4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
To je jedině dobře, varianta v trase německé dálnice A88 má stále šanci na realizaci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Za zrušeným územním plánem Drásova kvůli R43 (viz. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=176&t=2738) stojí JUDr. Zdeněk Jobánek.
Žaloba, na základě které to Nejvyšší správní soud rozhodl je tady:
http://www.drasov.estranky.cz/clanky/r4 ... y-r43.html
Mimochodem, pan Jobánek je provozovatel celkem známe Drásovské zahradní železnice: http://www.feldbahn.ic.cz/
Žaloba, na základě které to Nejvyšší správní soud rozhodl je tady:
http://www.drasov.estranky.cz/clanky/r4 ... y-r43.html
Mimochodem, pan Jobánek je provozovatel celkem známe Drásovské zahradní železnice: http://www.feldbahn.ic.cz/
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Kraj: Silnici R43 postavíme do roku 2018
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 10501.html
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 10501.html
Zedňa
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
To je zase kec jak Brno. A to doslova. Nechápu, kde přišli na to, že by ji mohl postavit kraj.
Jinak souhlasím, že R43 je v kraji priorita, ale jen v úseku Kuřim - Svitávka. Jižní problémovou část přes Brno zatím bohatě nahradí VMO. A pokud bude dříve rozšířeno úzké hrdlo na VMO mezi Pisárkami a Žabovřeskami, nebude R43 v Brně potřebná do roku 2050. A severní část R43 Svitávka - Moravská Třebová se nevyplatí kvůli malým intenzitám, tam by by zatím (tak 30 let)stačil i půlprofil.
Jinak souhlasím, že R43 je v kraji priorita, ale jen v úseku Kuřim - Svitávka. Jižní problémovou část přes Brno zatím bohatě nahradí VMO. A pokud bude dříve rozšířeno úzké hrdlo na VMO mezi Pisárkami a Žabovřeskami, nebude R43 v Brně potřebná do roku 2050. A severní část R43 Svitávka - Moravská Třebová se nevyplatí kvůli malým intenzitám, tam by by zatím (tak 30 let)stačil i půlprofil.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
K této stavbě v rozsudku NSS, kterým byly zrušeny Zásady územní rozvoje JMK:
NSS píše:... Nezákonný byl dle soudu i postup při výběru varianty dopravního koridoru rychlostní silnice R43 v úseku Kuřim – Černá Hora. V rámci posouzení vlivů zásad územního rozvoje na udržitelný rozvoj území byla v uvedeném úseku dopravního koridoru silnice R43 nejlépe hodnocena varianta „Malhostovická“ a „Optimalizovaná MŽP“. Varianta „Malhostovická“ pak byla společně s variantou „Německou“ hodnocena příznivěji než ostatní z hlediska dopravně inženýrských kritérií a předpokládaných vlivů na obyvatelstvo, veřejné zdraví a ostatní složky životního prostředí. Jako nejvýhodnější se tedy jevila varianta „Malhostovická“, nicméně krajský úřad na základě doporučení zastupitelstva zvolil sledování koridoru ve variantě „Německé“. Výběr variant koridorů nelze dle názoru soudu opírat o rozhodnutí politického tělesa (zastupitelstva kraje). Stavební zákon předpokládá, že výběr variant se provádí výlučně na základě odborných kritérií.
...
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Zrušeny celé ZÚR kvůli 2 problematickým místům... To jsem zvědav, jak dopadne Metropolitní ÚP v Praze, který má nahradit ZÚR i ÚP a nemá oporu v zákoně.
No doufám, že se alespoň do nových ZÚR přehodnotí vedení obchvatu Kuřimi ve prospěch jižní varianty.
No doufám, že se alespoň do nových ZÚR přehodnotí vedení obchvatu Kuřimi ve prospěch jižní varianty.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
No to se zase naše soudy předvedli. Hodnotí se v podstatě 3 věci, vliv na životní prostředí, dopravně inženýrské vlivy a ekonomické. Podle výsledků těchto 3 vlivů (všech dohoromady) by se měla vybrat nejlepší varianta. Zde zase vypíchly jen ty vlivy, které se jim hodí a shodily celý plán ze stolu. Ach jo.
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
To jsem nějak nezachytil, že už kraj vybral finální trasu. Pokud by to bylo někde k dohledání, zajímalo by mě stanovisko zastupitelstva, podle kterého se rozhodli nerespektovat doporučení EIA.
Každopádně je to škoda, že se to zase celé odsunuje i když stejně asi nebyla šance, že by se v nejbližších letech mohlo stavět.
Každopádně je to škoda, že se to zase celé odsunuje i když stejně asi nebyla šance, že by se v nejbližších letech mohlo stavět.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Přiznám se, že v tom názvosloví EIA varianta 1, 2, 3, 4 a názvoslovím NSS malhostovická, německá, optimalizovaná MŽP se už ztrácím. Nebylo by nějaké schéma a krátké shrnutí. Vždyť ta německá přeci prošla až na tu přeložku III třídy a NSS tvrdí, že nebyla doporučena v EIA. Ta malhostická je taková ta kroutící se "okreska" na jedné mapce EIA východně od Malhostic?
