebo ne, a pak bude těžba ukončena 2017-2019.

Ostatní ukončená důlní díla jsou aktuálně rekultivována a to zpravidla formou napouštění (Barbora, Milada atd.) a jejich dodatečné zasypávání by bylo díky již provedeným terenním úpravám v jejich okolí velmi obtížně proveditelné (pokud vůbec). Vnější výsypky zakazuje jiná eviro legislativa, a nutno říct, že je to dobře.

Potvrzuji info od Kubajsu, že v současnosti není v regionu zbytného místa pro uložení rubaniny. Pokud ovšem někdo víte o (pro nás smrtelníky dosud utajeném) místě pro uložení skrývky či rubaniny, samozřejmě mám na mysli zcela legální místo, tak mohu přislíbit řádově statisícové provize za každý uložený milion kubíků. A to zcela vážně.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

MPMP: Je legrační jak jste utekl z jednoho tématu k jinému když jsem vaš pseudoargument vyvrátil. My se tady s panem Kubajsu už delší dobu bavíme o problematice uložení rubaniny a o ničem jiném. Jinak ovšem děkuji za pěknou ukázku logického faulu typu "úhybný manévr" :P

Logický klam je tvrzení, porušující zásady logického důkazu. Protože u málokterého je to na první pohled zřetelné, bývají logické klamy oblíbenou součástí argumentace propagandy a manipulátorů a v dnešní době různých konspiračních teorií.

Úhybný manévr (red herring)

V angličtině výraz znamená původně uzený sleď, obrazně (často v detektivkách) falešná stopa. Druhotný význam je patrně odvozen z triku při honu na lišku, kdy uzený sleď tažený jezdcem přes území lovu dokázal psy snadno svést ze stopy. V diskusích se jedná o odvedení pozornosti od meritu věci k podružnostem.

Podstatu klamu elegantně vystihuje známá anekdota: USA: Kolik je v SSSR průměrný plat kvalifikovaného dělníka? SSSR: A vy zase bijete černochy!
Manžel: Opravdu si nemůžeme dovolit norkový kožich. Pracuji dvanáct hodin denně a i tak máme sotva na nájem.
Manželka: A na tu mladou servírku tehdy před deseti lety jsi peníze měl, co?!





Michal R: O té stavbě se ale nerozhoduje dneska, na tom celý váš elaborát selhává. O stavbě se rozhodovalo v 90. letech a to bylo možností dost viz třeba ty Chabařovice možná též Radovesická výsypka (nevím). Věřím, ale že i dnes by se nějáké místo v tom zplundrovaném kraji mezi Ústím a Teplicemi našlo. Když se najde místo i v normální nezplundrované krajině (např. ze stavby tunelu Blanka), tak by byl zázrak, kdyby se v krajině zničené těžbou a průmyslem místo nenašlo.
Naposledy upravil(a) Dr.Fe1 dne 12.3.2012 15:02:45, celkem upraveno 2 x.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Standa »

Ještě doplním čtvrtý ekologický argument proti dlouhému tunelu (ať to máme pěkně pohromadě: 1. energetická náročnost provozu, 2. deponie výrubu, 3. hydrologická rizika), kterým by byla nutnost výstavby odvětrávací šachty, která by vycházela přímo do nejcennější části CHKO (té se budovaná trasa vyhýbá). Takže zásah při stavbě by byl mnohem více devastační a i samotný provoz by měl škodlivé důsledky. K tomu přičtěte enormní ekonomickou náročnost výstavby bez reálné návratnosti. Takže sečteno a podtrženo: celý ten návrh na dlouhý tunel byla pouze chiméra a jejím jediným smyslem bylo zastavit nebo alespoň zdržet výstavbu něčeho užitečnějšího - a to je vlastně hlavní smysl působení ekologistických (enviromentalistických) hnutí jako celku. Bohužel jim na to občas skočí nějací "užiteční idioti" - nechci nikoho obviňovat, sám jsem byl taky v 90.letech zklamán, že se neprosadila varianta dlouhého tunelu a potom jsem se nestačil divit, jak jsem byl naivní :oops: ...

