[D0] 513 Jesenice – Lahovice
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Že by?? Rozum zvítězil!! Ani se mi tomu nechce věřit.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
reportáž ČT bez nových informací...
Sjezd na Písnici a Dolní Břežany
Dálniční okruh kolem Prahy funguje 2 roky, sjezd na Písnici a Dolní Břežany je ale stále zavřený, protože hlavní město nevybudovalo slibovaný obchvat kolem Písnice. To teď ale možná nebude nutné. Stačila žádost Ředitelství silnic a dálnic a magistrát se podmínky pro otevření sjezdu zbavil. Změnil územní rozhodnutí mimo jiné i proto, že Praze na obchvat přes obec chybí peníze.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1011 ... deo/242825
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Těch 1,2 miliardy, kvůli kterym nám to EU neproplatí, je počítám kvůli rozšíření tunelu a přemostění a další přípravě na tu přiblblou komořanskou spojku? To je prima.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=3847
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=3847
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Nějak jsem nepochopil, proč by eu neměla proplatit tu stavbu. Příspěvek byl stanoven předem, stavba účel splnila. A že byla dražší - tak ať, příspěvek se o to navyšovat nebude. Ale proč snižovat?
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Vícepráce mají limit 20 procent. Jednou o tom byl nějaký publicistický pořad a bylo to pěkné svinstvo, když už hotový tunel rozšiřovali o 50 cm aby se stavební firma nažrala. Hlavně je nepochopitelné, že to někdo udělá a ví že díky tomu přijde o dotaci. Zavřít až zčernáP_V píše:Nějak jsem nepochopil, proč by eu neměla proplatit tu stavbu. Příspěvek byl stanoven předem, stavba účel splnila. A že byla dražší - tak ať, příspěvek se o to navyšovat nebude. Ale proč snižovat?
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Jak vypadají předražené vícepráce při cenách za jednotky materiálu? To je zase obrat.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: 513 Jesenice – Lahovice
medvid: Smyslem EU dotací přeci není trestat investora, ale řešit dopravní problém. Dopravní problém byl vyřešen, příspěvek by měl být proplacen. Jestli se k tomu udělalo něco navíc, to už si platí investor sám, je to jeho rozhodnutí.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
To je jalová představa a kdo se někdy otřel o nějaký grant z EU ví, že zde jsou vyměřené podmínky a při jejich nedodržení následují sankce. Byl jsem svědkem revize jednoho malého školského projektu a pí.oviny, za které se sráželo hodnocení projektu by Kafka nevymyslel.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Vámi zmíněný pořad byli Reportéři ČT.medvid píše:Vícepráce mají limit 20 procent. Jednou o tom byl nějaký publicistický pořad a bylo to pěkné svinstvo, když už hotový tunel rozšiřovali o 50 cm aby se stavební firma nažrala. Hlavně je nepochopitelné, že to někdo udělá a ví že díky tomu přijde o dotaci. Zavřít až zčernáP_V píše:Nějak jsem nepochopil, proč by eu neměla proplatit tu stavbu. Příspěvek byl stanoven předem, stavba účel splnila. A že byla dražší - tak ať, příspěvek se o to navyšovat nebude. Ale proč snižovat?
A tunel se nerozšiřoval, aby se firma nažrala (on ten tunel totiž ještě vyražen snad nebyl).
Jo a mimochodem, mě osobně se tedy jede lépe v širokém tunelu než malém, úzkém.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
V tom pořadu to tak podali, protože se rozšiřoval jen jeden tunel, ten druhý zůstal úzký. Mě celkem nejde o to, jestli se jezdí lépe v širokém či úzkém tunelu, ale tohle rozhodnutí stálo ČR 7 miliard a to je to co mi vadí.mbmat píše:Vámi zmíněný pořad byli Reportéři ČT.medvid píše:Vícepráce mají limit 20 procent. Jednou o tom byl nějaký publicistický pořad a bylo to pěkné svinstvo, když už hotový tunel rozšiřovali o 50 cm aby se stavební firma nažrala. Hlavně je nepochopitelné, že to někdo udělá a ví že díky tomu přijde o dotaci. Zavřít až zčernáP_V píše:Nějak jsem nepochopil, proč by eu neměla proplatit tu stavbu. Příspěvek byl stanoven předem, stavba účel splnila. A že byla dražší - tak ať, příspěvek se o to navyšovat nebude. Ale proč snižovat?
