Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

[1. úsek] Plzeň (I/20) – Rožmitál pod Třemšínem (I/18) – Mirovice (I/4) – Milevsko – (I/29) – Tábor (peáž po D3) – Pelhřimov (I/34)
[2. úsek] Havlíčkův Brod (I/34) – Žďár nad Sázavou (I/37) – Boskovice (I/43)
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Avantime »

V Zásadách územního rozvoje Kraje Vysočina se lze kromě spousty dalšího dočíst i o návrhu na změnu trasování silnice I/19, a to na str. 56:
Jedním z významných návrhů na silniční síti je zajištění propojení Jihlavy a Českých Budějovic silnicí I. třídy v souladu s požadavkem na propojení Jihlavy a krajských měst sousedních krajů silnicemi I. třídy a vyššími. Jde o návrh převedení silnice I/19 na stávající silnici II/602 v úseku Pelhřimov - Jihlava, silnici II/352 po Jamné a novou silnici Polná - Nové Dvory, pro níž je ZÚR vymezen koridor jako územní rezerva. Převedení silnice I. třídy č. 19 je nutné dohodnout s příslušnými dotčenými orgány (MD ČR, ŘSD). Umístění nové silnice je nutno prověřit z hlediska dopravní koncepce kraje.
Zcela jistě je chybně uvedeno číslo silnice II/352, správně II/353, což potvrzuje i Koordinační výkres dopravní infrastruktury. :) Ve zmíněném výkresu je zakreslena také trasa koridoru pro navrhovanou novou silnici Polná - Nové Dvory (de facto ovšem Jamné - Polná - Nové Dvory).

Podle mě jde o návrh, který by měl přínosy i pro dopravní vazby v rámci kraje Vysočina, tedy nejenom ve vztahu ke krajům sousedním:
- propojení Jihlavy a Žďáru nad Sázavou silnicí I. třídy
- vytvoření kvalitního silničního spojení Žďáru nad Sázavou s Polnou
- převedení nynější silnice I/19 v úseku Pohled - Nové Dvory na silnici druhé třídy (II/150?), což by odpovídalo jejímu nižšímu, spíše regionálnímu, významu
- lepší využití plánovaných investic na silnici II/602 (obchvaty Olešné, Sedliště a Velkého Beranova) a II/353 (obchvat Rytířska a Jamného)

Našel bych i negativa:
- větší délka trasy Jihlava - Žďár nad Sázavou s využitím nové silnice Jamné - Polná - Nové Dvory oproti stávající silnici II/353, hrozí tedy, že podstatná část dopravní zátěže zůstane na silnici II/353
- větší fragmentace krajiny novou liniovou stavbou (silnice Jamné - Polná - Nové Dvory) a vliv na životní prostředí celkově
- efektivita již vynaložených, ale zejména plánovaných investic na silnici II/353 (obchvaty Stáje, Rudolce, Bohdalova a Nového Veselí)
- zůstává nutnost řešit přeložky Roušťany - Pohled a Krátká Ves - Stříbrné Hory a obchvat Přibyslavi kvůli nevyhovujícímu stavu stávající silnice, a to ani pro II. třídu
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od JirkaS »

Také se ukazuje, že přeznačení některých silnic 1. třídy koncem 90. let mělo své chyby. Silnice I/19 do Jihlavy předtím vedla. Úsek mezi Havl. Brodem a Žďárem byl součástí I/18. Po přeznačení byla většina I/18 převedena na II/150 a až po tlaku místních byl úsek HB-křižovatka s I/43 přeznačen na I/19.
Uměle vznikl i kraj Vysočina, Jihlava pro bývalá okresní města nikdy nebyla spádovým centrem. Také proto je spojena silnicí 1. třídy jen s Havl. Brodem, ostatní okresní města jsou dostupná po II. třídě, jejíž parametry vzrůstajícímu provozu nyní nestačí.
Avantime
Autor
Příspěvky: 617
Registrován: 25.2.2009 23:03:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Avantime »

