Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Osvědčilo se po více než 10letech ukončení stoupacích pruhů pro kamióny na D5 jako průběžných pruhů nebo ne?
Viz stoupání na D5 u Přimdy: http://www.mapy.cz/#mm=RF@x=128987544@y=134606136@z=17
Někde by možná takovéto překreslení pomohlo snížit nehodová místa. Třeba na D8 na konci stoupání za exit č9 Úžice směrem na Prahu. Jenom bych tam udělal ten prostřední také průběžný a levý ukončil šipkama doprava.
Viz stoupání na D5 u Přimdy: http://www.mapy.cz/#mm=RF@x=128987544@y=134606136@z=17
Někde by možná takovéto překreslení pomohlo snížit nehodová místa. Třeba na D8 na konci stoupání za exit č9 Úžice směrem na Prahu. Jenom bych tam udělal ten prostřední také průběžný a levý ukončil šipkama doprava.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Ne vždy to umožňuje stavební řešení komunikace udělat to jen přeznačením. Jinak se to určitě osvědčilo a všechny nové stoupací pruhy se tak již dělají. Určitě Vám někdo řekne více.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Už se to tu kdysi řešilo, takto nově přeznačené staré stoupací pruhy by začínaly až příliš pozdě v kopci.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Spíš mi jde o ukončení toho stoupacího pruhu.
Osobáky přeci jenom mají možnost většího zrychlení než kamión. Kamión pokud tam ta rovina není dostatečná tak má problém se zařadit zpět.
Třeba ten stoupací pruh před Prahou na D8 nezvyšuje bezpečnost a kolizní je právě jeho konec. Určitě je tam daleko vyšší intenzita než na D5, proto mne ta zkušenost zajímala.
Koukal jsem dnes na D8 v Krušných horách na fotomapě a zdá se mi že tam stoupací pruh pro kamióny není. Zato tam je z bezpečnostních důvodů klesací. Docela mne to překvapilo. Schválně jak budou ukončeny stoupací pruhy na R1 po výjezdu z tunelů?
Osobáky přeci jenom mají možnost většího zrychlení než kamión. Kamión pokud tam ta rovina není dostatečná tak má problém se zařadit zpět.
Třeba ten stoupací pruh před Prahou na D8 nezvyšuje bezpečnost a kolizní je právě jeho konec. Určitě je tam daleko vyšší intenzita než na D5, proto mne ta zkušenost zajímala.
Koukal jsem dnes na D8 v Krušných horách na fotomapě a zdá se mi že tam stoupací pruh pro kamióny není. Zato tam je z bezpečnostních důvodů klesací. Docela mne to překvapilo. Schválně jak budou ukončeny stoupací pruhy na R1 po výjezdu z tunelů?
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Na té R1 již bude ukončen levý nejrychlejší pruh a pravý kamionový zůstane jako průběžný...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Tak to nevím, jestli by takové ukončení bylo realizovatelné na stávajících starých stoupacích pruzích. Ale bylo by lepší než to současné to musím uznat.
Na D8 přes Krušné hory nejsou stoupací pruhy.
Na D8 přes Krušné hory nejsou stoupací pruhy.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
To je definitivni. Mam za to, ze jedine postupnym predelavanim "starych" stoupacich pruhu do moderni varianty je mozno naucit zdejsi verejnost jezdit na "tripruhu" vpravo.Lenny píše:Tak to nevím, jestli by takové ukončení bylo realizovatelné na stávajících starých stoupacích pruzích. Ale bylo by lepší než to současné to musím uznat.
Tedy abych byl presny a celil rovnou pripadne kritice - tak i pomoci tohoto, ne jen a pouze timto.
