[D1] Mirošovice - Kývalka, rozšíření na šestipruh

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
Jaroslav_47
Příspěvky: 45
Registrován: 14.3.2009 16:24:34

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Jaroslav_47 »

Ještě bych chtěl navázat na dřívější příspěvky k R19, eventuálně i D19 namísto R19 (18.11.2008, 24.3.2009, ..) jako hypotetické náhrady za rozšířování D1.
Pánové to tady rozpracovali detailněji. Ty dvě mapové varianty vypadají zajímavě. Díky. Myslím, že kdyby se v budoucnu tato x19 (tj. buď R19 nebo D19) podařila prosadit, měli by mít z toho radost nejen Jihočeši, obyvatelé Prahy a uživatelé D1, D5 (odlehčení od tranzitu), ale snad i např. obyvatel Karlovarska, který jeda na východ by už nemusel mířit na Prahu, ale jel by po I/20 na Plzeň a pak by pokračoval po R19 na východ. A myslím, že jakmile bude Praze v budoucnu odlehčeno (R35, R19) ve směru východ - západ, pak přijde řada na budování kolmo tj. sever - jih a zase pokud možno daleko mimo Prahu.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od martini »

Odpověď je nasnadě. Síť, která je nyní plánována, je označována jako páteřní, tedy nutná ať to stojí co to stojí, aby se člověk mohl po dálnici dostat do blízkosti jakéhokoliv významnějšího centra. Až bude tato síť dobudována, je jasné, že bude potřeba síť dále rozšiřovat přidáváním dalších spojek V-Z (R19 např.), J-S (R38) etc...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Nemá cenu se bavit o dalších tazích typu D19 apod., dokud nebude dokončena skoro celá dálniční síť a rozšířována D1. Nebuďme jak naši východní sousedé, kteří co dva roky přidají na papír nějakou novou rychlostní silnici a pak jí ani nepřipravujíů. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Sice mělo být vydáno ÚR na rozšíření u Brna do 30.06.2008 ale nestalo se tak. Na celý úsek je zpracována dokumentace pro územní rozhodnutí a v současné době probíhá/probíhala příprava podkladů pro územní řízení. Termínu zahajení prvních dvou staveb v říjnu 2010 mohou věřit jen ti největší optimisti. Nehledě na to, že se dá na některé úseky očekávat odvolání různých OS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od mapman »

V současnosti je reálné zahájit první úseky rozšíření v roce 2012 ... Nějak se nám to všechno posouvá...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

mapman píše:V současnosti je reálné zahájit první úseky rozšíření v roce 2012 ... Nějak se nám to všechno posouvá...
Tak jako všechno, není to tak dávno co byl i rok 2009 a tuším, že i rok 2008. Ale ani roku 2012 osobně moc nevěřím, hlavně u západní části. Východní je bezproblémovější, tam se neočekává nějaký boj OS.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od mapman »

Jo jo, východ je na tohle lepší :) Na západě jsou ty zpropadnené Popůvky, Troubsko a Bosonohy šikované v dav mimojiné i velmistrem Docentem z Rozdrojovic, Jinačovic a Kníniček ...
xyz
Příspěvky: 1
Registrován: 31.3.2009 23:59:45

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od xyz »

mapman píše:Jo jo, východ je na tohle lepší :) Na západě jsou ty zpropadnené Popůvky, Troubsko a Bosonohy šikované v dav mimojiné i velmistrem Docentem z Rozdrojovic, Jinačovic a Kníniček ...
Tak tak, onim zpropadenym docentem, co si postavil svuj skromny domecek (viz foto) v Kninickach aniz by se staral o to, ze necelych 200m od nej je uz pres 70 let planovana a rozestavena dalnice.

Proto musi tolik kopat proti R43 pres Bystrc a zaroven stinove i proti R52, protoze po jeji dostavbe a napojeni u Mikulova hrozi R43 mnohem realnejsi "nebezpeci" byti tez dostavena.

