[D0] 511 Běchovice – Modletice (D1)

Odpovědět
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

Zajímavé je, že jižní část R1 je pro pana Zemana "mimo Prahu" a tedy v pořádku, zatímco 511 vede "Prahou". Zkrátka Prahu tak nějak máme tam, kde se to hodí, že?
Podle mého, otevřením 511 by zmizela ta část dopravy, která chce ze severovýchodu jet na jih - a to klidně i osobní. Já z Proseka do Brna taky raději pojedu po 511. Pokud čtu každoroční Ročenku dopravy v Praze správně, NA tvoří 9% dopravy a z nich je 57% transit, 43% ostatní, tedy dovnitř a ven.
Zároveň je v Praze nejsilnější směr NA transitu D5-D1 (3200) - kterou vyřešila jižní část R1. Druhou je pak D8-D1 (taky 3200) - a ta musí všechna přes Spořilov. Kdyby mohla, 511 ji v pohodě pobere. Stejně jako VR pobere 1700 ks ve směru D8-D11. Čísla jsou za rok 2011.

[/quote]
Je empiricky doloženo, že zácpy na současném okruhu (Štěrboholy) tvoří/tvořila tranzitní doprava nemající počátek ani konec v Praze ? ANO - po zprovoznění jižní R1 zmizely náklaďáky z Barandovského mostu mimo Prahu. Tyto NA nesjíždějí z R1 zpět do Prahy např.na Ořechu, ale pokračují mimo Prahu po R4, D5 atd..

Skutečným řešení dopravy je současný okruh (Šterboholská, jižní spojka ..) vyhradit místní dopravě, tranzit odsunout na okruh mimo Prahu.[/quote]
vit.spinka
Příspěvky: 48
Registrován: 22.9.2010 16:43:43

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od vit.spinka »

Zeman píše: - není třeba žádných tří okruhů, prostě se chybějící část R1 pro tranzit postaví u Brandýsa a severně od Suchdola (spojení D11 -D1 zůstává dle spučasného plánu, ale bez R12).
Pořád mi uniká ta souvislost mezi R12 a severní trasou obchvatu.

K obchvatu: Pokud bude obchvat u Brandýsa, tak:
- osobní tranzit bude pořád jezdit po VR, protože to bude rychlejší (NA by chtěl taky, ale ten vykážete direktivně)
- úseku R10 od VR po 520 udělátu tu nejhorší službu - z dostředné dálnice do Prahy uděláte kus okruhu, tj. ucpete ji tím tranzitem i místní "okolopražskou" dopravou. Teď se zácpy na R10 rozjedou na VR a na ČM, pak bude šance jen na 520 a II/101. Takže přestavba na 3+3?
- natáhnete dopravu na II/101 od R10/D11 na D1. Kdo přijede od 520 do Brandýsa a Nehvizd/Jiren se nebude vracet na 510 a 511. Navíc bez mýta pro NA. A II/101 není kapacitní komunikace pro transit.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Standa »

Mám pocit, že další diskuse je asi zbytečná. Pan Zeman přes množství argumentů zjevně nechce pochopit, že odsun 518 - 520 kamsi do polí (myšleno samozřejmě pole za Prahou, nikoli pole okolo pražských vesnic typu Suchdol či Běchovice, kudy má vést) je nesmysl, protože:

1) Odsunutá R1 by neplnila svoji funkci ani vůči tranzitu (odsun kolem D1 byl ještě jakž takž zkousnutelný, protože D1 je hlavní dodavatel dálkového i lokálního tranzitu), natož vůči místní dopravě.

2) Vesnice za Prahou plánovaly svůj rozvoj několik desítek let s tím, že R1 povede určitou trasou, která je i v platném ÚP (průtah Suchdolem je pro okruh vyblokován od roku 1938), a najednou by měly akceptovat pro ně nevýhodné změny?

