I/38 Jihlava, obchvat
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha (alternativa po I/38) a Brno -> Jihlava (hodně lidí sjíždí už na MÚK Velký Beranov), takže při tehdejších intenzitách asi nevadilo udělat zde úrovňové křížení, zvlášť když je tam konec čtyřpruhu. To, že to dnešnímu provozu a bezpečnosti neodpovídá je jasné. Spíš mě zaráží, že se to nedodělá při modernizaci D1, bez kolektoru by to nebylo vůbec drahé. Snad se toho dočkáme v roce 2050 při avizovaném rozšíření na 3+3.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Právě ten konec čtyřpruhu je a byl už od začátku záludný. Kdyby tam byl dvojpruh, tak by to dělalo míň zmatků. Ta křižovatka se tehdy prostě nepovedla, měli ten čtyřpruh protáhnout o 200m dál a udělat čtyřlístek kompletní.DefiantM píše:...takže při tehdejších intenzitách asi nevadilo udělat zde úrovňové křížení, zvlášť když je tam konec čtyřpruhu...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Tak ono se už tehdy škudlilo, kde mohlo, každá nepostavená rampa byla dobrá... Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %, zatímco přistavovat třetí pruhy dodatečně vyjde několikanásobně dráž. Kde tahle hausnumera vzal ovšem netuším, dálnice nestavěl .
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Taky asi nikoho nenapadlo, že postaví za 30 let kromě průmyslový a logistický areál severně od D1 v okolí Stříteže. Toto se mělo řešit připovolování té stavby. jenomže to se tam napíše bude napojeno na kapacitní komunikaci první třídy a státe starej se.DefiantM píše:Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha
Nestačil by tam na konci toho čtyřpruhu kruhák a bypassy?
Re: I/38 Jihlava, obchvat
To je hodně zajímavý číslo ale tenkrát bych se tomu ani nedivil. Ale je to škoda, že se ta rezerva neudělala...hlavně, že ji udělali na D11 po Jirny kde moc potřeba ani není...Standa píše:Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %...
Kruháč by určitě zatím stačil a v pohodě se tam i vešel, bohužel stát teď nechce financovat ani kruháč či semafory cca o kilometr dále právě u toho logistického areálu, kde se ve špičce čeká běžně 15 minut na odbočení doleva. A nechce se ani městu či kraji, o milionáři panu Prokopovi z Jipocaru, který tam má 7 hal ani nemluvě - akorát si každou chvíli zaplatí nějakou studii ale aby přispěl na stavbu, to ne. Toto se fakt mělo řešit zavčas...dvs píše:Taky asi nikoho nenapadlo, že postaví za 30 let kromě průmyslový a logistický areál severně od D1 v okolí Stříteže. Toto se mělo řešit připovolování té stavby. jenomže to se tam napíše bude napojeno na kapacitní komunikaci první třídy a státe starej se.DefiantM píše:Co jsem někde slyšel tak se neuvažovalo o velkém provozu v relaci HB -> Praha
Nestačil by tam na konci toho čtyřpruhu kruhák a bypassy?
Jinak zpět k MÚK Pávov, zemní práce už naplno začaly, letos se ale prý už moc neudělá. Cena prý klesla z odhadovaných 100 milionů na 60 což je pěkné číslo.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
To je bohužel pravda, protože napojení Pávova na I/38 bylo zprasené hned od začátku, most přes I/38 se dostavěl možná po 20 letech a dodělává se to až teď.Standa píše:Tak ono se už tehdy škudlilo, kde mohlo, každá nepostavená rampa byla dobrá...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
A čím se ta potřeba rezervy na 3pruh řídí...? Tím že D1 u Jihlavy máte poblíž, kdežto nějaká D11 u Prahy je zbytečnáDefiantM píše:To je hodně zajímavý číslo ale tenkrát bych se tomu ani nedivil. Ale je to škoda, že se ta rezerva neudělala...hlavně, že ji udělali na D11 po Jirny kde moc potřeba ani není...Standa píše:Můj strejda stavař tehdy tvrdil, že se měla D1 dělat rovnou 3+3, protože by to tehdy prodražilo náklady na stavbu o pouhých 5 %...