PS. V zadnem pripade nejde o aprilovy zert, jak lze jednoduchym pohledem do katastru nemovitosti overit.

PS2. Muze mi nekdo vysvetlit, jak lze legalne takovyto "domek" postavit byt i z nekolikanasobneho platu akademickeho pracovnika - a to prosim bez zastavy (tj. hypoteky)?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Příspěvek od Lenny »

Rozšíření kolem Brna není zařazeno do projektů OPD. Takže realizace se jen tak nedočkáme. :|
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od JirkaS »

xyz píše:Tak tak, onim zpropadenym docentem, co si postavil svuj skromny domecek (viz foto) v Kninickach aniz by se staral o to, ze necelych 200m od nej je uz pres 70 let planovana a rozestavena dalnice.
70 let rozestavěná sice je, ovšem s její dostavbou se dalších 50 let nepočítalo, i když si tam stát držel územní rezervu. Kdyby se s ní počítalo, asi by se ponechalo i protektorátní trasování D1 a nevznikl by problém, že křížení R43+R52 x D1 se tam nechce vejít.
mapman
Autor
Příspěvky: 5763
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od mapman »

D43 byla v republikových plánech poměrně dlouho a vždy trasovaná tudy, akorát s dovětkem "výhled", čili se neobjevila v závazné části ÚP BRSA.

Základním problémem tohoto trasování je dnes hlavně to, že tu vznikla poměrně hustá zástavba, ať už jde o Bystrcké sídliště nebo o satelitní městečka.

Jediným východiskem v této lokalitě bude nejspíš vybudování velké části trasy v překrytých tunelech a to nejen v Bystrci. Jako vzor bych viděl počátek trasy dálnice A8 v Rakousku kolem města Wels. Tam je tunel dokonce i nad řekou, což by mohlo pomoct vyřešit přechod trasy nad Svratkou u Brněnské přehrady... Sice nákladné, ale zato moderní řešení průchodu trasy hustě obydleným územím.
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Marty »

Já nevím, ale to že rozšíření D1 na 3+3 není aktuální je největší škodou pro všechny.

Jak pro ty co stojí v pravidelných zácpách (koukněte co zmůže čerstvá oprava mostu nad Svratkou mezi MUK Brno-jih a Brno-centrum). Navíc na D1 u Brna jsou fakt nebezpečné MÚK (Brno-jih, Brno-centrum) - prakticky se stopkou !

Na druhé straně lidé žijící v okolí D1 by z rozšíření jen profitovali, neboť dle mého amatérského názoru ty auta tudy stejně projedou a když poposkakují v zácpách (stačí drobná nehoda či oprava) vyprodukují mnohem víc škodlivin, než dejme tomu při 80-100kmh (proč rychlost neomezit na 100khm a hlídat to, že ?) . Navíc tuším, že 3+3 by nikdo bez protihlukovek nikdo nezkolaudoval, takže jsem fakt smutný ze současné situace a plánů na příští 2 roky...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Ty dvě MÚK půjdou do přestavby mezi poslední. V Brně by pomohlo i vybudování jižního segmentu VMO, který je ještě ve větším nedohlednu než rozšíření D1.

Po vybudování jižního segmentu by tuto funkci přestala suplovat D1 a částečně by se jí ulevilo. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Marty »

@Lenny: ale jisté ulehčení by mělo být už letos na podzim, kdy bude heršpický přejezd přes dráhu přebudován na podjezd (ulice Heršpická - Bohunická). Jel jsem tudy včera na kole (nadchod pro pěší je zachován) a Skanska je se stavbou podjezdu železnice už fakt hodně daleko !

