Burkina Faso
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Burkina Faso
Počet obyvatel: cca. 21 mil.
Hlavní město: Ougadougou (cca. 2,2 mil.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 13:51:44, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Ministerstvo dopravy
http://www.transports.gov.bf/
Ministerstvo pro bydlení a rozvoj měst
http://www.mhu.gov.bf/
http://www.transports.gov.bf/
Ministerstvo pro bydlení a rozvoj měst
http://www.mhu.gov.bf/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 2.9.2016 14:43:52, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
V zemi je cca. 95.000 km silnic. Z toho hlavních silnic je asi 15.000 km, z čeho 1/3 má zpevněný povrch.
V rámci dálnic se připravuje dálniční spojení se sousední zemí Pobřeží Slonoviny, o které se rozhodlo v 10/2009 v hlavním městě Ouagadougou:
Délka dálnice: 1.300 km
Náklady na výstavbu: 1.500 mld. F CFA (Západoafrický frank); 3-4 mld. USD
Začátek výstavby dálnice bude v Pobřeží Slonoviny, kde se v r. 2010 ukončí přípravní práce (technické studie, studie realizovatelnosti, studie sociálního dopadu a studie v rámci vlivů na ŽP), které financuje KFAED - Kuvajtský fond pro arabský ekonomický rozvoj v nákladech 10 mil. USD. První úsek v Pobřeží Slonoviny bude dlouhý 100 km.
Výstavba v Burkina Faso se začne kolem r. 2015 a ukončit by se měla během 10 let. Bude to největší infrastrukturální projekt země, který navíc obsahuje i propojení elektrických vedení mezi těmito státy.
V rámci dálnic se připravuje dálniční spojení se sousední zemí Pobřeží Slonoviny, o které se rozhodlo v 10/2009 v hlavním městě Ouagadougou:
Délka dálnice: 1.300 km
Náklady na výstavbu: 1.500 mld. F CFA (Západoafrický frank); 3-4 mld. USD
Začátek výstavby dálnice bude v Pobřeží Slonoviny, kde se v r. 2010 ukončí přípravní práce (technické studie, studie realizovatelnosti, studie sociálního dopadu a studie v rámci vlivů na ŽP), které financuje KFAED - Kuvajtský fond pro arabský ekonomický rozvoj v nákladech 10 mil. USD. První úsek v Pobřeží Slonoviny bude dlouhý 100 km.
Výstavba v Burkina Faso se začne kolem r. 2015 a ukončit by se měla během 10 let. Bude to největší infrastrukturální projekt země, který navíc obsahuje i propojení elektrických vedení mezi těmito státy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Ougadaougou, hl. město má ve všech směrech, včetně centrálních os postavěné státní silnice, rychlostní silnice, na 2x2 nebo 2x3 jízdní pruhy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Již 3. konference byla uskutečněná mezi zeměmi BF a Pobřeží Slonoviny, 1.300 km dlouhá dálnice se reálně pripravuje do výstavby. Finanční krytí je již dosaženo na 200 km část na území BF Bobo Dioulasso-Banfora - hranice s PS. Celkem na území BF bude 600 km část dálnice. Stavět se má začít v roce 2015.
Výstavba nové dálnice se dohaduje na nejvyšší úrovni obou zemí, vytvořené jsou speciální komise.
Výstavba nové dálnice se dohaduje na nejvyšší úrovni obou zemí, vytvořené jsou speciální komise.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
A je to tady, v Pobřeží Slonoviny jsou první peníze na první úsek dálnice Yamoussoukro - Ouagadougou: více zde.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Začali se práce na výstavbě severního propojení silnic v hlavním městě Ouagadougou. Projekt má hodnotu 70 mld. CFA, tedy v propočtu asi 107 mil. €. Výstavba potrvá 36 měsíců a práci zde najdou tisíce lidí. Hlavním zhotovitelem je VINCI Construction.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 13:56:47, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
K výše zmíněnému projektu dálnice již i video:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Záběry na hlavní město na některé úseky silnic z Google Earth:
dokončeno kolem r. 2010:
dále, dokončeno v r. 2009:
ve výstavbě to, čemu se věnuji o příspěvky výše:
dokončeno kolem r. 2010:
dále, dokončeno v r. 2009:
ve výstavbě to, čemu se věnuji o příspěvky výše:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Creation of the northern interchange in Ouagadougou
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 122017.htm
*kdo si přečte vlákno, tak zjistí pokrok
Výstavba dálnice s Pobřežím Slonoviny: Zde článek z 10/2017, že projekt postupuje pomalu, ale postupuje. Stanovil se již 1. úsek pro výstavbu a dolaďuje se finanční schéma: http://lefaso.net/spip.php?article80155 .
