[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci
Rekonstrukce CB vozovky dálnice D1, km 93,750-96,450 vpravo
VZ e.č. 60035363
Kvalifikační dokumentace
Dodavatel je povinen disponovat níže uvedeným minimálním množstvím stavebních strojů o následující typové specifikaci a parametrech:
• finišer pro pokládku betonu s min. šířkou pokládky 3,75m 100m3/hod – 1ks
• řezačka betonu 30m/hod – 1ks
• bourací kladivo 20m3/hod – 1ks
• nakladače 70m3/hod – 2ks
• zálivkový kotel – 1ks
• mobilní betonárka s min. výkonem 150 m3/hod
Takže komplet rekonstrukce CB krytu.
VZ e.č. 60035363
Kvalifikační dokumentace
Dodavatel je povinen disponovat níže uvedeným minimálním množstvím stavebních strojů o následující typové specifikaci a parametrech:
• finišer pro pokládku betonu s min. šířkou pokládky 3,75m 100m3/hod – 1ks
• řezačka betonu 30m/hod – 1ks
• bourací kladivo 20m3/hod – 1ks
• nakladače 70m3/hod – 2ks
• zálivkový kotel – 1ks
• mobilní betonárka s min. výkonem 150 m3/hod
Takže komplet rekonstrukce CB krytu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
Kazda takovato akce na D1 je potesitelna, protoze tam uz by bylo zapotrebi vymenit komplet cely kryt. Nektete useky kolem Velkeho Mezirici uz maji rok-dva takovy novy povrch (tam uz to byla fakt tragedie) a je to luxus, to si fakt musi vsimnout kazdy jak to najednou prestane v pravym pruhu hazet a pak za nejakou tu minutu zase zacne
Jeste upresnim, ze predpokladana cena za tuto kompletni rekonstrukci CB krytu na uvedene delce 2,7 km cini 142 857 000 Kc (coz dava 52 910 000 Kc/km).
Jeste upresnim, ze predpokladana cena za tuto kompletni rekonstrukci CB krytu na uvedene delce 2,7 km cini 142 857 000 Kc (coz dava 52 910 000 Kc/km).
Re: Opravy D1
Jojo, konečně to vypadá, že ŘSD přistoupilo k opravdovým zásadním opravám v rámci celoživotního cyklu dálnice, které sice nejsou úplně nejlevnější, ale prodlouží životnost dálnice možná i o 15 let.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
O 15 let? Spravne udelane CB by melo vydrzet 30-35 let!
Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu. Nejsem odbornik na toto tema, takze by nam snad nejaky fachman mohl rict jak to ve skutecnosti je.
Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu. Nejsem odbornik na toto tema, takze by nam snad nejaky fachman mohl rict jak to ve skutecnosti je.
Re: Opravy D1
Za těchto předpokladů jsem uvažoval těch 15 let...pavel.hrdina píše:Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Opravy D1
Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?
Asi si mám odpovědět nepřilepí:)
Asi si mám odpovědět nepřilepí:)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
Presne tuto stejnou otazku uz jsme resili ve vlaknu o D2:dvs píše:Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7261#p7261
Re: Opravy D1
nahodou neni nejaka informace o mozne oprave vozovky u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
of course s trochou nadlhedu.. :] ovsem usek, urcite kdo zna.. musi potvrdit ze naprosto katastrofalni.. na pomery Decka
of course s trochou nadlhedu.. :] ovsem usek, urcite kdo zna.. musi potvrdit ze naprosto katastrofalni.. na pomery Decka
Re: Opravy D1
Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
jj je to tak.. intenzity sahajci k 50 tis. aut denne a porvch proste tak otresny, ze jeste mnoho dalsich ridicu radeji vyuziva vedlejsi II/430.. pouze nesmysle opravy dalnicnich krizovatek [holubice, vyskov-zapad], ktere budou po zime stejne plne der a pak treba na sjezdu z D1 na I/52 dira hluboka skoro az do Ciny.. nektere veci nedokazu pochopit.. :]Lenny píše:Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...
Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).
Re: Opravy D1
Po sérii pokusů jsem se ujistil,že v "nejlepším"stavu je pruh pro pomalá vozidla,takže když se tam neplazí kamion,tak jedu tudypavel.hrdina píše:Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...
Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).
Re: Opravy D1
Mám dobrou zprávu.
Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
Presne jak rikas, Lenny - viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=876.Lenny píše:Mám dobrou zprávu.
Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Vozovky siroke 11,5 metru maji kategorie D 27,5 a D 28, ktere se ovsem lisi sirkou stredoveho deliciho pasu a za predpokladu zachovani sirky z puvodni kategorie D 26,5 je tedy tento novy usek na te zrekonstruovane polovine v kategorii D 28. To jen pro doplneni kdyby to nekoho zajimalo
Re: Opravy D1
i tak dobre.. ale rozhodne nejlepsi by bylo tam mít D34
Re: Opravy D1
Pro vysvětlení těch čísel D 28, D 27,5 a pod. máme udělanou takovou přehlednou tabulku většiny používaných kategorií v ČR, viz http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm
Ten pro tyto účely podstatný údaj, a to šířka vozovky v jednom pásu, ten v normě explicite nenajdete, ale je jí předurčený, proto je i v tabulce vždy vypočítaný...
Ten pro tyto účely podstatný údaj, a to šířka vozovky v jednom pásu, ten v normě explicite nenajdete, ale je jí předurčený, proto je i v tabulce vždy vypočítaný...
Re: Opravy D1
Podle mě by šlo i na současnou šířku D1, která je 10,75 m nacpat uspořádání 2 + 2 pruhy. Na sloupky uprostřed počítám 0,25 m, tak mi zbyde 10,5 m. Pravý pruh 2,8 m, levý pruh 2,2 m a zbytek bude u krajnice 0,25 m.
Když to zrekapituluji
krajnice 0,25 m
pravý pruh 2,8 m
levý pruh 2,2 m
sloupky 0,25 m
levý pruh 2,2 m
pravý pruh 2,8 m
krajnice 0,25 m
Proč se něco takového neudělá?
Když to zrekapituluji
krajnice 0,25 m
pravý pruh 2,8 m
levý pruh 2,2 m
sloupky 0,25 m
levý pruh 2,2 m
pravý pruh 2,8 m
krajnice 0,25 m
Proč se něco takového neudělá?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. :
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opravy D1
Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Opravy D1
Souhlasím, nic příjemného. Na tyhle situace se dělaly testy v reálu, proto se taky mimo jiné důvody změnila ta základní kategorie na 27,5. Mimochodem, R 25,5 má stejnou šířku vozovky jako D 26,5 tj 10,75 m. Subjektivně mi to přijde málo. Resp. dá se to využít alespoň k souběžné jízdě "v zipu", tzn jedno auto v levém pak druhé v pravém atd, čili zvětší se kapacita, ale předjíždět si troufnou jen zkušení řidiči (nebo ta druhá skupina "machrů", to nemusím zdůrazňovat).viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. :
Re: Opravy D1
Jak je to v Německu? Mám pocit, že tam bývají 2+2 zúžení taky dost brutální (a ještě k tomu super dlouhá). Proti tomu luxusu v ČR nesrovnatelné. Jak to bylo na Průmyslové (tedy nakresleno, jezdilo se 1+1)?
Re: Opravy D1
Kamion má šířku 2,5 m, pokud má chlazení tak 2,6 m, nic širšího nepotkáte. Osobák má obvykle šířku okolo 1,7-1,8 m. Stále je tam dost manevrovacího prostoru.viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. :
Pokud to někomu přijde o hubu už za současného stavu, tak na tom další zúžení nic nezmění. Nemusí jet v levém vedle kamionu, ale může jet v pravém za kamionem.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Opravy D1
Lenny, 0,25 m na sloupek je malo. to bude zhruba sirka sloupku, ale k tomu je jeste potreba mit stojan, kterej nepovali prvni kamion co projede kolem v pravym pruhu
EDIT: tak beru zpet (rychlejc pisu nez myslim), ted jsem to zkoumal na fotkach a zrejme se takhle uzky delici sloupky vcetne stojanu delaj.
EDIT2: sloupky 250-400 mm
EDIT: tak beru zpet (rychlejc pisu nez myslim), ted jsem to zkoumal na fotkach a zrejme se takhle uzky delici sloupky vcetne stojanu delaj.
EDIT2: sloupky 250-400 mm
Naposledy upravil(a) banjo dne 23.9.2009 20:07:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Opravy D1
No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lanyMartin z Ostravy píše:Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.
Re: Opravy D1
Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.viky píše:No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)