OT: Železný doktore, nejste náhodou příbuzní s Dobronínem? ;)
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dokončení D8

Příspěvek od MPMP »

Dr.Fe1 píše:MPMP: Je legrační jak jste utekl z jednoho tématu k jinému když jsem vaš pseudoargument vyvrátil. My se tady s panem Kubajsu už delší dobu bavíme o problematice uložení rubaniny a o ničem jiném.

Michal R: O té stavbě se ale nerozhoduje dneska, na tom celý váš elaborát selhává. O stavbě se rozhodovalo v 90. letech a to bylo možností dost viz třeba ty Chabařovice možná též Radovesická výsypka (nevím). Věřím, ale že i dnes by se nějáké místo v tom zplundrovaném kraji mezi Ústím a Teplicemi našlo. Když se najde místo i v normální nezplundrované krajině (např. ze stavby tunelu Blanka), tak by byl zázrak, kdyby se v krajině zničené těžbou a průmyslem místo nenašlo.
Ukazuje se, že Vám skutečně nejde o věcnou diskuzi. Zkuste si projít tuto diskuzi a podívat se, kdo na co reagoval. Nevím co je VAŠÍM TÉMATEM, ale tématem tohoto vlákna ještě donedávna byla dostavba D8. Vnucujete sem názor, že se měl stavět dlouhý tunel. Když zde byly prezentovány minimálně 3 důvody, proč tato varianta nebyla zvolena ani jedním ze zainteresovaných orgánů, vybral jste si jeden jediný (uložení rubaniny) a stavíte na něm svoji teorii, že je chybný. Když Vám "začal docházet dech", tak jste prohlásil:
Dr.Fe1 píše:Prosím Vás vždyť je to směšné. Vy si opravdu někdo s plnou vážností myslíte, že by stavba tunelu mohla zkrachovat na tom, že by v kraji velkolomů a staleté povrchové těžby nebylo kam uložit rubaninu ?
Na to jsem zareagoval žádostí o Vaše vyjádření k dalším 2 důvodům. vaše reakce je na začátku tohoto příspěvku (únik od tématu).
Tohle není z Vaší strany diskuze, ale snaha prosadit svou "za každou cenu". Budu k Vám velmi vstřícný, můžete si stále ještě vybrat:
- buď považujete problém uložení rubaniny za důležitý, pak o něm, prosím diskutujte věcně, nebo
- jej za důležitý nepovažujete, pak ale neobviňujte z útěku od tématu, pokud Vám někdo položí jinou otázku.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

MPMP: to co píšete by jste měl vztáhnout sám na sebe. Vám zřejmě nejde o věcnou diskuzi. Já jsem se zde s panem Kubajsu bavil o rubanině (začal on), vy jste do toho vstoupil s břitkou žádostí, ať tedy konkrétně dokážu kam by se ta rubanina dala uložit. Já jsem vám zcela konkrétně vyhověl a vy jste bez jakékoliv souvislosti, aniž by jste jakkoliv reagoval na to co jsem vám na vaší žádost doložil, začal mluvit o něčem jiném. Tedy ukázkový případ logického faulu jak jsem doplnil v příspěvku výše. Namísto pokračování věcné diskuze je to u vás útěk bez souvislosti k jinému tématu. :ko:
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Standa píše:Ještě doplním čtvrtý ekologický argument proti dlouhému tunelu (ať to máme pěkně pohromadě: 1. energetická náročnost provozu, 2. deponie výrubu, 3. hydrologická rizika), kterým by byla nutnost výstavby odvětrávací šachty, která by vycházela přímo do nejcennější části CHKO (té se budovaná trasa vyhýbá). Takže zásah při stavbě by byl mnohem více devastační a i samotný provoz by měl škodlivé důsledky. K tomu přičtěte enormní ekonomickou náročnost výstavby bez reálné návratnosti. Takže sečteno a podtrženo: celý ten návrh na dlouhý tunel byla pouze chiméra a jejím jediným smyslem bylo zastavit nebo alespoň zdržet výstavbu něčeho užitečnějšího - a to je vlastně hlavní smysl působení ekologistických (enviromentalistických) hnutí jako celku. Bohužel jim na to občas skočí nějací "užiteční idioti" - nechci nikoho obviňovat, sám jsem byl taky v 90.letech zklamán, že se neprosadila varianta dlouhého tunelu a potom jsem se nestačil divit, jak jsem byl naivní :oops: ...