https://www.vinci.com/vinci.nsf/en/news ... 122017.htm
*kdo si přečte vlákno, tak zjistí pokrok
Výstavba dálnice s Pobřežím Slonoviny: Zde článek z 10/2017, že projekt postupuje pomalu, ale postupuje. Stanovil se již 1. úsek pro výstavbu a dolaďuje se finanční schéma: http://lefaso.net/spip.php?article80155 .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 11.10.2020 13:58:48, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
no a 4. MÚK v hlavním městě je od 16.11. v provozu:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Burkina Faso připravila masivní plán oprav silnic a to až ve výši 309 mil. USD. Část peněz získá z Japonska, část z West African Development Bank a část ze speciálního fondu: Burkina Special Road Fund (FSR-B).
V hlavním městě Ouagadougou se za 45 mil. USD zrealizuje Tansoba Boulevard south-eastern ring road. A na projekt zpevnění a upgrade 129 km dlouhé silnice spojující Fada N'Gourma s Bogandé směruje 36 mil. USD.
V hlavním městě Ouagadougou se za 45 mil. USD zrealizuje Tansoba Boulevard south-eastern ring road. A na projekt zpevnění a upgrade 129 km dlouhé silnice spojující Fada N'Gourma s Bogandé směruje 36 mil. USD.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Tému jsem celou přečetl, aktualizoval jsem základní údaje a opravil odkazy. Nyní doplním několik informací.
Mapa hlavních silnic: Především je důležitý fakt, že Burkina Faso nemá přístup k moři a je tedy závislá na obchodování se sousedními státy. Pouze důležitá velká města jsou spojené zpevněnými silnicemi s tím hlavním a z hlediska Afriky jsou důležité tahy na státy, které mají přístup k oceánu a pak dál na Niger. Více než 80% tovaru se dováží a vyváží po silnicích. Základním prvkem pro zvětšení ekonomiky je zajistit snížení nákladů, zvětšení efektivity přepravy tovaru po silnicích. Tudíž zpevnit více km a postavit kapacitnější tahy tam, kde to je již urbanizovaně důležité, kde to bude mít další socio-ekonomický dopad. Z tohoto důvodu se investice do silniční infrastruktury dostávají do popředí jak hnací motor ekonomiky, ale taky jak nástroj boje proti chudobě.
V zemi existuje i železnice a to od Pobřeží Slonoviny po skoro až Niger/Mali, tedy SV cíp země. Udržuje se v nevyhnutní úrovni, je snaha o alespoň spojení s Pobřežím Slonoviny a to jak pro pasažéry tak pro náklad. Abidjan/Bobo Dioulasso 818 km – Bobo Dioulasso/Ouagadougou 379 km.
Linie Ouagadougou - Abidjan (Pobř. Slon.) je hospodářským srdcem státu. I proto se tady již dekádu plánuje výstavba dálnice, která se již v Pobřeží Slonoviny staví. V Burkina Faso se dokončují předprojektové této dálnice práce pro úsek Bobo-Dioulasso - Ouagadougou v délce 333 km. V současnosti vláda hledá soukromého partnera pro výstavbu 1. úseku Ouagadougou - Koudougou (305 mil. € za 100 km dálnice):
Leták: https://www.pndes2020.com/pdf/fr/FICHES ... soukro.pdf Je tedy zřejmé, že projekt dálnice postupuje jen pomalu a celá dálnice tak brzo v provozu nebude. Pomalu proto, že se připravuje v tomto státě již 11 let a zahájení výstavby je v omeškání již 5. rok. Ovšem nedá se říct, že by se v rozvoji silniční infrastruktury nedělalo vůbec nic, to zase rozhodně ne. Dokonce 4- pruhové tahy jsou i mimo hlavního města.
