D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
D52 Pohořelice – Mikulov – Rakousko
Tak to vypadá docela slibně s dostavbou R52 na Mikulov. Podle článků viz odkaz, by Rakušané měli dostavět svoji dálnici na Mikulov, varianta na Břeclav tímto asi padá.
To by mě zajímalo, jestli OS OBČANÉ ZA OCHRANU KVALITY BYDLENÍ v Brně-Kníničkách, Rozdrojovicích a Jinačovicích budou podávat odvolání i Rakousku a branit tak jako tady
Asi těžko půjde dostavět z moravské strany R52 kolem Břeclavi, když navazující bude v Mikulově. Tak tohle efektivně vyřešili Rakušané.
To by mě zajímalo, jestli OS OBČANÉ ZA OCHRANU KVALITY BYDLENÍ v Brně-Kníničkách, Rozdrojovicích a Jinačovicích budou podávat odvolání i Rakousku a branit tak jako tady
Asi těžko půjde dostavět z moravské strany R52 kolem Břeclavi, když navazující bude v Mikulově. Tak tohle efektivně vyřešili Rakušané.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52
no, řešení je trojí, budď se strany dohodnou na napojení na konkrétním místě hranice, nebo si mohou na truc postavit 2 D/R, které se nespojí. Ten první případ ale potřebuje konsenzus obou stran. Na druhou stranu mám za to, že o napojení se už dohoda uzavřela před nějakou dobou, takže celá debata je jen o případné změně této dohody.
Re: R52
Tenkrát se to přeci při podepisování té mezistátní dohody zachránilo tím, že se řeklo, že se výhledvoě bude uvažovat i o napojení okolo Břeclavi, ale to má opravdu reálný smysl až s celou R55, aby se pak odlehčilo oblasti jižně od Brna. Ale z R55 by také samozřejmě šlo jet na Slovensko a do Rakouska po A6 nebo po tuším S8, která je plánována mezi Malackami a Vídní, takže realita je holt taková, že by se měla postavit R52 a pak se za pár let uvidí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=735
at se na me vsichni nezlobi ale muj nazor je takovy, ze tohle by mela byt jedna z TOP priorit.. R6,R7,D3,R48... tady se stavi.. ale z pohledu R52 by se mohlo rici.. ze ceklem i nepotrebne.. ja nevim co ten Slamecka vymiysli ci smysli.. ale zastavit jiz 2 stavby.. co maji propojit mezinardni dopravu.. z toho couha leda tak velka ostuda..
at se na me vsichni nezlobi ale muj nazor je takovy, ze tohle by mela byt jedna z TOP priorit.. R6,R7,D3,R48... tady se stavi.. ale z pohledu R52 by se mohlo rici.. ze ceklem i nepotrebne.. ja nevim co ten Slamecka vymiysli ci smysli.. ale zastavit jiz 2 stavby.. co maji propojit mezinardni dopravu.. z toho couha leda tak velka ostuda..
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Přes Mikulov jezdí 16tis. vozidel, občas tam jezdívám, je to normální okreska... A dávat jí přednost před R48, kde aut jezdí třeba 30tis., je trochu nesmysl... To, že silnice není těsně u Hranic neznamená, že nemá mezinárodní význam..
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
ona intenzita nepochybne po dostavbe rakouske dalnice stoupne.. a to ze se to najednou sjede na eSko do stredu mensiho mesta neni zrovna stastna volba.. a to ze neni silnice u hranic nerikam ze nema mezinarodni vyznam ale tak trochu je na palicu.. kdyz mame ve vnitrozemi 340 km dalnice a poslednich 6 km co maji propojit 2 staty stoji.. huh
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Mikulovskou dálnici kritizuje Brusel, zatím nezasáhne
BTW R52 se měla stavět už v 90. letech, a to do Hevlína - škoda, že jsme to tenkrát neudělali
BTW R52 se měla stavět už v 90. letech, a to do Hevlína - škoda, že jsme to tenkrát neudělali
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Ač obyvatel MS kraje, taky bych dal přednost R52 před R48 (samozřejmě kromě úseku Rychaltice - FM). Intenzita na R48 po dostavbě D1 za Bohumínem půjde znatelně dolů, zatímco na 52 po dostavbě A5 rozhodně nahoru. Třeba já po dostavbě mostu přes Dunaj na S33 už nebudu jezdit na Linz přes Znojmo, ale budu si raději zajíždět přes Vídeň, ale pěkně po dálnici.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Z hlediska potřebnosti uvedených dopravních spojení s Vámi částečně souhlasím, je ale potřeba vzít v potaz i další faktory, zejména stav přípravy těchto staveb. Zatímco budování R48 je především otázka peněz, tak i kdyby byly peníze na R52, potrvá ještě mnoho let, než se vůbec začne stavět. Navržené trasování je hodně kontroverzní a příprava se klidně může vyvíjet podobně jako v případě D8. Navíc se objevily pochybnosti nejen z Bruselu, ale i z NKÚ (http://www.nku.cz/scripts/detail.asp?id=2133). Nicméně alespoň obchvat Mikulova by bylo dobré v blízké době začít řešit.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
podle me se vedl spor jen o cast Ivan - Perna ne? ve zbyvajicich dvou usecich problem neni a nebyt Slamecky.. tak se pristi rok zacne stavet.. predpokladam ovsem ze novo podzimni vlada se k tomuto problemu postavi jinak.. a zacne se neco dit..