Prostě NIMBYstům i zeleným Khmérům nejde o žádné lepší řešení, jen chtějí zabránit současnému projektu za každou cenu. Napadá mě čistě hypotetická otázka, jestli není pan Zeman jen další alter-ego pana Lavise a pana Juna :twisted: ...
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Mikulik »

Je to úplně jednoduchý, jak by to tam vypadalo. Já ze Statenic rozhodně někam na Černý Most nepojedu skoro přes Kralupy, pokud by někdo chtěl stavět Severní variantu tedy ne přes Suchdol. Bych asi byl debil. Stejně tak, je sice hezký plynulá jízda po okruhu, ale na Brno radši jedu přes město. Než dojedu k Letišti, jsem stejně ve městě.
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od pp21 »

Zeman píše:...a komunikace stavěná z Letňan jako severní obchvat Kbel...
Můžete být konkrétnější?
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kyk »

Předpokládám že tím bylo myšleno spojení od letňanského metra k budoucí přezletické spojce na okruh. Cesta má věst po okraji Letňanského letiště, přes stejnojmenný lesopark (kde by mělo být křížení s Polaneckého alias Novou toužimskou) a dál směr Přezletice.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od jonáš »

Jak už jsem psal jinde, i to odsunutí R1 na jihu akorát konzervuje stávající kolaps na 603 a okolních okreskách a má všechen potenciál ho dále rozvíjet do naprostý neprůjezdnosti. Tak ať si to v Běchovicích rovněž užijou.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Kuba »

Údajně by měl být zveřejněn návrh aktualizace č. 1 zásad územního rozvoje Prahy (ZÚR HMP) + vyhodnocení vlivu na udržitelný rozvoj území.

Projednání návrhu je 19.4., pak je lhůta 30 dnů pro připomínky.

http://www.praha-vinor.cz/2013_uredni_d ... 016-30.pdf

Na webu města ten návrh aktualizace je zde.
http://www.praha.eu/jnp/cz/home/magistr ... zvoje_hmp/

Už by s tím mohli pohnout, vleče se to šíleně pomalu.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

...má to jen přes 200 stránek:o)

ale tahle část se madam Šubrtové spol. bude jistě líbit...
Jedná se o následující podněty (jak upravit Politiku územního rozvoje):
1.
 V článku 23 vypustit 3. větu „Nepřípustné je vytváření nových úzkých hrdel na
trasách dálnic, rychlostních silnic a kapacitních silnic; jejich trasy, jsou-li součástí
transevropské sítě, volit tak, aby byly v dostatečném odstupu od obytné zástavby
hlavních center osídlení.“
26
Odůvodnění:
V hustě urbanizovaném území ČR, především pak v prostoru velkých sídelních
aglomerací, je takto obecně formulovaná podmínka těžko splnitelná. Přitom však lze
technickým řešením docílit společensky přijatelného řešení, formou tunelových
úseků. Že je toto řešení běžné v evropském prostředí, je zjevné, zejména u velkých
aglomerací, kde bývá intenzita osídlení zpravidla ještě větší. Navíc, obecnost
formulace vede k mnohoznačným výkladům, které jsou pak stavěny do opozice vůči
smysluplnému a funkčnímu řešení.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

To zní pěkně a navíc je to jasně "selsky" řečeno. Že by to pochopili i doma u Šubrtů? :lol:
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od dvs »

No konečně, ale stejně to je běh na dlouhou trať.


Už jsem měl dojem, že se ZUR dostaly na vedlejší kolej. Navíc to vyjádření Hudečka začátkem roku, že se bude celá dělat od začátku, nedodávalo moc optimismu.
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