Celková délka silniční sítě činí 61.400 km, z čeho je 15.300 km je pod dohledem státu. Zbytek jsou lokální silnice a silničky pod správou jiných subjektů v zemi. Státní silnice se člení na 3 druhy, z čeho ten nejvyšší stupeň (RN) činí rozsah 6600 km. Všechny údaje jsou teda delší než před dekádou. Z těch RN je 3100 km zpevněných asfaltových. Zbytek jsou štěrkové a nijak nezpevněné, ale s dobrým povrchem zeminy. Ostatní silnice jsou zpevněné jen z malé části, z větší části zcela bez úpravy. Silnice, které jsou mimo těch pod dohledem státu jsou jen prašné.
Burkina Faso založila fond: Fonds Spécial Routier du Burkina FSR-B, který zajišťuje zdroje pro výstavbu silnic. Třeba za rok 2019 se na mýtě vybralo 14 mil. USD. Fond pro silnice tady existoval od roku 1998 a spadal pod min. financí. Jeho aktivity jsou nyní pod novým fondem. V Ouagadougou a Bobo-Dioulasso se do konce roka realizují další 3 mýtní stanice. Kromě výběru mýta se řeší dohled nad zatížením a kamerový dohled nad provozem státních silnic, co zvyšuje bezpečnost provozu i celkovou bezpečnost. V zemi je 30 lokalit, mýtnic, s výběrem mýta. V letech 2017 - 2019 se tato síť modernizovala v celkových nákladech 57,9 mil. €.
Ministerstvo infrastruktury
https://www.infrastructures.gov.bf/accueil
*sem spadá rozvoj silniční sítě
V realizaci je výstavba státního tahu na Niger, 200 km silnice za hlavním městem až po st. hranice s Nigerem. Do provozu se nedávno dostal úsek v Koupéla Gounghin (RN4, 34 km), zkapacitněný průtah městem: Realizuje se i program 5000 km oblastních silnic, kde stávající fáze obnáší realizaci 1000 km lokálních silnic. Upravují se trasy, dláždí se přes vsi, staví další objekty.
Staví se i další desítky km státních silnic. Rozvoj silniční infrastruktury tady patří k prioritám a ty výsledky tady vidět jsou, jenomže bohužel vzhledem ke všemu z čeho se stát rozvíjí je stále co dělat. Co se financování týče, tak kromě státních zdrojů a mýta je tady celá paleta donorů a pomoci z úvěrů a nadací a mnoha států světa. A to se převážně bavíme jen o opravdu hlavních silnicích. V hlavním měste a okolí jsou zkapacitněné tahy včetně vícero MÚK, viz i vlákno. Město se za dekádu o 1/5 zvětšilo.
Mapa hlavních silnic: Především je důležitý fakt, že Burkina Faso nemá přístup k moři a je tedy závislá na obchodování se sousedními státy. Pouze důležitá velká města jsou spojené zpevněnými silnicemi s tím hlavním a z hlediska Afriky jsou důležité tahy na státy, které mají přístup k oceánu a pak dál na Niger. Více než 80% tovaru se dováží a vyváží po silnicích. Základním prvkem pro zvětšení ekonomiky je zajistit snížení nákladů, zvětšení efektivity přepravy tovaru po silnicích. Tudíž zpevnit více km a postavit kapacitnější tahy tam, kde to je již urbanizovaně důležité, kde to bude mít další socio-ekonomický dopad. Z tohoto důvodu se investice do silniční infrastruktury dostávají do popředí jak hnací motor ekonomiky, ale taky jak nástroj boje proti chudobě.
