[D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Tak já nevím, čím jste tam jel, ale z normálního auta tam z těchto míst na tyto zahradní chaty (chalupy) vidět není, protože před tím je zemní val právě kvůli hluku. viz steet view http://maps.google.cz/?ll=49.96243,14.5 ... 1,,0,11.15
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
A pochybuji, že tam bude vidět z kamionu, neboť kamera streetview je v cca stejné výšce.
Tak potom snad jen patrový autobus a nebo jde o jiné místo.
Tak potom snad jen patrový autobus a nebo jde o jiné místo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Tak asi jde o jiný místo, ale situace cca shodná a bez valu. Na letecký mapě to vypadalo správně, na Street View na mobilnim připojení nějak nemam nervy
--
No neni to až tak hrozný jak jsem čekal. Takže je to o kousek dál u Herinku a ty nekrytý baráky jsou asi 450m přes holý pole .. http://goo.gl/maps/M2vDg .. ale možná že ten problém je docela jinde. A pokud nebude státní správa schopna a ochotna v nějakym "ochrannym pásmu dálnice" budoucí výstavbu efektivně zablokovat, bude každou chvíli někde jinde.
Jinak tohle nejni zcela jistě žádná "zahradní chata", tam může mít svuj ranch klidně nějakej jedinec, schopnej dělat potíže (z původní lokace za phs) http://www.mapy.cz/s/6hJ6
--
No neni to až tak hrozný jak jsem čekal. Takže je to o kousek dál u Herinku a ty nekrytý baráky jsou asi 450m přes holý pole .. http://goo.gl/maps/M2vDg .. ale možná že ten problém je docela jinde. A pokud nebude státní správa schopna a ochotna v nějakym "ochrannym pásmu dálnice" budoucí výstavbu efektivně zablokovat, bude každou chvíli někde jinde.
Jinak tohle nejni zcela jistě žádná "zahradní chata", tam může mít svuj ranch klidně nějakej jedinec, schopnej dělat potíže (z původní lokace za phs) http://www.mapy.cz/s/6hJ6
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Vzdálenost 400m nekrytá žádnou PHS je celkem běžná. Koukněte se na D8 u Řípu, D11 apod. Ona stará zástavba má jednu výhodu - do krajiny mají hradbu stodol a okna na náves...
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
už si toho všimli i na ČT...
Omezení hluku: Kamiony musí v noci zpomalit i na Pražském okruhu
19. 2. 2013 20:17, autor: ČT24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... em-okruhu/
Praha – Kamiony, které v noci jedou po Pražském okruhu, musí v úseku u Jesenice poblíž křižovatky s dálnicí D1 výrazně zpomalit. Ministerstvo dopravy nechalo snížit maximální rychlost pro nákladní auta na 60 kilometrů. Chce tak snížit hlukovou zátěž v nedalekých obcích. Podle úředníků by se ale časem mohla vrátit obvyklá osmdesátka. Ministerstvo chce otestovat, zda zpomalení provozu pomůže.
Omezení hluku: Kamiony musí v noci zpomalit i na Pražském okruhu
19. 2. 2013 20:17, autor: ČT24
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... em-okruhu/
Praha – Kamiony, které v noci jedou po Pražském okruhu, musí v úseku u Jesenice poblíž křižovatky s dálnicí D1 výrazně zpomalit. Ministerstvo dopravy nechalo snížit maximální rychlost pro nákladní auta na 60 kilometrů. Chce tak snížit hlukovou zátěž v nedalekých obcích. Podle úředníků by se ale časem mohla vrátit obvyklá osmdesátka. Ministerstvo chce otestovat, zda zpomalení provozu pomůže.
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Osobně doporučuju, aby to nedělali. V Mirošovicích to pak budeme chtít taky - tam dokonce nejsme "nedaleká obec", ale "dálnicí protínaná obec". A potom to budou chtít i jinde, to si pište.