U Šubrtů to nepochopěj, respektive neuznaj nikdy. Důležitější je, jestli to pochopěj ve "vzdálené gubernii Brno" na NSS. Podle mého laického pohledu je potřeba obhájit tyto tvrzení ze ZÚR:
1) Koridory Pražského okruhu (Silničního okruhu kolem Prahy) navržené v aktualizaci
č. 1 ZÚR hl. m. Prahy upřesňují koridory vyjádřené v Politice územního rozvoje ČR
2008, schválené usnesením vlády České republiky č. 929 ze dne 20. Července 2009
a jsou s ní v souladu.
2) Jde tedy o dlouhodobě chráněnou trasu a zároveň dlouhodobě předvídatelnou a očekávanou.
3) Jihovýchodní část Pražského okruhu (Silničního okruhu kolem Prahy) v úseku mezi
Běchovicemi a D1 pod názvem „Silniční okruh kolem Prahy, stavba č. 511: dálnice D1-
Běchovice“ byla podrobena procesu EIA, v rámci něhož byly prověřovány
a posuzovány čtyři varianty řešení tohoto úseku komunikace
(A, B, C, D) se
souhlasným stanoviskem Ministerstva životního prostředí čj.
NM700/3225/5844/OPVŽP/02 ze dne 26. listopadu 2002 k variantám A, B, které jsou
v souladu s trasou dle platného ÚP hl. m. Prahy i koridorem navrženým aktualizací
č. 1 ZÚR hl. m. Prahy s tím, že budou respektovány podmínky souhlasného
stanoviska.
4) Pro realizaci stavby jihovýchodní části Pražského okruhu (Silničního okruhu kolem
Prahy) mezi Běchovicemi a dálnicí D1 probíhá již několik let intenzivní investorská
příprava, do které byly vloženy nemalé veřejné prostředky.
5) Pro tento alternativní podnět (šubrtovský okruh na úrovni Brandýsa) byly provedeny dopravně inženýrské analýzy v rámci
výhledového dopravního modelu hl. m. Prahy spravovaného ÚRM hl. m. Prahy
s využitím software PTV, aby byla porovnána dopravní účinnost obou alternativ. Na
základě zpracovaných dopravně-inženýrských analýz pro okruh v trase koridoru dle
aktualizace č. 1 ZÚR hl. m. Prahy a pro okruh v trase regionální varianty lze dovodit, že
oddálení Pražského okruhu (Silničního okruhu kolem Prahy) od Prahy do koridoru
regionální varianty na území Pražského regionu znamená nárůst automobilového
zatížení na mnoha silně zatížených úsecích komunikační sítě uvnitř hlavního města

v jeho intenzivně urbanizovaném území se stávající často kapacitní zástavbou, což je
z provozního hlediska i z hlediska negativních vlivů dopravy na okolní území města
nežádoucí
(viz následující schéma č. 2).
6) Otázku souladu trasování Pražského okruhu s principy TEN-T řešil taktéž rozsudek
Nejvyššího správního soudu vydaný pod čj. 9 Ao 4/2009 - 111. K případnému rozporu
uvádí, že nemůže založit nezákonnost územního plánu: „Dále je nutno vzít v úvahu
charakter zmíněného rozhodnutí - jedná se o vymezení projektů společného zájmu
a jejich podpory, včetně finanční. V řízení o změně územního plánu tedy není
z žádného z hledisek určených stavebním zákonem relevantní posuzovat, zda
v územním plánu navrhovaná či měněná komunikace vyhovuje kritériím uvedeným
v rozhodnutí č. 1692/96/EC
. Tuto povinnost nestanoví ani samotné rozhodnutí. Otázka,
zda silniční okruh kolem Prahy bude či nebude splňovat kritéria stanovená uvedeným
rozhodnutím pro transevropskou silniční síť, teoreticky může být posuzována při
hodnocení, zda Česká republika přijala nezbytná opatření k dosažení cílů vytyčených
rozhodnutím, případně zda předmětná komunikace nebyla označena za projekt
společného zájmu ve smyslu rozhodnutí č. 1692/96/EC., aniž by splňovala zde
uvedená kritéria. Jakýkoliv výsledek nastíněného posouzení však nemá vliv
na zákonnost změny územního plánu
.“. Ve vztahu k zásadám územního rozvoje ovšem lze tuto rávní úvahu použít taktéž.
Vše strany 55-67 zmíněného dokumentu.
Logické to je. nicméně že to půjde hladce, bych nečekal.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

to 1975: Nejsem odborník, ale po tomto zdůvodnění i Šubrtům naskáčí sem tam vrásky!! Hodně dobrý... :kladivo: :D
Zeman
Příspěvky: 13
Registrován: 1.3.2013 13:32:48

