Rovníková Guinea
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Rovníková Guinea
Počet obyvatel: cca. 1,2 mil.
Hlavní město: Malabo (cca. 0,3 mil. obyv.)
Největší město: Bata (cca. 0,3 mil. obyv.)
Dříve byl používán rovněž název Španělská Guinea (Spanish Guinea). Plnou nezávislost získala tato republika na Španělsku dne 12. října roku 1968 po plných 190 letech jeho nadvlády.
Republika Rovníková Guinea vede se sousedním Gabonem územní spor o suverenitu nad několika malými ostrovy v zálivu Corisco Bay na společné mořské hranici.
Hlavní město: Vláda plánuje přestěhovat administrativu na pevninskou Afriku, do novobudovaného města Oyala. Tohle město bude mít/má souvislé dálniční spojení až k pobřeží. Mezičasem se ale město Oyala přejměnovalo na Ciudad de la Paz.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 13:50:33, celkem upraveno 3 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel + informace kolem hlavního města
Důvod: aktualizace počtu obyvatel + informace kolem hlavního města
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Podíl guinejského průmyslu na tvorbě HDP je přes téměř 92%. Domácímu průmyslu dominuje těžba a zpracování ropy a plynu.
Ropná ložiska (těžitelné zásoby dosahují 1,1 miliardy barelů) jsou doprovázena také bohatými zásobami zemního plynu (zásoby dosahují 127 mld. m3). Průměrná denní těžba ropy v roce 2010 dosáhla 274 tisíc barelů, v roce 2011 vzrostla na 300 tisíc barelů a má i nadále růst. Hlavními ropnými společnostmi operujícími na území Rovníkové Guineje jsou firmy Guinea-ExxonMobil, Marathon Oil , Hess Corporation-Hydrocarbons, Noble Energy a Tullow Oil. Významné místo má i španělský Repsol, do země proniká i ruský Gazprom a čínská CNPC. Ropný sektor je trvalým terčem kritiky mezinárodních institucí a nevládních organizací. Rovníková Guinea nesplňuje mezinárodní standardy transparentní těžby přírodních zdrojů EITI. Příjmy z ropy byly (a nadále jsou) placeny na tajné účty v zahraničí vlastněné rodinou prezidenta a jeho nejbližšími.
Ve snaze diverzifikovat hospodářství vláda investuje podle oficiálních údajů cca 3 mld. Euro (cca třetinu HDP) ročně do rozvoje infrastruktury (byty, veřejné budovy, silnice, přístavy, letiště, elektrárny, elektrické i vodovodní sítě). Na africké poměry je zde patrný stavební boom ze kterého mají největší zisk čínské firmy. Největším projektem současnosti je výstavba nového města Oyala v pevninské části. Vláda investuje nemalé částky i do nových rychlostních silničních tahů.
Ropná ložiska (těžitelné zásoby dosahují 1,1 miliardy barelů) jsou doprovázena také bohatými zásobami zemního plynu (zásoby dosahují 127 mld. m3). Průměrná denní těžba ropy v roce 2010 dosáhla 274 tisíc barelů, v roce 2011 vzrostla na 300 tisíc barelů a má i nadále růst. Hlavními ropnými společnostmi operujícími na území Rovníkové Guineje jsou firmy Guinea-ExxonMobil, Marathon Oil , Hess Corporation-Hydrocarbons, Noble Energy a Tullow Oil. Významné místo má i španělský Repsol, do země proniká i ruský Gazprom a čínská CNPC. Ropný sektor je trvalým terčem kritiky mezinárodních institucí a nevládních organizací. Rovníková Guinea nesplňuje mezinárodní standardy transparentní těžby přírodních zdrojů EITI. Příjmy z ropy byly (a nadále jsou) placeny na tajné účty v zahraničí vlastněné rodinou prezidenta a jeho nejbližšími.
Ve snaze diverzifikovat hospodářství vláda investuje podle oficiálních údajů cca 3 mld. Euro (cca třetinu HDP) ročně do rozvoje infrastruktury (byty, veřejné budovy, silnice, přístavy, letiště, elektrárny, elektrické i vodovodní sítě). Na africké poměry je zde patrný stavební boom ze kterého mají největší zisk čínské firmy. Největším projektem současnosti je výstavba nového města Oyala v pevninské části. Vláda investuje nemalé částky i do nových rychlostních silničních tahů.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Silniční infrastruktura
Dle údajů z roku 2000 bylo v zemi 2.880 km silnic, z nich 10% disponovalo zpevněným povrchem. Tento údaj již několik let neplatí, protože země masivně vystavěla nové silnice, mnoho silnic dostalo nové kvalitní asfaltové povrchy a staví se i první rychlostní silnice, na Afriku téměř dálnice a již nejen v dosahu větších měst, ale staví se i více hlouběji na kontinentu. Celkové investice do silniční infrastruktury (po započítaní státní rozpočtu a off-setových programů) se odhadují na 1,1 mld. € ročně, pouze v útlumu cen ropy v roce 2010 to bylo 600 mil. €. Vláda staví i nové mosty přes těžký terén. Investice do silniční infrastruktury představují asi 1/3 všech zakázek ve stavebnictví, což je dáno i tím, že v zemi není železnice.
Na výstavbě či rekonstrukci se podílí španělské, francouzské a zejména čínské stavební společnosti.
V zemi se za kvalitní silnice dálničního typu většinou vybírá mýtné, které slouží jako zdroj na provoz a údržbu těchto silnic.
Dle údajů z roku 2000 bylo v zemi 2.880 km silnic, z nich 10% disponovalo zpevněným povrchem. Tento údaj již několik let neplatí, protože země masivně vystavěla nové silnice, mnoho silnic dostalo nové kvalitní asfaltové povrchy a staví se i první rychlostní silnice, na Afriku téměř dálnice a již nejen v dosahu větších měst, ale staví se i více hlouběji na kontinentu. Celkové investice do silniční infrastruktury (po započítaní státní rozpočtu a off-setových programů) se odhadují na 1,1 mld. € ročně, pouze v útlumu cen ropy v roce 2010 to bylo 600 mil. €. Vláda staví i nové mosty přes těžký terén. Investice do silniční infrastruktury představují asi 1/3 všech zakázek ve stavebnictví, což je dáno i tím, že v zemi není železnice.
Na výstavbě či rekonstrukci se podílí španělské, francouzské a zejména čínské stavební společnosti.