A tunel se nerozšiřoval, aby se firma nažrala (on ten tunel totiž ještě vyražen snad nebyl).
Jo a mimochodem, mě osobně se tedy jede lépe v širokém tunelu než malém, úzkém.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Dle mého to vadí každému normálnímu občanovi, co má v hlavně pět koleček. Těm, kteří mají více kolček, to jak si nevadí, neb mají doma 7 miliard a těm s méně, těm jeto jedno, neb jediné co chtějí, aby stát vyplácel vyšší sociální příspěvky. Takže jediné, co se dá dělat, je jít si užít pivo, dokud je ještě za rozumnou cenu.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Jen vysvětlení, tunel se rozšiřoval aby při uzavírce šla tunelová trouba použít pro 4 směry. 2 nahoru, 2 dolů.medvid píše:V tom pořadu to tak podali, protože se rozšiřoval jen jeden tunel, ten druhý zůstal úzký. Mě celkem nejde o to, jestli se jezdí lépe v širokém či úzkém tunelu, ale tohle rozhodnutí stálo ČR 7 miliard a to je to co mi vadí.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
2+2 se nepoužívá v případě uzavírky. Je zajímavé, že u toho druhého tunelu to nevadilo, ona ho totiž stavěla jiná firma.mbmat píše:Jen vysvětlení, tunel se rozšiřoval aby při uzavírce šla tunelová trouba použít pro 4 směry. 2 nahoru, 2 dolů.medvid píše:V tom pořadu to tak podali, protože se rozšiřoval jen jeden tunel, ten druhý zůstal úzký. Mě celkem nejde o to, jestli se jezdí lépe v širokém či úzkém tunelu, ale tohle rozhodnutí stálo ČR 7 miliard a to je to co mi vadí.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
2+2 se nepoužívá? Proč se tedy dělá Modernizace D1 s rozšířením o 75 cm?
Neberte to osobně, ale berete moc Reportéry ČT vážně.
Neberte to osobně, ale berete moc Reportéry ČT vážně.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Ten už byl totiž v době, kdy se o tom rozhodlo z velké části vyražený...medvid píše:Je zajímavé, že u toho druhého tunelu to nevadilo, ona ho totiž stavěla jiná firma.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Stálo to nějaké stovky M za práce. Zbytek je rozhodnutí nějakého blba, který zapomněl, že příspěvek byl (měl by být) na dopravní řešení a ne na jedno konkrétní provedení. Při troše obratnosti se ty prachy proplatí za jiné projekty.medvid píše:V tom pořadu to tak podali, protože se rozšiřoval jen jeden tunel, ten druhý zůstal úzký. Mě celkem nejde o to, jestli se jezdí lépe v širokém či úzkém tunelu, ale tohle rozhodnutí stálo ČR 7 miliard a to je to co mi vadí.
Mně to připomíná obdobně dementní politiku zdravotních pojišťoven: buď se necháte léčit nejlevnější ne moc kvalitní metodou, nebo si tu lepší metodu zaplatíte celou sami, kdepak nějaký doplatek.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Oj, to ne, to samozřejmě nejde, v tunelech jde využívat jen namalované pruhy, tam se zúžené dělat nesmí. To rozšíření bych tu raděj moc nekomentoval, ale souviselo to dost se změnou příslušných technických předpisů, jíž se využilo jako důvodu - nutné to ale nebylo... Primární důvod je potřeba hledat spíš v tehdějším stavu resortu dopravy a výstavby dálnic obecně. Tečka.mbmat píše:Jen vysvětlení, tunel se rozšiřoval aby při uzavírce šla tunelová trouba použít pro 4 směry. 2 nahoru, 2 dolů.