V zemi existuje i železnice a to od Pobřeží Slonoviny po skoro až Niger/Mali, tedy SV cíp země. Udržuje se v nevyhnutní úrovni, je snaha o alespoň spojení s Pobřežím Slonoviny a to jak pro pasažéry tak pro náklad. Abidjan/Bobo Dioulasso 818 km – Bobo Dioulasso/Ouagadougou 379 km.
Linie Ouagadougou - Abidjan (Pobř. Slon.) je hospodářským srdcem státu. I proto se tady již dekádu plánuje výstavba dálnice, která se již v Pobřeží Slonoviny staví. V Burkina Faso se dokončují předprojektové této dálnice práce pro úsek Bobo-Dioulasso - Ouagadougou v délce 333 km. V současnosti vláda hledá soukromého partnera pro výstavbu 1. úseku Ouagadougou - Koudougou (305 mil. € za 100 km dálnice):
Leták: https://www.pndes2020.com/pdf/fr/FICHES ... soukro.pdf Je tedy zřejmé, že projekt dálnice postupuje jen pomalu a celá dálnice tak brzo v provozu nebude. Pomalu proto, že se připravuje v tomto státě již 11 let a zahájení výstavby je v omeškání již 5. rok. Ovšem nedá se říct, že by se v rozvoji silniční infrastruktury nedělalo vůbec nic, to zase rozhodně ne. Dokonce 4- pruhové tahy jsou i mimo hlavního města.
Celková délka silniční sítě činí 61.400 km, z čeho je 15.300 km je pod dohledem státu. Zbytek jsou lokální silnice a silničky pod správou jiných subjektů v zemi. Státní silnice se člení na 3 druhy, z čeho ten nejvyšší stupeň (RN) činí rozsah 6600 km. Všechny údaje jsou teda delší než před dekádou. Z těch RN je 3100 km zpevněných asfaltových. Zbytek jsou štěrkové a nijak nezpevněné, ale s dobrým povrchem zeminy. Ostatní silnice jsou zpevněné jen z malé části, z větší části zcela bez úpravy. Silnice, které jsou mimo těch pod dohledem státu jsou jen prašné.
Burkina Faso založila fond: Fonds Spécial Routier du Burkina FSR-B, který zajišťuje zdroje pro výstavbu silnic. Třeba za rok 2019 se na mýtě vybralo 14 mil. USD. Fond pro silnice tady existoval od roku 1998 a spadal pod min. financí. Jeho aktivity jsou nyní pod novým fondem. V Ouagadougou a Bobo-Dioulasso se do konce roka realizují další 3 mýtní stanice. Kromě výběru mýta se řeší dohled nad zatížením a kamerový dohled nad provozem státních silnic, co zvyšuje bezpečnost provozu i celkovou bezpečnost. V zemi je 30 lokalit, mýtnic, s výběrem mýta. V letech 2017 - 2019 se tato síť modernizovala v celkových nákladech 57,9 mil. €.
Ministerstvo infrastruktury
https://www.infrastructures.gov.bf/accueil
*sem spadá rozvoj silniční sítě
V realizaci je výstavba státního tahu na Niger, 200 km silnice za hlavním městem až po st. hranice s Nigerem. Do provozu se nedávno dostal úsek v Koupéla Gounghin (RN4, 34 km), zkapacitněný průtah městem: Realizuje se i program 5000 km oblastních silnic, kde stávající fáze obnáší realizaci 1000 km lokálních silnic. Upravují se trasy, dláždí se přes vsi, staví další objekty.