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Pak bych položil otázku, zda nebudeme muset jezdi po magistrále zlatou '30' km/h rychlostí, neb si vzpomenou, že to dělá ještě menší hluk, než 50 km/h... ?
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Pochopil bych testování na komplet pro všechny 100 km, ale 60 pro kamiony?..Musí být každému jasné, že 60 km tam nikdo nepojede.
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Hlavně nikdo neřeší to nejpodstatnější!!! A to je hluková zátež při běžnym stavu 130km/h!
Oni změří o 2-3db více při 130 a pak je "logicky/úředně" nutné snížit rychlost.
Jinže tento hluk není ze 130 ale z reálných 150km/h u aut a 90-100km/h u kamionů.
Tudíž jako první krok musí být změřen hluk při dodržování normálních rychlostí! Což ale nikdy neproběhne
A tedy snižujeme limity vycházející z nepravdivého údaje že 130km/h je moc!
Jestli si někdo myslí že kamion pojede po naprosto volný dálnici /neřeším kolik nás to stálo mld./ 60km/h, tak si to myslí špatně -> úřední logikou se dostaneme do koleřka že omezení 60km/h nestačí a je nutných 40
Tudíž je jediné možné řešení - změřit hluk při dodržování normálních rychl. limitů!
Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
Osobně mi to jde proti strsti abych na prázdné dálnici jel v noci bez provozu 100km/hm takže nejedu to se přiznám. Stejně jako Rakousko nejedu 100ku na opuštěný A10 kvůli jejich "emision limit" :-DD
Oni změří o 2-3db více při 130 a pak je "logicky/úředně" nutné snížit rychlost.
Jinže tento hluk není ze 130 ale z reálných 150km/h u aut a 90-100km/h u kamionů.
Tudíž jako první krok musí být změřen hluk při dodržování normálních rychlostí! Což ale nikdy neproběhne
A tedy snižujeme limity vycházející z nepravdivého údaje že 130km/h je moc!
Jestli si někdo myslí že kamion pojede po naprosto volný dálnici /neřeším kolik nás to stálo mld./ 60km/h, tak si to myslí špatně -> úřední logikou se dostaneme do koleřka že omezení 60km/h nestačí a je nutných 40
Tudíž je jediné možné řešení - změřit hluk při dodržování normálních rychl. limitů!
Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
Osobně mi to jde proti strsti abych na prázdné dálnici jel v noci bez provozu 100km/hm takže nejedu to se přiznám. Stejně jako Rakousko nejedu 100ku na opuštěný A10 kvůli jejich "emision limit" :-DD
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
To by se tam muselo napsat Probíhá měření rychlosti.kuzzzma píše:Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Jo jo, v tunelu Valík na tenhle model najeli už před letyP_V píše:To by se tam muselo napsat Probíhá měření rychlosti.kuzzzma píše:Což samozřejmě LZE! ono by stačilo i napsat na ZPI - probíhá měření hluku, prosím dodržujte rychlost...Věřte že spousta lidí by nohu z plynu dala.
http://www.panoramio.com/photo_explorer ... er=1529458
http://goo.gl/maps/tCGtB
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Na mostě přes Botič za Kocandou a v bezprostředním okolí se už několik týdnů upravují protihlukovky (zvýšení, v horní části “přiohnutí“ směrem k vozovce). Provoz v km 80-81 veden v uspořádání 3+1.
Re: 512 Modletice (D1) – Jesenice
Napojení kolektoru vlevo před benzínkou je definitivní stav? Podle projektu měl končit až za benzínkou.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Ministerstvo dopravy vychází vstříc občanům, na Pražském okruhu vzniknou další protihlukové stěny
MÉDIA A TISKOVÉ ZPRÁVY
Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007 – 2013. Změny některých projektů mezi procesem EIA a realizací stavby by totiž mohly negativně ovlivnit životní prostředí. Důsledkem toho u několika staveb dochází ke kompenzačním opatřením. Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí (stavba 512), kde Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou rychlost a chystá vybudování protihlukových stěn.