OT: Železný doktore, nejste náhodou příbuzní s Dobronínem? ;)
Vy a většina zde diskutujících byste se měli učit jak diskutovat trochu kultivivaně. Že když má někdo jiný názor, tak to nemusí být nepřítel. Dá se diskutovat i bez osobních útoků, věcně bez logických faulů a podpásových ran. Já bych vám mohl taky nadávat do idiotů a dobronínů, ale narozdíl od vás to nemám zapotřebí.
Naposledy upravil(a) Dr.Fe1 dne 12.3.2012 15:15:11, celkem upraveno 1 x.
MPMP
Příspěvky: 3278
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dokončení D8

Příspěvek od MPMP »

Dr.Fe1 píše:MPMP: to co píšete by jste měl vztáhnout sám na sebe. Vám zřejmě nejde o věcnou diskuzi. Já jsem se zde s panem Kubajsu bavil o rubanině (začal on), vy jste do toho vstoupil s břitkou žádostí, ať tedy konkrétně dokážu kam by se ta rubanina dala uložit.
Což jste zatím neučinil. ;)
Úsudek o "věcnosti" diskuze si každý jistě udělá sám.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Michal R »

To Dr. Fe1: píšete "Věřím, ale že i dnes by se nějáké místo v tom zplundrovaném kraji mezi Ústím a Teplicemi našlo."

Ano, vy máte svoji víru, ostatní diskutující předkládají informace, jež jsou ověřitelné z dostupných zdrojů / zpracovaných dokumentů / expertní praxe. Je na každém čtenáři, nechť posoudí sám.

Pokud ovšem míníte, že by byl zázrak, aby se vhodné místo nenašlo, tak směle do toho, a přestože si o vás myslím, že jste mluvka, umanutý diskutér a místy prudič, tak má nabídka platí a klidně vám dám vydělat. Teda pokud vám nevadí, že já (my) na tom vyděláme taky pěkný balík. Tak je-li to tak snadné, jsem v napjatém očekávání...
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

MPMP píše:
Dr.Fe1 píše:MPMP: to co píšete by jste měl vztáhnout sám na sebe. Vám zřejmě nejde o věcnou diskuzi. Já jsem se zde s panem Kubajsu bavil o rubanině (začal on), vy jste do toho vstoupil s břitkou žádostí, ať tedy konkrétně dokážu kam by se ta rubanina dala uložit.
Což jste zatím neučinil. ;)
Úsudek o "věcnosti" diskuze si každý jistě udělá sám.
Buď nevidíte nebo opět zcela nevěcně provokujete. Jestli jste to přehlédnul, tak vám to sem vkládám ještě jednou:

Prosím Vás vždyť je to směšné. Vy si opravdu někdo s plnou vážností myslíte, že by stavba tunelu mohla zkrachovat na tom, že by v kraji velkolomů a staleté povrchové těžby nebylo kam uložit rubaninu ? Jestli chcete namátkový příklad, tak třeba zde v prostoru bývalého lomu Chabařovice:

http://www.mapy.cz/#q=trmice&t=r&x=13.9 ... SmuKl4OeJj

O stavbě se rozhodovalo v roce 1994 (SEA), tehdy tam ještě nebylo jezero abylo možné naplánovat uložení horniny v tomto prostoru.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Michal R »

Dr.Fe1 píše:
MPMP píše:
Dr.Fe1 píše:MPMP: to co píšete by jste měl vztáhnout sám na sebe. Vám zřejmě nejde o věcnou diskuzi. Já jsem se zde s panem Kubajsu bavil o rubanině (začal on), vy jste do toho vstoupil s břitkou žádostí, ať tedy konkrétně dokážu kam by se ta rubanina dala uložit.
Což jste zatím neučinil. ;)
Úsudek o "věcnosti" diskuze si každý jistě udělá sám.
Buď nevidíte nebo opět zcela nevěcně provokujete. Jestli jste to přehlédnul, tak vám to sem vkládám ještě jednou:

