Příprava staveb ŘSD
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
O R(D)35 ani zmínka , takto si prioritu tedy nepředstavuji.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Dobrá zpráva, konečně byla pochopena myšlenka, že příprava musí probíhat, ať je co stavět až budou peníze. Aby se neopakovalo to co v letech 2002-3, kdy sice byly peníze, ale nebylo co stavět.
Očekávám, že velké procento z částky zaberou výkupy pozemků.
Očekávám, že velké procento z částky zaberou výkupy pozemků.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Dobře, Lenny, ale jak je možné tohle???
Samozřejmě, za předpokladu, že si to nevycucali novináři z prstu...
Mimořádně vysoká finanční injekce do projektové přípravy v sobě zahrnuje prostředky, které se ŘSD nepodařilo vyčerpat letos.
Samozřejmě, za předpokladu, že si to nevycucali novináři z prstu...
Mimořádně vysoká finanční injekce do projektové přípravy v sobě zahrnuje prostředky, které se ŘSD nepodařilo vyčerpat letos.
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Predpokladam, ze vzhledem k te nove legislative ohledne vykupu bude za "stejne penez vice muziky" v ramci priprav.
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Kéž by to tak bylo!!!! Připravené projekty a hotové výkupyMax píše:Predpokladam, ze vzhledem k te nove legislative ohledne vykupu bude za "stejne penez vice muziky" v ramci priprav.
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 25.9.2012 7:32:42
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Napadlo mě při čtení toho článku úplně to samo...Martin z Ostravy píše:O R(D)35 ani zmínka , takto si prioritu tedy nepředstavuji.
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Chraň bůh...pocházím kousek od Pardubic, ale ať se hlavně už (!!) konečně (!!) dodělá D8. Ať se konečně postaví D3 minimálně v úseku Borek - Dolní Dvořiště. Ať se klidně protáhne D11 až někam za Jaroměř (Krkonoše nemají ani jednu solidní příjezdovou komunikaci - cestovní ruh - a to já jezdím do Tater). Ať je konečně opravena D1. A hned ať se pak staví D35.Jura_Favorit píše:Napadlo mě při čtení toho článku úplně to samo...Martin z Ostravy píše:O R(D)35 ani zmínka , takto si prioritu tedy nepředstavuji.
Ale ať si říká kdo chce co chce, tak prostě D1 ještě není na hranicích veškeré své kapacity - a to ani zdaleka.
Podívejte se na provoz jinde. Jak třeba vypadá rakouská A10 o víkendech při střídání turnusů v Itálii. Souvislá kolona aut od Salzburgu až po Villach. O německých D ani nemluvě, to samé Itálie.
U nás to brzdí maximalně tak pár trotlů, v klobouku nebo i bez, kteří se zuby nechty drží od Chodova až po Mirošovice v prostředním pruhu, při rychlosti cca 105km/h a pak prudce strhnou řízení do pravého a odbočovacího pruhu u Mirošovic, jedině, když manželka se chce stavit na poslední chvíli v Senohrabech u kamarádky ze školy.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
To bude nějaká provokace nebo snad nějaký silvestrovský vtípek, protože R3 a R11 rozhodně nejsou priority. Tou je v přípravě R35.
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Proč se pořád uvádí v realizaci R49 Hulín-Fryšták, když se ještě nekoplo? Plánuje se letos už v omezené míře začít, nebo je pořád to ve stavu s vybraným zhotovitelem, jen se čeká na finance?
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
V obdobné mapě na rok 2012 byl tenhle úsek žlutě (tedy v různém stádiu přípravy, loni ještě dokonce bez rozlišení, zda tam nějaké prostředky byly rozpočtovány nebo ne), zčervenání by tedy mělo působit optimisticky. Otázkou ovšem je, z jak aktuálních podkladů je mapa 2013 sestavena. Jinak mě hodně zaujaly některé nové stavby, např. T82 I/11 Havířov-Třanovice (i když je to asi jen nějaká vyhledávací studie).mbmat píše:Proč se pořád uvádí v realizaci R49 Hulín-Fryšták, když se ještě nekoplo? Plánuje se letos už v omezené míře začít, nebo je pořád to ve stavu s vybraným zhotovitelem, jen se čeká na finance?