V zemi se za kvalitní silnice dálničního typu většinou vybírá mýtné, které slouží jako zdroj na provoz a údržbu těchto silnic.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Ring Road Malabo, kterému se budu ještě věnovat
Ela Nguema - Sipopo road, 16 km dlouhá 34m široká silnice dálničního typu
Nová 64 km dlouhá silnice ve vnitrozemí, de route King-Akalayong
Výstavba 30 km dlouhé silnice PICO BASILÉ ROAD, Malabo - Mont Pico
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Ring Road Malabo
*jižní část obchvatu hlavního města
*MPR: 70 km/h
*jižní část obchvatu hlavního města
*MPR: 70 km/h
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Mbini Grand Bridge
*na silnici Bolondo-Mbini v kontinentální části země
*řeka: Wele River/Rio Benito
*délka: 1.057m (nejdelší most v zemi, druhý nejdelší má 800m)
*parametry: 2+2 (60 km/h)
*zhotovitel: čínské společnosti
*investor: stát
*začátek výstavby: 01/2011
*uvedení do provozu: 08/2012
*na silnici Bolondo-Mbini v kontinentální části země
*řeka: Wele River/Rio Benito
*délka: 1.057m (nejdelší most v zemi, druhý nejdelší má 800m)
*parametry: 2+2 (60 km/h)
*zhotovitel: čínské společnosti
*investor: stát
*začátek výstavby: 01/2011
*uvedení do provozu: 08/2012
Re: Rovníková Guinea
zajimave, hadam, ze stat investoval symbolicky jeden dolar + zavazek slouzit cine na 99 letDiaľničiar píše:Mbini Grand Bridge
*zhotovitel: čínské společnosti
*investor: stát
*začátek výstavby: 01/2011
*uvedení do provozu: 08/2012
rychlost vystavby 20 mesicu?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Nevím, zda jste četl i předchozí příspěvky. Země má slušné příjmy z prodeje ropy a plynu. Bohužel náklady na zhotovení neznám, ale vzhledem k diktatuře prezidenta a členů jeho rodiny si nemyslím, že jde o nějaké vázání se Číně, protože země za tyto projekty "normálně" platí. Ty úvozovky píši proto, že ceny nikde nejsou ani za jiné projekty a dá se dohadovat, že část peněz jde bokem. Jako i při jiných stavbách.
V této maličké zemi se posledních 5 let prostavělo asi 12 mld. € na nové silnice, školy, nemocnice, mosty, energetickou infrastrukturu atp. a mnoho odborníků usuzuje, že asi 20-25% z této částky je někde jinde než na těch stavbách. Jak to již ovšem býva, vzhledem k faktu, že před ropou zde nebylo téměř nic a nyní je téměř všechno a bohatství se znásobuje i běžným lidem, ti nic nevidí a neslyší až na pár výjimek, které ovšem nemají v zemi moc.
Čína zde má svůj energetický zájem, proto zde i využívá svůj stavební potenciál, ale stejný zájem zde mají USA, EU atd., ovšem téměř nic zde nestaví, kromě Španělska.
K té časové výstavbě, je rozdíl stavět 8-9 měsíců 8-16h a stavět celoročně non stop. Tam bych problém neviděl.
V této maličké zemi se posledních 5 let prostavělo asi 12 mld. € na nové silnice, školy, nemocnice, mosty, energetickou infrastrukturu atp. a mnoho odborníků usuzuje, že asi 20-25% z této částky je někde jinde než na těch stavbách. Jak to již ovšem býva, vzhledem k faktu, že před ropou zde nebylo téměř nic a nyní je téměř všechno a bohatství se znásobuje i běžným lidem, ti nic nevidí a neslyší až na pár výjimek, které ovšem nemají v zemi moc.
Čína zde má svůj energetický zájem, proto zde i využívá svůj stavební potenciál, ale stejný zájem zde mají USA, EU atd., ovšem téměř nic zde nestaví, kromě Španělska.
K té časové výstavbě, je rozdíl stavět 8-9 měsíců 8-16h a stavět celoročně non stop. Tam bych problém neviděl.
Re: Rovníková Guinea
to vybirani mytneho souvisi s tou nulovou intenzitou na fotkach nebo je to vse focene pred otevrenim?
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
I jedno i druhé. Tedy ano foceno krátce po otevření, ovšem i druhý fakt: není mnoho aut. A navíc, ring road je navržen i výhledově, jde si povšimnout, že se všude kolem staví nové bydlení. I celkově bydlení je další třetina stavebnictví v zemi.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Rovníková Guinea
Opravdu nemám slov. Jen čumím.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
2. dálnice v zemi se již staví, úsek Bata - Bolondo na tahu Bata - Mbini
*začátek: již v roce 2012
*odevzdání do provozu: 2016
*náklady: 354 mil. USD Města budou spojena právě již hotovým mostem Mbini Grand Bridge
*začátek: již v roce 2012
*odevzdání do provozu: 2016
*náklady: 354 mil. USD Města budou spojena právě již hotovým mostem Mbini Grand Bridge
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Ve dnech 8-9.5. se konal seminář o rozvoji země do roce 2020 a nejvyšší politici chtějí, aby Rovníková Guinea disponovala jednou z nejlepších silničních sítí v Africe.
*celá infrastruktura bude dostávat každým rokem více peněz, takže se všechno zlepší (bydlení, vodní politika, energetika i doprava)
*v zemi pokročí zpevňování komunikací, urychlí se výstavba a modernizace silničních mostů
*znásobí se kapacity pro údržbu nových silnic
*bude se pokračovat s rozvojem expresních silničních tahů
*ve městech budou kvalitní silniční povrchy
Dost bylo bídy a chudoby, nejistoty a těžkých časů, nyní již vidět první růst životní úrovně a ta se ještě zvýší po dalším navýšení prostředků z růstu ekonomiky do infrastrukturálních projektů po celé zemi. Hezky řečeno, uvidíme, jak to bude pokračovat.
*celá infrastruktura bude dostávat každým rokem více peněz, takže se všechno zlepší (bydlení, vodní politika, energetika i doprava)
*v zemi pokročí zpevňování komunikací, urychlí se výstavba a modernizace silničních mostů
*znásobí se kapacity pro údržbu nových silnic
*bude se pokračovat s rozvojem expresních silničních tahů
*ve městech budou kvalitní silniční povrchy
Dost bylo bídy a chudoby, nejistoty a těžkých časů, nyní již vidět první růst životní úrovně a ta se ještě zvýší po dalším navýšení prostředků z růstu ekonomiky do infrastrukturálních projektů po celé zemi. Hezky řečeno, uvidíme, jak to bude pokračovat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Tato země přetavuje ropní HDP do proměny země a zvyšuje životní úroveň obyvatelstva. Kdo si četl příspěvky, pokročme dále:
1. země z leteckého pohledu (nové bydlení s novými silnicemi, nové dálnice, všechno je nové)
2. výstavba jedné z dálnic (ano, prales padá, záběr na obyvatelku, která chce projít přes stavbu, mnoho jiných záběrů)
V zemi se staví desítky km dálnic, bypassů, ring roadů, zcela nových měst i s komplexní silniční infrastrukturou, která je rozhodně nyní předimenzována. Kromě čínských společností zde z EU stav taky třeba VINCI a BOUYGUES. Uživí se zde hodně dalších projektantských společností taky z Itálie a Španělska.
Nutno podotknout, že vládní představitelé chodí po zemi a kontrolují, jakým tempem se kde co staví.
Rovníková Guinea taky třeba poskytla 2 mil. USD pro WHO na boj s ebolou a dávno má komisi pro monitoring eboly, tudíž reakce na světové dění jsou okamžité.