Coz je pomerne nevidane, jelikoz tam je na zhruba peti kilometrech kontinualni stoupani 4% a to neni malo! Jestli je to kvuliva tunelum nebo kvuli necemu jinemu netusim, ale ze to neni idealni je celkem jasne.Lenny píše:Na D8 přes Krušné hory nejsou stoupací pruhy.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
To by šlo, ale to by tam musel být jiný typ čáry a ne ten, co je tam dnes (zákaz vyjetí z něj) například.pavel.hrdina píše: To je definitivni. Mam za to, ze jedine postupnym predelavanim "starych" stoupacich pruhu do moderni varianty je mozno naucit zdejsi verejnost jezdit na "tripruhu" vpravo.
Tedy abych byl presny a celil rovnou pripadne kritice - tak i pomoci tohoto, ne jen a pouze timto.
Nechtěl jsem to tady rozepisovat, ale budu, v DUR ještě byly navržené. Ale vzhledem k tomu, že by musely být i přes tunel Libouchec a estakádu Knínice, tak byl posléze proveden výpočet, jestli opravdu bude nutné je budouvat a ukázalo se nově, že nemusí, tak je vypustili.pavel.hrdina píše:Coz je pomerne nevidane, jelikoz tam je na zhruba peti kilometrech kontinualni stoupani 4% a to neni malo! Jestli je to kvuliva tunelum nebo kvuli necemu jinemu netusim, ale ze to neni idealni je celkem jasne.
Když si všimnete, tak dříve např. D1 byl stoupací pruhy i u Pruhonic, tam dnes není, bo se ukázalo při rozšiřování, že není potřeba, a takových příkladů bych našel více.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Tak to se predpoklada - to povazuju za primo podminku nutnou, protoze tento patologicky styl vodorovneho dopravniho znaceni zajiste znacnou merou prispiva k tomu, ze onen pruh krome kamionu temer nikdo nevyuziva. Porusil by totiz zakon, kdyz by z nej prejel do prostredniho aby predjel znacne pomaleji jedouci kamiony.Lenny píše:To by šlo, ale to by tam musel být jiný typ čáry a ne ten, co je tam dnes (zákaz vyjetí z něj) například.pavel.hrdina píše: To je definitivni. Mam za to, ze jedine postupnym predelavanim "starych" stoupacich pruhu do moderni varianty je mozno naucit zdejsi verejnost jezdit na "tripruhu" vpravo.
Tedy abych byl presny a celil rovnou pripadne kritice - tak i pomoci tohoto, ne jen a pouze timto.
Osobne ty pruhy sam pouzivam, jde-li to vzhledem k hustote dopravy bez ocekavaneho poruseni zakona - tedy pres vikendy, je-li na cestach malo kamionu a je tedy mala sance, ze nejaky potkam zrovna v pruhu pro pomala vozidla, cimz bych byl "donucen porusit zakon". A kdyz se mi to obcas presto stalo, tak jsem ten zakon proste vedome porusil, protoze povazuju toto znaceni za naprosto kontraproduktivni - kamiony si z nej stejne nic nedelaji a predjizdeji se klidne i zakazanym vyjetim z pruhu pro pomala vozidla a pro osobaky ten zakaz naprosto postrada smyslu. To uz by smysluplnejsi byla znacka udavajici minimalni rychlost v pruzich, jako jsem ji videl na nekolika mistech v Nemecku.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
To je právě smutný -- že se na D1 neodstraňujou takovýhle, v podstatě bodový nebo lokální závady, což by šlo dělat postupně a relativně levně, a místo toho se fantazíruje o kompletnim rozšíření na šestipruh. Asi malý zakázky nejsou zajímavý, tak si holt počkáme, do tý světlý budoucnosti ob den nějaká halda a zablokovanej celej tah.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Ta iluze třípruhu je fakt iluze. V nejbližších 20 letech s ní rozhodně nelze počítat. Teď se zvažuje možnost komplet rekonstrukce v současném uspořádání, ale s rozšířením na 28 metrů, tak by v jednom směru mohla být při uzavírce doprava vedena v provizorním uspořádání 2+2 pruhy. V rámci tohoto by bylo logické přebudovat na moderní i ty stoupací pruhy...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Jestli tomu dobře rozumím, ono to jen tak jednoduše přemalovat nejde, ty starší dálnice na to nebyly stavěné a vznikl by tam problém s poloměry zatáček v místě začátku pruhu (nebo by se to muselo posunout hodně daleko za současné začátky - o tom snad píše Lenny).