Každopádně díky tehdejšímu vedení resortu vnikla kvanta různých pochybení a víceprací, na která teď těžce doplácíme...
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Škoda že ten užší tunel při rozšiřování rovnou nepřekopali na třípruh, už by to zas o tolik dražší reprofilace nebyla
Naposledy upravil(a) P_V dne 7.2.2013 16:07:30, celkem upraveno 1 x.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Doufal jsem, že mě někdo opravímapman píše:Oj, to ne, to samozřejmě nejde, v tunelech jde využívat jen namalované pruhy, tam se zúžené dělat nesmí. To rozšíření bych tu raděj moc nekomentoval, ale souviselo to dost se změnou příslušných technických předpisů, jíž se využilo jako důvodu - nutné to ale nebylo... Primární důvod je potřeba hledat spíš v tehdějším stavu resortu dopravy a výstavby dálnic obecně. Tečka.mbmat píše:Jen vysvětlení, tunel se rozšiřoval aby při uzavírce šla tunelová trouba použít pro 4 směry. 2 nahoru, 2 dolů.
Každopádně díky tehdejšímu vedení resortu vnikla kvanta různých pochybení a víceprací, na která teď těžce doplácíme...
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Z březnového čísla časopisu U Nás. Slovo starosty Libuše:
...Již v minulém čísle jsem uvedl, že tento odbor rozhodl o vypuštění podmínky z územního
rozhodnutí i stavebního povolení, která stanoví, že se křižovatka mezi Písnicí a Dolními Břežany zprovozní až po vybudování obchvatu Písnice. Ten je žel v nedohlednu. Proti rozhodnutí z 3. ledna jsme podali odvolání a doručili jej na MHMP 24. ledna. Data uvádím záměrně, neboť jsou důležitá, jak je patrné z dalšího textu. Napadli jsme několik skutečností.
Stavební odbor MHMP například neodůvodnil, proč vydal souhlas. Zpochybnil posudek vypracovaný odborníky z ČVUT z roku 2004 o nárůstu intenzity dopravy v Písnici a Libuši, aniž by sdělil, v čem je posudek chybný. Ignoroval negativní stanovisko odboru životního prostředí a dopravy Úřadu MČ Praha 12, kdy se z našeho pohledu jedná o stanovisko dotčeného silničního správního úřadu, a tudíž je magistrát povinen k tomuto nesouhlasu přihlédnout. Odbor stavební si do svého rozhodnutí dovolil napsat prokazatelnou lež, že námitky účastníků nebyly podány, čímž arogantně ignoroval minimálně pět našich námitek.
K našemu překvapení stavební odbor vydal 18. ledna opravné rozhodnutí. Nám však bylo datovou schránkou doručeno až 28. ledna, tedy deset dní po jeho údajném sepsání (byť datová schránka funguje stejně rychle jako například e-mailová pošta), a tedy čtyři dny poté, co
jsme podali odvolání proti původnímu rozhodnutí! Domníváme se tudíž, že toto opravné rozhodnutí bylo fakticky antedatováno, vypořádává se nově totiž i s našimi námitkami, které
jsme podali v našem odvolání a které SLOVO STAROSTY v době údajného sepsání magistrát mít nemohl. Podle zákona opravné rozhodnutí může obsahovat pouze opravu zjevných nesprávností a překlepů. Magistrát ovšem do tohoto rozhodnutí vložil zcela nový výrok a bezmála stránku a půl zdůvodnění. Navíc opravné rozhodnutí bylo vydáno ve chvíli, kdy třem účastníkům řízení (Dolním Břežanům, Vestci a Ředitelství silnic a dálnic) již vypršela lhůta k odvolání se proti původnímu rozhodnutí. Podle judikátu Nejvyššího správního soudu se opravným rozhodnutím nezakládá nová lhůta pro odvolání (neboť v opravném rozhodnutí nemohou být uvedeny nové skutečnosti). Odbor stavební MHMP z našeho pohledu zcela nestydatě porušil zákon, a proto jsme podali odvolání pro zjevnou
nezákonnost takového postupu. Je neskutečné, že z peněz daňových poplatníků jsou placeni úředníci, kteří bez skrupulí porušují zákon, a nám nezbývá než (opět z peněz daňových
poplatníků) platit právníka a těmto nepravostem čelit. O tom, že s našimi odvoláními uspějeme, ani na minutu nepochybuji. Odvolání podalo také několik občanů staré Písnice, tímto jim za jejich příkladnou angažovanost děkuji. K pražskému okruhu ještě jednu