Dle mého amatérského odhadu tak klesne zatížení na D1 MÚK Brno-jih, MÚK Brno-centrum aspoň o 5-10.000 aut denně...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Pojdezd měl být už loni, ale byl problém s výkupem pozemku jedné firmy. Je možné, že zatížení klesne. Ale není nad krásný šestipruh.;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Standa »

Lenny píše:Pojdezd měl být už loni, ale byl problém s výkupem pozemku jedné firmy. Je možné, že zatížení klesne. Ale není nad krásný šestipruh.;)
Snad jedině krásný osmipruh :) !
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Příspěvek od Lenny »

Přemýšlel jsem nad tím rozšířením na D 28,0. Zaráží mě na tom pár věcí. Bude to i včetně mostů? A jak se to bude řešit tam, kde je postavena PHS hned za svodidlem lidově řečeno, tam žádný prostor není. A bude se to týkat i připravovaných úseků na Moravě? ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rallyman
Příspěvky: 63
Registrován: 15.3.2009 22:23:10

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Rallyman »

Já bych řekl že to bude komlpet se vším,, přestavět mosty, zbourat PHS a postavit nové, taky to nebude pár milionů. ale několik miliard.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Rallyman píše:Já bych řekl že to bude komlpet se vším,, přestavět mosty, zbourat PHS a postavit nové, taky to nebude pár milionů. ale několik miliard.
To by zase zpochybňovalo přípravu rozšíření na šestipruh. Proč to jednou přestavovat, když zase za pár let se to bude znova předělávat?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Rallyman
Příspěvky: 63
Registrován: 15.3.2009 22:23:10

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Rallyman »

Tad trošku nevím co tím myslíš,, jestli se to týká těch nových PHS, tak ty jsou zásluha jednoho občanského sdružení. ;) a co se týká toho odvodnování na kilometru 206 tak tam zas někdo řekl, že je to prostě nutné.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Rallyman píše:Tad trošku nevím co tím myslíš,, jestli se to týká těch nových PHS, tak ty jsou zásluha jednoho občanského sdružení. ;) a co se týká toho odvodnování na kilometru 206 tak tam zas někdo řekl, že je to prostě nutné.
Například PHS u Měřína, nebo před mostem přes Sázavu atd. Tam není na nějaké rozšíření prostor.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Drak »

Při přestavbě úseku Mirošovice-Kývalka bude v některých místech nevyhnutelné posunutí osy dálnice. Dle mého názoru to nepůjde zachovat v celé délce původní osu, zejména v okolí velkých mostů a zářezů.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Drak píše:Při přestavbě úseku Mirošovice-Kývalka bude v některých místech nevyhnutelné posunutí osy dálnice. Dle mého názoru to nepůjde zachovat v celé délce původní osu, zejména v okolí velkých mostů a zářezů.
Na toto by nám odpověděla technická studie od Pragoprojektu, v dokumentaci EIA byla trasa popsána hodně povrchně a nešlo z ní vyčíst skoro nic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10800
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Lenny »

Nová přepracována dokumentace EIA na úsek Mirošovice - Kývalka
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP161

Je v ní spousta zajímavých info. Například budou postaveny 2 nové ekomosty v km 95 a 110 atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: D1 rozšíření

Příspěvek od Ondra O.K. »

Neuvazuje se napr. v ramci tohoto "docasneho" rozsireni premalovani stoupacich pruhu tak, aby pravy pruh navedl auto do stoupaciho, levy do prostredniho a odpojoval se levy predjizdeci? Pravy pruh by byl oddelen pouze prerusovanou carou.

Je to tak treba na D5 nebo novych usecich kolem Lipnika, kde vsude je videt ze puvodne to bylo myslene jako klasicky stoupaci pruh (vpravo), ale premalovane je to pak jak pisum tedy predjizdeci pruh vlevo.

Vyhodou je ze vsichni vpravo jedouci se automaticky dostanou opet vpravo a nezavazi tem co chteji/muzou jet 130 km/h i do kopce. Navic by to "ucilo" ridice napr. po predjeti kamionu opet se zaradit vpravo.
Odpovědět

Zpět na „D1“