Prosím Vás vždyť je to směšné. Vy si opravdu někdo s plnou vážností myslíte, že by stavba tunelu mohla zkrachovat na tom, že by v kraji velkolomů a staleté povrchové těžby nebylo kam uložit rubaninu ? Jestli chcete namátkový příklad, tak třeba zde v prostoru bývalého lomu Chabařovice:

http://www.mapy.cz/#q=trmice&t=r&x=13.9 ... SmuKl4OeJj

O stavbě se rozhodovalo v roce 1994 (SEA), tehdy tam ještě nebylo jezero abylo možné naplánovat uložení horniny v tomto prostoru.
Tak to jste moc nevycajchnoval - v roce 1994 bylo zahájeno napouštění po provedení cca 3let rekultivačních prací.... takže opět plácnutí do vody! :?
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Michal R píše:To Dr. Fe1: píšete "Věřím, ale že i dnes by se nějáké místo v tom zplundrovaném kraji mezi Ústím a Teplicemi našlo."

Ano, vy máte svoji víru, ostatní diskutující předkládají informace, jež jsou ověřitelné z dostupných zdrojů / zpracovaných dokumentů / expertní praxe. Je na každém čtenáři, nechť posoudí sám.

Pokud ovšem míníte, že by byl zázrak, aby se vhodné místo nenašlo, tak směle do toho, a přestože si o vás myslím, že jste mluvka, umanutý diskutér a místy prudič, tak má nabídka platí a klidně vám dám vydělat. Teda pokud vám nevadí, že já (my) na tom vyděláme taky pěkný balík. Tak je-li to tak snadné, jsem v napjatém očekávání...
Už jsem vám jednou uvedl bývalý velkolom Chabařovice a Radovesickou výsypku. Tak co pořád prudíte řečeno vašimi slovy ? To že je tam řada dalších ploch po bývalé těžbě jistě vidíte na letecké mapě sám. Čili to není založeno na víře, ale konkrétních faktech. Každý jednotlivý pozemek vám ale prověřovat nebudu.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Michal R píše:Tak to jste moc nevycajchnoval - v roce 1994 bylo zahájeno napouštění po provedení cca 3let rekultivačních prací.... takže opět plácnutí do vody! :?
tak nevím kde je tady větší cajchňák

V roce 1998 byla v povrchovém dole Chabařovice ukončena těžba hnědého uhlí. Vzápětí se započalo na rekultivačních pracích tak, aby zde mohlo vzniknout velké jezero. Jezero Milada je první velká vodohospodářská rekultivace v Česku. Tím se stává modelem pro ostatní plánované projekty v Ústeckém a Karlovarském kraji. Toto jezero bude po dobu cca 1. poloviny 21. století druhým největším severočeským jezerem (po jezeru Most) a třetím největším v Česku (po jezeru Medard). V polovině 21. století jsou plánována další velká jezera v Ústeckém i Karlovarském kraji.

Napouštění jezera bylo započato 15. června 2001.


http://cs.wikipedia.org/wiki/Milada_(jezero)

Kromě toho ta rubanina (její uložení) opravdu není problém, to si konečně přiznejte. MPMP to nepřímo přiznal útěkem, ale vy stále prudíte a prudíte.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Michal R »

Nediskujte o něčem, čemu nerozumíte. Chabařovice (viz. výše) je pitomost, v době prvního posuzování v roce 1994 už se napouštělo, dávat neexistující odkaz je dobrý pokus.

Radovesickou výsypku snad nemyslíte vážně - výsypka je fakt velké zvěrtsvo na ŽP. Ale možná vás podceňuju - když vám nevadí stržení podzemních vod nad trasou tunelu, enormní investiční náklady, spotřeba cca 110 GWh elektřiny na provoz tunelu, výrazné zněčištění ovzduší v blízskosti výdechů (a spousty dalších), tak vám tu vnější výsypku začínám i věřit.
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Michal R píše:Nediskujte o něčem, čemu nerozumíte. Chabařovice (viz. výše) je pitomost, v době prvního posuzování v roce 1994 už se napouštělo, dávat neexistující odkaz je dobrý pokus.