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Zeman »

1975 píše:...má to jen přes 200 stránek:o)

ale tahle část se madam Šubrtové spol. bude jistě líbit...
Jedná se o následující podněty (jak upravit Politiku územního rozvoje):
1.
 V článku 23 vypustit 3. větu „Nepřípustné je vytváření nových úzkých hrdel na
trasách dálnic, rychlostních silnic a kapacitních silnic; jejich trasy, jsou-li součástí
transevropské sítě, volit tak, aby byly v dostatečném odstupu od obytné zástavby
hlavních center osídlení.“
26
Odůvodnění:
V hustě urbanizovaném území ČR, především pak v prostoru velkých sídelních
aglomerací, je takto obecně formulovaná podmínka těžko splnitelná. Přitom však lze
technickým řešením docílit společensky přijatelného řešení, formou tunelových
úseků. Že je toto řešení běžné v evropském prostředí, je zjevné, zejména u velkých
aglomerací, kde bývá intenzita osídlení zpravidla ještě větší. Navíc, obecnost
formulace vede k mnohoznačným výkladům, které jsou pak stavěny do opozice vůči
smysluplnému a funkčnímu řešení.
Smyslem dikce zákona/ vyhlášky je vyjádřit myšlenku nebo záměr. Čistí pozitivisté to moc nechápou a snaží se neustále měnit jednotlivá slova v domnění, že to něco vyřeší. Nebo se to naopak snaží škrtnout.

Pokud by mělo být uvedené změněno, a současně by měl být vzat argument pozitivistům, kteří se točí na dikci "odstup od zástavby", pak nikoli vyškrnutí, ale zachování myšlenky a ta je:

- neprojektovat úzké hrdla (co vám na tomhle vadí, že to chcete škrtat? )
- trasy projektovat s dodržením všech norem (včetně hlukových a emisních) - tedy tunel klidně , v blízklosti sídel klidně, ale takové technické řešení, aby byly normy splněny = to je původní smysl dikce neprojektovat v blízkosti sídel

Nelze naprojektovat křižovatku a pak jít za ministrem zdravotnictví, ať změní hlukovou normu jako se dějě v ČR. To je rovníková Afrika.
Pomíjím, že za tu křižovatku nějaký projektant dostal zaplaceno.

Vy byste zaplatil projektantovi za domek nerespektující např. odstup od sousední stavby, nebo uliční čáru? Když by vám projektant řekl, ať si dohodnete změnu územního rozhodnutí, že mu to tak v plánech vyšlo.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Standa »

Zeman: Ale tam se o dodržování či nedodržování norem nic nepíše, jen se vyškrtává podsunutá nesplnitelná podmínka, o jejímž jakémsi změkčení ve smyslu Vašeho
Zeman píše:... - tedy tunel klidně , v blízklosti sídel klidně, ale takové technické řešení, aby byly normy splněny...
se tam také nepíše. Takže mi to s prominutím připadá, že Vám spíš vadí, že se ekopošuci nebudou mít na čem točit, jakmile se dořeší problematika hlukové zátěže MÚK Běchovice (což byl samozřejmě naprosto oprávněný požadavek).
1975
Příspěvky: 4232
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od 1975 »

To Zeman:
Myslím, že si pletete strany... Právě Šubrti jsou pověstní bazírováním na jakémkoli slovíčku, případně přehmatu ze strany úřednictva, a právě NSS je v tom bohužel podporuje.
Na jednu stranu NSS uzná, že "předvídatelnost územního plánování" je klíčová, na druhou stranu umožní každému joudovi s bydlištěm poblíž (co je poblíž - sto metrů? kilometr?) namalovat do mapy čáru a nutit všechny považovat ji za srovnatelnou variantu. Mám tříletou dceru a bydlíme taky poblíž - můžem si taky nějakou namalovat?
Stejně tak NSS vzývá veřejný zájem, ale zároveň umožňuje každému, koho 511 "může ovlivnit", aby žádal revizi... Kolikrát? Donekonečna?
A to, že protahování stavby jaksi maličko "ovlivňuje" tisíce dalších (např. Spořilovských), to pomineme.
Jestli někde vzniká úzké hrdlo, tak právě na Spořilově a ne 511, což je zcela evidentní všem kromě pár soudcům Brna.
Stejně tak je evidentní, že Šubrtům nejde o nalezení řešení, ale jen a jen o obstrukce. Zase, toto by měl soud umět odlišit.
A btw. - upravená křižovatka zákonné hlukové limity splňuje. Což mimochodem není předmětem ZÚR, to jaksi předpokládá automaticky, že zákonné limity budou dodrženy a konkrétní podmínky se řeší v dalších kolech plánování.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Standa »