3. realizace dálnice Evinayong - Oyala a i státní silnice Niefang - Nkumekien 4. realizace dálnice Anisok - Oyala
5. realizace dálnice Oyala Mongomeyen
Tohle všechno je součástí dálnice Bata - Mongomo, co je město na úplně východní straně země v rámci vnitrozemí. Jde o dálnici, která jde jižně od hlavní silnice, která to spojuje nyní a protíná města a vesnice jižně i od řeky Rio Mbini. Nová trasa je Bata - Evinayong - Oyala - Mongomeyen - Mongomo, staví se na téměř celé trase a postupně od roku 2011/2012 se odevzdávají její úseky do provozu. Ale staví se nejen dálnice, zde se všude staví nové školy, nemocnice, vodohospodářské objekty a nové domy a byty.
6. dálnice Kié-Ntem Micomeseng
Jde o trasu Bata - Micomeseng - Ebebiyín.
Výstavba dálnic v tomto státě si vyžaduje nasazení těžké techniky pro úpravu terénu. Dále vybudování domků pro ubytování pro dělníky, dále objekty pro doplňování PHM a tohle všechno propojit obslužními komunikacemi.
A dále, vznikla funkční jednotka Company of Highway Maintenance and Tolls (EPEMAC), státní organizace, která se formuje již od roku 2010 pro údržbu nové infrastruktury. Všechny nové dálnice ačkoliv jsou za peníze z ropy jsou zpoplatněné mýtem, aby jejich údržba nezatěžovala státní rozpočet. Tato společnost nemá web stránku, ostatně jak téměř celá země; informování je přes národní informační portál.
1. země z leteckého pohledu (nové bydlení s novými silnicemi, nové dálnice, všechno je nové)
2. výstavba jedné z dálnic (ano, prales padá, záběr na obyvatelku, která chce projít přes stavbu, mnoho jiných záběrů)
V zemi se staví desítky km dálnic, bypassů, ring roadů, zcela nových měst i s komplexní silniční infrastrukturou, která je rozhodně nyní předimenzována. Kromě čínských společností zde z EU stav taky třeba VINCI a BOUYGUES. Uživí se zde hodně dalších projektantských společností taky z Itálie a Španělska.
Nutno podotknout, že vládní představitelé chodí po zemi a kontrolují, jakým tempem se kde co staví.
Rovníková Guinea taky třeba poskytla 2 mil. USD pro WHO na boj s ebolou a dávno má komisi pro monitoring eboly, tudíž reakce na světové dění jsou okamžité.
3. realizace dálnice Evinayong - Oyala a i státní silnice Niefang - Nkumekien 4. realizace dálnice Anisok - Oyala
5. realizace dálnice Oyala Mongomeyen
Tohle všechno je součástí dálnice Bata - Mongomo, co je město na úplně východní straně země v rámci vnitrozemí. Jde o dálnici, která jde jižně od hlavní silnice, která to spojuje nyní a protíná města a vesnice jižně i od řeky Rio Mbini. Nová trasa je Bata - Evinayong - Oyala - Mongomeyen - Mongomo, staví se na téměř celé trase a postupně od roku 2011/2012 se odevzdávají její úseky do provozu. Ale staví se nejen dálnice, zde se všude staví nové školy, nemocnice, vodohospodářské objekty a nové domy a byty.
6. dálnice Kié-Ntem Micomeseng
Jde o trasu Bata - Micomeseng - Ebebiyín.
Výstavba dálnic v tomto státě si vyžaduje nasazení těžké techniky pro úpravu terénu. Dále vybudování domků pro ubytování pro dělníky, dále objekty pro doplňování PHM a tohle všechno propojit obslužními komunikacemi.
A dále, vznikla funkční jednotka Company of Highway Maintenance and Tolls (EPEMAC), státní organizace, která se formuje již od roku 2010 pro údržbu nové infrastruktury. Všechny nové dálnice ačkoliv jsou za peníze z ropy jsou zpoplatněné mýtem, aby jejich údržba nezatěžovala státní rozpočet. Tato společnost nemá web stránku, ostatně jak téměř celá země; informování je přes národní informační portál.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Rovníková Guinea v 1.Q 2014 oznámila vytvoření Investičního fondu
*rozpočet 1 mld. USD (příjem z prodeje ropy a plynu)
*investice pro podporu místní ekonomiky v sektorech polnohospodářství, cestovního ruchu a dalších služeb s cílem oslabit závislost ekonomiky na ropě
Země buduje fond dle vzoru Norska.
*rozpočet 1 mld. USD (příjem z prodeje ropy a plynu)
*investice pro podporu místní ekonomiky v sektorech polnohospodářství, cestovního ruchu a dalších služeb s cílem oslabit závislost ekonomiky na ropě
Země buduje fond dle vzoru Norska.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Informační web (o všem) ze země
http://www.guineaecuatorialpress.com/
Mapa původní silniční sítě (z let 2000-2002) Kromě toho se staví, tak jak jsem uvedl v tématu taky pobřežní dálnice v rámci vnitrozemí, dále se staví nové silnice, nové ulice, zpevňují se doposud prašní silnice, staví se nové mosty a to vše i v rámci ostrovů. Mnoho různých transparentních organizací kritizuje procesy obstarávání, vysokou míru korupce nejvyššími státními činitely atd., ale faktem je, že míra chudoby se snížila o 1/4, i když stále je zde chudobou zasáhnuto 40% obyvatelstva, no i při tomto je nutno uvést, že země dávno nemá 600.000 lidí, formálně má kolem 1 mil. a neformální odhad mluví až o 1,5 mil. obyvatel. Kromě silniční infrastruktury má právě nové bydlení nejvyšší podíl na stavebnictví.
Zdroj druhé mapy: google mapy
http://www.guineaecuatorialpress.com/
Mapa původní silniční sítě (z let 2000-2002) Kromě toho se staví, tak jak jsem uvedl v tématu taky pobřežní dálnice v rámci vnitrozemí, dále se staví nové silnice, nové ulice, zpevňují se doposud prašní silnice, staví se nové mosty a to vše i v rámci ostrovů. Mnoho různých transparentních organizací kritizuje procesy obstarávání, vysokou míru korupce nejvyššími státními činitely atd., ale faktem je, že míra chudoby se snížila o 1/4, i když stále je zde chudobou zasáhnuto 40% obyvatelstva, no i při tomto je nutno uvést, že země dávno nemá 600.000 lidí, formálně má kolem 1 mil. a neformální odhad mluví až o 1,5 mil. obyvatel. Kromě silniční infrastruktury má právě nové bydlení nejvyšší podíl na stavebnictví.