Jinak včera mne na ČRo zaujal tento pomýlený názor, že ta německá měla být s jeden proud tam druhý zpět a teď tam mají být čtyři a násep... Doporučuji si ten názor poslechnout: min 45:20
Jinak mi to přijde, že ten 72 let starý násep jsme moc neochránili rodinné domky vyrostli 30m od něj, pozemky patří v lepším případě obcím.
Jinak na čt24 je kupodivu celý záznama zrovna o tomto kousku je to od cca 100min, ale chce si to poslechnout od 86min (pořizování ZÚR v přenesené a v samosprávné vydává a zadává).
To the.klokan: soudkyně tam uvádí i cituje to stanovisko kraje
Jinak včera mne na ČRo zaujal tento pomýlený názor, že ta německá měla být s jeden proud tam druhý zpět a teď tam mají být čtyři a násep... Doporučuji si ten názor poslechnout: min 45:20
Jinak mi to přijde, že ten 72 let starý násep jsme moc neochránili rodinné domky vyrostli 30m od něj, pozemky patří v lepším případě obcím.
Jinak na čt24 je kupodivu celý záznama zrovna o tomto kousku je to od cca 100min, ale chce si to poslechnout od 86min (pořizování ZÚR v přenesené a v samosprávné vydává a zadává).
To the.klokan: soudkyně tam uvádí i cituje to stanovisko kraje
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Většina se dá najít zde: http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118dvs píše:Přiznám se, že v tom názvosloví EIA varianta 1, 2, 3, 4 a názvoslovím NSS malhostovická, německá, optimalizovaná MŽP se už ztrácím. Nebylo by nějaké schéma a krátké shrnutí. Vždyť ta německá přeci prošla až na tu přeložku III třídy a NSS tvrdí, že nebyla doporučena v EIA. Ta malhostická je taková ta kroutící se "okreska" na jedné mapce EIA východně od Malhostic?
Ve stručnosti...
varianta 1 = německá
varianta 2 = malhostovická (liší se cca v úseku MUK Kuřim a MUK Černá Hora, tj. asi na 10km trasy, kde je vedena východně od Malhostovic a Skaličky. Podle mapy to sice vypadá, že se kroutí, ale podle trasování je o 200 m kratší než varianta 1)
varianta 3 = optimalizoavná MŽP (přidána na základě požadavku MŽP v roce 2009)
Ano, co jsem se tak ve stručnosti díval třeba na tento sporný úsek, pozemky v tělese dálnice až na malé vyjímky patří obcím. Nevím, jak je to v tomhle případě při výkupech, ale zas tak moc asi stát neušetří, ne? Možná tak čas.dvs píše:Jinak mi to přijde, že ten 72 let starý násep jsme moc neochránili rodinné domky vyrostli 30m od něj, pozemky patří v lepším případě obcím.
Poslechl jsem si záznam cca 100 až 115 min. a podle mého názoru, má soud v podstatě pravdu. Na co se pak dělá nějaké zdlouvé posuzování, když si to pak zastupitelé vyberou podle sebe.dvs píše:To the.klokan: soudkyně tam uvádí i cituje to stanovisko kraje
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Ve stanovisku byly doporučená varianta 2 nebo varianta 1, která však má být upravena u EVL Malhostovické kopečky atd. Z toho plyne, že ŘSD si může vybrat, ze dvou variant.the.klokan píše:To jsem nějak nezachytil, že už kraj vybral finální trasu. Pokud by to bylo někde k dohledání, zajímalo by mě stanovisko zastupitelstva, podle kterého se rozhodli nerespektovat doporučení EIA.
Každopádně je to škoda, že se to zase celé odsunuje i když stejně asi nebyla šance, že by se v nejbližších letech mohlo stavět.
Výběr proběhl tuším na základě odmítnutí obcí varianty 2 a jejich požadavkem varianty 1 (samozřejmě ne všichni).
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Studuju varianty úseku a zjišťuju, že pokud se vybrala varianta 3, tak by nebylo potřeba řešit obchvat Kuřimi a vlastně ani řešit obchvat Brna. Zbavili bychom se tak hned dvou velkých problémů a ještě ušetřili.
Na druhém konci bych R43 ukončil velkým kruháčem na I/43. Pokračování dál na sever stejně nebude pár desítek let aktuální.
Na druhém konci bych R43 ukončil velkým kruháčem na I/43. Pokračování dál na sever stejně nebude pár desítek let aktuální.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Severní napojení je ukončeno přímou větví na I/43, to bude postačovat i pro delší období.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Vizualizace silnice km 15 - 22,5
http://www.tisnov.com/modules.php?name= ... e&sid=5758
http://www.tisnov.com/modules.php?name= ... e&sid=5758
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
I po pěti letech stále tvrdím, že varianta 3 zůstává sexy.