K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření. „Občanům žijícím v této lokalitě jsme vyšli vstříc. Už teď jsme proměnným dopravním značením snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila. Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013. „Řidiče prosím o trpělivost a dodržování maximální povolené rychlosti. Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ doplnil ministr Ťok.
Vytvořeno dne: 3.12.2015
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _steny.htm
MÉDIA A TISKOVÉ ZPRÁVY
Zpětné vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí se dotklo třiadvaceti významných projektů navržených na spolufinancování z Operačního programu Doprava 2007 – 2013. Změny některých projektů mezi procesem EIA a realizací stavby by totiž mohly negativně ovlivnit životní prostředí. Důsledkem toho u několika staveb dochází ke kompenzačním opatřením. Nejvýznamnější se týká Pražského okruhu mezi dálnicí D1 a Jesenicí (stavba 512), kde Ministerstvo dopravy snížilo maximální povolenou rychlost a chystá vybudování protihlukových stěn.
K překračování hlukových limitů na Pražském okruhu dochází především v Dobřejovicích, kde Ředitelství silnic a dálnic již začalo s přípravami výstavby dodatečných protihlukových opatření. „Občanům žijícím v této lokalitě jsme vyšli vstříc. Už teď jsme proměnným dopravním značením snížili maximální rychlost v těchto místech pro osobní automobily na 100 km/h a v nejbližších dnech dopravními značkami snížíme rychlost na 70 km/h také pro kamiony. Počítáme s tím, že výstavbu všech nezbytných protihlukových opatření na tomto úseku Pražského okruhu ukončíme nejpozději do konce června 2016,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Celkově vyhodnocení vlivu změn na životní prostředí Ministerstvo životního prostředí provádělo u 23 projektů, které dosud Evropské unie neproplatila. Snížení rychlostního limitu na Pražském okruhu by mělo přispět právě k profinancování této stavby z prostředků Operačního programu Doprava 2007 – 2013. „Řidiče prosím o trpělivost a dodržování maximální povolené rychlosti. Věřím, že snížení rychlosti okamžitě přispěje k dodržení hlukových limitů a s profinancováním této stavby nebude problém,“ doplnil ministr Ťok.
Vytvořeno dne: 3.12.2015
http://www.mdcr.cz/cs/Media/Tiskove_zpr ... _steny.htm
-
- Příspěvky: 189
- Registrován: 8.10.2010 7:30:58
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Už jsi někde viděl, aby se zrušilo jednou zavedené omezení rychlosti z důvodu hluku?JohnyRockNRoll píše:A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Ještě přidám odkaz na celý ten rescreening EIA:
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP001V
Otázka: Který objekt je SO206, z kterého se šíří nestandardně hluk?
PS: V závěrech je také věta "Neprodleně ve spolupráci s dotčenými subjekty zajistit důslednou kontrolu dodržování rychlosti kamerami pro všechna vozidla."
http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MZP001V
Otázka: Který objekt je SO206, z kterého se šíří nestandardně hluk?
PS: V závěrech je také věta "Neprodleně ve spolupráci s dotčenými subjekty zajistit důslednou kontrolu dodržování rychlosti kamerami pro všechna vozidla."
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Ano, až budou stěny a EU proplatí stavbu, tak rychlost půjde nahoru ... tady nejsme v Praze ale na dálnici!!!JohnyRockNRoll píše:A až se ty stěny postaví, tak se omezení zase zruší nebo už tam zůstane natrvalo a přibudou radary?
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Tady jsme především na projekčně odfláknuté stavbě.
Předpokládám, že projektant a posudkář vrátili peníze, když realita jasně prokázala, že si v projektu vymýšleli. x dalších staveb dtto - R55 Otrokovice - roky se psalo, že projektant musí být z pomocné školy, protože to nemůže hlukově vyjít, žádná reakce. Tak radši ex post budeme dodělávat stěny.
