[D10] Opravy a údržba
[D10] Opravy a údržba
O víkendu jsem zas po delší době jel po R10 a musím říct, že i tady to už začíná jít dole vodou. Např. nechápu jak je možné, že si někdo dovolí dát trvalé značky s hrboly a doporučenou rychlostí 60 km/h místo toho, aby neprodleně došlo k opravě příslušné závady na komunikaci. A takových míst je na R10 hned několik, zejména kolem MB. Mně by opravdu zajímalo, jaká je politika ŘSD ve vztahu k těmto komunikacím? Vlastně proč se ptám, když to vím. Nechat to rozsekat úplně na hadry, jako R6 a R7.
Pak jsem pokračoval po II/268 na Mimoň a to jsem byl také jak v jiříkově vidění, značka hrboly prakticky po celém úseku, díry se spravují tak, že se tam nafláká asfalt lopatou, takže ta komunikace je pak taková pěkně kropenatá a ta jízda po ní, kouzlus mňamózus. Takové věci byly donedávna k vidění pouze v Polsku (pravda, do Ruska, na Ukrajinu ani na Balkán nejezdím). Ale abych jen nenadával, zpět jsem se vracel po II/240 a ta je od Liběšic až po Roudnici daná do kupy docela pěkně.
Pak jsem pokračoval po II/268 na Mimoň a to jsem byl také jak v jiříkově vidění, značka hrboly prakticky po celém úseku, díry se spravují tak, že se tam nafláká asfalt lopatou, takže ta komunikace je pak taková pěkně kropenatá a ta jízda po ní, kouzlus mňamózus. Takové věci byly donedávna k vidění pouze v Polsku (pravda, do Ruska, na Ukrajinu ani na Balkán nejezdím). Ale abych jen nenadával, zpět jsem se vracel po II/240 a ta je od Liběšic až po Roudnici daná do kupy docela pěkně.
Re: R10 - Opravy
Mě by zajímalo, jak je možné dát na R(D) komunikaci doporučenou rychlost 60 bez současného omezení maxima. Není snad 80 minimum podkročitelné pouze ve stoupacích pruzích?
Re: R10 - Opravy
A pak tam ještě postavit satrapčíky s radarem, což? Absurdní divadlo už bude kompletní. Navíc problém byl vždy pouze v pravém pruhu, v levém se to dalo projet v podstatě bez omezení rychlosti.Kubajsu píše:Mě by zajímalo, jak je možné dát na R(D) komunikaci doporučenou rychlost 60 bez současného omezení maxima. Není snad 80 minimum podkročitelné pouze ve stoupacích pruzích?
Re: R10 - Opravy
Stav R10 R6 a R7 odpovídá tomu, že tyto komunikace nemají SSÚD, tj. chybí jim liniová údržba a vše pak trvá mnohem déle než u dálnic. Ale to se má změnit, chystá se velký tendr na zimní a letní údržbu od září 2013 a taky se mají dělat rámcové smlouvy na ŘSD na běžbé opravy komunikací. ŘSD to samo svými silami na R nemůže zvládat (nemá čím) a nový zákon o veřejných zakázkách trochu zbrzdil letošní zadávání oprav, tak třeba to bude i tím ... Jinak s tím minimem to nikde není napsáno. Jediné co se v praxi používá je poučka že rozdíl mezi nejvyšší dovolenou rychlsotí u osobních a nákladních by neměl být více než 50 km/h a že při snižování rychlosti by se mělo jít postupně, a to po 20 km/h, resp. 30 km/h u rychlostí nad 100ku. (BTW radar na doporučenou rychlost?)
Re: R10 - Opravy
Předřečník mluvil o snížení maximální rychlosti. Jinak díky za fundovanou odpověď, z níž si ovšem beru to, že se to asi hned tak nezlepší, což?mapman píše: (BTW radar na doporučenou rychlost?)
Re: R10 - Opravy
Holt se čeká na peníze až bude na ty SSÚD.
Jinak mapmane ještě R4.
Ale zase je tu absurdita, na D3 u Chotovin je postaveno SSÚD, ale není vybaveno a ani DO PČR není přítomo, takže fakt zmatek.
Jinak mapmane ještě R4.
Ale zase je tu absurdita, na D3 u Chotovin je postaveno SSÚD, ale není vybaveno a ani DO PČR není přítomo, takže fakt zmatek.