PS: Celostátní sčítání dopravy 2010, intenzity na D11 Praha - Jirny -- lehce na 40 tis., D1 okolo Jihlavy osciluje okolo 35 tis...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Tak je to spojnice dvou největších měst v republice, dále hlavní tah z Prahy na Vídeň a Bratislavu. Nemluvím tady o Jihlavě ale o blízkosti Brna a Prahy kde by se ten šestipruh už asi uživil. Proto mi vrtá hlavou proč zrovna na D11 mysleli dopředu a udělali tam (sice jen na prvních osmi km) tu rezervu v SDP a na D1 ne (tenkrát ani na výjezdu z Prahy, kde se to relativně brzo muselo rozšiřovat)...
(Už asi OT)
(Už asi OT)
Re: I/38 Jihlava, obchvat
No jestli to nebude tím, že D11 je o asi 13 let mladší (1984 oproti 1971)...DefiantM píše:Proto mi vrtá hlavou proč zrovna na D11 mysleli dopředu a udělali tam (sice jen na prvních osmi km) tu rezervu v SDP a na D1 ne (tenkrát ani na výjezdu z Prahy, kde se to relativně brzo muselo rozšiřovat)...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Evidentně se soudruzi u D11 použili z krizového vývoje.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Já hlavně nechápu, že se o všem postaveném před rokem 1989 musí mluvit, že to postavili "soudruzi." Projektovali to dopravní inženýři, postavily stavební firmy. Stavba byla nutná z důvodu vysokých intenzit na staré Hradecké, ne proto, že by si to komunisti nadiktovali. Pochybuji, že 6pruh na D11 je dílo politiků, spíše DI již tehdy vyšlo, že se tam do budoucna vyplatí.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
No ono tam mohlo být více věcí, kousek je křižovatka s II/101 - aglomerační okruh, mohla tam být plánována výstavba velkého sídliště atd.. Buďme rádi, že to tak je postaveno, dnes by to neprošlo ani náhodou a rozšířit by to taky nešlo.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Týden starý videjko stavby MÚK Pávov, točený z autobusu.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Tak jsem našel na jihlavském městském webu články k pokračování obchvatu JV směrem k II/405 a až po II/602.
Nad tím návrhem té křižovatky se mi chce plakat nebo spíš
Mimoúrovňová křižovatka Jihlava – jih („v Ráji“)
http://www.jihlava-city.cz/mimourovnova ... 1/p1=83399
Vyhledání koridoru pro budoucí propojení silnic I/38 a II/602 silnicí II. třídy jižně od Jihlavy:
http://www.jihlava.cz/jv-obchvat/d-496764/p1=83399
Doufám, že se to snad přetaví do něčeho rozumějšího.
To jako tranzit od D1 směrem na Třebíč bude složitě projíždět dvěma kruhákama Ta II/405 směrem na Třebíč po těch rekonstrukcích má charakter silnice I. třídy, tak by si snad zasloužila i přímé napojení bez kruháků.
Jo a všimněte si jak navrhují tu dnešní rampu ozelenit, protože se nějak nehodí ...
Nad tím návrhem té křižovatky se mi chce plakat nebo spíš
Mimoúrovňová křižovatka Jihlava – jih („v Ráji“)
http://www.jihlava-city.cz/mimourovnova ... 1/p1=83399
Vyhledání koridoru pro budoucí propojení silnic I/38 a II/602 silnicí II. třídy jižně od Jihlavy:
http://www.jihlava.cz/jv-obchvat/d-496764/p1=83399
Doufám, že se to snad přetaví do něčeho rozumějšího.
To jako tranzit od D1 směrem na Třebíč bude složitě projíždět dvěma kruhákama Ta II/405 směrem na Třebíč po těch rekonstrukcích má charakter silnice I. třídy, tak by si snad zasloužila i přímé napojení bez kruháků.
Jo a všimněte si jak navrhují tu dnešní rampu ozelenit, protože se nějak nehodí ...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
idnes píše:Tunel je kvůli pravidelné údržbě až do pátku zcela uzavřený a povětšinou tranzitní doprava, která jím projíždí, tak musí jet přes Jihlavu.