JirkaS píše:Také se ukazuje, že přeznačení některých silnic 1. třídy koncem 90. let mělo své chyby. Silnice I/19 do Jihlavy předtím vedla. Úsek mezi Havl. Brodem a Žďárem byl součástí I/18. Po přeznačení byla většina I/18 převedena na II/150 a až po tlaku místních byl úsek HB-křižovatka s I/43 přeznačen na I/19.
Ono to znovuzařazení II/150 v úseku Havlíčkův Brod (I/34) - Svitávka (I/43) asi moc městům na trase (pokud si dobře vzpomínám, nejvíc o to usilovala Bystřice nad Pernštejnem) neprospělo. Jejich argument byl, že I. třída zlepšuje image města pro investory. Stát jako nynější vlastník silnice má zřejmě mnohem palčivější problémy k řešení, než jsou například obchvaty Radňovic, Olešné, Divišova a Rovného. Moje hypotéza je, že pokud by tahle silnice zůstala v úseku Žďár nad Sázavou - Sebranice v kategorii silnic II. tříd, dočkala by se mnohem dříve krajských financí právě na výše uvedené stavby, což by byl pro investory mnohem jasnější signál, než je jiná barva čáry v mapě. :)
JirkaS píše:Uměle vznikl i kraj Vysočina, Jihlava pro bývalá okresní města nikdy nebyla spádovým centrem. Také proto je spojena silnicí 1. třídy jen s Havl. Brodem, ostatní okresní města jsou dostupná po II. třídě, jejíž parametry vzrůstajícímu provozu nyní nestačí.
Ano, a je zde patrná politika kraje, který se snaží investicemi do takových silnic II. tříd "připoutat" ona okresní města k Jihlavě, viz II/353, II/405, částečně snad i II/360, ale i ona zmíněná snaha o povýšení II/602 na první třídu. Tím nechci říct, že je to nějak negativní jev, lepší spojení do krajského města řidiči jistě ocení, spíš jen teoretizuju, jakými způsoby se uměle vzniklý kraj snaží o vytvoření nových spádových vazeb k dříve prakticky neexistujícímu centru.

Ještě mě napadlo, zda není cílem kraje propojení Jihlavy a Olomouce právě pomocí nové trasy I/19. Co kraj neovlivní, nebo velmi málo, je zařazení II/150 od Sebranic po Prostějov. Pokud se ale podívám, jaké problémy s přeložkami by tam nastaly, je podle mě jisté, že z Jihlavy do Olomouce to bude vždy časově výhodnější po D1 a R46 (155 km, 1:29 hod.), než po hypotetické I/19 do Prostějova a dále po R46 (pro srovnání po současných silnicích II/353, I/19, II/150 a R46: 151 km, 2:38 hod.).
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od prof2 »

Mně se takové přeložení nelíbí. 1. třídy by měly řešit "zejména dálkovou a mezistátní dopravu". Pokud někdo jede z Pelhřimova do Žďáru, měl by jet do Humpolce, najet na D1, sjet u Velkého Beranova a pokračovat na Žďár přímo pro II/353. Dálnice by se měla opravit, silnice II/353 uvést do kategorie S9,5, takže by mi připadlo logické převést silnici I/19 na tento úsek, a naopak úsek Pohleď - Žďár přečíslovat opět na II/150.
Vést I/19 delší trasou kolem Polné mi přijde zbytečné a do značné míry i nesmyslné. Nevidím ani důvod, proč povyšovat úsek Pelhřimov - Jihlava. Pokud chce mít Jihlava kvalitní spojení s ČB, tak ať radši do kategorie S7,5 převede i úseky Kostelec u Jihlavy - Horní Cerekev a Žirovnice - hranice JČ kraje a s Jihočeským krajem dohodne návaznost.
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Jaroslav »

Záměr kraje chápu, nicméně konstatuji, že národní záměr je mu nadřazen. Vzhledem k tomu, že napojení Hradubicka na jižní čechy bez zajižďky přes Prahu je prioritnější než lokální spojení mezi Jihlavou a Pelhřimovem, tak považuji návrh za nehodný realizace a zvažování vůbec...
Kraj by si své potřeby měl řešit zkvalitněním silnic druhé třídy, které jsou ostatně tomuto účelu určeny...
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od kik »

Jaroslav píše:Záměr kraje chápu, nicméně konstatuji, že národní záměr je mu nadřazen. Vzhledem k tomu, že napojení Hradubicka na jižní čechy bez zajižďky přes Prahu je prioritnější než lokální spojení mezi Jihlavou a Pelhřimovem, tak považuji návrh za nehodný realizace a zvažování vůbec...
Jako Hradecaka me lehce nadzvedl vyraz 'Hradubicko' ;) tady bych spis volil obecne vych. Cechy.
Co se tyka spojeni Jihlavy s CB, kdysi byla I/39 vedena z Jihlavy prave pres Kostelec a Horni Cerekev do Kamenice. Mozna by opravdu stalo za uvahu povysit trasu Jihlava - Kostelec - Horni Cerekev - Zirovnice - J. Hradec na silnici I. tridy, tedy v pripade ze by kraj opravdu zduvodnil potrebu teto spojnice.
Osobne si myslim ze prevedeni II/150 v useku Havl. Brod - Semonice zpet do kategorie I. tridy nemelo zadny smysl. Pokud si dobre vzpominam, tak v useku Zdar n. S. - Nove Mesto byla jeste za socialismu silnice prevedena mimo nektere obce a soucasne byl vybudovan novy prutah Novym Mestem. Hned za nim se silnice zuzuje a az do Bystrice je to spis II. trida nez prvni. Ale tohle by bylo na delsi diskusi...
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od prof2 »