Předpokládám, že projektant a posudkář vrátili peníze, když realita jasně prokázala, že si v projektu vymýšleli. x dalších staveb dtto - R55 Otrokovice - roky se psalo, že projektant musí být z pomocné školy, protože to nemůže hlukově vyjít, žádná reakce. Tak radši ex post budeme dodělávat stěny.
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
SO206 je most přes Botič, jinak děkuji za odkaz na EIA.
Tušíte někdo, proč se přes val mezi Dobřejovicemi a Osnicemi (blíže k Osnicím) šíří hluk více než přes val u Jesenice? U Osnic je val ještě na náspu, ale to by mělo být pokud vím výhodou...
Tou odfláknutou prací projektanta bych si nebyl tak jistý, překročení nejsou dle hlukové studie výrazná. Pokud se hluková studie navíc dělala někdy kolem roku 2000, pak od té doby metody i software o něco pokročily.
Tušíte někdo, proč se přes val mezi Dobřejovicemi a Osnicemi (blíže k Osnicím) šíří hluk více než přes val u Jesenice? U Osnic je val ještě na náspu, ale to by mělo být pokud vím výhodou...
Tou odfláknutou prací projektanta bych si nebyl tak jistý, překročení nejsou dle hlukové studie výrazná. Pokud se hluková studie navíc dělala někdy kolem roku 2000, pak od té doby metody i software o něco pokročily.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Kdybyste měl pravdu, má tu EU stovky podobných případů a většinou v Polsku.
Tak to samozřejmě není.
Doporučuji si projet polskou A4 a podívat se v některých místech na výšku protihlukových stěn. Kdo to platil a kdy se stavělo je lehce dohledatelné.
Takže bych doporučil věřit přistání na měsíci a odfláknuté práci projektanta. Zda do toho byl politicky dotlačen je věc jiná. Dozorci koncentračních táborů taky jen plnili rozkazy.
Tak to samozřejmě není.
Doporučuji si projet polskou A4 a podívat se v některých místech na výšku protihlukových stěn. Kdo to platil a kdy se stavělo je lehce dohledatelné.
Takže bych doporučil věřit přistání na měsíci a odfláknuté práci projektanta. Zda do toho byl politicky dotlačen je věc jiná. Dozorci koncentračních táborů taky jen plnili rozkazy.
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Bože to jsou názory...Uvědomujete si vůbec že celá akustika a výpočty nejsou ve stylu 1+1? Vy chcete přesné výsledky na základě nepřesných /odhadovaných/ vstupních údajů na základě zkušeností a předchozích měření. Nehledě na to jaké jsou ve všem legislativní změny / tlaky / ceny / čas atd.
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Evidentně o tom nic nevíte.
Akustika má metodiku jako plno jiných oborů. Výpočty jsou dnes přílohou snad každého většího bytového domu.
Možná byste měl přispět i na nějaké stavební forum ve stylu statika to není 1+1...
Akustika má metodiku jako plno jiných oborů. Výpočty jsou dnes přílohou snad každého většího bytového domu.
Možná byste měl přispět i na nějaké stavební forum ve stylu statika to není 1+1...
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Modelování budoucí hlukové zátěže při přípravě projektu je věštění z koule. Vychází se z odhadů a předpokladů. Pár decibelů sem, pár decibelů tam.
Ano, akustika má metodiky a měření reálného je přesné a průkazné. Ale tady byla řeč o modelování budoucího.
Ano, akustika má metodiky a měření reálného je přesné a průkazné. Ale tady byla řeč o modelování budoucího.
Re: [D0] 512 Modletice (D1) – Jesenice
Akustika má sice metody přesně dané, ale kolik lidí ví, co to výsledné číslo znamená a jak Vám ho může ovlivnit výkyv na jedné frekvenci. Navíc modelace v terénu, kde nejste schopni přesně odhadnou vliv prostředí je opravdu věštění z koule. Navíc i při měření to může pokaždé dopadnout jinak a to v řádech decibelů.