Zdroj: http://jihlava.idnes.cz/tunel-jimz-proj ... zpravy_mkk
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Ředitelka ŘSD Jihlava říká, že se o zvýšení rychlosti z 90 na 110 jihlavského přivaděče D1 neuvažuje. Pochopil jsem, že zvýšení rychlosti posvěcuje kraj. Jak to tedy je procesně s tím zvyšováním?
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek191 ... entare=vse
Podle ředitelky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jihlava Marie Tesařové byl původně tento úsek přivaděče skutečně vytipován, že by se na něm výhledově mohla zvýšit povolená rychlost. Jenže nakonec se tak zřejmě nestane.
„V současné době se zde však o případném zvýšení povolené rychlosti neuvažuje,“ Tesařová. Podle jejích slov to neumožňují bezpečnostní parametry na tomto úseku. Například jeho obestavění nebo vzdálenosti mezi křižovatkami.
http://www.jihlavske-listy.cz/clanek191 ... entare=vse
Podle ředitelky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jihlava Marie Tesařové byl původně tento úsek přivaděče skutečně vytipován, že by se na něm výhledově mohla zvýšit povolená rychlost. Jenže nakonec se tak zřejmě nestane.
„V současné době se zde však o případném zvýšení povolené rychlosti neuvažuje,“ Tesařová. Podle jejích slov to neumožňují bezpečnostní parametry na tomto úseku. Například jeho obestavění nebo vzdálenosti mezi křižovatkami.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
ŘSD zpracuje dokumentaci DZ a předloží ji krajské policii ke stanovisku a krajskému úřadu ke stanovení. Co jsem postřehl, tak na Vysočině nemají ke zvýšení vůbec žádnou odvahu ani na Polici, ani na ŘSD a ani na kraji. Uvidíme, jak s nimi zamávají zkušenosti z jiných krajů...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Oni mají v Jihlavě jiné starosti. Prosadili si otevření původního sjezdu z Pávova a budou jej asi přestavovat.
Prý jim nestačí ten nový vzdálený cca 800m, když vyrazí ze směny. To zdržení asi není díky múk, ale tipuji spíš kvůli kruháku na příjezdové silnici a odbočením doleva při výjezdu z areálu.
Ta nová MÚK stála 41mil Kč.
https://www.kr-vysocina.cz/libor-joukl- ... /d-4069530
Takto vypadají ty kolony po práci:
http://jihlava.idnes.cz/foto.aspx?r=jih ... 315653.jpg
Pochvalný článek k otevření starého nájezdu:
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 51109.html
Místo zvyšování se tam před Vánoci snižovalo na 80km/h
Pochybuji, že ty sjezdy a nájezdy plánují na rychlost 110km/h. Jihlavský přivaděč spíš míří do kategorie "místní (městská) rychlostní komunikace" a budeme časem rádi, že tam bude aspoň 80km/h ...
Prý jim nestačí ten nový vzdálený cca 800m, když vyrazí ze směny. To zdržení asi není díky múk, ale tipuji spíš kvůli kruháku na příjezdové silnici a odbočením doleva při výjezdu z areálu.
Ta nová MÚK stála 41mil Kč.
https://www.kr-vysocina.cz/libor-joukl- ... /d-4069530
Takto vypadají ty kolony po práci:
http://jihlava.idnes.cz/foto.aspx?r=jih ... 315653.jpg
Pochvalný článek k otevření starého nájezdu:
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 51109.html
Místo zvyšování se tam před Vánoci snižovalo na 80km/h
Kromě tohoto sjezdu chtějí ještě další do ulice Romana Havelky https://www.kr-vysocina.cz/libor-joukl- ... /d-4069530S platností od 6. listopadu 2015, 10:00 hodiny byla Krajským úřadem Kraje Vysočina stanovena přechodná úprava provozu na silnici I/38. V praxi to znamená, že během dnešního dne mohou být realizovány přechodné úpravy provozu na silnici I/38 – odstraněny betonové bariéry, umístěny příslušné dopravní značky, které v konkrétním úseku sníží nejvyšší povolenou rychlost na 80 km/h. Sjezd je aktuálně povolen pouze ve směru na Jihlavu.
zdroj
Pochybuji, že ty sjezdy a nájezdy plánují na rychlost 110km/h. Jihlavský přivaděč spíš míří do kategorie "místní (městská) rychlostní komunikace" a budeme časem rádi, že tam bude aspoň 80km/h ...