Zdroj druhé mapy: google mapy
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 10.3.2016 10:50:55, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Výstavba nového města Oyala pokračuje rychle a za těžisko se právě považuje nadstandardní nová silniční infrastruktura:
výstavba dálnic
Město Oyala se totiž stane novým hlavním městem země. Projektuje se pro 200.000 lidí, dokončit se má v roce 2020. Více informací: http://en.wikipedia.org/wiki/Oyala
výstavba dálnic
Město Oyala se totiž stane novým hlavním městem země. Projektuje se pro 200.000 lidí, dokončit se má v roce 2020. Více informací: http://en.wikipedia.org/wiki/Oyala
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Rozvoj hlavních dálničních tepen zde ovládl koncern VINCI ve spolupráci se společností Bouygues. Světlá výjimka, protože v oblastí západní Afriky a částečně i v severní se již usídlují převážně čínské společnosti. Obě staví jak hlavní dálnici od města Bata dále po město Oyala a obě také staví nové mosty, ulice a silnice ve městě Oyala. Tedy budoucnost země, protože vláda se hodlá přesunout z ostrovů na pevninu. Zde ještě záběr na dálnici mezi Bata - Ayak Intang
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Několik videí, ovšem nutno když nemáte čas tak procházet lištou ve videu a vidíte hodně záběrů na nové dálnice napříč zemí, ale nejen dálnice:
Rovníková Guinea bojuje i s korupcí. Příkladem je EPEMAC (správce dálnic a rychlostních silnic, v tématu je zmínka), který zavádí elektronizované platby mýtného, aby se právě omezilo "čachrování" s vybraným obnosem. EPEMAC již spravuje 2.000 km dálnic, rychlostních silnic, nových kapacitních obchvatů, by-passů, mostů a přivaděčů a silnic. Vláda tak rovnou vystavěla nové dálnice po celé zemi. Je pravda, že stát je informačně izolovaný a vládne jen vybraná elita, ale již není pravda, že 90% obyvatelstva žije v absolutní chudobě, protože toto číslo neustále klesá a vytváří se nová střední třída: s novým bydlením v nových ulicích, na které ani mnoho států v EU nedosahuje. Stát investuje hodně do vzdělávání, ale než se dostaví efekt v gramotnosti, tak to potrvá celou generaci, což je již zřejmé. Západní svět rád prezentuje, že je zde 90% lidí v absolutní chudobě bez přístupu k energiím a ke vzdělání a že je zde obrovská korupce. Nepochybně si vládní elita něco nechává pro sebe, ale když se staví nové ulice a to ve velkém rozsahu ve všech městech, nové školy, nemocnice, silnice a dálnice a nové přístavy, telekomunikační síť se rozvíjí, tak to asi až taková pravda nebude. Pravda ale je, že stát má vysoký přebytek zdrojů a i v časech nižších cen ten přebytek stále má a tak si nemusí nechat líbit, co se mu snaží další nadiktovat. Zajímavé ale je, že stavební firmy a těžební společnosti s ničím problém nemají. A naopak dodržuje se eko-výstavba a pravidla nové výstavby s kapacitní kanalizací a ČOV atd. s cílem zachovat kvalitu TUR.
Vláda investuje i do hlavního města Malabo, není pravda, že již ne a že se vše dává jen do nového plánovaného hl. města Oyala ve vnitrozemí na pevnině:
Nové hlavní město Oyala, představa:
A stav z léta 2015:
Nová dálnice napřič zemí je hotová. Její délka je cca. 200 km. Má několik přivaděčů. Další kapacitní tahy jsou jak po pevnině tak na ostrově s hlavním městem. Celkově se má do roku 2020 postavit asi 1.000 km kapacitních tahů. Tohle bude opravdu luxusní síť pro tuto zemi. Již nyní je to luxusní stav. Kvalitní ulice, silnice a dálnice jsou hotové a zdaleka nemá po nich ani kdo jezdit.
Mýtné, které nejvyšší platí nákladní doprava, ale jinak všechny kategorie směruje výhradně na údržbu. Nová výstavba je hrazená státem z rozpočtu.
Rovníková Guinea bojuje i s korupcí. Příkladem je EPEMAC (správce dálnic a rychlostních silnic, v tématu je zmínka), který zavádí elektronizované platby mýtného, aby se právě omezilo "čachrování" s vybraným obnosem. EPEMAC již spravuje 2.000 km dálnic, rychlostních silnic, nových kapacitních obchvatů, by-passů, mostů a přivaděčů a silnic. Vláda tak rovnou vystavěla nové dálnice po celé zemi. Je pravda, že stát je informačně izolovaný a vládne jen vybraná elita, ale již není pravda, že 90% obyvatelstva žije v absolutní chudobě, protože toto číslo neustále klesá a vytváří se nová střední třída: s novým bydlením v nových ulicích, na které ani mnoho států v EU nedosahuje. Stát investuje hodně do vzdělávání, ale než se dostaví efekt v gramotnosti, tak to potrvá celou generaci, což je již zřejmé. Západní svět rád prezentuje, že je zde 90% lidí v absolutní chudobě bez přístupu k energiím a ke vzdělání a že je zde obrovská korupce. Nepochybně si vládní elita něco nechává pro sebe, ale když se staví nové ulice a to ve velkém rozsahu ve všech městech, nové školy, nemocnice, silnice a dálnice a nové přístavy, telekomunikační síť se rozvíjí, tak to asi až taková pravda nebude. Pravda ale je, že stát má vysoký přebytek zdrojů a i v časech nižších cen ten přebytek stále má a tak si nemusí nechat líbit, co se mu snaží další nadiktovat. Zajímavé ale je, že stavební firmy a těžební společnosti s ničím problém nemají. A naopak dodržuje se eko-výstavba a pravidla nové výstavby s kapacitní kanalizací a ČOV atd. s cílem zachovat kvalitu TUR.
Vláda investuje i do hlavního města Malabo, není pravda, že již ne a že se vše dává jen do nového plánovaného hl. města Oyala ve vnitrozemí na pevnině:
Nové hlavní město Oyala, představa:
A stav z léta 2015:
Nová dálnice napřič zemí je hotová. Její délka je cca. 200 km. Má několik přivaděčů. Další kapacitní tahy jsou jak po pevnině tak na ostrově s hlavním městem. Celkově se má do roku 2020 postavit asi 1.000 km kapacitních tahů. Tohle bude opravdu luxusní síť pro tuto zemi. Již nyní je to luxusní stav. Kvalitní ulice, silnice a dálnice jsou hotové a zdaleka nemá po nich ani kdo jezdit.
Mýtné, které nejvyšší platí nákladní doprava, ale jinak všechny kategorie směruje výhradně na údržbu. Nová výstavba je hrazená státem z rozpočtu.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 5.10.2020 14:01:15, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Sice 3 roky staré, ale video z vimeo.com jen k dálnicím: Autoroute Bata Ayak N’Tang - Guinée Equatoriale (hezky spracované ve vysoké kvalitě, stručná fakta)
Síť mýta se rozšíří: http://www.jeuneafrique.com/mag/440389/ ... er-peages/ (v článku zdůrazněné i kvalitní napojení na Kamerun a Gabon, co před pár lety bylo nemyslitelné) .
Síť mýta se rozšíří: http://www.jeuneafrique.com/mag/440389/ ... er-peages/ (v článku zdůrazněné i kvalitní napojení na Kamerun a Gabon, co před pár lety bylo nemyslitelné) .
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
jeden dokument z výstavby dálnice Bata - Mongomo ve vnitrozemí:
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Tému jsem celou přečetl, aktualizoval jsem základní údaje. Nyní několik doplňujících informací.