Jen doplním, že malý příklad, kdy i NSS je schopen někdy upřednostnit veřejný zájem před doslovným textem zákona, se zrovna nedávno probíral ve vlákně Jak jezdíme (mám na mysli verdikt ohledně kontrol na požití alkoholu zmíněný Pivkem).
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od dvs »

Nemáte někdo info, jak proběhlo veřejné projednání aktualizace ZUR 19.4.?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od dvs »

Trošku starší info, ale odpoví nám jak to bude dále s projednáváním ZÚR:
praha.eu píše:Zápis z 13. zasedání Výboru územního rozvoje ZHMP
konaného dne 18.4.2013

Ing. Cvetlerová: reagovala odpovědí, že OUP MHMP předpokládá, že po novém roce budou aktualizované ZÚR hl.m.Prahy schváleny. Projednání zkomplikovala novela stavebního zákona, aktualizace ZÚR hl.m.Prahy včetně VVURÚ se nyní opakovaně projednává ve společném jednání i s veřejností, poté bude zaslána na MŽP ČR a MMR ČR k vydání stanoviska. MŽP ČR může požádat o prodloužení lhůty pro vydání svého stanoviska. Poté bude zahájeno veřejné projednání. Pokud by při projednání nebyl žádný problém, předpoklad schválení aktualizace ZÚR hl.m.Prahy je po novém roce. Ing. Cvetlerová ještě pro informaci uvedla, že v aktualizaci ZÚR hl.m.Prahy jsou napravené výtky soudu a části Pražského okruhu i letiště jsou ve stejné stopě, tak jak byly v původních ZÚR hl.m.Prahy a v platném ÚP SÚ hl.m.Prahy. zdroj
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Dobře, jen doufejme,že "po novém roce" bude maximálně do konce 1.Q. ;)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Mike »

ona ale neříká po kterém novém roce... :(
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od kot »

Ale Miku... To neříkej ani jako vtip!
Hrušková
Příspěvky: 69
Registrován: 24.6.2010 10:23:34

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Hrušková »

Uběhla lhůta (do 20.5.) pro podání připomínek po projednání aktualizace ZUR dne 19.4. a nikde žádná informace ..... podezřelé "ticho po pěšině". O tom, že by nikdo připomínky neměl, pochybuji ..... jak si tedy stojíme? Doufám, že se dostavby 511 dočkám, než půjdu do důchodu :-))))))
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od Sosa »

Pokud jdete v nejbližších 10 letech, tak se jí nedočkáte. Zahájení stavby 2017 je podle mě již dnes nereálné. Bohužel, je to jedna z nejvíc potřebných staveb.
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: 511 Běchovice – Modletice (D1)

Příspěvek od dvs »

Hrušková píše:Uběhla lhůta (do 20.5.) pro podání připomínek po projednání aktualizace ZUR dne 19.4. a nikde žádná informace ..... podezřelé "ticho po pěšině". O tom, že by nikdo připomínky neměl, pochybuji ..... jak si tedy stojíme? Doufám, že se dostavby 511 dočkám, než půjdu do důchodu :-))))))
No tak připomínky určitě jsou už od léta minulého roku od společného jednání od obcí Suchdol a Běchovic viz můj příspěvekv tomto vláknu. Takže i když po novém roce bude schálená ZÚR, tak si hned můžeme přičíst odvolání k NSS ... Takže je to fakt v nedohlednu :(
Odpovědět

Zpět na „Pražský okruh D0“