Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Dálnice A10 má délku 9 km.
V provozu je kompletně od roku 2013.
Dálnice A10 tvoří společně s dálnicí A5 součást Panevropského koridoru Vc Budapešť - Osijek - Sarajevo - Ploče.
V provozu je kompletně od roku 2013.
Dálnice A10 tvoří společně s dálnicí A5 součást Panevropského koridoru Vc Budapešť - Osijek - Sarajevo - Ploče.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 21:02:42, celkem upraveno 3 x.
Důvod: změna názvu témy + aktualizace údajů
Důvod: změna názvu témy + aktualizace údajů
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
Trasování rozestavěné dálnice A10
V tomto roce se odevzdá právě do provozu prvních 1,5 km od hranic s BiH po dálnici A1. Jinak bude mít celá A10 až 9 km, dále ve směre na Ploče, co je lépe vidět o obrázek výše.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
Chorvatsko vyhlásilo nedávno soutěž na stavební dozor na zbývající 7,5 km část Ploče - BiH. Soutěž vyhrála společnost IGH s cenou 11,9 mil. HRK bez DPH. Úsek je součástí koridoru Vc. Smlouva má platit do 15.6.2013.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
Chorvatsko uvedlo do prozovu 1 km úsek dálnice A10 od st. hranic s BiH (kde se rovněž uvedl do provozu hr. průjezd až po nejbližší ves) po nejbližší státní silnici. Zprovoznění se posunulo o 1 rok, přičemž příčina byla na straně BiH, nedořešené financování. Na části nákladů se podílela i EU. A na chorvatské straně kromě HAC to byla i kapitola Ministerstva financí.
Několik detailů:
- jde o úsek hranice s BiH - Metkovič Je to první zprovozněný kilometr dálnice A10.
Dalším úsekem bude Čvor Ploče - Čvor Metković, aktuální stav
Několik detailů:
- jde o úsek hranice s BiH - Metkovič Je to první zprovozněný kilometr dálnice A10.
Dalším úsekem bude Čvor Ploče - Čvor Metković, aktuální stav
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
V oblasti Ploče došlo k zprovoznění mnoha km silnic a dálnic (A1, A10, D8), takže A10 je nyní celá v provozu.
Link odkazuje na tému A1, kde se vlastně díky stavbě A1 Vrgorac - Ploče, odevzdalo i do provozu 7,5 km A10 a jak jsem informoval nedávno se odevzdalo do provozu i přihraničních 1,5 km, takže dálnice A10 je již hotova. Stavební náklady dosáhli 0,5 mld. HRK bez DPH, tedy 70 mil. €.
Motorista zaplatí za přejezd, Záhřeb - Čarapina (A10) celkem 229 HRK.
Link odkazuje na tému A1, kde se vlastně díky stavbě A1 Vrgorac - Ploče, odevzdalo i do provozu 7,5 km A10 a jak jsem informoval nedávno se odevzdalo do provozu i přihraničních 1,5 km, takže dálnice A10 je již hotova. Stavební náklady dosáhli 0,5 mld. HRK bez DPH, tedy 70 mil. €.
Motorista zaplatí za přejezd, Záhřeb - Čarapina (A10) celkem 229 HRK.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
By mě zajímalo, jaké asi budou intenzity do Bosny na A10. když tam postavili rovnou 4pruh... A u nás plánujeme R3 k hranicím v polovičním profilu...
Re: Dálnice A10 (Mali Prolog - Ploče)
Nevím jaký je aktualní stav, ale Ploče je jako přístav závislý hodně právě na Bosně. Dokonce probíhali(hají) jednání aby byl Ploče volnou ekonomickou zónou Chorvatska a Bosny a Hercegoviny.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 21:03:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
podobně se bavěj Angličani: Proč stavěj dalnice v česku, když tam nikdo nemá auto a všichni maj ruský ksichty a všichni tam jsou infekční,,,,
Segue 1.4 tce Grand Scenic
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
seque: Mě nezajímají vaše pohádky, mě zajímají očekávané intenzity, které ospravedlňují plný profil.