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
V rámci té kompletnější rekonstrukce by se mohlo snad podařit to přebudovat tak, aby to vyhovovalo. Nevím, pořád nějak přesně nechápu co je v tom za problém.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
To se ale vlastně netýká nejpalčivější D1, tam by ta komplexnější rekonstrukce měla dělat souvislý úsek 3+3. Ale jinak to taky moc nechápu, určitě by se to dalo udělat, třeba i s nějakým rozšířením několik set metrů dopředu.martini píše:V rámci té kompletnější rekonstrukce by se mohlo snad podařit to přebudovat tak, aby to vyhovovalo. Nevím, pořád nějak přesně nechápu co je v tom za problém.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
ale týká,protože 3+3 tam dřív,jak za 15-20 let nebudeStanda píše:To se ale vlastně netýká nejpalčivější D1, tam by ta komplexnější rekonstrukce měla dělat souvislý úsek 3+3. Ale jinak to taky moc nechápu, určitě by se to dalo udělat, třeba i s nějakým rozšířením několik set metrů dopředu.martini píše:V rámci té kompletnější rekonstrukce by se mohlo snad podařit to přebudovat tak, aby to vyhovovalo. Nevím, pořád nějak přesně nechápu co je v tom za problém.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Na té R1 to bude trochu složitější.martini píše:Na té R1 již bude ukončen levý nejrychlejší pruh a pravý kamionový zůstane jako průběžný...
Směr tunelu od D5 -> D1 (od Vltavy do tunelu na Točnou) bude 3 pruhový.
Od D5 přicházejí na mostě 2 průběžné pruhy a k nim se před tunelem připojí pruh z nájezdu od všech směrů a tento již zůstane průběžný jako pravý.
Úsek tunelu a následné rovinky za tunelem u Točné bude muset být využit pro "přeskupení vozidel" v prostředním a levém pruhu.
Doufám že nenapadne dát někoho kamiónům zákaz jízdy v prostředním pruhu do kopce v tunelu (před cca rokem toto udělali na 3 pruhove části D8 za nájezdem od Kbelské - zakázali kamiónům přejezd do prostředního až cca 100m před odbočku na Březiněves, kde pravý pruh končí sjezdem. Výsledek byl horší než původní stav.)
Možná by stálo za to dát zákaz jízdy v levém pruhu kamiónům pár set metrů po výjezdu z tunelu před zůžením na 3 pruhy již na rovině u Točné.
Druhý směr se mi zatím nepodařilo rozklíčovat.
Tak já je osobně osobákem nepoužívám. Mám obavu z toho, že když bych tam jel kolem 100km/h až 130km/h, tak tam potkám něco stojícího (kamión, údržbu apod.). Přeci jenom tam není odstavný pruh. Možná právě 3 pruhové úseky od Mirošovic bez odstavného pruhu v dávné historii nenaučili jezdit jednu generaci po 3 pruhové dálnici.pavel.hrdina píše: Osobne ty pruhy sam pouzivam, jde-li to vzhledem k hustote dopravy bez ocekavaneho poruseni zakona - tedy pres vikendy, je-li na cestach malo kamionu a je tedy mala sance, .....
K D8:
Souhlasím, že vzhledem k intenzitě na příhraničním úseku D8 nejsou potřeba.
Ke stoupáním na D1:
Já bych řekl, že než ukončení stoupacích pruhů je tam větší problém s vjezdy na stopku do těchto pruhů (např. od pumpy Střechov) a ukončení pruhů těsně před nájezdem s křižovatky (např. Exit 49 Psáře bez odbočovacího pruhu.)