Re: R10 - Opravy
Stav eRek se může zlepšit právě díky zmiňovanému, tzn. rámcové smlouvy na opravy (rychlejší a účinnější zadávání oprav) + nové smlouvy na údržbu (nově založeno na principu který se blíží liniové údržbě, lepší sledování adekvátnosti údržby atd.)
BTW Chotoviny by se měly začít od 1.1.2013 snad postupně naplňovat ...
BTW Chotoviny by se měly začít od 1.1.2013 snad postupně naplňovat ...
Re: R10 - Opravy
neníKubajsu píše:Mě by zajímalo, jak je možné dát na R(D) komunikaci doporučenou rychlost 60 bez současného omezení maxima. Není snad 80 minimum podkročitelné pouze ve stoupacích pruzích?
je to pouze rychlost, kterou musí být vozidlo schopné dosáhnout, aby na dálnici vůbec mohlo
je to naprosto stejné jako např. při mlze nebo náledí
zkuste potom pojišťovně vysvětlovat, že jste 80 prostě jet musel
ony nejsou potřeba značky, stačí zdravý rozum, ale toho bohužel v populaci uživatelů komunikací ubývá
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: R10 - Opravy
Tak mlha a náledí (hustý déšť atd. atd.) je podle mého trochu jiný případ. Tady se už dostáváme k opravdu velkým možným rozdílům rychlosti; někdo pojede v rozbitém pravém tachometrových 60 km/h (takže reálných klidně 53) a jiný v levém, který nijak nevybočuje z toho co je na našich dálnicích obvyklé, GPS 135 km/h (pořád legální v rámci tolerance měřících zařízení). To už dá celkem brutální rozdíl rychlostí 82 km/h a to myslím úplně v pořádku není...
Re: R10 - Opravy
Já myslím, že je to naprosto jednoduché: pokud bude dobrá viditelnost s možností zastavit na dohled, tak v tom žádný problém není. A pokud možnost včas zastavit nebude, pak se podle "zdravého rozumu" nemá teěch 135 jezdit. (Jak prosté, milý Watsone!)Kubajsu píše:Tak mlha a náledí (hustý déšť atd. atd.) je podle mého trochu jiný případ. Tady se už dostáváme k opravdu velkým možným rozdílům rychlosti; někdo pojede v rozbitém pravém tachometrových 60 km/h (takže reálných klidně 53) a jiný v levém, který nijak nevybočuje z toho co je na našich dálnicích obvyklé, GPS 135 km/h (pořád legální v rámci tolerance měřících zařízení). To už dá celkem brutální rozdíl rychlostí 82 km/h a to myslím úplně v pořádku není...
Re: R10 - Opravy
To je jasné.
Mě jen zaráží, že se snižuje doporučená rychlost pod minimum obecně na dálnici platné (i když v zákoně přímo takhle nenapsané) bez současného snížení maxima... Toť vše, víc v tom nehledejte
Mě jen zaráží, že se snižuje doporučená rychlost pod minimum obecně na dálnici platné (i když v zákoně přímo takhle nenapsané) bez současného snížení maxima... Toť vše, víc v tom nehledejte
Re: R10 - Opravy
Mně hlavně zaráží, že to neopraví a místo toho tam dají trvalé (!) značky. Kdyby se takovéhle věci včas opravovaly, nemuseli bychom to vůbec řešit.Kubajsu píše:To je jasné.
Mě jen zaráží, že se snižuje doporučená rychlost pod minimum obecně na dálnici platné (i když v zákoně přímo takhle nenapsané) bez současného snížení maxima... Toť vše, víc v tom nehledejte
To samé na D5, tak 80ka u Rozvadova tam zřejmě bude už navěky.
Re: R10 - Opravy
Ale to je jednoduché, není tam SSÚD. Ty můžou poslat své zaměstnance a ti to opraví. Zde musý být výběrové řízení a to je vždy na dlouhé lokte.pivko píše:Mně hlavně zaráží, že to neopraví a místo toho tam dají trvalé (!) značky. Kdyby se takovéhle věci včas opravovaly, nemuseli bychom to vůbec řešit.Kubajsu píše:To je jasné.
Mě jen zaráží, že se snižuje doporučená rychlost pod minimum obecně na dálnici platné (i když v zákoně přímo takhle nenapsané) bez současného snížení maxima... Toť vše, víc v tom nehledejte
To samé na D5, tak 80ka u Rozvadova tam zřejmě bude už navěky.
Re: R10 - Opravy
Stokrát sme tu řešili že na R10 není SSÚD, a pořád si někdo stěžuje...