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
A jejda, takže SOKP 511 stále nic ......
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Aktuálně na přípravu SOKP 511 nejsou potřeba miliardy, ale něco se děje, ale o tom novináři moc nepíší. 19.4. proběhlo veřejné projednání ZÚR. Do 20.5. je lhůta pro podání připomínek. Třeba se ji dožijeme.
Re: ŘSD bude mít na přípravu staveb k dispozici 3,5 miliardy
Tak a je po lhůtě .... máte někdo nějaké informace jaká je situace? Podal někdo připomínky, nebo se to díky mlčenlivosti novinářů konečně trochu posunulo?dvs píše:19.4. proběhlo veřejné projednání ZÚR. Do 20.5. je lhůta pro podání připomínek.
Re: Příprava staveb ŘSD
info z magistrátu ve vláknu R1 511
Re: Příprava staveb ŘSD
ŘSD muselo dostat nějaký hodně velký balík, protože dnes vyhlásilo neuvěřitelné množství zakázek. Více na www.isvzus.cz
Re: Příprava staveb ŘSD
To je jen Oznámení předběžných informací.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Příprava staveb ŘSD
I tak to je super, co tak koukam D11 až na hranice, dostavba estakady R35 (TDI). Jenom jsem doufal ze tam bude ty R35 více. Snad ještě nekončíme a brzo prijde dalsi varka
Re: Příprava staveb ŘSD
Silničáři chystají díky novele zákona vlnu vyvlastňování
Českem se v příštích měsících prožene vyvlastňovací vlna. Dosud krajní nástroj státu, jak se dostat k pozemkům potřebným pro stavbu dálnic, se zřejmě stane standardem. „Na konci roku čekáme stovky až tisíce vyvlastňovacích řízení,“ uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
|
Může za to novela vyvlastňovacího zákona, která platí od března. Ta má eráru ušetřit ročně miliardy, zároveň ale vyvolala mezi majiteli pozemků širokou neochotu prodávat dobrovolně.
Například na dálnici D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Budějovicemi ještě nedávno silničáři podle původních pravidel vcelku hladce vykoupili 85 procent potřebných pozemků. U okruhu kolem jihočeské metropole, kde je výkup parcel na začátku, už je to jinak. Z 870 vlastníků jich zatím prodalo jen osm, a to podle starých pravidel, a ředitelství silnic odhaduje, že vyvlastnit bude třeba až 80 procent všech pozemků.
Důvod je jasný. Majitelé půdy měli podle původního zákona jistotu, že dostanou za metr čtvereční pod budoucí dálnicí – bez ohledu na odhad – minimálně sto korun. Nově se však vykupuje podle odhadu. Na zmíněném úseku D3 tak bude stát za zbylých 15 procent pozemků platit jen cenu pole, tedy 12 až 15 korun za metr čtvereční. Nabídku sice může zvýšit na dvojnásobek, ale tím vlastníky zřejmě neoslní. Zvláště když sousedé už dostali několikanásobně více.
„Parlament to jenom pokazil, s výkupy pozemků jsou teď neuvěřitelné problémy. Vlastník chce jenom férovou cenu. Takto se v konečném důsledku stavby prodražují,“ uvedl bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který ve sněmovně proti novince hlasoval.
Strašákem pro majitele, kteří odmítnou prodat silničářům pozemek dobrovolně, může být, že v případě vyvlastnění jim stát nabídne už jen holý odhad bez stoprocentního bonusu. Nadějí je naopak fakt, že vyvlastňovací úřad může vycházet z úplně jiné odhadní ceny než silničáři. Navíc ještě zbývá možnost obrátit se na soud. Ten sice v případě, že vlastníkům půjde čistě o peníze, nebude mít nově automaticky odkladný účinek, i tak se ale výstavba oddálí celou vyvlastňovací procedurou zhruba o půl roku. „Je to komplikovanější, než to bylo. I v minulosti jsme museli sáhnout k vyvlastnění, teď jich ale bude určitě více,“ potvrzuje šéf jihočeského ŘSD Miloslav Ouředník.
Zda se nový systém státu nakonec vyplatí, ukážou následující měsíce.