V roce 2005 (?) byl vládní úkol ůpravy D1. Nevíte jaký je osud tohoto úkolu a studií, které z toho vznilkly. (zde konkrétně ty stoupací pruhy a nájezdy na ně). Když tu sledujeme různé stavby, tak by bylo zajímavé vidět tabulku špatných nájezdů a plán jejich rekonstrukce.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Ad R1: Směrem od D1 budou v Komořanském tunelu dva pruhy, poté se vytvoří zprava třetí, který bude připojením z budoucího KOMOKO (bohužel ) a tento pruh následně odbočí na MÚK s R4 a pro směr rovně budou průběžné dva. K těmto dvěma se na estakádu opět zprava připojí třetí z R4 a takto jdou už tři pruhy až za Lochkovský most.
Co se týče kamionů, byl bych jednoznačně pro zákaz předjíždění kamionů na celém SOKP, mimo třípruhových úseků, kde bych možná povolil jízdu v prostředním pruhu, ale to jen v dostatečné vzdálenosti od MÚK. Ale na dvoupruhových úsecích je to předjíždění kamionů při té intenzitě katastrofální...
Co se týče kamionů, byl bych jednoznačně pro zákaz předjíždění kamionů na celém SOKP, mimo třípruhových úseků, kde bych možná povolil jízdu v prostředním pruhu, ale to jen v dostatečné vzdálenosti od MÚK. Ale na dvoupruhových úsecích je to předjíždění kamionů při té intenzitě katastrofální...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Já jsem nedavno jel poprvé v životě po této části D5 a tento jev (ukončení levého namísto pravého pruhu) mě velmi negativně překvapil, zatím jsem se s tím nikde jinde nesetkal a nevěřícně jsem nad tím kroutil hlavou. Stejně tak mě velmi překvapuje, že to tady spousta lidí považuje za moderní a bezpečnější a dokonce by chtělo touto zvráceností přeznačovat jiné dálnice Vždyť je to právě naopak, tohle řešení je maximálně rizikové. Představte si situaci kdy je v levém pruhu rychle jedoucí auto (např. 150 km/hod), které předjíždí také dosti rychle jedoucí auto ve středním pruhu, nestačí dokončit manévr a levý pruh je najednou FYZICKY UKONČEN - což je případ právě D5. CO má tohle vozidlo jedoucí 150 km/hod dělat ? !Není tam žádná možnost vyjet na krajnici, nebo někam. Tam je volba buď prudce brzdit nebo se srazit s vozidlem ve středním pruhu. Naproti tomu při standardním řešení tj. když je ukončen pravý pruh a připojuje se kamion jedoucí 80 km/hod z pravého pruhu, tak to zdaleka tak rizikové není. Vše se odehrává v poloviční rychlosti, na vše je dvakrát víc času. Kromě toho je velmi důležité, že v případě ukončení pravého pruhu není ten pruh úplně fyzicky ukončen. V případě nebezpečí kolize lze jet dočasně po krajnici ........ Fyzické ukončování levých pruhů na dalnicích považuji za vražednou šílenost.dvs píše:Osvědčilo se po více než 10letech ukončení stoupacích pruhů pro kamióny na D5 jako průběžných pruhů nebo ne?
