Pražská ZPI a PDZ
Pražská ZPI a PDZ
bude jich spousty, takže si vlákno zaslouží
hlavně aby bylo co číst (na těch ZPI)
neúplný seznam ZPI
ZPI IT 02 Hlávkův most
ZPI IT 03 Wilsonova - poloportál 8m
ZPI IT 05 Rohanské nábřeží
ZPI 01 Cínovecká
ZPI 02 Mladoboleslavská, před křižovatkou s ul. Kbelskou - směr do centra - poloportál
ZPI 03 Kbelská, Praha 9-Letňany, Prosek
ZPI 05 Jana Želivského PTZ
ZPI 06 Liberecká
ZPI 07 Českobrodská, Praha 9 - Hrdlořezy
ZPI 08 Poděbradská
ZPI 09 Chlumecká
ZPI 10 Chlumecká
ZPI 11 Českobrodská, Praha 14-Kyje
ZPI 12 Průmyslová, Praha 14
ZPI 13 Průmyslová, Praha 14
ZPI 14 Štěrboholská
ZPI 15 Vinohradská, Praha 10-Strašnice
ZPI 16 Nad Šutkou
ZPI 18 Evropská poloportál 12m
ZPI 19 Evropská, Praha 6-Veleslavín
ZPI 20 Rozvadovská spojka
ZPI 21 Rozvadovská spojka, Praha 13
ZPI 22 Vídeňská
ZPI 23 5. května, Michle, poloportál
ZPI 24 MO JS Záběhlice
ZPI 26 5. května
ZPI 28 Modřanská 3, Praha 4 - Podolí
ZPI 29 Vysočanská radiála, Praha 19-Satalice
ZPI 31 Černokostelecká
ZPI 33 Modřanská 2
Dienzenhoferovy sadY (ve směru do Kartouzské ulice) obnova
Patočkova zc x Střešovická
hlavně aby bylo co číst (na těch ZPI)
neúplný seznam ZPI
ZPI IT 02 Hlávkův most
ZPI IT 03 Wilsonova - poloportál 8m
ZPI IT 05 Rohanské nábřeží
ZPI 01 Cínovecká
ZPI 02 Mladoboleslavská, před křižovatkou s ul. Kbelskou - směr do centra - poloportál
ZPI 03 Kbelská, Praha 9-Letňany, Prosek
ZPI 05 Jana Želivského PTZ
ZPI 06 Liberecká
ZPI 07 Českobrodská, Praha 9 - Hrdlořezy
ZPI 08 Poděbradská
ZPI 09 Chlumecká
ZPI 10 Chlumecká
ZPI 11 Českobrodská, Praha 14-Kyje
ZPI 12 Průmyslová, Praha 14
ZPI 13 Průmyslová, Praha 14
ZPI 14 Štěrboholská
ZPI 15 Vinohradská, Praha 10-Strašnice
ZPI 16 Nad Šutkou
ZPI 18 Evropská poloportál 12m
ZPI 19 Evropská, Praha 6-Veleslavín
ZPI 20 Rozvadovská spojka
ZPI 21 Rozvadovská spojka, Praha 13
ZPI 22 Vídeňská
ZPI 23 5. května, Michle, poloportál
ZPI 24 MO JS Záběhlice
ZPI 26 5. května
ZPI 28 Modřanská 3, Praha 4 - Podolí
ZPI 29 Vysočanská radiála, Praha 19-Satalice
ZPI 31 Černokostelecká
ZPI 33 Modřanská 2
Dienzenhoferovy sadY (ve směru do Kartouzské ulice) obnova
Patočkova zc x Střešovická
Re: Pražská ZPI
TSK píše:Do ulic metropole míří nové informační tabule
17.10.2012
Technická správa komunikací hl. m. Prahy do konce roku 2012 obnoví v rámci Operačního programu Doprava (OPD) 17 zařízení pro provozní informace (ZPI) a vybuduje 34 nových. Spolu se šesti ZPI, která jsou již v provozu, případně jsou v realizaci v rámci jiných investičních akcí, tak jejich počet v ulicích Prahy dosáhne na konci roku, resp. počátkem příštího, počtu 57. Některá ZPI na nejdůležitějších komunikacích budou umožňovat vícebarevné zobrazení symbolů, případně i schémat dopravní situace před řidičem (např. barevné schéma zatížení návazných komunikací). Nadstavbové funkcionality budou postupně na tabule nasazovány v dalších měsících, po zprovoznění a odladění základních funkcí. „Nové informační tabule by měly zlepšit plynulost provozu v metropoli. Například tím, že řidičům už nenabídnou pouhou informaci o omezení provozu, ale mohou jim zobrazit, kudy se místu nehody či zácpy vyhnout,“ doplnil náměstek primátora hl. m. Prahy Josef Nosek. Jako první již byla obnovena ZPI v ulicích Patočkově (u ulice Pod Drinopolem) a Modřanské (u nádraží Braník ve směru do centra), na Hořejším nábřeží (ve směru k Jiráskovu mostu) a u Dienzenhoferových sadů (ve směru do Kartouzské ulice). Nová ZPI budou během dalších měsíců postupně vybudována na