Re: R10 - Opravy
Problém je v tom, že jim nedochází co je to za neštěstí.mbmat píše:Stokrát sme tu řešili že na R10 není SSÚD, a pořád si někdo stěžuje...
Re: R10 - Opravy
Na R10 je i častá i jedna specialita, kterou jsem nikde jinde neviděl. Když dojde k poškození směrové tabule u výjezdu, tak se neobnoví, ale na její místo se postaví malý směrník jako na nějaké okresce. Kdyby to bylo jen na dobu, než se udělá nová tabule, tak bych to chápal, ale u některých exitů je to tak už léta.
Re: R10 - Opravy
Kdyby při poslední velké opravě R10 v letech 2000-1 položili CB povrch místo AB, byla by vozovka na tom daleko lépe než dnes...
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R10 - Opravy
Na silnicích I. třídy také nejsou. A někde opravy fungují a někde ne. Na to, aby se R10 dala do slušného stavu, SSÚD není nezbytně nutné.Sosa píše:Problém je v tom, že jim nedochází co je to za neštěstí.mbmat píše:Stokrát sme tu řešili že na R10 není SSÚD, a pořád si někdo stěžuje...
Re: R10 - Opravy
A ono bude jenom hůř, protože od poslední výměny uběhlo již 10-12 let, takže životnost asfaltu dochází na celých 50 km na od Staré Boleslavi až po Příšovice
Re: R10 - Opravy
Je to 11-13 let od rekonstrukce, na pár místech by bylo vhodné trochu opravit, jinak ještě dobrý stav, slušný.
Na D1 do Praha-Mirošovice je to ještě déle a asfalt je také v dobrém stavu.
Na D1 do Praha-Mirošovice je to ještě déle a asfalt je také v dobrém stavu.
Re: R10 - Opravy
Hlavně by měli opravit tu ostudu mezi Lukoilem a 510!
Re: R10 - Opravy
No onakvalita jde dolů rychle posldní dva tři roky, začíná se objevovat zvlnění, sypou se uséky, kde se jednotlivé pokládky navazovaly, je tam spousta podélných trhlin a ten nejzatíženější úsek u Boleslavi se v postatě začal rozpadat, ono životnost asfaltu je prostě 15 let
ten konec u 510 měl být vyměněn už dávno, to je za životností už hodně dlouho, o tom žádná
možná se mýlím, ale mění li se obrusná vrstva včas, měla by oprava být právě jen o té nejsvrchnější vrstvě, nechá-li se to, pak se musí jít do hloubky, jako u poslední opravy Boleslavské. Je to tak?
D1 je k Mirošovicím velmi kvalitní, ale neměnil se tu už jednou asfalt? Nevím, ptám se, nějak mi to nesedí na to zatížení.
ten konec u 510 měl být vyměněn už dávno, to je za životností už hodně dlouho, o tom žádná
možná se mýlím, ale mění li se obrusná vrstva včas, měla by oprava být právě jen o té nejsvrchnější vrstvě, nechá-li se to, pak se musí jít do hloubky, jako u poslední opravy Boleslavské. Je to tak?
D1 je k Mirošovicím velmi kvalitní, ale neměnil se tu už jednou asfalt? Nevím, ptám se, nějak mi to nesedí na to zatížení.
Re: R10 - Opravy
Tu ostudu mělo, možná ještě má ve správě TSK, podle toho to tam taky vypadá jak v cirkuse, všude samá reklama, se divím, že ještě nenamalovali něco na vozovku....
Nemusí nutně dělat kompletní výměnu, stačily by jistě i nějaké menší opravy a nástřiky, které by životnost prodloužily. Časem to bude horší a dražší.
Na D1 se měnil jen v některých úsecích a jízdních pruzích.
Nemusí nutně dělat kompletní výměnu, stačily by jistě i nějaké menší opravy a nástřiky, které by životnost prodloužily. Časem to bude horší a dražší.
Na D1 se měnil jen v některých úsecích a jízdních pruzích.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R10 - Opravy
Vypadá to, že opravy se dočká i ten poslední nezrekonstruovaný kousek těsně před Prahou. Ve směru na Prahu odfézovaný pravý pruh cca od Lukoilu až po začátek úseku opraveného v rámci napojení vysočanské radiály.
Provoz sveden do jednoho pruhu...a dopravniinfo.cz mlčí
Provoz sveden do jednoho pruhu...a dopravniinfo.cz mlčí
Re: R10 - Opravy
A co úsek od křižovatky k benzínce? Ten je také špatný...