Viz stoupání na D5 u Přimdy: http://www.mapy.cz/#mm=RF@x=128987544@y=134606136@z=17
Někde by možná takovéto překreslení pomohlo snížit nehodová místa. Třeba na D8 na konci stoupání za exit č9 Úžice směrem na Prahu. Jenom bych tam udělal ten prostřední také průběžný a levý ukončil šipkama doprava.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Levý pruh není nikdy náhle fyzicky ukončen.Dr.Fe1 píše:Já jsem nedavno jel poprvé v životě po této části D5 a tento jev (ukončení levého namísto pravého pruhu) mě velmi negativně překvapil, zatím jsem se s tím nikde jinde nesetkal a nevěřícně jsem nad tím kroutil hlavou. Stejně tak mě velmi překvapuje, že to tady spousta lidí považuje za moderní a bezpečnější a dokonce by chtělo touto zvráceností přeznačovat jiné dálnice Vždyť je to právě naopak, tohle řešení je maximálně rizikové. Představte si situaci kdy je v levém pruhu rychle jedoucí auto (např. 150 km/hod), které předjíždí také dosti rychle jedoucí auto ve středním pruhu, nestačí dokončit manévr a levý pruh je najednou FYZICKY UKONČEN - což je případ právě D5. CO má tohle vozidlo jedoucí 150 km/hod dělat ? !Není tam žádná možnost vyjet na krajnici, nebo někam. Tam je volba buď prudce brzdit nebo se srazit s vozidlem ve středním pruhu. Naproti tomu při standardním řešení tj. když je ukončen pravý pruh a připojuje se kamion jedoucí 80 km/hod z pravého pruhu, tak to zdaleka tak rizikové není. Vše se odehrává v poloviční rychlosti, na vše je dvakrát víc času. Kromě toho je velmi důležité, že v případě ukončení pravého pruhu není ten pruh úplně fyzicky ukončen. V případě nebezpečí kolize lze jet dočasně po krajnici ........ Fyzické ukončování levých pruhů na dalnicích považuji za vražednou šílenost.dvs píše:Osvědčilo se po více než 10letech ukončení stoupacích pruhů pro kamióny na D5 jako průběžných pruhů nebo ne?
Viz stoupání na D5 u Přimdy: http://www.mapy.cz/#mm=RF@x=128987544@y=134606136@z=17
Někde by možná takovéto překreslení pomohlo snížit nehodová místa. Třeba na D8 na konci stoupání za exit č9 Úžice směrem na Prahu. Jenom bych tam udělal ten prostřední také průběžný a levý ukončil šipkama doprava.
Ukončení levého pruhu je dostatečně dlouho dopředu avizováno dopravní značkou,tak není důvod,aby tam někdo jezdil po krajnici.Má dostatek času se zařadit.
Naopak při hustém provozu jsem na vlastní oči viděl,jak kamion musel na konci stoupacího pruhu zastavit,protože nebylo možné se zařadit.Jsem jednoznačně pro průběžný pravý pruh.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Ten kdo jede 150km/h má sledovat značky a provoz před sebou a včas se zařadit (kdo tohoto není schopen, měl by zvážit, zda je vhodné jezdit tak rychle), rozhodně je to pro něj jednodušší než pro kamion, který není tak "mrštný" na rozdíl od OA či třeba dodávky.
Jsem tedy rovněž za průběžný pravý pruh.
Jsem tedy rovněž za průběžný pravý pruh.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Zároveň v pravém pruhu má být nejhustší provoz a směrem doleva postupně ubývat (možná se to jednou naučíme). Je tedy žádoucí spojovat dva méně vytížené pruhy, v podstatě předjížděcí a předjížděcí předjížděcího, a průběžný pravý nechat jak je.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Tomuhle názoru se ale nelze divit. D5 je konstrukčně postavená tak, že se stoupací pruh přidává i ubírá vpravo, stejně jako třeba na D1. Jen to před zprovozněním namalovali obráceně, tj přidává se klasický pruh zleva. A namalované to vůbec není ideálně. Prostě myšlenka dobrá, provedení žalostné. Ale je to jen specialita D5 od Plzně na Německo.Dr.Fe1 píše:Já jsem nedavno jel poprvé v životě po této části D5 a tento jev (ukončení levého namísto pravého pruhu) mě velmi negativně překvapil, zatím jsem se s tím nikde jinde nesetkal a nevěřícně jsem nad tím kroutil hlavou...