Jaroslav píše:Vzhledem k tomu, že napojení Hradubicka na jižní čechy bez zajižďky přes Prahu je prioritnější než ...
Je to tu sice off-topic, ale jak byste si představoval tohle? Spojnici Mirošovice - D11?
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Jaroslav »

prof2 píše:
Jaroslav píše:Vzhledem k tomu, že napojení Hradubicka na jižní čechy bez zajižďky přes Prahu je prioritnější než ...
Je to tu sice off-topic, ale jak byste si představoval tohle? Spojnici Mirošovice - D11?
Víte, jedním z problémů naší sítě je její přílišná koncentrace do středu čech.... v dlouhodobém důsledku takové řešení povede k vylidňování ostatních regionů a jejich ekonomickému úpadku. Proto vše, co je možné by mělo být vedeno ostatními částmi republiky, tak aby i ty se staly součástí jednotného ekonomického prostoru...
a právě I/37 na ČB je dooost dobrý příklad... ;)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Standa »

Není mi úplně jasné, v čem je rozpor při přetrasování I/19 do trasy Pelhřimov - Jihlava - (Polná) - Žďár. Vždyť ve stávající trase té spojky ČB - Prdubice - HK (která je určitě důležitá, i v novém pojetí byla jako výhledová SPMV) zůstane mezi Pelhřimovem a Havl.Brodem I/34, tam žádná degradace nebude. Jediný úsek, který by vypadnul, je mezi Pohledem a Novými Dvory (případně Žďárem), což je, podle mne jako spojení dvou okresních měst z celostátního měřítka méně významná komunikace, než spojení dvou okresních se svým krajským, jak by to bylo po přeložce.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od _jan91 »

Jako obyvatel Jihlavy a Vysočiny vůbec nechápu proč někdo uvažuje o nějaké přeložce silnice I. třídy přes díru Polnou. Pokud se kraji časem podaří dokončit homogenizaci II/602 mezi PE-JI a II/353 mezi JI-ZR tak to bude dostatečný luxus. Pro cesty na jih je už teď krásnou cestou silnice I/34 (když nepočítám úsek za PE kde se plánují obchvaty). Alternativou na ČB může být II do Telče a dál I/23, I/38 na HB je taky luxus. Kdyby se opravil zmiňovaný Kostelec - H. Cerekev tak dál přes Počátky a Žirovnice je celkem pěkná opravená silnice, která stejně končí zase na I/34 (taky cca v 7,5, sice zatáčky ale pro osobáky naprosto dostačující). Prostě tomu přeznačování nerozumím. Pochopil bych ještě možná, kdyby byla I. třída od Pelhřimova jen po obchvat Jihlavy, potom v peáži po I/38 a D1, od které by se odpojila a vedla po II/353. Stavět něco nového přes Polnou jsou vyhozené peníze a nikdy to podle mě nemůže ekonomicky vyjít. Zároveň myslím, že město Jihlava nebude mít zájem přeznačit průtah centrem na I. třídu a tím ho více zatraktivnit a ještě více ucpat. Kraji by se asi taky nelíbilo, kdyby se jím opravené silnice za stovky milionů převedly na stát (nevím, jak by to přesně fungovalo)...
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Marooned17 »

Pokud stát v budoucnu starost o jedničky přenechá Krajům (s patřičným navýšením jejich rozpočtu) a podrží pouze dálniční síť (Ne SPMV), tak celá tato debata bude naprosto bezpředmětná. Pak budou jedničky podle logiky a důležitosti.