hlavních komunikacích hl. m. Prahy a před důležitými rozhodovacími body pro řidiče (Jižní spojka, Rozvadovská spojka, Liberecká, V Holešovičkách, Vysočanská radiála, 5. května, Chlumecká, Strakonická, Štěrboholská spojka apod.). Důležitou součástí systému je kromě modernizace i rozšíření jeho funkcionalit. Dosavadní ZPI byla velmi náročná na údržbu, měla omezené možnosti psaní textů a pouze několik přednastavených symbolů dopravních značek. „Nová ZPI budou umět zobrazit jakýkoli symbol či velikost textu v celé činné ploše tabule, která bude složena z LED diod. Kromě základních symbolů dopravních značek bude možné do budoucna softwarově nadefinovat a zobrazovat nové symboly, tj. půjde o otevřený systém se schopností reagovat na nové potřeby informování řidičů,“ dodal 1. náměstek ředitele TSK hl. m. Prahy Ladislav Pivec.
Re: Pražská ZPI
Schválně zda je přidají do této aplikace http://hs1.vars.cz/dopinfopraha6/ (ZPI si je nutno zapnout ikonkou).
Re: Pražská ZPI
http://www.isvzus.cz/en/Form/Display/339939Poskytování dopravních informací
Zařízení pro provozní informace VZ je realizace poskytování dopravních informací, který bude zahrnovat dodávku, montáž a zprovoznění systému zařízení pro provozní informace (ZPI) doplněného proměnným dopravním značením, včetně infrastruktury zahrnující konstrukcce pro upevnění ZPI, napájení a datovou komunikací se ZPI.
Celková konečná hodnota zakázky: 188 702 099,00 Kč
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Pražská ZPI
rob3rt: A to je cena za kolik ZPIček?
Re: Pražská ZPI
Království a půl princezny za 511.
Re: Pražská ZPI
Já jen že to není tak dávno, co si za doplnění ZPI na D1 nechal Kapsch zaplatit 2,5 miliardy. A to jich bylo tuším jen 20. A pak mi bude nějakej čičmunda s kravatou v TV tvrdit, že musí zvýšit daně, protože není jiná možnost jak získat prachy. Jo kdyby se takhle nekradlo, to by sme měli dálniční síť dávno hotovou, a možná už i jednou komplet zrekonstruovanou
Re: Pražská ZPI
Veřejná zakázka je z května, takže se bude týkat té právě probíhající akce, tedy obnova sedmnácti a stavba nových 34 tabulí.Toxy píše:rob3rt: A to je cena za kolik ZPIček?
Ale cena je to určitě super, původní předpoklad byl 350 milionů.
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Pražská ZPI
no jestli to nebude jen toto
eltodo.cz píše:Dne 11. 5. 2012 uzavřela společnost ELTODO dopravní systémy s.r.o smlouvu se společností VARS Brno, a.s., na dodávku a obnovu celkem 17 lokalit ZPI (zařízení pro provozní informace) pro hl. m. Prahu.
Jedná se o další z projektů, který je spolufinancován EU v rámci Operační programu doprava (OPD) II. Práce budou spočívat v obnově 5 stávajících proměnných informačních tabulí (PIT) a vybudování 12 nových lokalit tzv. „na klíč“.
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ ... 2-2012.pdf
Re: Pražská ZPI
No proto, já si říkal, že to je moc levné
Dopravní značení nesmí být vnímáno pouze jako svévole státních orgánů a místo pro možný postih řidičů, což v daném případě (omezení rychlosti z důvodu snížení hluku v místech, kde není zástavba) nelze jinak vyhodnotit. - ODA KŘ Hl.m.Prahy PČR
Re: Pražská ZPI
Instalujeme zařízení pro provozní informace v Praze
V červnovém čísle magazínu jsme informovali, že jsme vysoutěžili přesně 1/3 objemu (17 lokalit) projektu „Poskytování dopravních informací“ financovaného z Operačního programu dopravy II (OPD II). Dnes bychom vás chtěli informovat o průběhu realizace na tomto zajímavém projektu.