Staví se i další desítky km státních silnic. Rozvoj silniční infrastruktury tady patří k prioritám a ty výsledky tady vidět jsou, jenomže bohužel vzhledem ke všemu z čeho se stát rozvíjí je stále co dělat. Co se financování týče, tak kromě státních zdrojů a mýta je tady celá paleta donorů a pomoci z úvěrů a nadací a mnoha států světa. A to se převážně bavíme jen o opravdu hlavních silnicích. V hlavním měste a okolí jsou zkapacitněné tahy včetně vícero MÚK, viz i vlákno. Město se za dekádu o 1/5 zvětšilo.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Na JZ státu se postaví nová silnice. Za 81 mil. USD se postaví 198 km silnice RN11 Banfora - Gaoua. Na výstavbu půjčila peníze čínská EX-IM banka a sice 69 mil. USD, práce zrealizuje CRBC a potrvají 2 roky. Čas cestování se tak zkrátí o polovinu, sniží se logistické náklady a umožní rychlejší rozvoj regionů, čímž se podpoří i ekonomika státu. Stoupne tak i provoz do lokality plánované dálnice Burkina Faso - Pobřeží Slonoviny, což jsou další souvislosti.
poloha:
poloha:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Kolem hlavního města Ougadougou se usilovně buduje okruh v parametrech dualizované 4- pruhové silnice. K 01/2021 bylo hotovo již 96 km. Celý okruh má mít délku cca. 120 km. Progres lze pozorovat i na Google Earth. V poměrně větším odstupu od centra:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Fond Saudské Arábie podpoří výstavbu (upgrade a asfaltování) státní silnice RN 23 v celkové délce 115 km mezi městem Ouahigouya a Djibo.
*součástí prací je také výstavba 5 km silnic v Djibo a 20 km zemědělských silnic vedoucích na tuto státní silnici
*práce dostala firma Entreprise Africaine des Travaux Publics, která sídlí v Ougadougou
*fond poskytl na tyto práce částku ve výši 74,8 mil. USD a kryje 100% prací
Ouahigouya je hlavním městem provincie Yatenga a největším městem na severu státu, asi 182 km SZ od hlavního města Ougadougou. Žije v něm asi 125 tis. obyv. Djibo je městem s asi 62 tis. populací a leží asi 45 km od hranic se státem Mali.
Tento projekt se nachází v rozvojovém plánu vlády v letech 2021-2025 pro vylepšení státní silniční sítě. Tento program zahrnuje i výstavbu RN 10 mezi Tougan a Ouahigouya, výstavbu RN 11 Kolinka - Fara - Poura, upgrade koridoru Lomé - Cinkansé - Ouagadougou a výstavbu dálnice mezi Yamoussoukro a Ouagadougou.
*součástí prací je také výstavba 5 km silnic v Djibo a 20 km zemědělských silnic vedoucích na tuto státní silnici
*práce dostala firma Entreprise Africaine des Travaux Publics, která sídlí v Ougadougou
*fond poskytl na tyto práce částku ve výši 74,8 mil. USD a kryje 100% prací
Ouahigouya je hlavním městem provincie Yatenga a největším městem na severu státu, asi 182 km SZ od hlavního města Ougadougou. Žije v něm asi 125 tis. obyv. Djibo je městem s asi 62 tis. populací a leží asi 45 km od hranic se státem Mali.
Tento projekt se nachází v rozvojovém plánu vlády v letech 2021-2025 pro vylepšení státní silniční sítě. Tento program zahrnuje i výstavbu RN 10 mezi Tougan a Ouahigouya, výstavbu RN 11 Kolinka - Fara - Poura, upgrade koridoru Lomé - Cinkansé - Ouagadougou a výstavbu dálnice mezi Yamoussoukro a Ouagadougou.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Lití nízkouhlíkového betonu na novém centrálním letišti
Sogea-Satom Burkina Faso (VINCI Construction) v současné době provádí práce na infrastruktuře, odvodnění a osvětlení letišť pro budoucí centrální letiště v zemi. To bude v Ouagadougou-Donsin.
Tento projekt zahrnuje zejména výstavbu přistávací dráhy (délka: 3,5 km; šířka: 75 m), 2,2 mil. m 3 zemních prací, použití 55 000 m3 betonu a aplikaci 250 000 t asfaltu. Sogea-Satom navázala výzkumné partnerství s 2iE a University of Ouagadougou s cílem snížit emise uhlíku způsobené cementem přítomným v betonech. Po úspěšné zkušební fázi byl dne 16. srpna 2022 poprvé odlit nízkouhlíkový beton. Tento způsob výroby umožňuje omezit spotřebu slínku v cementu díky použití náhražek. Projekt byl zahájen v září 2021 a dokončen v dubnu 2024. Bude zaměstnávat 340 lidí, z nichž 200 bude přijato místně v Donsinu.