Radovesickou výsypku snad nemyslíte vážně - výsypka je fakt velké zvěrtsvo na ŽP. Ale možná vás podceňuju - když vám nevadí stržení podzemních vod nad trasou tunelu, enormní investiční náklady, spotřeba cca 110 GWh elektřiny na provoz tunelu, výrazné zněčištění ovzduší v blízskosti výdechů (a spousty dalších), tak vám tu vnější výsypku začínám i věřit.
Prosím Vás už se dál neztrapňujte, vezměte si ten odkaz i s tou závorkou a uvidíte, že se mýlíte a obviňujete mě neprávem. Doufám, že se alespoň omluvíte.
Jinak to je zase další přehlídka logických faulů, vy děláte jako kdybych navrhoval tu Radovesickou výsypku založit. Ta výsypka už tam dávno je. Je to zvěrstvo, ale kdyby se tam přidal metr výšky, tak by se asi moc nezměnilo. Radovesické údolí je zasypáno tak jako tak.

Nemám už dál náladu se s vámi teď bavit, protože vy to tady všichni pojímáte jao rvačku, souboj a ne věcnou diskuzi. Já jsem svoje argumenty předložil a vy jen kopete a plivete ač je zřejmé, že se rvete za zjevný nesmysl (s tou rubaninou). Pro tuhle chvíli jdu dělat něco jiného.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Michal R »

to Dr. Fe1:
Právě jsem mluvil s kolegou, jež tuto dobývku uzavíral. Ano, uznávám, zpletl jsem se. Nezačalo se napouštět v roce 1994, ale až v září 1995.

Příspěvek na wiki je blábol.
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Dokončení D8

Příspěvek od jeni013 »

Celá diskuze je zajímavá, ale musím říci, že z pohledu roku 1994 jsou úvahy o 9-ti kilometrovém tunelu zcela zbytečné. Stačí si vzpomenout jaké problémy měl náš první dálniční tunel a ten je o něco málo kratší a stavěl se něco později. Dále bych připomenul, že vzhledem k poměru výkon - cena by se zahájení stavby neustále posouvalo (můj skromný odhad je, že dnes by to bylo 2025+), protože stále by bylo více důležitějších staveb za 20mld Kč (opět IMHO - cenová úroveň 2012) než tato stavba. Takže z pohledu praktika jsem rád, že taková Π-čovina nebyla posuzována, bo stále existuje reálná šance, že se tudy do r 2015 svezeme...

EDIT:
Michal R píše:Příspěvek na wiki je blábol.
Svět se v kravskou řiť obrací, pokud už Wiki nemůžeme věřit :D :lol:
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Kubajsu »

Co se týče Chabařovic (a třeba i mladšího jezera u starého Mostu) je poměrně zásadní problém, že D8 se staví nyní, ale bývalé velkolomy bylo nutno rekultivovat kdysi, včetně sanací poměrně rozsáhlých sesuvů. Radovesická výsypka je už také nějaký ten pátek rekultivována (a stabilitní problémy = nutnost akutní rekultivace; na ní byly také).
V současnosti má trochu prostoru snad jen ČSA, ale z důvodu řešení problémů se stabilitou u Jezeří... Naopak třeba taková Bílina řeší akutní problém nedostatku prostoru a dost to těžbu prodražuje...
Schválně se podívejte jak blízko k uhelné sloji je zakládána vnitřní výsypka:http://www.mapy.cz/#x=13.719059&y=50.57 ... 5&t=s&l=15