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Marku, dálnice se zejména v takovýchto regionech nestaví ani tak z důvodů kapacitních, jako spíš politických a strategických, to víš i ty sám. Dalmácie potřebuje rychlé spojení jak sůl i kvůli turismu a to připojení na BiH je navíc ještě součástí tranevropského koridoru, takže je na obou stranách hranice potřeba ukázat, že se něco děje. Nový hraniční přechod A10/A1 navíc splňuje přísná schengenská kritéria a je vysoce kapacitní pro letní provoz. Čili je zbytečné v tom hledat intenzity na 4pruh...
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Ano, vím to. Chtěl jsem poukázat na něco jiného. Jde mi o to, že takové budování "ze strategických" důvodů u nás poslední dobou nejde. Kdybychom dnes chtěli budovat D8, D5 či D2 přes hranice, tak bychom je asi museli postavit v polovičním profilu, protože by nevyšla ekonomika. Nejezdí tam ani 10 tis, vozidel denně. Přitom ze strategického hlediska jsou to zásadní stavby. Teď nám kvůli tomu hrozí, že D3 přes hranice bude půlprofil či degradovaná R21,5... A přitom v Chorvatsku/BiH to jde.
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Jistě, protože nejsme šílenci. Chorvatsko investovalo ohromné peníze do dálnic, ale za cenu velkých dluhů, které má společnosti HAC problém splácet a to i za cenu vysokého mýta a státních záchranných programů. Tohle v ČR přece nechceme, takže stavíme pouze z evropských peněz a za jejich podmínek - jinak by mohlo být vše jinak...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4310
zde je přesně objasněno co se uvedlo do provozu
*dálniční úsek Vrgorac - exit Ploče na dálnici A1 o délce 11,1 kilometrů,
*úsek exit Ploče - Karamatići na rychlostní silnici D425 o délce 5 kilometrů,
*dálniční úsek exit Ploče - hranice s Bosnou a Hercegovinou na dálnici A10 o délce 7,5 kilometrů.
zde je přesně objasněno co se uvedlo do provozu
*dálniční úsek Vrgorac - exit Ploče na dálnici A1 o délce 11,1 kilometrů,
*úsek exit Ploče - Karamatići na rychlostní silnici D425 o délce 5 kilometrů,
*dálniční úsek exit Ploče - hranice s Bosnou a Hercegovinou na dálnici A10 o délce 7,5 kilometrů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Uvažoval jsem o návratu na Slovensko z krátké dovolené přes Bosnu a Hercegovinu, bohužel již od rána dlouhé kolony na hranicích v Metković, tak jsem to vzdal. Možná někdy příště.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Z dokumentu HAC, za provoz v čase, je rozdíl oproti r. 2014 na dálnici A10 až o +68%.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.1.2021 18:04:58, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 29.4.2009 23:09:02
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Tady to má poměrně jasný důvod, na A10 navazuje v Bosně dálnice A1. Tyto údaje srovnávají provoz za červen 2014 a červen 2015. V červnu 2014 byl na bosensko hercegovinské straně v provozu úsek A1, který vedl prakticky do nikam (Zvirovići - Kravice). Vím to mimo jiné i proto, že jsem po něm loni v srpnu pro zajímavost jel, těsně předtím, než v tomtéž měsíci otevřeli navazující úsek (Kravice - Bijača) . Tento druhý úsek už tuto trasu docela zatraktivnil a udělal z ní poměrně příjemnou a použitelnou variantu cesty v tomto směru... Osobně bych ten nárůst čekal ještě větší, ale to přijde, až tu A1 dovedou alespoň k Počitelji.
P.s.: Píšu to jako doplnění pro ostatní, je mi jasné, že Diaľničiar se vyzná .
P.s.: Píšu to jako doplnění pro ostatní, je mi jasné, že Diaľničiar se vyzná .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.4.2016 21:05:42, celkem upraveno 1 x.