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Máte pravdu, úsek Pohořelice - Ivaň se měl začít stavět napřesrok. Bez navazujícího úseku je ale jeho přínos diskutabilní - není až tak podstatný rozdíl, jestli těch 6, 5 km pojedete po nové R52, nebo po stávající I/52, která je ve velmi dobrém stavu.
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
A proč by měl Brusel zasahovat? Není snad Česká republika suveréní stát?andy píše:Mikulovskou dálnici kritizuje Brusel, zatím nezasáhne
BTW R52 se měla stavět už v 90. letech, a to do Hevlína - škoda, že jsme to tenkrát neudělali
A kde to bylo napsáno, že se měla stavět v 90. letech až do Hevlína? Ve všech plánech byla realizace zbývajícího úseku plánována po roce 2005.
Ad pochybnosti z NKÚ: Není to tak dávno, co jsme se mohli dočíst že na R1 512 Jesenice - D1 by stačila kategorie R 22,5/100, a že stavět R 27,5 je přímo vyhazování peněz oknem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Jak to tak tady čtu, tak za vše může Slamečka. Ale tak to bohudík není. A co takhle stale nevydané územní rozhodnutí nebo třeba stavební povolení? Aj kdyby to byla nevím jaká priorita, tak příští rok se stavět nezačne v každí případě.Veronss píše:podle me se vedl spor jen o cast Ivan - Perna ne? ve zbyvajicich dvou usecich problem neni a nebyt Slamecky.. tak se pristi rok zacne stavet.. predpokladam ovsem ze novo podzimni vlada se k tomuto problemu postavi jinak.. a zacne se neco dit..
Ad problém zbývajících dvou úseků: na 5206 byl problém s nivelitou, některé obce ji chtěly snížit. Za další občanská sdružení to vidí jinak. Dokud není povolena ani jedna z těch tří staveb tak mají ještě nějakou šanci to zvrátit, ale pokud bude povolena jedna, tak už nic nezmůžou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Lenny, titulek toho článku je poněkud matoucí (jak už články na aktualne.cz občas bývají), já si ho ale nevymyslel - stěžujte si panu FránkoviLenny píše:A proč by měl Brusel zasahovat? Není snad Česká republika suverénní stát?
Tady: "Rychlostní silnice R52 mohla být dostavěna až ke hranicím s Rakouskem už v pol. 90. let, ale (...) [rakouská vláda] nebyla schopna včas a přesně určit, zda-li vůbec a kam vlastně hodlá vést svou dálnici z Vídně k naším hranicím. Původně měla R52 pokračovat z Pohořelic kolem obce Vlasatice a města Hrušovany nad Jevišovkou k hraničnímu přechodu Hevlín."Lenny píše:A kde to bylo napsáno, že se měla stavět v 90. letech až do Hevlína? Ve všech plánech byla realizace zbývajícího úseku plánována po roce 2005.
BTW o historii přípravy R52 se píše i ve výše odkazované informaci z kontrolní akce NKÚ, docela zajímavé čtení.
Osobně jsem příznivcem dálnic, ale zrovna v tom, že tři dálnice z jižní Moravy do Vídně jsou možná trochu moc, se podle mě NKÚ moc nesek' Nicméně ať už má NKÚ pravdu, nebo ne, závěr jeho šetření hraje do karet odpůrcům stavby R52 stejně jako zmiňovaný postoj EU.Lenny píše:Ad pochybnosti z NKÚ: Není to tak dávno, co jsme se mohli dočíst že na R1 512 Jesenice - D1 by stačila kategorie R 22,5/100, a že stavět R 27,5 je přímo vyhazování peněz oknem.