P.S.: A já neříkám, že je to neřešitelný problém. Já pouze říkám, že je to jeden z poměrně velkých problémů, které hovoří proti stavbě dlouhého tunelu.
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Jakub Šponar »

jeni013 píše:Celá diskuze je zajímavá, ale musím říci, že z pohledu roku 1994 jsou úvahy o 9-ti kilometrovém tunelu zcela zbytečné. Stačí si vzpomenout jaké problémy měl náš první dálniční tunel a ten je o něco málo kratší a stavěl se něco později. Dále bych připomenul, že vzhledem k poměru výkon - cena by se zahájení stavby neustále posouvalo (můj skromný odhad je, že dnes by to bylo 2025+), protože stále by bylo více důležitějších staveb za 20mld Kč (opět IMHO - cenová úroveň 2012) než tato stavba. Takže z pohledu praktika jsem rád, že taková Π-čovina nebyla posuzována, bo stále existuje reálná šance, že se tudy do r 2015 svezeme...
Pokud chcete analogické stavby(dlouhé tunely) existují tu dva příklady (sice ze železnice, ale existují):

První je koridor Praha - Plzeň kde v úseku Smíchov - Beroun je naplánován 20 km dlouhý tunel. A ten je víte kde - hezky u ledu(diskuze okololo netřeba zmiňovat)

A druhý je koridor Praha - Olomouc, který je celý hotov až na úsek Choceň(Brandýs n. O.) - Ústí nad Orlicí. Už 20 let se furt jen papíruje a žvaní. Přitom prostě na překonánáí Bezpráví v rozumných parametrech je prostě tunel nutný. A i tady se furt řeší - kolik tunelů a kudy. A stále se řeší a řeší. Takže máme koridor za X desítek miliard na rychlost 160 Km a uprostřed je špunt na rychlost 80 Km protože se dvacet let diskutuje.

Takže silniční tunel 9 Km si dovedu živě představit jak se tom dvacet let diskutuje a kde nic tunic. Krom toho takový tunel by nejspíš potřeboval ty výdechy minimálně dva možná tři?
jeni013
Příspěvky: 708
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Dokončení D8

Příspěvek od jeni013 »

Jakub Šponar píše:...Takže silniční tunel 9 Km si dovedu živě představit jak se tom dvacet let diskutuje a kde nic tunic. Krom toho takový tunel by nejspíš potřeboval ty výdechy minimálně dva možná tři?
Díky - přesně tohle jsem měl na mysli. A ty stavby, které zmiňujete jsou krásným příkladem - vrcholné technické řešení, ideální trasování, minimální dopady na ŽP a šance na realizaci se limitně blíží nule.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Dokončení D8

Příspěvek od jonáš »

Kubajsu píše:V severočeských povrchových dolech je v současnosti akutní nedostatek úložného prostoru. Sloj upadá do větších hloubek, takže vzrůstá i nepoměr mezi množstvím skrývky (nakypřené a rozbředlé do stavu, kdy ujíždí i svah o sklonu pár stupňů). Vnější výsypka v současném stavu naprosto nepřichází v úvahu.
Takže prostor bude. Ale tak za 20, 30 let...
Jistě, a proto musej některý jámy po již zlikvidovaných dolech napouštět vodou .. mmch kubatura z toho dlouhýho tunelu by možná vyšla i na několik dní běžný skrývky :lol:
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Mike »

řešíte tu coby kdyby a překvapivě to za(b-s)ralo dost stránek
je to sice hezká debata, plná osobních pocitů, ale v daném případě dost na h :!:
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Lenny »

Takže asi skončíme s touto debatou a vrátíme se k původnímu tématu a to zní dokonční D8 ;) . Diskutovat o tom coby kdyby můžete v jiné sekci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: Dokončení D8

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Michal R píše:to Dr. Fe1:
Právě jsem mluvil s kolegou, jež tuto dobývku uzavíral. Ano, uznávám, zpletl jsem se. Nezačalo se napouštět v roce 1994, ale až v září 1995.

Příspěvek na wiki je blábol.
To co je na wiki je i ve všech ostatních zdrojích. Stejně jako na stránkách podniku, který tu rekultivaci realizuje tj Palivového kombinátu Ústí s.p.:

http://www.pku.cz/pku/site.php?location ... napousteni

Víte ono urážet někoho, když se splete je hloupé a zbytečné. A nedokázat se ani omluvit, když se ukáže, že se nespletl a měl pravdu je ještě hloupější. Je to vaše vizitka.