Na projektu, který je velmi náročný na koordinaci, se vedle naší divize (DDI) podílí interně také projekce, inženýring a výroba. Z externích firem především dceřiná společnost Eltodo dopravní systémy a pro stavební část jsme se spojili se společností SMP. Ta pro nás zajišťuje zemní práce a výrobu nosných ocelových konstrukcí, na které připevňujeme PDZ a ZPI.
Vzhledem k tomu, že jsme již při zpracovávání cenové nabídky věnovali mnoho času a energie na hledání vhodných řešení jak a kam dané lokality umístit, aby dílo bylo podle zadávací dokumentace proveditelné a časově odpovídalo požadavku vypisovatele, měli jsme sportovní terminologií „letmý start“ do projektu. Ještě před podpisem smlouvy jsme tyto nasbírané informace vytěžili při zajišťování různých povolení na úřadech a čerpali jsme z nich také předjednané subdodavatelské vztahy. Inženýring nám svým přístupem zajistil vše potřebné ve velmi krátkém čase. Zde se nám potvrdilo, jak je důležitá předvýrobní fáze projektu. Instalace probíhají mimo dopravní špičku, především ve večerních hodinách. Omezení dopravy pro přípravu betonových základů je minimální. Samotná montáž jednotlivých portálů probíhá ve dvou fázích. V 1. fázi jsou osazeny stojky portálů (P) resp. poloportálů (PP), ve 2. fázi se instalují na břevno PDZ a ZPI na zemi a následně se celý komplet osadí na stojky (P) resp. stojku v případě PP.
Tato část prací trvá max. 15 minut a musí se při ní zastavit doprava v dotčené lokalitě. Po této časově nejnáročnější části proběhne propojení na silovou část napájení a připojení přes GANTRY server a komunikaci, kterou poskytuje TSK společnost ASCOM. Naše dodávka končí na rozhraní HDŘÚ.
PILOTNÍ ETAPA NA STAVBĚ BLANKY
Samotnou realizaci jsme si rozdělili na 4 etapy. Jako první etapa, tzv. pilotní, nám posloužila stávající lokalita, která se nachází ve stavebním záboru stavby tunelový komplex Blanka. Na ní jsme si chtěli vyzkoušet všechny naplánované procesy podle podrobného časového plánu v praxi. Sekundárně jsme si tím vyzkoušeli i naše sub dodavatele, jak jsou na tom s dodržováním technologických postupů a BOZP. Doladili jsme případné neshody, které bychom při montáži v provozu nemuseli umět vyřešit nebo řešili velmi obtížně.
Druhá etapa je složená z pěti stávajících lokalit již přímo v pražském provozu, a proto si nemůžeme dovolit pochybení nebo zdržení při samotné instalaci. Třetí etapa je realizována s přihlédnutím na rychlost povolení realizace a výrobní kapacitu dodavatelů, v této fázi je celkem pět nových lokalit. Ty by měly být funkční na konci října. Čtvrtá, závěrečná etapa obsahuje zbývajících šest lokalit. Ty by měly být funkční do listopadu tohoto roku.
Toto vše musí podle podmínek OPD II proběhnout do konce listopadu roku 2012. Některé funkční portály však řidiči mohli využívat již během září a října tohoto roku. Všechny lokality by měli řidičům usnadnit pohyb a orientaci v Praze. Budou totiž dostávat včas informace o uzavírkách, nehodách a kolonách tak, aby mohli včas reagovat. Ing. Josef Janota, ELTODO EG, a.s.
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ ... 3-2012.pdf
V červnovém čísle magazínu jsme informovali, že jsme vysoutěžili přesně 1/3 objemu (17 lokalit) projektu „Poskytování dopravních informací“ financovaného z Operačního programu dopravy II (OPD II). Dnes bychom vás chtěli informovat o průběhu realizace na tomto zajímavém projektu.
Na projektu, který je velmi náročný na koordinaci, se vedle naší divize (DDI) podílí interně také projekce, inženýring a výroba. Z externích firem především dceřiná společnost Eltodo dopravní systémy a pro stavební část jsme se spojili se společností SMP. Ta pro nás zajišťuje zemní práce a výrobu nosných ocelových konstrukcí, na které připevňujeme PDZ a ZPI.