Především ten hlavní vládní cíl přestěhovat administrativu Malaba na ostrově na pevninskou Afriku, do novobudovaného města Oyala. Tohle město bude mít/má souvislé dálniční spojení až k pobřeží. Mezičasem se ale město Oyala přejměnovalo na Ciudad de la Paz. To je důležité pokud to budete kdy hledat, protože základ je vědět co vlastně hledáte. Ta dálnice, Autopista AP-1 nekončí v Oyala, tam jde přivaděč z ní, ona pokračuje dál na SV.
V této souvislosti jen dodám, že původné město Oyala bylo vystavěno cíleně. To znamená, že se nejdřív vybudovala největší hydroelektrárna Djibloho Dam, v letech 2008-2012, která bude mj. napájet i město Oyala. Pak se tam budovala silniční infrastruktura, dálnice napříč pevninou taky. Pak konkrétní budovy dle návrhů. To město vyrostlo v pralesu. Tohle není ojedinělá snaha ve světě, ale Rovníková Guinea si to mohla ekonomicky dovolit, takže je to v luxusnějších poměrech a hlavně je to prakticky hotové nebo v tomto roce to má tenhle cíl. Město je projektováno pro 200 tisíc obyvatel. Původní záměr byl pouze pro vládu a státní orgány, pro 65 tisíc obyvatel, ale tohle bylo později upraveno.
Dálniční úsek AP-1 Ebebiyin - Mengomeyen: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -143684831 , pár záběrů na něj. Google to vnímá jen doposud vnímá jako bezvýznamnou silnici: Já doplním i další fakta. Spojení Mongomeyen/NsokNsomo/Ebibeyin je vybudováno v letech 2010 - 2015 a má délku 63,3 km. Dálniční parametry 2x2 jízdní pruhy, každý má šířku 3,6m Zajišťuje spojení státu v rámci SV regionu se zbytkem země a napojení i na státy Kamerun a Gabon. Dálnice obsluhuje i letiště na území. Ovšem dosavadní dálnice Z-V je již zakřeslena. Výstavba infrastruktury byla citelná poslední dekádu. Vklad do ní je kolem 30 mld. €; do dopravní sítě (hlavně silnice, pak i letiště a přístavy), energetické infrastruktury a do bydlení. Co v propočtu na obyvatele značí, že Rovníková Guinea má prakticky dálniční síť dobudovanou. Respektivě její základ je hotový, protože to, zda bude pokračovat v dalším vylepšování je spíš na dalším vladaři. V této souvislosti se očekával syn dosavadního prezidenta, ale ten byl začátkem roku v Paříži odsouzen za korupci, a proto vládní strana v tomto státě vyčkává jak to bude dál. Město Oyala bude mít příznivější klima a lepší dostupnost než Malabo, taky bude bezpečnější, protože Malabo čelilo vícero útokům. Je blízko rodiště stávajícího prezidenta. Páteřní budovy naprojektovala portugalská firma, postavila francouzská VINCI.
Informací ze státu je minimum, většina je z oficiální vládní agentury. Samotná vládní elita vnímá všechny snahy zvyšku světa o větší transparentnost (voleb a tendrů) o snahu o destabilizaci státu.
Především ten hlavní vládní cíl přestěhovat administrativu Malaba na ostrově na pevninskou Afriku, do novobudovaného města Oyala. Tohle město bude mít/má souvislé dálniční spojení až k pobřeží. Mezičasem se ale město Oyala přejměnovalo na Ciudad de la Paz. To je důležité pokud to budete kdy hledat, protože základ je vědět co vlastně hledáte. Ta dálnice, Autopista AP-1 nekončí v Oyala, tam jde přivaděč z ní, ona pokračuje dál na SV.
V této souvislosti jen dodám, že původné město Oyala bylo vystavěno cíleně. To znamená, že se nejdřív vybudovala největší hydroelektrárna Djibloho Dam, v letech 2008-2012, která bude mj. napájet i město Oyala. Pak se tam budovala silniční infrastruktura, dálnice napříč pevninou taky. Pak konkrétní budovy dle návrhů. To město vyrostlo v pralesu. Tohle není ojedinělá snaha ve světě, ale Rovníková Guinea si to mohla ekonomicky dovolit, takže je to v luxusnějších poměrech a hlavně je to prakticky hotové nebo v tomto roce to má tenhle cíl. Město je projektováno pro 200 tisíc obyvatel. Původní záměr byl pouze pro vládu a státní orgány, pro 65 tisíc obyvatel, ale tohle bylo později upraveno.
Dálniční úsek AP-1 Ebebiyin - Mengomeyen: https://www.skyscrapercity.com/threads/ ... -143684831 , pár záběrů na něj. Google to vnímá jen doposud vnímá jako bezvýznamnou silnici: Já doplním i další fakta. Spojení Mongomeyen/NsokNsomo/Ebibeyin je vybudováno v letech 2010 - 2015 a má délku 63,3 km. Dálniční parametry 2x2 jízdní pruhy, každý má šířku 3,6m Zajišťuje spojení státu v rámci SV regionu se zbytkem země a napojení i na státy Kamerun a Gabon. Dálnice obsluhuje i letiště na území. Ovšem dosavadní dálnice Z-V je již zakřeslena. Výstavba infrastruktury byla citelná poslední dekádu. Vklad do ní je kolem 30 mld. €; do dopravní sítě (hlavně silnice, pak i letiště a přístavy), energetické infrastruktury a do bydlení. Co v propočtu na obyvatele značí, že Rovníková Guinea má prakticky dálniční síť dobudovanou. Respektivě její základ je hotový, protože to, zda bude pokračovat v dalším vylepšování je spíš na dalším vladaři. V této souvislosti se očekával syn dosavadního prezidenta, ale ten byl začátkem roku v Paříži odsouzen za korupci, a proto vládní strana v tomto státě vyčkává jak to bude dál. Město Oyala bude mít příznivější klima a lepší dostupnost než Malabo, taky bude bezpečnější, protože Malabo čelilo vícero útokům. Je blízko rodiště stávajícího prezidenta. Páteřní budovy naprojektovala portugalská firma, postavila francouzská VINCI.
Informací ze státu je minimum, většina je z oficiální vládní agentury. Samotná vládní elita vnímá všechny snahy zvyšku světa o větší transparentnost (voleb a tendrů) o snahu o destabilizaci státu.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
Tady v tomto státě mi schází důležitá událost: 2021 Bata Explosions
Dne 7. března 2021 byla ve zbrojnici četnictva a vojenských kasáren Nkuantoma v Batě, ekonomickém hlavním městě Rovníkové Guineje, zaznamenána série výbuchů. Podle oficiálních záznamů přišlo v důsledku výbuchů o život 107 lidí, které také způsobily rozsáhlé škody v obytných čtvrtích a ve vojenském areálu. Více než 700 lidí bylo zraněno, včetně žen a dětí v armádních kasárnách a také v obytných čtvrtích poblíž vojenského areálu. Vláda označila situaci za katastrofální a vyzvala mezinárodní společenství k podpoře reakce na humanitární potřeby. V reakci na tuto žádost OSN rozmístila dva mezinárodní týmy: bezpečnostní tým pod záštitou Regionálního centra OSN pro mír a odzbrojení v Africe (UNREC), aby se zabýval riziky nevybuchlé munice (UXO); a humanitární tým mobilizovaný Úřadem OSN pro koordinaci humanitárních záležitostí (OCHA) prostřednictvím mechanismu OSN pro hodnocení a koordinaci katastrof (UNDAC). Řada členských států OSN (Španělsko, Francie, Izrael, Katar, Kamerun a USA) vyslala experty na pohotovostní lékařské týmy (EMT) a na likvidaci výbušnin (EOD), aby poskytli okamžitou lékařskou pomoc a řešili rizika zbytkové nevybuchlé munice (UXO). jak obnovit bezpečnost a zabezpečení.