Cituji ze stránek:

Dne 15. 6. 2001 bylo zahájeno napouštění zbytkové jámy lomu Chabařovice - budoucího jezera Chabařovice, jako rozsáhlé hydrické rekultivace zajišťované státním podnikem Palivový kombinát Ústí v rámci revitalizace území dotčeného těžební činností PKÚ, s. p.

Napouštění bylo zahájeno bývalým požárním vodovodem Js 300
z nádrže Kateřina. Hlavním zdrojem přívodu vody z nádrže Kateřina do jezera byl zrekonstruovaný Zalužanský potok protékající přes Zalužanskou nádrž a dále přes napouštěcí koryto k jezeru.

V srpnu 2008 došlo ke změně systému napouštění jezera, v úseku od Zalužanské nádrže bylo vybudováno nové koryto vedoucí
k Protieutrofizační nádrži, z této nádrže přetékala voda příkopem „N“ do jezera. Povolené maximum pro odpouštění vody
z Kateřinské nádrže bylo 700 l/s.

Dalším zdrojem napouštění byl přelivový vrt na severní straně jezera. Se stoupající hladinou došlo k jeho přestavbě do míst s vyšší nadmořskou výškou. V listopadu 2008 byly dokončeny stavební práce na přelivovém vrtu č. 9 (přelivový vrt č. 6 byl zrušen a demontován). Po nastoupání hladiny spodní vody do potřebné výšky bylo zahájeno napouštění z tohoto zdroje.

Dne 8. 8. 2010 bylo ukončeno napouštění Jezera Chabařovice dosažením plánované provozní hladiny na kótu 145,7 m n.m. - konec citace

Na stránkách je dokonce pěkná fotodokumentace jak se vyvíjelo napouštění v čase:

http://www.pku.cz/pku/gallery.php?type=napousteni&num=1
medvid
Příspěvky: 309
Registrován: 29.9.2010 10:26:49

Re: Dokončení D8

Příspěvek od medvid »

ŘSD: Na objížďkách kolem D8 zemřelo za pět let 52 lidí

Ústí nad Labem/Praha - Na objížďkách kolem nedostavěné části dálnice D8 zahynulo za posledních pět let 52 lidí a 303 dalších se zranilo. Spočítaly to policie a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), jež to zároveň použilo jako další argument pro dostavbu chybějících 13,7 kilometru dálnice, kterou už pět let protahují spory úředníků a ekologických aktivistů. Sdružení Děti Země naopak tvrdí, že jde o účelovou statistiku, která by podobně dopadla i na jiných problémových místech Česka. Za stejné období zahynulo na českých silnicích zhruba 4400 lidí.

Dálnice D8 se staví už od roku 1984 a stále není hotová, chybí 16,4 kilometru přes České středohoří. O tento úsek vedou úředníci a ekologové spory už od 90. let a i kdyby se teď vše vyřešilo, na dokončení je podle odhadů potřeba ještě 32 měsíců stavebních prací. Dvě objízdné trasy o celkové délce 60 kilometrů vedou okolo Teplic a přes Ústí nad Labem, po první jezdí denně 8500 aut, po druhé přes 10.000.
ŘSD teď zveřejnilo statistiky dopravní nehodovosti: za pět let na obou trasách zahynulo 52 lidí, dalších 53 účastníků nehod se zranilo těžce a 250 lidí lehce. Nejvíce lidé umírají na silnici po levém břehu Labe z Ústí do Lovosic. "Zde dochází zdaleka nejčastěji k nehodám s následkem smrti, za posledních pět let tam bylo celkem 32 obětí," uvádí tisková zpráva ŘSD.
"Kombinaci nákladní a osobní dopravy na dvoupruhových komunikacích považujeme za nejrizikovější," uvedl ředitel krajské dopravní policie Jiří Ušák. Spojitost počtu obětí a nedostavěné dálnice je podle něj jednoznačná.
Ekologové s tím ale polemizují. "Myslím, že tahle čísla nic nevypovídají o dálnici, jen o tom, že lidé jezdí proti předpisům. Navíc nevím, proč se vydává tisková zpráva právě k D8, podobných míst je v celém Česku spousta," řekl ČTK Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země, které je v blokování dostavby dálnice nejaktivnější.
Autor: ČTK
Odpovědět

Zpět na „D8“