Vzhledem k tomu, že jsme již při zpracovávání cenové nabídky věnovali mnoho času a energie na hledání vhodných řešení jak a kam dané lokality umístit, aby dílo bylo podle zadávací dokumentace proveditelné a časově odpovídalo požadavku vypisovatele, měli jsme sportovní terminologií „letmý start“ do projektu. Ještě před podpisem smlouvy jsme tyto nasbírané informace vytěžili při zajišťování různých povolení na úřadech a čerpali jsme z nich také předjednané subdodavatelské vztahy. Inženýring nám svým přístupem zajistil vše potřebné ve velmi krátkém čase. Zde se nám potvrdilo, jak je důležitá předvýrobní fáze projektu. Instalace probíhají mimo dopravní špičku, především ve večerních hodinách. Omezení dopravy pro přípravu betonových základů je minimální. Samotná montáž jednotlivých portálů probíhá ve dvou fázích. V 1. fázi jsou osazeny stojky portálů (P) resp. poloportálů (PP), ve 2. fázi se instalují na břevno PDZ a ZPI na zemi a následně se celý komplet osadí na stojky (P) resp. stojku v případě PP.
Tato část prací trvá max. 15 minut a musí se při ní zastavit doprava v dotčené lokalitě. Po této časově nejnáročnější části proběhne propojení na silovou část napájení a připojení přes GANTRY server a komunikaci, kterou poskytuje TSK společnost ASCOM. Naše dodávka končí na rozhraní HDŘÚ.
PILOTNÍ ETAPA NA STAVBĚ BLANKY
Samotnou realizaci jsme si rozdělili na 4 etapy. Jako první etapa, tzv. pilotní, nám posloužila stávající lokalita, která se nachází ve stavebním záboru stavby tunelový komplex Blanka. Na ní jsme si chtěli vyzkoušet všechny naplánované procesy podle podrobného časového plánu v praxi. Sekundárně jsme si tím vyzkoušeli i naše sub dodavatele, jak jsou na tom s dodržováním technologických postupů a BOZP. Doladili jsme případné neshody, které bychom při montáži v provozu nemuseli umět vyřešit nebo řešili velmi obtížně.
Druhá etapa je složená z pěti stávajících lokalit již přímo v pražském provozu, a proto si nemůžeme dovolit pochybení nebo zdržení při samotné instalaci. Třetí etapa je realizována s přihlédnutím na rychlost povolení realizace a výrobní kapacitu dodavatelů, v této fázi je celkem pět nových lokalit. Ty by měly být funkční na konci října. Čtvrtá, závěrečná etapa obsahuje zbývajících šest lokalit. Ty by měly být funkční do listopadu tohoto roku.
Toto vše musí podle podmínek OPD II proběhnout do konce listopadu roku 2012. Některé funkční portály však řidiči mohli využívat již během září a října tohoto roku. Všechny lokality by měli řidičům usnadnit pohyb a orientaci v Praze. Budou totiž dostávat včas informace o uzavírkách, nehodách a kolonách tak, aby mohli včas reagovat. Ing. Josef Janota, ELTODO EG, a.s.
http://www.eltodo.cz/informacni-servis/ ... 3-2012.pdf
Re: Pražská ZPI a PDZ
Před kolonami budou řidiče v Praze varovat nové infotabule
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3757
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=188&t=3757
Re: Pražská ZPI a PDZ
Schémata křižovatek ... waw, já čekal kopii těch dálničních cedulí, tak to jsem teda zvědav na praxi a jak to bude pochopitelné a co budou radit!
Re: Pražská ZPI a PDZ
No to je krásné, že nám infocedule doporučí se vyhnout kolonám, to by ovšem taky muselo být kudy ! Když chybí infrastruktura, jsou informační systémy k ničemu!
Re: Pražská ZPI a PDZ
Třeba tam budou psát "jeďte raději vlakem" (metrem, šalinou .. )
Re: Pražská ZPI a PDZ
V Praze jedině tramvají.jonáš píše:Třeba tam budou psát "jeďte raději vlakem" (metrem, šalinou .. )
Re: Pražská ZPI a PDZ
Tak na to už je na silnici zpravidla trochu pozdě ! P+R se zaplní během chviličky po takovém doporučení a jsme zase zpátky u té chybějící infrastruktůry. V Berlíně jim to prý už párkrát zafungovalo, ale asi na to mají kapacity jak P+R, tak alternativních tras.jonáš píše:Třeba tam budou psát "jeďte raději vlakem" (metrem, šalinou .. )
OT: Připomněl jste mi historku, vypravovanou jedním mým starším příbuzným, který byl údajně očitým svědkem, jak koncem srpna 1968 bylo skupinkou cestujících zabráněno uniformovanému příslušníkovi ČSLA v nástupu do autobusu MHD se slovy: "Vole ty jeď tankem!"