Opravdu je to tak nepříjemné jak píše Dr.Fe1: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=129610320@y=134693376@z=17
Na druhou stranu přímo na obchvatu Plzně je jeden stoupací pruh postaven už přímo tak že se přidává třetí zleva a tam je to OK: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=130479568@y=134559232@z=16
Stejně tak jako nově postavené stoupací pruhy na R48: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=142624720@y=134830928@z=16
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Já jsem ještě na D5 směr Německo nejel,tak se zeptám.Petr Pokorný píše:Tomuhle názoru se ale nelze divit. D5 je konstrukčně postavená tak, že se stoupací pruh přidává i ubírá vpravo, stejně jako třeba na D1. Jen to před zprovozněním namalovali obráceně, tj přidává se klasický pruh zleva. A namalované to vůbec není ideálně. Prostě myšlenka dobrá, provedení žalostné. Ale je to jen specialita D5 od Plzně na Německo.Dr.Fe1 píše:Já jsem nedavno jel poprvé v životě po této části D5 a tento jev (ukončení levého namísto pravého pruhu) mě velmi negativně překvapil, zatím jsem se s tím nikde jinde nesetkal a nevěřícně jsem nad tím kroutil hlavou...
Opravdu je to tak nepříjemné jak píše Dr.Fe1: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=129610320@y=134693376@z=17
Na druhou stranu přímo na obchvatu Plzně je jeden stoupací pruh postaven už přímo tak že se přidává třetí zleva a tam je to OK: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=130479568@y=134559232@z=16
Stejně tak jako nově postavené stoupací pruhy na R48: http://www.mapy.cz/#mm=F@x=142624720@y=134830928@z=16
V čem je horší D5 s přidaným levým pruhem,když je konstrukčně postavena na přidaný pravý pruh a třeba R48,kde je to konstrukčně i skutečně v pořádku?
Nějak si to nedokážu představit,když jsem tam nejel.Opticky mně připadá,že je to jedno,akorát že pravý pruh možná poněkud prudce vybočí doprava,ale to by se snad dalo vyřešit delší dráhou přechodu.
Byl(jsem) totiž zastáncem přemalování celé D1 v tomto duchu,tak bych se rád dozvěděl argumenty proti.A taky úpravy,které by musela D1 absolvovat kromě samotného přemalování,aby to bylo,jak má být...
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Jo, tak nějak to je. Pruhy poměrně prudce uskočí stranou (čím rychleji jedete, tím rychleji uskočí ). Jedná se o betonový povrch, na kterém nejsou čáry tak dobře vidět jako na asfaltu a spáry v betonu, které celou dobu jdou stejně jako pruhy najednou auto navádějí rovně do jiného pruhu, při troše nepozornosti se ocitnete v jiném pruhu, ani nevíte jak. No a v neposlední řadě si jedete 130 v pravém pruhu, máte vedle sebe čáru a 2,5 metru krajnice, když malinko vybočíte nic se neděje ... je to přeci dálnice. Ale najednou vám bez upozornění odstavný pruh zmizí a hned za čárou je konec vozovky. Nečekané, nepříjemné, za tmy dokonce ani nepostřehnutelné.viky píše:Nějak si to nedokážu představit,když jsem tam nejel.Opticky mně připadá,že je to jedno,akorát že pravý pruh možná poněkud prudce vybočí doprava,ale to by se snad dalo vyřešit delší dráhou přechodu.
Re: Stoupací pruh pro kamióny ukončený jako průběžný
Mě na tomhle řešení (ukončení levého pruhu) nejvíc vadilo to náhlé ukončení levého pruhu svodidlem. Ta novější řešení uváděná Petrem Pokorným jsou už mnohem lepší, protože je tam nějáká výjezdová zóna. Ono je sice samozřejmě pravda, že je ukončení levého pruhu avizováno stovky metrů předem, ale ve vyšších rychlostech je to otázka pár sekund, než se dostanete k místu, kde pruh končí nejen značením ale i fyzicky ! To že se nestihnete při předjíždění včas zařadit se může stát každému, stačí když budete mít ve středním pruhu blbce, který s vámi začne závodit a blokovat vám vjezd do středního pruhu. Pak jste najednou v situaci kdy jedete "do zdi". Pak je potřeba tam mít alespoň nějákou zónu na bezpečné zastavení a ne natvrdo svodidlo. To co je na D5 je hodně nebezpečné.