Vedení I/19 má pak svou logiku. Akorát naprosto nechápu vedení přes Polnou, když se překládá paralelní silnice (pro I/19 by S9,5 v pohodě dostačovala)
Jo a až se homohenizuje silnice JI - PE, tak se skutečně kilometrově jezdit tuto trasu po dálnici nevyplatí.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Marooned17 »

Představoval bych si to nějak takhle:
screenshoter.jpg
screenshoter.jpg (151.74 KiB) Zobrazeno 22925 x
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od JirkaS »

Proč je tam zrušená I/37? I přesměrování I/23 mi přijde nevhodné, byť v tom úseku moc parametry I. třídy nemá. Ale síť I by měla mít celorepublikový charakter, koncentrovat ji k velkým městům přinese podobný efekt jako síť sbíhajících se jedniček do Prahy - zbytečné přetížení místních center.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Marooned17 »

Jirka S: To je samozřejmě na diskusi. Ale podle mě nevede významným směrem a stejně jako vysočinská část I/23 má dost nízké intenzity. Chtěl jsem, aby jedničky jednak kopírovaly trochu zatížení komunikací, druhak vedly logickými směry, tedy spojovaly významná města, až k Chrudimi žádné takové na I/37 není. No a Brno - Chrudim/Pardubice po dokončení D35 a D43 bude jasná volba, po čem jet, že?
Tedy I/37 konec ve Ždírci.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od JirkaS »

Marooned17 píše:Tedy I/37 konec ve Ždírci.
Je to spojka východní části Vysočiny na D1 a přitom v docela dobrém stavu i trasování.
Jinak já bych síť jedniček neredukoval jen na páteřní spojky větších měst, ale nechal bych je i jako alternativní dálkové komunikace. Už redukce koncem 90. let toho zrušila zbytečně moc.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Marooned17 »

Jirka S: By mě zajímalo, kdo tyto komunikace jako dálkové, mimo silniční šotouše a lidi chtějící podniknout vyhlídkovou jízdu po vlastech českých, využívá. Tuto činnost budou moci vykonávat i po downgradu na druhou třídu koneckonců.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od JirkaS »

Marooned17 píše:Jirka S: By mě zajímalo, kdo tyto komunikace jako dálkové, mimo silniční šotouše a lidi chtějící podniknout vyhlídkovou jízdu po vlastech českých, využívá. Tuto činnost budou moci vykonávat i po downgradu na druhou třídu koneckonců.
Využívají se jako spojka vzdálenějších okresních měst. Po downgradu by už byly opravdu jen pro šotouše nebo by člověk potřeboval navigaci. Downgrade na II znamená většinou značení jen blízkých cílů.
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od adi88 »

I/37 Ždírec-Velká Bíteš bych určitě nerušil, dokud není dálniční spojení východní Čechy-jižní Morava tak je to pořád dost zajímavá alternativa pro tuto relaci. A i poté nebude na škodu, s ohledem na trasování R43 přes M.Třebovou, nějaká alternativa. Jinak I/19 bych klidně do trasy PE-JI-ZR přeložil, ale v ZR také ukončil. Bystřice n/P není zase tak významné město aby muselo mít napojení na silnici první třídy, která navíc končí nelogicky v Sebranicích na I/43. A pro spojení Jihlava-CB, bych stejně jako pro spojení Morava-CB obecně, víc využil D3 a I/19 než I/34. Obchvaty Chýnova či Kamene by měly mít přednost před Ondřejovem apod.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od prof2 »

JirkaS píše:
Marooned17 píše:Tedy I/37 konec ve Ždírci.
Je to spojka východní části Vysočiny na D1 a přitom v docela dobrém stavu i trasování.
Jinak já bych síť jedniček neredukoval jen na páteřní spojky větších měst, ale nechal bych je i jako alternativní dálkové komunikace. Už redukce koncem 90. let toho zrušila zbytečně moc.
Až na poslední větu souhlasím. Není mi jasné, které úseky I. tříd si nezasloužily být redukovány. Ty, které jsem znal z vlastních zkušeností, měly obvykle dost špatnou kvalitu i malé využití.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od prof2 »

adi88 píše:A pro spojení Jihlava-CB, bych stejně jako pro spojení Morava-CB obecně, víc využil D3 a I/19 než I/34. Obchvaty Chýnova či Kamene by měly mít přednost před Ondřejovem apod.
Proto nechápu někdejší ustavení E551 právě přes Jindřichův Hradec. D3 se dávno plánovala a bylo jasné, že po jejím dokončení to bude pro řidiče výhodnější jen z ČB do Pelhřimova po D3 a I/19 (ty trasy jsou skoro stejně dlouhé). Silnice mezi Táborem a Pelhřimovem se tady už dávno mohla připravovat na větší zatížení a rekonstrukce na I/34 se mohly dělat jen podle důležitosti, pouze pro "obyčenou" první třídu a ne pro mezinárodní tah.
prof2
Příspěvky: 212
Registrován: 16.8.2009 9:37:10

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od prof2 »