Výbuchy vedly k velké distribuci munice ve městě Bata, což způsobilo kontaminaci UXO v okruhu přibližně 7 km od epicentra výbuchu. Počáteční obavy z přístupu civilistů do oblastí vysoce kontaminovaných UXO az dětí a dospělých, kteří sbírají kovové části munice v místě detonace, byly zmírněny. Mnoho lidí vysídlených výbuchy se dočasně přesunulo do vnitrozemí.
Po explozích bylo poskytnuto lékařské ošetření nejméně 615 postiženým lidem. K 25. březnu se zdravotní situace zlepšuje, ve třech nemocnicích města zůstává 58 pacientů.
Vláda v dubnu vyčlenila 10,6 mil. USD na obnovu veřejné infrastruktury. Dalších asi 1000 budov bylo označeno, které se mají postupně rekonstruovat.
videa:
https://www.youtube.com/watch?v=neXLJiWtZYM
https://www.youtube.com/watch?v=u2dyXzwyqPU
https://www.youtube.com/watch?v=iq6jdLngBb4
Stav realizace nového hl. města v kontinentální části Afriky: město Oyala bylo přejměnováno na Ciudad de la Paz. Realizace záměru měla trvat v období 2000 - 2020, ale se protáhla. Cílem tady bude východisková existence pro 200 tisíc obyvatelů. Více méně je základní a technická infrastruktura i s vládní čtvrtí u konce realizace. 120 kilometrů od Atlantského oceánu, uprostřed vlhkého deštného pralesa, postupuje staveniště nového hlavního města Rovníkové Guineje. Přestože se jedná o jeden z největších projektů v západní Africe, informace o současném vývoji města jsou spíše omezené. Přestože oficiální přesun do nového hlavního města byl naplánován na rok 2017, Malabo nadále hostí vládní budovy, stejně jako ambasády a sídla mezinárodních organizací. Zlepšení silniční a dopravní infrastruktury země je odrazem ekonomického rozmachu Rovníkové Guiney, zejména ve dvou hlavních městech Malabo a Bata. V posledně jmenovaném, považovaném za hlavní ekonomické centrum Rovníkové Guineje, mnohé z nových staveb zahrnují četné třídy, nový mezinárodní terminál a stadion s kapacitou pro 40 000 diváků. Malabo, které se nachází na ostrově Bioko, sloužilo jako hlavní město od španělské koloniální nadvlády. Jeho ostrovní postavení, daleko od pevniny, však vedlo vládu prezidenta Teodora Obianga k úvahám o vybudování nového hlavního města, napodobujícího příklad měst jako Brasilia a Canberra nebo zemí jako Tanzanie a Nigérie, které přesunuly svá vládní sídla do vnitrozemská města Dodoma a Abuja.
Mezi zvažovanými kritérii pro umístění nového hlavního města Rovníkové Guineje bylo silniční spojení s městy Bata a Mongomo, dostupnost vodních zdrojů a klimatické podmínky oblasti.
Území Ciudad de la Paz zaujímá plochu přibližně 8 150 hektarů a předpokládá se, že zde bude žít 260 000 obyvatel. Uspořádání města má čtyři hlavní silniční osy, podél kterých budou rozmístěna různá městská využití a infrastruktura. Hlavní, tzv. „Osa městského života“, pojede na vzdálenost 3,6 kilometru a bude končit ve Správní oblasti hl. Tato oblast bude zahrnovat Prezidentský palác, Parlament, Nejvyšší soud a další vládní budovy.
Druhý městský koridor s názvem „Přírodní osa“ se bude nacházet souběžně s řekou Wele a bude obsahovat různé rekreační a kulturní prostory pro obyvatelstvo. Součástí návrhu jsou i umělé laguny na nivách a městských lesích s původní vegetací. A konečně, pokud jde o bydlení, projekt zahrnuje tři typy bydlení, které budou umístěny kolem zón městské aktivity, aby se vytvořily rozmanité a multifunkční čtvrti.
Ačkoli je normální, že rozsáhlé projekty vyvolávají kontroverze kolem jejich vývoje, v případě Ciudad de la Paz sociální a politický kontext Rovníkové Guineje přidává zvláštní ingredience, které z něj dělají velmi sporný projekt.
Za prvé, umístění nového hlavního města znamenalo vymýcení stovek hektarů deštného pralesa na kontinentu, který je již tak silně postižen odlesňováním. Kromě toho by výstavba nových dálnic a silničních spojení mohla usnadnit neregulované využívání lesních zdrojů, čímž by se zvýšily problémy životního prostředí v rozporu s cíli udržitelnosti města.
Na druhou stranu, enormní ekonomické investice v Ciudad de la Paz jsou pro mnoho sektorů v zemi obzvláště skandální, vezmeme-li v úvahu přetrvávající vysokou úroveň chudoby a nerovnosti v Rovníkové Guineji.
Stejná zpráva také zdůrazňuje, že výdaje na infrastrukturní projekty v Rovníkové Guineji v letech 2009 až 2013 představovaly přibližně 80 % celkového ročního rozpočtu země. Naproti tomu rozpočet na zdravotnictví a školství dosáhl sotva desetiny všech investic vynaložených mimo jiné na zlepšení silnic a dopravních systémů.
Čtyři roky po oznámení o přestěhování vlády do nového hlavního města pokračuje Ciudad de la Paz ve výstavbě. Některé kancelářské budovy jsou dokončeny a nové silnice postupují prostředím džungle. Město však stále čeká na oficiální inauguraci a také velký příchod nových obyvatel.
Právě rokem 2021 se čekala tato událost, ale exploze v Bata oddálila patrně i tuto slavnost.