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
Důvod: necitujte, když navazujete na předchozí příspěvek
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Hezká brožurka z A1/A10 v oblasti posledně budovaných úseků s hezkým popisem jednotlivých uzlů, tunelů atd.: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhi ... ros-01.pdf
na takové lepší vnímání souvislostí všech těch silničních staveb v prostoru
na takové lepší vnímání souvislostí všech těch silničních staveb v prostoru
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 19.1.2021 18:09:01, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
Přečetl jsem celou tému, všechny odkazy a informace platí. Výše uvedený odkaz jsem znovu aktualizoval. Jsem líný to sem kopírovat, oni to neustále přehazují mezi těmi weby (z HAC na ministerstvo a na ministerstvu změnili název a odkazy).
A mezičasem byl obnoven odkaz na původní ideu tohoto tahu a sice plně profilová rychlostní silnice od A1 po Ploče: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhi ... _cesta.pdf z období před rokem 2000. Tam je to hezky celé přehledně popsané. (začátek je mezinárodní vnímání koridorů, ještě původní A1 přes Neum)
Pak došel rok 2010, podepsal se úvěr na další úsek A1 směrem na Dubrovnik, který již zahrnoval i projekt nové dálnice A10 na Ploče: https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hr ... ika-107148 . Tam se pak další část článku věnuje mostu Pelješac, A1 Doli - Dubrovnik atd., ale nutno říct, že prakticky tímto rokem se dokončila A1/A10 v regionu a na delší dobu jsou to poslední dálniční km směrem na Dubrovnik. Most Pelješac se staví a pokud bude v roce 2022, respektivě nejpozději všechny napojovací části v roce 2023, tak až celá 1 dekáda pro toto místo bude potřebná na jeho překonání a až pak se dá uvažovat o dostavbě A1 k Dubrovniku. A10 je přesně to, čemu se říká hospodářská dálnice. Napojuje průmyslovou lokalitu Ploče (s dopr. významem přístavu a železnice v té stejné trase na Bosnu) na A1 a zároveň zajišťuje napojení na Bosnu a Hercegovinu, že bylo poměrně snadné pro její technické naplánování a státní pozemky jí postavit. Chorvatsko již sice v recesi, ale EBRD to podpořila a byl to tedy poslední segment realizace na dlouhou dobu ...
A mezičasem byl obnoven odkaz na původní ideu tohoto tahu a sice plně profilová rychlostní silnice od A1 po Ploče: https://mmpi.gov.hr/UserDocsImages/arhi ... _cesta.pdf z období před rokem 2000. Tam je to hezky celé přehledně popsané. (začátek je mezinárodní vnímání koridorů, ještě původní A1 přes Neum)
Pak došel rok 2010, podepsal se úvěr na další úsek A1 směrem na Dubrovnik, který již zahrnoval i projekt nové dálnice A10 na Ploče: https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hr ... ika-107148 . Tam se pak další část článku věnuje mostu Pelješac, A1 Doli - Dubrovnik atd., ale nutno říct, že prakticky tímto rokem se dokončila A1/A10 v regionu a na delší dobu jsou to poslední dálniční km směrem na Dubrovnik. Most Pelješac se staví a pokud bude v roce 2022, respektivě nejpozději všechny napojovací části v roce 2023, tak až celá 1 dekáda pro toto místo bude potřebná na jeho překonání a až pak se dá uvažovat o dostavbě A1 k Dubrovniku. A10 je přesně to, čemu se říká hospodářská dálnice. Napojuje průmyslovou lokalitu Ploče (s dopr. významem přístavu a železnice v té stejné trase na Bosnu) na A1 a zároveň zajišťuje napojení na Bosnu a Hercegovinu, že bylo poměrně snadné pro její technické naplánování a státní pozemky jí postavit. Chorvatsko již sice v recesi, ale EBRD to podpořila a byl to tedy poslední segment realizace na dlouhou dobu ...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Dálnice A10 (BiH - Metković - Ploče)
pár záběrů z okolí HP Metković před dokončením a pár info pod fotkama
HP byl uveden do provozu 1.7.2013 a nese název i Nova Sela.
Výstavba HP byla financována z půjček EIB a EBRD. Tento přechod patří mezi 4, kde se budou nacházet Hraniční inspekční stanice (BIP). Vyjma Metkoviće to jsou/budou ještě Karasovići, Nova Gradiška a Bajakovo.
HP byl uveden do provozu 1.7.2013 a nese název i Nova Sela.