To není tak docela pravda, jak jsme měli možnost se názorně přesvědčit v případě D8.Lenny píše:Dokud není povolena ani jedna z těch tří staveb tak mají ještě nějakou šanci to zvrátit, ale pokud bude povolena jedna, tak už nic nezmůžou.
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Dálnice.com jsou Dálnice.com.andy píše:Tady: "Rychlostní silnice R52 mohla být dostavěna až ke hranicím s Rakouskem už v pol. 90. let, ale (...) [rakouská vláda] nebyla schopna včas a přesně určit, zda-li vůbec a kam vlastně hodlá vést svou dálnici z Vídně k naším hranicím. Původně měla R52 pokračovat z Pohořelic kolem obce Vlasatice a města Hrušovany nad Jevišovkou k hraničnímu přechodu Hevlín."
BTW o historii přípravy R52 se píše i ve výše odkazované informaci z kontrolní akce NKÚ, docela zajímavé čtení.
Např. ve zprávě NKÚ se píše toto:
Zde je vyobrazení plánu dle usnesení 631/93 a zde z usnesení 528/96.Stavba byla dále potvrzena usnesením vlády ze dne 10. listopadu 1993 č. 631 a usnesením vlády ze dne 16. října 1996 č. 528, ve kterých se počítalo se zahájením stavby úseku Pohořelice–Nová Ves–Nový Přerov–státní hranice České republiky (dále jen „ČR“) s Rakouskem až po roce 2005.
Jaké 3 dálnice do Vídně? Schávalená je R52, u varianty kolem Břeclavi se nechávají otevřené dveře a jaká je ta třetí?andy píše:Osobně jsem příznivcem dálnic, ale zrovna v tom, že tři dálnice z jižní Moravy do Vídně jsou možná trochu moc, se podle mě NKÚ moc nesek' Nicméně ať už má NKÚ pravdu, nebo ne, závěr jeho šetření hraje do karet odpůrcům stavby R52 stejně jako zmiňovaný postoj EU.
To není tak docela pravda, jak jsme měli možnost se názorně přesvědčit v případě D8.[/quote]Lenny píše:Dokud není povolena ani jedna z těch tří staveb tak mají ještě nějakou šanci to zvrátit, ale pokud bude povolena jedna, tak už nic nezmůžou.
Nepochopil;). R52 jsou tři stavby ve smyslu 3 úseky. Ale 0805 je jeden úsek o 7 dílčích stavbách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Ano, ale proč se výstavba od Pohořelic na jih odkládala až po roce 2005 a v r. 1995 se realizovala jen rekonstrukce stávající I/52 místo toho, aby se už rovnou postavila rychlostní silnice? Důvodů samozřejmě bylo víc, např. příprava D3 jako stěžejního spojení s Rakouskem, ale také to, že [rakouská vláda] nebyla schopna včas a přesně určit, zdali vůbec a kam vlastně hodlá vést svou dálnici z Vídně k naším hranicím.Lenny píše:Dálnice.com jsou Dálnice.com.
Např. ve zprávě NKÚ se píše toto:Zde je vyobrazení plánu dle usnesení 631/93 a zde z usnesení 528/96.Stavba byla dále potvrzena usnesením vlády ze dne 10. listopadu 1993 č. 631 a usnesením vlády ze dne 16. října 1996 č. 528, ve kterých se počítalo se zahájením stavby úseku Pohořelice–Nová Ves–Nový Přerov–státní hranice České republiky (dále jen „ČR“) s Rakouskem až po roce 2005.
Třetí je D2, na kterou naváže slovenská dálnice D4 a rakouská rychlostní silnice S8. Mimo to tu máme ještě S3, jejíž stavba si také vyžádá zkapacitnění spojení Znojma s D1.Lenny píše:Jaké 3 dálnice do Vídně? Schávalená je R52, u varianty kolem Břeclavi se nechávají otevřené dveře a jaká je ta třetí?
Tím hůř - vemte si, o kolik se podařilo odpůrcům oddálit zprovoznění toho jediného úseku 0805, po němž jsme podle obou Vámi citovaných nařízení měli už téměř pět let jezdit. Takže ano, jakmile se začnou budovat 5204 a 5206, nezbyde než je spojit 5205 - otázka ale je, kdy se tak stane. Je dost dobře možné, že některé z těch zbývajících dvou ( respektive tří ) spojení do Vídně bude v provozu dřív než 5205.Lenny píše:Nepochopil;). R52 jsou tři stavby ve smyslu 3 úseky. Ale 0805 je jeden úsek o 7 dílčích stavbách.