Kým dálnice v zemi stojí a silnice se staví, tak se staví i silniční síť pro nové hlavní město. I když kolem ještě nic není. Zde záběr na výstavbu mostu: Realizace 4 mostů za 120+ mil. € s dalšími informacemi je zde: https://www.greisch.com/en/projet/bridges-in-oyala/
Více záběrů nové hlavní město: https://www.fat.pt/projecto/nova-capita ... quatorial/
Dne 7. března 2021 byla ve zbrojnici četnictva a vojenských kasáren Nkuantoma v Batě, ekonomickém hlavním městě Rovníkové Guineje, zaznamenána série výbuchů. Podle oficiálních záznamů přišlo v důsledku výbuchů o život 107 lidí, které také způsobily rozsáhlé škody v obytných čtvrtích a ve vojenském areálu. Více než 700 lidí bylo zraněno, včetně žen a dětí v armádních kasárnách a také v obytných čtvrtích poblíž vojenského areálu. Vláda označila situaci za katastrofální a vyzvala mezinárodní společenství k podpoře reakce na humanitární potřeby. V reakci na tuto žádost OSN rozmístila dva mezinárodní týmy: bezpečnostní tým pod záštitou Regionálního centra OSN pro mír a odzbrojení v Africe (UNREC), aby se zabýval riziky nevybuchlé munice (UXO); a humanitární tým mobilizovaný Úřadem OSN pro koordinaci humanitárních záležitostí (OCHA) prostřednictvím mechanismu OSN pro hodnocení a koordinaci katastrof (UNDAC). Řada členských států OSN (Španělsko, Francie, Izrael, Katar, Kamerun a USA) vyslala experty na pohotovostní lékařské týmy (EMT) a na likvidaci výbušnin (EOD), aby poskytli okamžitou lékařskou pomoc a řešili rizika zbytkové nevybuchlé munice (UXO). jak obnovit bezpečnost a zabezpečení.
Výbuchy vedly k velké distribuci munice ve městě Bata, což způsobilo kontaminaci UXO v okruhu přibližně 7 km od epicentra výbuchu. Počáteční obavy z přístupu civilistů do oblastí vysoce kontaminovaných UXO az dětí a dospělých, kteří sbírají kovové části munice v místě detonace, byly zmírněny. Mnoho lidí vysídlených výbuchy se dočasně přesunulo do vnitrozemí.
Po explozích bylo poskytnuto lékařské ošetření nejméně 615 postiženým lidem. K 25. březnu se zdravotní situace zlepšuje, ve třech nemocnicích města zůstává 58 pacientů.
Vláda v dubnu vyčlenila 10,6 mil. USD na obnovu veřejné infrastruktury. Dalších asi 1000 budov bylo označeno, které se mají postupně rekonstruovat.
videa:
https://www.youtube.com/watch?v=neXLJiWtZYM
https://www.youtube.com/watch?v=u2dyXzwyqPU
https://www.youtube.com/watch?v=iq6jdLngBb4
Stav realizace nového hl. města v kontinentální části Afriky: město Oyala bylo přejměnováno na Ciudad de la Paz. Realizace záměru měla trvat v období 2000 - 2020, ale se protáhla. Cílem tady bude východisková existence pro 200 tisíc obyvatelů. Více méně je základní a technická infrastruktura i s vládní čtvrtí u konce realizace. 120 kilometrů od Atlantského oceánu, uprostřed vlhkého deštného pralesa, postupuje staveniště nového hlavního města Rovníkové Guineje. Přestože se jedná o jeden z největších projektů v západní Africe, informace o současném vývoji města jsou spíše omezené. Přestože oficiální přesun do nového hlavního města byl naplánován na rok 2017, Malabo nadále hostí vládní budovy, stejně jako ambasády a sídla mezinárodních organizací. Zlepšení silniční a dopravní infrastruktury země je odrazem ekonomického rozmachu Rovníkové Guiney, zejména ve dvou hlavních městech Malabo a Bata. V posledně jmenovaném, považovaném za hlavní ekonomické centrum Rovníkové Guineje, mnohé z nových staveb zahrnují četné třídy, nový mezinárodní terminál a stadion s kapacitou pro 40 000 diváků. Malabo, které se nachází na ostrově Bioko, sloužilo jako hlavní město od španělské koloniální nadvlády. Jeho ostrovní postavení, daleko od pevniny, však vedlo vládu prezidenta Teodora Obianga k úvahám o vybudování nového hlavního města, napodobujícího příklad měst jako Brasilia a Canberra nebo zemí jako Tanzanie a Nigérie, které přesunuly svá vládní sídla do vnitrozemská města Dodoma a Abuja.
Mezi zvažovanými kritérii pro umístění nového hlavního města Rovníkové Guineje bylo silniční spojení s městy Bata a Mongomo, dostupnost vodních zdrojů a klimatické podmínky oblasti.
Území Ciudad de la Paz zaujímá plochu přibližně 8 150 hektarů a předpokládá se, že zde bude žít 260 000 obyvatel. Uspořádání města má čtyři hlavní silniční osy, podél kterých budou rozmístěna různá městská využití a infrastruktura. Hlavní, tzv. „Osa městského života“, pojede na vzdálenost 3,6 kilometru a bude končit ve Správní oblasti hl. Tato oblast bude zahrnovat Prezidentský palác, Parlament, Nejvyšší soud a další vládní budovy.
Druhý městský koridor s názvem „Přírodní osa“ se bude nacházet souběžně s řekou Wele a bude obsahovat různé rekreační a kulturní prostory pro obyvatelstvo. Součástí návrhu jsou i umělé laguny na nivách a městských lesích s původní vegetací. A konečně, pokud jde o bydlení, projekt zahrnuje tři typy bydlení, které budou umístěny kolem zón městské aktivity, aby se vytvořily rozmanité a multifunkční čtvrti.
Ačkoli je normální, že rozsáhlé projekty vyvolávají kontroverze kolem jejich vývoje, v případě Ciudad de la Paz sociální a politický kontext Rovníkové Guineje přidává zvláštní ingredience, které z něj dělají velmi sporný projekt.
Za prvé, umístění nového hlavního města znamenalo vymýcení stovek hektarů deštného pralesa na kontinentu, který je již tak silně postižen odlesňováním. Kromě toho by výstavba nových dálnic a silničních spojení mohla usnadnit neregulované využívání lesních zdrojů, čímž by se zvýšily problémy životního prostředí v rozporu s cíli udržitelnosti města.
Na druhou stranu, enormní ekonomické investice v Ciudad de la Paz jsou pro mnoho sektorů v zemi obzvláště skandální, vezmeme-li v úvahu přetrvávající vysokou úroveň chudoby a nerovnosti v Rovníkové Guineji.
Stejná zpráva také zdůrazňuje, že výdaje na infrastrukturní projekty v Rovníkové Guineji v letech 2009 až 2013 představovaly přibližně 80 % celkového ročního rozpočtu země. Naproti tomu rozpočet na zdravotnictví a školství dosáhl sotva desetiny všech investic vynaložených mimo jiné na zlepšení silnic a dopravních systémů.
Čtyři roky po oznámení o přestěhování vlády do nového hlavního města pokračuje Ciudad de la Paz ve výstavbě. Některé kancelářské budovy jsou dokončeny a nové silnice postupují prostředím džungle. Město však stále čeká na oficiální inauguraci a také velký příchod nových obyvatel.
Právě rokem 2021 se čekala tato událost, ale exploze v Bata oddálila patrně i tuto slavnost.