Celkové náklady na letiště jsou kolem 700 mil. USD. Financování: BADEA, ISDB, KFAED, SFD, OPEC FUND, vláda., ...
Stávající letiště je přílíš blízko centra, resp. zasazeno do města. Nové letiště bude asi 30 km SV směrem.
Sogea-Satom Burkina Faso (VINCI Construction) v současné době provádí práce na infrastruktuře, odvodnění a osvětlení letišť pro budoucí centrální letiště v zemi. To bude v Ouagadougou-Donsin.
Tento projekt zahrnuje zejména výstavbu přistávací dráhy (délka: 3,5 km; šířka: 75 m), 2,2 mil. m 3 zemních prací, použití 55 000 m3 betonu a aplikaci 250 000 t asfaltu. Sogea-Satom navázala výzkumné partnerství s 2iE a University of Ouagadougou s cílem snížit emise uhlíku způsobené cementem přítomným v betonech. Po úspěšné zkušební fázi byl dne 16. srpna 2022 poprvé odlit nízkouhlíkový beton. Tento způsob výroby umožňuje omezit spotřebu slínku v cementu díky použití náhražek. Projekt byl zahájen v září 2021 a dokončen v dubnu 2024. Bude zaměstnávat 340 lidí, z nichž 200 bude přijato místně v Donsinu.
Celkové náklady na letiště jsou kolem 700 mil. USD. Financování: BADEA, ISDB, KFAED, SFD, OPEC FUND, vláda., ...
Stávající letiště je přílíš blízko centra, resp. zasazeno do města. Nové letiště bude asi 30 km SV směrem.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
okružní křižovatka v Bobo-Dioulasso (důležitý silniční úzel země), 100 tis. město ležící asi 350 km západně od hlavního města:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
Proběhlo slavnostní odevzdání výstavby silnice z Guiby do Garanga. Jedná se o 73 km RN17. To je východ-západ v jižní Burkina Faso. Islámská rozvojová banka poskytla 95%, vláda 5% zdrojů. Celkem 31 mld. FCFA. Na úseku je i mýtnice (min. pro nákladní auta).
https://twitter.com/i/web/status/1665425689187696640
https://twitter.com/i/web/status/1665425689187696640
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Burkina Faso
V Burkině Faso se plánuje výstavba nového silničního spojení. Silnici postaví čínská firma China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Silniční spojení o délce 332,5 km bude mít zásadní význam pro Burkinu Faso, která je vnitrozemská.
Silnice spojí hlavní město Ouagadougou s druhým městem v zemi, Bobo-Dioulasso. Toto nové silniční spojení bude také součástí trasy spojující sousední Pobřeží slonoviny. Poskytne lepší spojení mezi Yamoussoukro, hlavním městem Pobřeží slonoviny, a Ouagadougou.
Ekonomika Burkiny Faso bude mít prospěch z tolik potřebného oživení s dokončením tohoto silničního spojení. Silnice pomůže zlepšit dopravu pro tuto oblast západní Afriky.
v této linii se formuje i dálnice, možná to bude součást dualizace silnice, do budoucna se na projekt podívám blíže
Silnice spojí hlavní město Ouagadougou s druhým městem v zemi, Bobo-Dioulasso. Toto nové silniční spojení bude také součástí trasy spojující sousední Pobřeží slonoviny. Poskytne lepší spojení mezi Yamoussoukro, hlavním městem Pobřeží slonoviny, a Ouagadougou.
Ekonomika Burkiny Faso bude mít prospěch z tolik potřebného oživení s dokončením tohoto silničního spojení. Silnice pomůže zlepšit dopravu pro tuto oblast západní Afriky.
v této linii se formuje i dálnice, možná to bude součást dualizace silnice, do budoucna se na projekt podívám blíže