informaci. Spolu s obcemi obcí Dolní Břežany, Zlatníky-Hodkovice, Vestce a městskou částí Praha 12 jsme podali žádost o snížení povolené rychlosti nákladních i osobních automobilů v nočních hodinách na Pražském okruhu v úseku Cholupický tunel – Jesenice. Toto opatření,
které není nijak investičně náročné, by podle našeho názoru v nočních hodinách přispělo ke snížení hluku v této hustě obydlené části Pražského okruhu. U Ministerstva dopravy ani odboru dopravních agend MHMP jsme (prozatím) neuspěli a spolu s dalšími místními samosprávami zvažujeme další postup.
...Již v minulém čísle jsem uvedl, že tento odbor rozhodl o vypuštění podmínky z územního
rozhodnutí i stavebního povolení, která stanoví, že se křižovatka mezi Písnicí a Dolními Břežany zprovozní až po vybudování obchvatu Písnice. Ten je žel v nedohlednu. Proti rozhodnutí z 3. ledna jsme podali odvolání a doručili jej na MHMP 24. ledna. Data uvádím záměrně, neboť jsou důležitá, jak je patrné z dalšího textu. Napadli jsme několik skutečností.
Stavební odbor MHMP například neodůvodnil, proč vydal souhlas. Zpochybnil posudek vypracovaný odborníky z ČVUT z roku 2004 o nárůstu intenzity dopravy v Písnici a Libuši, aniž by sdělil, v čem je posudek chybný. Ignoroval negativní stanovisko odboru životního prostředí a dopravy Úřadu MČ Praha 12, kdy se z našeho pohledu jedná o stanovisko dotčeného silničního správního úřadu, a tudíž je magistrát povinen k tomuto nesouhlasu přihlédnout. Odbor stavební si do svého rozhodnutí dovolil napsat prokazatelnou lež, že námitky účastníků nebyly podány, čímž arogantně ignoroval minimálně pět našich námitek.
K našemu překvapení stavební odbor vydal 18. ledna opravné rozhodnutí. Nám však bylo datovou schránkou doručeno až 28. ledna, tedy deset dní po jeho údajném sepsání (byť datová schránka funguje stejně rychle jako například e-mailová pošta), a tedy čtyři dny poté, co
jsme podali odvolání proti původnímu rozhodnutí! Domníváme se tudíž, že toto opravné rozhodnutí bylo fakticky antedatováno, vypořádává se nově totiž i s našimi námitkami, které
jsme podali v našem odvolání a které SLOVO STAROSTY v době údajného sepsání magistrát mít nemohl. Podle zákona opravné rozhodnutí může obsahovat pouze opravu zjevných nesprávností a překlepů. Magistrát ovšem do tohoto rozhodnutí vložil zcela nový výrok a bezmála stránku a půl zdůvodnění. Navíc opravné rozhodnutí bylo vydáno ve chvíli, kdy třem účastníkům řízení (Dolním Břežanům, Vestci a Ředitelství silnic a dálnic) již vypršela lhůta k odvolání se proti původnímu rozhodnutí. Podle judikátu Nejvyššího správního soudu se opravným rozhodnutím nezakládá nová lhůta pro odvolání (neboť v opravném rozhodnutí nemohou být uvedeny nové skutečnosti). Odbor stavební MHMP z našeho pohledu zcela nestydatě porušil zákon, a proto jsme podali odvolání pro zjevnou
nezákonnost takového postupu. Je neskutečné, že z peněz daňových poplatníků jsou placeni úředníci, kteří bez skrupulí porušují zákon, a nám nezbývá než (opět z peněz daňových
poplatníků) platit právníka a těmto nepravostem čelit. O tom, že s našimi odvoláními uspějeme, ani na minutu nepochybuji. Odvolání podalo také několik občanů staré Písnice, tímto jim za jejich příkladnou angažovanost děkuji. K pražskému okruhu ještě jednu
informaci. Spolu s obcemi obcí Dolní Břežany, Zlatníky-Hodkovice, Vestce a městskou částí Praha 12 jsme podali žádost o snížení povolené rychlosti nákladních i osobních automobilů v nočních hodinách na Pražském okruhu v úseku Cholupický tunel – Jesenice. Toto opatření,
které není nijak investičně náročné, by podle našeho názoru v nočních hodinách přispělo ke snížení hluku v této hustě obydlené části Pražského okruhu. U Ministerstva dopravy ani odboru dopravních agend MHMP jsme (prozatím) neuspěli a spolu s dalšími místními samosprávami zvažujeme další postup.