Re: Pražská ZPI a PDZ
první pokusy o aktuální informace
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
no alepoň vidíme, že to funguje...
přesný čas jsem viděl už i na několika dalších místech...
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
no alepoň vidíme, že to funguje...
přesný čas jsem viděl už i na několika dalších místech...
Re: Pražská ZPI a PDZ
Nooo a to by nešlo, aby se tam těch časů zobrazovalo více??!!kasme píše:první pokusy o aktuální informace
http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... 0.JPG.html
no alepoň vidíme, že to funguje...
přesný čas jsem viděl už i na několika dalších místech...
Např. Praha 08.17 Moskva 10.17 Kábul 11.47 Ulánbátár 12.47 Pchojngchjnag 16.17...atd.
To by byly také moc cenné infornmace, vědět na Barrandovském mostě, že třeba za polárním kruhem dávají zrovna lišky už dobrou noc, nebo ne?
A pevně doufám, že na těch košatých stromech které jsou těsně před některými nově instalovanými ZPI, někoho ani ve snu nenapadne, aby těm stromům ořezal větve (!). Teď v zimě to nevadí, není na nich listí. A v ostatních ročních obdobích, kdy přes to listí na kus ZPI nebude vůbec vidět, to zase až tak, také nevadí. Např. o prázdninách a svátcích je Praha poloprázdná, takže ZPI může bý taky prázdné a vypnuté a dále nám tak vydrží, ne jak ty původní z let 2000.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Pražská ZPI a PDZ
Začínám být zvědavý co to bude vysílat - minulý pátek v půlnoci to vztyčovali na jižní spojce (směr z P4 na P5) a je tam takové to dálniční ZPI ze dvou částí, akorát s tím bílým lemem kolem (jak to už to jinde po Praze je), ale asi dva dny předtím se přes noc objevilo nové ZPI na Strakonické (směr centrum) a to je jiné, větší. Je to více čtvercový tvar, tam by se opravdu nějaká malůvka vešla, uvidíme.
Re: Pražská ZPI a PDZ
hh: jsem to sem ve středu zapomněl vložit
sobotní úlovky:
5. května z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 2.JPG.html
Evropská z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 1.JPG.html
Evropská do centra - v provozu
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 1.JPG.html
SJM Hlavák z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.JPG.html
Vinohradská Hagibor do centra - v provozu
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 4.JPG.html
jeden třídílný panel je také v jižním portálu SAT
sobotní úlovky:
5. května z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 2.JPG.html
Evropská z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 1.JPG.html
Evropská do centra - v provozu
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 1.JPG.html
SJM Hlavák z centra - patka hotova
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 0.JPG.html
Vinohradská Hagibor do centra - v provozu
http://ttnz.cz/kasme/v/ostatni/kasme/sm ... 4.JPG.html
Re: Pražská ZPI a PDZ
Na Černokostelecké před Průmyslovou už taky v provozu.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: Pražská ZPI a PDZ
Jako první v Evropě bude VARS zprovozňovat v Praze tabule (dopravní značení) se schématy dopravního zatížení a dalšími dopravními informacemi. Cena zařízení oproti textovým je srovnatelná, vypovídací schopnost nesrovnatelně vyšší.
Vedle Prahy je takto vybavena například Šangaj, kde tyto tabule byl hlavním hitem na kongresu ITS. Zdroj: Vars
Vedle Prahy je takto vybavena například Šangaj, kde tyto tabule byl hlavním hitem na kongresu ITS. Zdroj: Vars
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: Pražská ZPI a PDZ
Jako první v Evropě bude VARS zprovozňovat v Praze tabule (dopravní značení) se schématy dopravního zatížení a dalšími dopravními informacemi. Cena zařízení oproti textovým je srovnatelná, vypovídací schopnost nesrovnatelně vyšší.
Vedle Prahy je takto vybavena například Šangaj, kde tyto tabule byl hlavním hitem na kongresu ITS.
Vedle Prahy je takto vybavena například Šangaj, kde tyto tabule byl hlavním hitem na kongresu ITS.
- Přílohy
-
- vars.jpg (96.2 KiB) Zobrazeno 24111 x