Re: I/38 Jihlava, obchvat
A co alespon vylepsit kruhac bypassem od zony smer najezd na privadec?
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Uběhlo půl roku a starý nájezd přes Pávov je zase uzavřený. Město by muselo zaplatit PHS a to by vyšlo draze.
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 60609.html
druhý článek o tomtéž trochu jinak
http://jihlava.idnes.cz/jihlava-resi-st ... zpravy_evs
Průjezd kruháčem byl zrychlen v době konce směn pomocí světel na nezatížených ramenech a asi tam světla zůstanou. Předtím zkoušeli semafory na všech ramenech a to vyšlo hůř. Dočasná světla tam budou do 30.9.2016 a pak se uvidí. Teď to vypadá, že asi zůstanou.
http://www.denik.cz/kraj-vysocina/semaf ... 60714.html
Zde je i video:
http://www.jihlavskadrbna.cz/zpravy/dop ... afory.html
PS: Je tam ještě jeden zajímavý odstavec v jednom článku o tom, jak firmy si nechtějí v průmslové zóně posunout konce směn na různé časy, že se uvažuje o PHS na 110km/h kolem Pávova. Definitivní uzavření starého sjezdu by její stavbu ulehčilo.
http://jihlavsky.denik.cz/zpravy_region ... 60609.html
druhý článek o tomtéž trochu jinak
http://jihlava.idnes.cz/jihlava-resi-st ... zpravy_evs
Průjezd kruháčem byl zrychlen v době konce směn pomocí světel na nezatížených ramenech a asi tam světla zůstanou. Předtím zkoušeli semafory na všech ramenech a to vyšlo hůř. Dočasná světla tam budou do 30.9.2016 a pak se uvidí. Teď to vypadá, že asi zůstanou.
http://www.denik.cz/kraj-vysocina/semaf ... 60714.html
Zde je i video:
http://www.jihlavskadrbna.cz/zpravy/dop ... afory.html
PS: Je tam ještě jeden zajímavý odstavec v jednom článku o tom, jak firmy si nechtějí v průmslové zóně posunout konce směn na různé časy, že se uvažuje o PHS na 110km/h kolem Pávova. Definitivní uzavření starého sjezdu by její stavbu ulehčilo.
V současné době projektuje Ředitelství silnic a dálnic protihluková opatření v místě starého Pávova, která by definitivně uzavřela starý nájezd. „Oslovili projektanta, zda z hlediska staré hlukové zátěže bude možné zvýšit rychlost na 110 km/h. Výsledek prozatím neznáme,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studnický. zdroj
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Jihlava se snaží postavit v rámci tohoto období fondů EU postavit obchvat.
http://www.obcasnik.eu/zamery-kraje-vys ... a-jihlavy/
http://jihlava.city.cz/zpravodajstvi/vi ... -dotaci-eu
http://jihlava.idnes.cz/stedra-nabidka- ... -zpravy_mv
Přesně by příspěvek patřil do krajských silnic, ale přijde mi lepší zařadit jej spíš sem.
http://www.obcasnik.eu/zamery-kraje-vys ... a-jihlavy/
http://jihlava.city.cz/zpravodajstvi/vi ... -dotaci-eu
http://jihlava.idnes.cz/stedra-nabidka- ... -zpravy_mv
Přesně by příspěvek patřil do krajských silnic, ale přijde mi lepší zařadit jej spíš sem.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Nevite jak to vypada s jv obchvatem Jihlavy tj. pokracovani smerem na II/405 vcetne prestavby provizoria na dnesnim konci na nove "provizorium" Obchvat Velkeho Beranova se uz zacal stavet a zde je ticho po pesine.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Zahájení se odkládá na další rok. A to z toho důvodu, že prozatím nebyla přiklepnuta dotace (podrobnosti nevím). Pozemky jsou již vykoupeny.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Začal se stavět sjezd do ulice Romana Havelky ve směru od Znojma, platí to město.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!