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Není pravdou, že by EU okruh zcela odmítla proplatit. Díky intenzivní snaze v průběhu uplynulého roku, kdy bylo pozastaveno čerpání prostředků z EU se nakonec šlo na tzv. plošnou korekci výdajů na všech projektech (s ohledem na množství stejných a na projektech se opakujících pochybení), tzn. z část nákladů na okruh se z EU uhradí, ale jen to co bylo původně zasmluvněno bez víceprací a mínus plošná korekce 10%...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Sny cyklistů Praha letos nesplní, ale lávku v Komořanech chce otevřít
8. dubna 2013 19:57
Přesto se cyklisté mohou ještě letos dočkat dokončení jednoho léta se vlekoucího a nákladného projektu - podvěsné lávky pod novým mostem nad Vltavou mezi Komořany a Lahovicemi. Praha před půldruhým rokem vykoupila potřebné pozemky a k dokončení chybí vybudovat už jen nájezdové rampy. Cena? Pětatřicet milionů korun.
"Ty prostředky chceme letos najít, možné řešení vidím v části peněz, které Praha získá výnosem ze sázkových her a loterií," říká Krobová Hášová. Peníze však přijdou až na podzim.
"Jakmile je budeme mít, dostavbě už nic nebude bránit. Pokud to stihneme do konce tohoto roku, oddechnu si," dodává zastupitelka.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/cyklistika-v-praz ... zpravy_sfo
8. dubna 2013 19:57
Přesto se cyklisté mohou ještě letos dočkat dokončení jednoho léta se vlekoucího a nákladného projektu - podvěsné lávky pod novým mostem nad Vltavou mezi Komořany a Lahovicemi. Praha před půldruhým rokem vykoupila potřebné pozemky a k dokončení chybí vybudovat už jen nájezdové rampy. Cena? Pětatřicet milionů korun.
"Ty prostředky chceme letos najít, možné řešení vidím v části peněz, které Praha získá výnosem ze sázkových her a loterií," říká Krobová Hášová. Peníze však přijdou až na podzim.
"Jakmile je budeme mít, dostavbě už nic nebude bránit. Pokud to stihneme do konce tohoto roku, oddechnu si," dodává zastupitelka.
Zdroj: http://praha.idnes.cz/cyklistika-v-praz ... zpravy_sfo
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Ježišmarjá, co tam chtějí tvořit za 35 M? Tam bude platinový zábradlí nebo co..?
Re: 513 Jesenice – Lahovice
Ne, bude tam jezdící eskalátor
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 513 Jesenice – Lahovice
No schody pro nošení kola tam snad nebudou, a ty rampy pokud maj bejt sjízdný tak budou i docela dlouhý. Takže buď "pokračování lávky jinejma prostředkama" nebo opěrná zeď a několikametrovej násep (do vejšky, objem řádově stovky až tisíce kubíků ..). Ono se to nasčítá, nebojte.