Zcela jistě je chybně uvedeno číslo silnice II/352, správně II/353, což potvrzuje i Koordinační výkres dopravní infrastruktury. Ve zmíněném výkresu je zakreslena také trasa koridoru pro navrhovanou novou silnici Polná - Nové Dvory (de facto ovšem Jamné - Polná - Nové Dvory).Jedním z významných návrhů na silniční síti je zajištění propojení Jihlavy a Českých Budějovic silnicí I. třídy v souladu s požadavkem na propojení Jihlavy a krajských měst sousedních krajů silnicemi I. třídy a vyššími. Jde o návrh převedení silnice I/19 na stávající silnici II/602 v úseku Pelhřimov - Jihlava, silnici II/352 po Jamné a novou silnici Polná - Nové Dvory, pro níž je ZÚR vymezen koridor jako územní rezerva. Převedení silnice I. třídy č. 19 je nutné dohodnout s příslušnými dotčenými orgány (MD ČR, ŘSD). Umístění nové silnice je nutno prověřit z hlediska dopravní koncepce kraje.
Podle mě jde o návrh, který by měl přínosy i pro dopravní vazby v rámci kraje Vysočina, tedy nejenom ve vztahu ke krajům sousedním:
- propojení Jihlavy a Žďáru nad Sázavou silnicí I. třídy
- vytvoření kvalitního silničního spojení Žďáru nad Sázavou s Polnou
- převedení nynější silnice I/19 v úseku Pohled - Nové Dvory na silnici druhé třídy (II/150?), což by odpovídalo jejímu nižšímu, spíše regionálnímu, významu
- lepší využití plánovaných investic na silnici II/602 (obchvaty Olešné, Sedliště a Velkého Beranova) a II/353 (obchvat Rytířska a Jamného)
Našel bych i negativa:
- větší délka trasy Jihlava - Žďár nad Sázavou s využitím nové silnice Jamné - Polná - Nové Dvory oproti stávající silnici II/353, hrozí tedy, že podstatná část dopravní zátěže zůstane na silnici II/353
- větší fragmentace krajiny novou liniovou stavbou (silnice Jamné - Polná - Nové Dvory) a vliv na životní prostředí celkově
- efektivita již vynaložených, ale zejména plánovaných investic na silnici II/353 (obchvaty Stáje, Rudolce, Bohdalova a Nového Veselí)
- zůstává nutnost řešit přeložky Roušťany - Pohled a Krátká Ves - Stříbrné Hory a obchvat Přibyslavi kvůli nevyhovujícímu stavu stávající silnice, a to ani pro II. třídu