Re: Stavba R52 se odkládá, státu chybějí peníze
Byli jiné priority jako D5, D8, R35, D47 atd. V té době dané řešení stačilo, nikdo nečekal, že se náhle změní podmínky (vzrostou intenzity, změní se tranzit atd.) a k tomu problémy s určením přechodového místa.andy píše:Ano, ale proč se výstavba od Pohořelic na jih odkládala až po roce 2005 a v r. 1995 se realizovala jen rekonstrukce stávající I/52 místo toho, aby se už rovnou postavila rychlostní silnice? Důvodů samozřejmě bylo víc, např. příprava D3 jako stěžejního spojení s Rakouskem, ale také to, že [rakouská vláda] nebyla schopna včas a přesně určit, zdali vůbec a kam vlastně hodlá vést svou dálnici z Vídně k naším hranicím.
Otázkou je, co jde na vrub OS a co na vrub úředníkům a nejrůznějším zdržovacím taktikám některých ministerstev.andy píše:Tím hůř - vemte si, o kolik se podařilo odpůrcům oddálit zprovoznění toho jediného úseku 0805, po němž jsme podle obou Vámi citovaných nařízení měli už téměř pět let jezdit. Takže ano, jakmile se začnou budovat 5204 a 5206, nezbyde než je spojit 5205 - otázka ale je, kdy se tak stane. Je dost dobře možné, že některé z těch zbývajících dvou ( respektive tří ) spojení do Vídně bude v provozu dřív než 5205.
Netroufám si odhadovat, jaký bude sled otevírání jednotlivých staveb.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
jasne.. Slamecka vim ze za to nemuze.. ale tak nejak je to reprzentovano pres nej, ty negativni veci o nedostatku penez na R52 a D1/Bohumin.. viz schuzka s polskou stranou nebo dopis rakousku.. pritom.. doufam a verim, ze nova rijnova vlada bude mit jine zamery a rozhodne to nehodi k ledu..Lenny píše:Jak to tak tady čtu, tak za vše může Slamečka. Ale tak to bohudík není. A co takhle stale nevydané územní rozhodnutí nebo třeba stavební povolení? Aj kdyby to byla nevím jaká priorita, tak příští rok se stavět nezačne v každí případě.Veronss píše:podle me se vedl spor jen o cast Ivan - Perna ne? ve zbyvajicich dvou usecich problem neni a nebyt Slamecky.. tak se pristi rok zacne stavet.. predpokladam ovsem ze novo podzimni vlada se k tomuto problemu postavi jinak.. a zacne se neco dit..
Ad problém zbývajících dvou úseků: na 5206 byl problém s nivelitou, některé obce ji chtěly snížit. Za další občanská sdružení to vidí jinak. Dokud není povolena ani jedna z těch tří staveb tak mají ještě nějakou šanci to zvrátit, ale pokud bude povolena jedna, tak už nic nezmůžou.
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
U všech staveb je podstatná ta příprava a pokud si město, kraj nebo zkrátka kdokoliv v tom procesu postaví hlavu a přípravě dostatečně nepomáhá, stavět se nemůže, ani kdybychom dali peněz kolik je potřeba. Čili v současné krizi bych se zaměřil na přípravu, která není drahá, aby se pak mohlo již "jen" stavět, tzn. aby pokud možno na většinu staveb bylo pravomocné ÚR...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Ale určitě tam je nějaká lhůta k realizaci. Za 10 nebo i 5 let se může v daném okolí změnit tolik věcí, které se stejně musí projednávat znovu. Jako příklad můžou být zvířata... Náhodou tam vznikne něco co je tam přiláká a jestli, že to budou chráněná zvířata, tak o to hůř. Jedině stavbám se dá zabránit.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Vláda jednala o R52 (návaznost na zprávu NKÚ)
Ježiš co tam zas řeší trasu přes Mikulov nejlepší možné řešení!!!
Ježiš co tam zas řeší trasu přes Mikulov nejlepší možné řešení!!!
Re: R52 Pohořelice - Mikulov - Rakousko
Každá zpráva NKÚ je projednána na vládě, kde se k ní buď přijmou nějaká stanoviska nebo ne.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)