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink
Českem se v příštích měsících prožene vyvlastňovací vlna. Dosud krajní nástroj státu, jak se dostat k pozemkům potřebným pro stavbu dálnic, se zřejmě stane standardem. „Na konci roku čekáme stovky až tisíce vyvlastňovacích řízení,“ uvedl šéf Ředitelství silnic a dálnic David Čermák.
|
Může za to novela vyvlastňovacího zákona, která platí od března. Ta má eráru ušetřit ročně miliardy, zároveň ale vyvolala mezi majiteli pozemků širokou neochotu prodávat dobrovolně.
Například na dálnici D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Budějovicemi ještě nedávno silničáři podle původních pravidel vcelku hladce vykoupili 85 procent potřebných pozemků. U okruhu kolem jihočeské metropole, kde je výkup parcel na začátku, už je to jinak. Z 870 vlastníků jich zatím prodalo jen osm, a to podle starých pravidel, a ředitelství silnic odhaduje, že vyvlastnit bude třeba až 80 procent všech pozemků.
Důvod je jasný. Majitelé půdy měli podle původního zákona jistotu, že dostanou za metr čtvereční pod budoucí dálnicí – bez ohledu na odhad – minimálně sto korun. Nově se však vykupuje podle odhadu. Na zmíněném úseku D3 tak bude stát za zbylých 15 procent pozemků platit jen cenu pole, tedy 12 až 15 korun za metr čtvereční. Nabídku sice může zvýšit na dvojnásobek, ale tím vlastníky zřejmě neoslní. Zvláště když sousedé už dostali několikanásobně více.
„Parlament to jenom pokazil, s výkupy pozemků jsou teď neuvěřitelné problémy. Vlastník chce jenom férovou cenu. Takto se v konečném důsledku stavby prodražují,“ uvedl bývalý ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který ve sněmovně proti novince hlasoval.
Strašákem pro majitele, kteří odmítnou prodat silničářům pozemek dobrovolně, může být, že v případě vyvlastnění jim stát nabídne už jen holý odhad bez stoprocentního bonusu. Nadějí je naopak fakt, že vyvlastňovací úřad může vycházet z úplně jiné odhadní ceny než silničáři. Navíc ještě zbývá možnost obrátit se na soud. Ten sice v případě, že vlastníkům půjde čistě o peníze, nebude mít nově automaticky odkladný účinek, i tak se ale výstavba oddálí celou vyvlastňovací procedurou zhruba o půl roku. „Je to komplikovanější, než to bylo. I v minulosti jsme museli sáhnout k vyvlastnění, teď jich ale bude určitě více,“ potvrzuje šéf jihočeského ŘSD Miloslav Ouředník.
Zda se nový systém státu nakonec vyplatí, ukážou následující měsíce.
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink
Re: Příprava staveb ŘSD
Dovolil jsem si vytáhnout obrázky z prezentace, které podle mne nepotřebují komentář. Je z nich krásně vidět zaseknutí přípravy za Bárty a podle toho dalšího obrázku je vidět, že hned tak nebude lépe
zdroj: "Ing. Radovan Hrnčíř, ředitel HBH projekt- Projektová příprava staveb a hlavních projektů,možné úspory nákladů, největší překážky přípravy staveb
http://konference-morava.cz/cal-bin/pages/ppticon.jpg
zdroj: "Ing. Radovan Hrnčíř, ředitel HBH projekt- Projektová příprava staveb a hlavních projektů,možné úspory nákladů, největší překážky přípravy staveb
http://konference-morava.cz/cal-bin/pages/ppticon.jpg
- Přílohy
-
- PripravaStavebGraf.jpg (44.79 KiB) Zobrazeno 28634 x
-
- PripravaStaveb_.jpg (190.95 KiB) Zobrazeno 28634 x
Re: Příprava staveb ŘSD
Zajímavé. Jenom taková laická drobnost: Chybí mi tam výběrové řízení na zhotovitele....
Re: Příprava staveb ŘSD
... a taky tam není výstavba ... Asi to bude tím titulkem ... projektová přípravaPavel Q píše:Zajímavé. Jenom taková laická drobnost: Chybí mi tam výběrové řízení na zhotovitele....
Re: Příprava staveb ŘSD
...ale ne, je tam obojí. Tandr na zhotovitele je dole (ale není tam, jak dlouho trvá), výstavba je oranžově. Přehlédli jsme se oba