Kým dálnice v zemi stojí a silnice se staví, tak se staví i silniční síť pro nové hlavní město. I když kolem ještě nic není. Zde záběr na výstavbu mostu: Realizace 4 mostů za 120+ mil. € s dalšími informacemi je zde: https://www.greisch.com/en/projet/bridges-in-oyala/
Více záběrů nové hlavní město: https://www.fat.pt/projecto/nova-capita ... quatorial/
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Rovníková Guinea
doplnění k rozvoji dálniční sítě v ex dekádě; je zde několik set až klidně 400+ km zkapacitněné silniční sítě
Bata - Mongomo je hlavní vnitrozemská dálnice, která končí u hranic s Gabonem. Jde od západu na východ od přístavu Bata po Mongomo. První velká část byla postavená společností VINCI (Sogea Satom) a Bouygues od západu, tranže Bata - Ayak Ntang, v délce 84 km: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p106538 . Bouygues se o tom zmiňuje i na svém webu: https://www.bouygues-construction.com/e ... ng-highway . Délka 84 km je jen po začátek centrální části kontinentální části tohoto státu. Celá trasa má asi 200 km. A stojí, je v provozu, mapa google to znázorňuje. Tato trasa prochází přes důležité uzly Anisok a Mengomeyén. Pod nimi se nachází hlavní město Ciudad de la Paz.
průjezd po ní:
pro názornost, kam dosahuje 80 km:
Za tímto účelem nového hlavního města se zahájila výstavba dálnic ve tvaru hvězdy. Bodoucí hlavní silniční tahy, které spojí Ebebiyin, Anisok, Mogomeyem a Evinayong. Ve fóru ty tahy mají své fotky, nejvíce zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p100926 .
Tady jsem psal o AP-1 Ebebiyin - Mengomeyen: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p220123 . A že to je tah směrující ke hranicím Kamerunu. 63 km dokončeno teprva v 2015. Tím je vyřešeno napojení po Kamerun.
Od hlavního město Ciudad de la Paz se staví dálnice, dualizované silnice na všechny hlavní směry.
https://www.youtube.com/watch?v=lX7xIGqM5a4
Režim ale vkládá značné peníze do silniční infrastruktury, do bydlení a další infrastruktury. Ačkoliv tam nikdo nežije, nikde necestuje. Ta snaha změnit ten život zde je. Jde to na úkor služeb, kdy do zdravotnictví a školství se vkládá zlomek toho co do silnic. Zase je ale výše % HDP a rozsahu populace ve vztahu ke vzdělávání matoucí.
Do budoucna to ale může být silný impulz pro vnitrozemské státy Afriky v regionu. Protože ty přístavy se zde vylepšují a ta silniční infrastruktura, která tady neexistovala, tak umožní transport surovin a rozvoj mezinárodního obchodu, jakožto další zdroj ekonomiky. Bez těch ropních zdrojů by se to vybudovat rozhodně nedalo.
Na ostrově, kde se nachází ještě stále dosavadní hlavní město Malabo se staví s asi 50 km vzdáleným městem dualizovaná silnice Malabo - Luba v délce 50 km. Většina trasy je hotová. Není to tak, že by tento ostrov byl již vládou ignorován.
Tato silnice se v letech 1993 až 2003 zmodernizovala za pomoci ADB. O dekádu později Egis naplánoval upgrade trasy.
I proto si za tím tvrzením o min. rozsahu 400 km dálnic a dualizovaných silnic stojím.
Jednou snad vláda vydá nějaké oficiální informace o rozsahu silniční sítě. O tom co zde všechno stojí, v jakých parametrech.
silniční síť města Malabo:
Bata - Mongomo je hlavní vnitrozemská dálnice, která končí u hranic s Gabonem. Jde od západu na východ od přístavu Bata po Mongomo. První velká část byla postavená společností VINCI (Sogea Satom) a Bouygues od západu, tranže Bata - Ayak Ntang, v délce 84 km: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 38#p106538 . Bouygues se o tom zmiňuje i na svém webu: https://www.bouygues-construction.com/e ... ng-highway . Délka 84 km je jen po začátek centrální části kontinentální části tohoto státu. Celá trasa má asi 200 km. A stojí, je v provozu, mapa google to znázorňuje. Tato trasa prochází přes důležité uzly Anisok a Mengomeyén. Pod nimi se nachází hlavní město Ciudad de la Paz.
průjezd po ní:
pro názornost, kam dosahuje 80 km:
Za tímto účelem nového hlavního města se zahájila výstavba dálnic ve tvaru hvězdy. Bodoucí hlavní silniční tahy, které spojí Ebebiyin, Anisok, Mogomeyem a Evinayong. Ve fóru ty tahy mají své fotky, nejvíce zde: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 26#p100926 .
Tady jsem psal o AP-1 Ebebiyin - Mengomeyen: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 23#p220123 . A že to je tah směrující ke hranicím Kamerunu. 63 km dokončeno teprva v 2015. Tím je vyřešeno napojení po Kamerun.
Od hlavního město Ciudad de la Paz se staví dálnice, dualizované silnice na všechny hlavní směry.
- Další vládní informace jsou: Propojit Oyalu se svými sousedy. Již silnice spojuje Evinayong a Abenelang, dále na jih. Brzy dorazí do Akurenamu. Křižovatky Evinayong-Aconibe, Aconibe-Nvom a Aconibe-Akurenam jsou ve výstavbě. Další krok se zaměří na propojení západní části a extrémního jihu Rio Muni. V konečném důsledku je cílem zajistit spojení Cogo-Evinyaong, Cogo-Akuneram a Akuneram-Nsork. Zda se jedná o silnice nebo i o zkapacitněné tahy, tak to jsem se rovněž v celém rozsahu nedočetl.
https://www.youtube.com/watch?v=lX7xIGqM5a4
Režim ale vkládá značné peníze do silniční infrastruktury, do bydlení a další infrastruktury. Ačkoliv tam nikdo nežije, nikde necestuje. Ta snaha změnit ten život zde je. Jde to na úkor služeb, kdy do zdravotnictví a školství se vkládá zlomek toho co do silnic. Zase je ale výše % HDP a rozsahu populace ve vztahu ke vzdělávání matoucí.
Do budoucna to ale může být silný impulz pro vnitrozemské státy Afriky v regionu. Protože ty přístavy se zde vylepšují a ta silniční infrastruktura, která tady neexistovala, tak umožní transport surovin a rozvoj mezinárodního obchodu, jakožto další zdroj ekonomiky. Bez těch ropních zdrojů by se to vybudovat rozhodně nedalo.
Na ostrově, kde se nachází ještě stále dosavadní hlavní město Malabo se staví s asi 50 km vzdáleným městem dualizovaná silnice Malabo - Luba v délce 50 km. Většina trasy je hotová. Není to tak, že by tento ostrov byl již vládou ignorován.
Tato silnice se v letech 1993 až 2003 zmodernizovala za pomoci ADB. O dekádu později Egis naplánoval upgrade trasy.
I proto si za tím tvrzením o min. rozsahu 400 km dálnic a dualizovaných silnic stojím.
Jednou snad vláda vydá nějaké oficiální informace o rozsahu silniční sítě. O tom co zde všechno stojí, v jakých parametrech.
silniční síť města Malabo: