II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Na tomto úseku (Týn n. Vlt. - České Budějovice) je silnice 105 postavena ve velmi dobrých parametrech, za které by se ani některé I nemusely stydět. A tedy otázka - proč? Pokud vím tak I tam nikdy nevedla...?
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Tak muj prosty usudek je, ze kvuli JE Temelin.ElWapp píše:Na tomto úseku (Týn n. Vlt. - České Budějovice) je silnice 105 postavena ve velmi dobrých parametrech, za které by se ani některé I nemusely stydět. A tedy otázka - proč? Pokud vím tak I tam nikdy nevedla...?
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Dnes tam zas tolik zaměstnanců není, ale v době výstavby jich bylo hodně.ElWapp píše:díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Podobně "snovej" je i úsek silnice 322 od odbočení z č.2 u Přelouče až k elektrárně Chvaletice .. prostě pro velkou stavbu postavená i extra dimenzovaná komunikace. Příkladů se určitě najde víc. Mimochodem ta železniční trať Týn n/Vlt.-Číčenice se kvůli Temelínu rekonstruovala a zesilovala taky. Ono se to ČEZu bude při dostavbě hodit.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
To samozřejmě ano, nicméně se zřizováním výcvikového prostoru a vysídlováním obyvatelstva se započalo až v roce 1942, plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40.Jarda Š. píše:V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Kromě úseku Týn n. Vlt. - České Budějovice, úseku kolem Netvořic a několika krátkých úseků mezi, ale II/105 zatím nemá vyhovující parametry pro silnici II. třídy.Vizi píše:To samozřejmě ano, nicméně se zřizováním výcvikového prostoru a vysídlováním obyvatelstva se započalo až v roce 1942, plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40.Jarda Š. píše:V době Protektorátu byla v úseku Sedlčany - Kamenný Přívoz silnice pro veřejnost uzavřená, protože tam byl vojenský prostor jednotek SS.Vizi píše:Je pravda, že silnici Praha - Sedlčany - Milevsko - Týn nad Vltavou - České Budějovice byl v období druhé republiky a protektorátu kladen větší význam než dnes a řada jejich úseků byla přestavěna, nicméně v případě tohohle konkrétního úseku bych se přikláněl k odpovědi kolegy, čili že to souvisí s JETE, ostatně nezapomínejme že po silnici měl jezdit i trolejbus.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Není to kvůli zaměstnancům, ani materiálu. Ale ze strategických důvodů. Zejména kvůli evakuaci obyvatelstva a možnosti rychlého příjezdu záchranných složek z Budějovic k JETE. Z těchto důvodů je ČEZ dokonce povinen se podílet na udržování silniční sítě v dobrém stavu v okolí elektrárny. Obdobná situace je v okolí Dukovan.ElWapp píše:díky za odpověď, něco takového jsem si myslel, ale přece jen jsem si myslel, že materiál vozili (asi?) po železnici a zaměstnanců tam snad není zas tolik...
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Malé historické okénko - Lidové noviny ze dne 11.10.1940Vizi píše:... plány na modernizaci silnice jsou z let 1938-40 ...
- Přílohy
-
- povltavska.jpg (134.11 KiB) Zobrazeno 49205 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Pro Viziho, kde jsi nalezl takovýto zajímavý historický článek z lidovek? Mají lidovky nějaký archiv ročníků novin na netu? zajímali by mě i články o jiných stavbách, Díky!
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
No mně v týhle souvislosti napadlo, jestli s tim plánem třeba nesouvisí most přes Sázavu u Krhanic .. na takovou okresku nečekaně luxusní. Docela si umim představit že by se ta 105 od Neveklova právě tudy přetrasovala na Prahu do údolí směr Kamenice. Kterýho by ovšem byla taky dost škoda .. byť na kole se tam při současnym provoze už skoro jezdit nedá.
Nemá někdo dobový plány a trasování?
Nemá někdo dobový plány a trasování?
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Dnes jsem cetl na iDnes prohlaseni ministra dopravy Dobese o uvazonem prevodu silnice 2. tridy c. 105 v useku CB - Tyn nad Vltavou do silnic 1. tridy. Nebyl tam uvedeny ani termin ani uvazovane cislo. Ale pravdou je ze ten usek je na silnici 2. tridy opravdy luxusni a ma lepsi parametry nez lecktera jednicka.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Není to náhodou v souvislosti s dostavbou JETE?
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Zaručeně to je v souvislosti s Temelínem, jiný smysl takovýto kousek jedničky nemá. Kdysi už přes Týn jednička vedla - I/23 v trase současné II/159 Písek-Týn-křižovatka s I/3 a dál po své trase.
Označit by se to mohlo jako prodloužení I/39, v části úseku peáž s I/3 a I/22.
Označit by se to mohlo jako prodloužení I/39, v části úseku peáž s I/3 a I/22.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Když už tak s I/3 a I/20 (22ka tu kdysi sice byla ale došlo k přečíslování), ale osobně bych preferoval třeba I/72. A má to být v úseku CB - Týn - Tábor a v té souvislosti ČEZ zafinancuje do 2016 obchvaty na trase dnešní II/137 tak, aby tam mohla být jednička převedena....
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
zafinancuje do roku 2016 = výkřik do tmy. Smysl by měla jednička Tábor - Týn ve stopě II/137 se zkratkou kolem býv. vojenského letiště Bechyně a Týn - JETE- ČB ve stopě II/105 a pokračování II/156 na Trhové Sviny a Nové Hrady na hraniční přechod s Rakouskem. Zátěže v úseku TA-Týn cca 4 tis., Týn-Hluboká cca 7 tis., Hluboká-ČB 11tis. a ČB-Trhové Sviny cca 5 - 7 tis. vozidel denně.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Ano, toto je preferovaná varianta pod podmínkou, že se obchvaty realizují a ČEZ je zaplatí. Viz přeložky v ZÚR Jihočeského kraje.Nystrom píše:Smysl by měla jednička Tábor - Týn ve stopě II/137 se zkratkou kolem býv. vojenského letiště Bechyně a Týn - JETE- ČB ve stopě II/105 ...
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
K povýšení silnice už mnoho nezbývá, ovšem hned to nebude.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -temelinu/
"Krajská silnice, která vede kolem temelínské elektrárny, by se měla stát státní klíčovou tepnou. Energetici potvrdili, že kolem elektrárny postaví 40 kilometrů nových silnic včetně 11 obchvatů. Zaměří se na trasy, po kterých by firmy měly vozit při dostavbě bloků miliony tun materiálu. "Investujeme 1,6 miliardy do dopravních opatření v sedmnácti obcích," potvrdil Petr Šuleř z ČEZu."
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... -temelinu/
"Krajská silnice, která vede kolem temelínské elektrárny, by se měla stát státní klíčovou tepnou. Energetici potvrdili, že kolem elektrárny postaví 40 kilometrů nových silnic včetně 11 obchvatů. Zaměří se na trasy, po kterých by firmy měly vozit při dostavbě bloků miliony tun materiálu. "Investujeme 1,6 miliardy do dopravních opatření v sedmnácti obcích," potvrdil Petr Šuleř z ČEZu."
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Víte někdo, kdy byl postaven obchvat Netvořic?
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Zprovozněný v roce 1962. Délka 5,695 km. Kategorie S 8,5.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
II/105 ma byt zmenena na I. tridu v cele sve delce nebo jen od MUK s I/20 po Tyn n/V?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
Zdravím,
nemá někdo představu, proč jsou na silnici ČB-Týn za temelínskými věžemi ostrůvky oddělené zebrou? Viz. https://mapy.cz/s/1KMUq. Vypadá to jako nástupiště autobusové zastávky
Nebo to je nějaké odpočívadlo? Ale proč a proč takové...
Díky za tip.
nemá někdo představu, proč jsou na silnici ČB-Týn za temelínskými věžemi ostrůvky oddělené zebrou? Viz. https://mapy.cz/s/1KMUq. Vypadá to jako nástupiště autobusové zastávky
Nebo to je nějaké odpočívadlo? Ale proč a proč takové...
Díky za tip.
Re: II/105 Týn n. Vlt. - České Budějovice
No bylo by to takové pěkné až stylové mít pro relaci Pha - ČB ještě jednu trasu po silnici první třídy... koneckonců hodila by se do foroty, co kdyby se jednou D3 opravdu dostavěla?MickeyMouse píše:II/105 ma byt zmenena na I. tridu v cele sve delce nebo jen od MUK s I/20 po Tyn n/V?