DefiantM píše:Kdyby se opravil zmiňovaný Kostelec - H. Cerekev tak dál přes Počátky a Žirovnice je celkem pěkná opravená silnice, která stejně končí zase na I/34 (taky cca v 7,5, sice zatáčky ale pro osobáky naprosto dostačující). Prostě tomu přeznačování nerozumím.
Z Žirovnice na I/34 je to celkem děs a 7,5 ani náhodou. Já si na rozdíl od kolegy výše nemyslím, že by se z celého toho úseku měla udělat 1. třída, ale zaráží mě, že chybí v páteřní síti kraje Vysočina aspoň v té kategorii 7,5.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od JirkaS »

prof2 píše:Až na poslední větu souhlasím. Není mi jasné, které úseky I. tříd si nezasloužily být redukovány. Ty, které jsem znal z vlastních zkušeností, měly obvykle dost špatnou kvalitu i malé využití.
Kdyby nic jiného, tak část I/18, ze které stejně bylo potřeba udělat I/19. A po zrušené I/19 Pelhřimov - Jihlava chce kraj tu I/19 znova vést.
I když má silnice menší využití, tak pokud slouží jako páteř pro určité směry, klidně bych ji v I ponechal. Není přitom potřeba každou I hned modernizovat na špičkové parametry.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Standa »

Polnou docela dobře znám a musím se přiznat, že si výstavbu nové jedničky v jejím okolí taky moc představit nedovedu. Naopak II/353 by asi tolik zásahů nevyžadovala (resp. by je vyžadovala i jako vytíženější dvojka, což je). Takže přeložka I/19 by asi byla nejsnáze realizovatelná po II/602 (kudy dříve i vedla) a po II/353 do Žďáru. Otázkou je, co dál s I/19. Při pohledu na mapu silnic ŘSD mi její současná trasa připadá dost divná a tak nějak nepřirozeně ukončená na I/43, kam snad může z I/19 odbočit jen minimum přijíždějících vozidel (tam se to nevyplatí snad ani pro směr Bystřice - Brno). Řekl bych tedy, že se nabízejí dvě možnosti: buď I/19 (v nové trase přes Jihlavu) ukončit ve Žďáru a celou dnešní trasu z HB až k I/43 přeznačit na II/150 (čímž by zůstala jen jedna II/150, patrně nejdelší dvojka v Česku, nicméně s intenzitami opravdu dvojkovými), nebo naopak část II/150 přeznačit na jedničku.

Tady se nabízí víc možností, opticky mi chybí nějaké lepší spojení hlavně mezi Boskovicemi, Prostějovem a Přerovem. Předpokládám, že dvě cca 50 tisícová města by měla být spojena jedničkou (pochybuji, že se mezi nimi jezdí přes Olomouc), za Přerovem by už ale asi jednička byla zbytečná (z hlediska sítě, intenzity jsou stále kolem 2000, což je obdobné, jako u stávající východní části I/19), jen bych zvažoval změnu čísla, aby se to nepletlo s druhou II/150. Pokud by měla zůstat jednička mezi HB a Žďárem, musela by po přeložce I/19 dostat jiné číslo, které bych už asi aplikoval i na pokračování na východ od Žďáru. Původní I/18 by to ale asi nebyla, prostor mezi Voticemi (dnešním východním koncem I/18) a HB je sice opticky zase prázdný, nicméně intenzity pod 1000 na velké části středočeské II/150 nějakému upgradu moc nesvědčí.

I/23 bych ale určitě nepřekládal a I/37 mezi Žďárem a D1 nerušil, mají svůj význam jako dálkové trasy (Brno - Třebíč - ČB, resp. Brno - Žďár - Pardubice).
Jura_Favorit
Příspěvky: 87
Registrován: 25.9.2012 7:32:42
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Jura_Favorit »

Standa píše:Tady se nabízí víc možností, opticky mi chybí nějaké lepší spojení hlavně mezi Boskovicemi, Prostějovem a Přerovem. Předpokládám, že dvě cca 50 tisícová města by měla být spojena jedničkou (pochybuji, že se mezi nimi jezdí přes Olomouc)
Však to ještě nedávno jednička byla :) Součást bývalé I/18.
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny vedení silnice I/19 v úseku Pelhřimov - Nové Dvory

Příspěvek od Marooned17 »

Standa píše:I/23 bych ale určitě nepřekládal a I/37 mezi Žďárem a D1 nerušil, mají svůj význam jako dálkové trasy (Brno - Třebíč - ČB, resp. Brno - Žďár - Pardubice).
O tom velice pochybuju.
Odpovědět

Zpět na „I/19“