Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Praha – Mladá Boleslav – Turnov (I/35)
Odpovědět
makr
Příspěvky: 132
Registrován: 19.3.2013 8:25:26

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od makr »

Já bych tu stávající křižovatku zrušil a posunul sem, asi takhle http://www.mapy.cz/s/7MM6
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

ještě by to ale potřebovalo vyřešit II/610 a diamant by asi nebyl uplně nejlepší varianta, jinak by to asi šlo, jenom je problém s tou rozestavěnou obytnou čtvrtí vedle
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od kalanis »

Pro přesun jsem taky. Pro redukci dvojMÚK 39-40 na sólo taky. Ale největší problém tohohle segmentu je paradoxně údolí Jizery a serpentiny ve Vtelně. Můj návrh jde trochu dál. Za prvé přeložka I/16 jižně od Krnska a vysoký most nad údolím. Dál MÚK Písková Lhota ve tvaru kruháku, s tím, že II/610 jde spodem vedle R10 a je na křižovatku napojena nepřímo. A pak oba přivaděče z I/16 a I/38.
V kontextu pak R10 3+3 až na předělanou křižovatku u Kosmonos (taky bych se přimlouval za kruhák). Inspirace...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Standa »

Já bych to řešil úplně jinak: po přeložce I/16 na Kosmonosy (o které píše petrsida a o které jsem ani nevěděl) bych přečísloval celý tah od Mostu přes Bělou pod Bezdězem, Mladou Boleslav, Jičín a Trutnov až na hranici s Polskem na I/15, zatímco I/16 i I/38 by končily už na R10. A bylo by po peáži :D .
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od mapman »

Ideální řešení (i s ohledem na zpoplatnění a charakter dopravy) by bylo postavit od Bezděčína až do Kosmonos souběžnou silnici I. třídy a napojit na ni okolní silnice a zóny. Pro dopravu z R10 bych nechal pouze nový exit u Pískové Lhoty a exit u Kosmonos (po dostavbě plánovaných přeložek I/38 od Nymburka a I/16 od Jičína) viz http://www.mapy.cz/s/7Ov9. Všechno ostatní včetně benzinek by se dalo vyjezdit po této souběžce a R10 nechat jen čtyřpruh.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od jonáš »

No mně by to taky přišlo lepší, místní dopravu separovat, než jí nechat motat na tranzitnim tahu. Ale ve finále to zas bude posuzovat nějakej cifršpion .. a pozemky budou zastavěný.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

To co popisuje Mapman, by bylo úplně nejlepší, jenže tam už začíná ubývat místo, chtělo by to systémové řešení a to co nejrychleji, stavba silnice první třídy by měly vyjít levněji, než rozšíření na třípruh, je to tak?

po dostavbě tangenty by to ale mohlo jít takhle:

http://www.mapy.cz/#!x=14.939665&y=50.4 ... SahDnHWgVq
Naposledy upravil(a) petrsida dne 8.7.2013 12:21:35, celkem upraveno 2 x.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od kot »

Mno zatím to s tou zastavěností není až tak tragické. Zatím...
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

problém je tady, jak tudy protáhnou jedničku a vyhnout se všem těm halám, to už je docela oříšek

http://www.mapy.cz/#!x=14.949000&y=50.4 ... E&rp=m&t=s
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od mapman »

Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od pp21 »

mapman píše:Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
No prostě takhle no :) http://www.mapy.cz/s/7OO7
Případně takhle (v podstatě totéž několikanásobně delší, 6ti pruh uprostřed je tam zbytečnej): http://goo.gl/maps/FNBHR
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od pinus »

mapman píše:Přímo skrz tu křižovatku s R10kou, nová silnice by už od benzinek fungovala jako kolektor z obou stran a mohla by takto pokračovat až k MÚK Kosmonosy v těsném souběhu...
Jenže v oblasti dnešní křižovatky R10-Jičínská stejně bude muset být mimoúrovňové křížení toho kolektoru s R10, takže ty větve (napojující Jičínskou na kolektor) stejně musejí být zachovány. A to půjde dost obtížně, protože ve všech čtyřech rozích je dost nacpáno.

Jinak kolektor mezi Bezděčínem a Kosmonosy je samozřejmě velmi vhodný. Jen bych mezi křižovatkou s Jičínskou a křižovatkou u Bezděčína udělal poblíž Jičínské průplet mezi koridorem a dálnicí - od Jičínské na nové hypotetické umístění křižovatky u Bezděčína je to přes 5 km.
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

takové věci se řeší jednoduše, stávající větve se navedou na případný kolektor a z něj pak teprve na dálnici, nic složitějšího, než tam tím nevznikne, ba naopak, část větví je už dnes zbytečná

a mapman hovořil o pokračování na Kosmonosy, kde je taky větší intenzita

já bych ale stejně byl spíš pro normální I, která pak může jít i podél dálnice oboustranně (napojit to je mnohem jednodušší)

spousta provozu odpadne už přeložkou I/16 severně na Kosmonoskou křižovatku, po té by na dnešní Jičínské křižovatce zůstal jen místní provoz, udělat kruhák eště na druhé straně a ramp bude potřeba polovina

jinak k naší diskusi o řešení pokračování I/16 na Mělník, ve vláknu I/16 je EIA i s plány, plánované jsou jenom krátké obchvaty, pro tento tah podle mě více než dost
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a R10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od pinus »

Máte pravdu, teď jsem na to znova koukal. Kruhák u vjezdu do Olympie, rampa v jihovýchodním rohu zrušit a na západní straně dálnice zrušit sjezdovou rampu v jihozápadním rohu. Laickým pohledem to vypadá schůdně. S pokračováním na Kosmonosy jsem samozřejmě počítal, ale tam už problémy s místem nejsou.
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2951
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Majkii »

Byl zadán projekt na propojení připojovacích a odbočovacích pruhů mezi Exity 44B a 46: D10 Zvýšení bezpečnosti provozu v úseku EXIT 44B - EXIT 46- DÚR, DSP, VD-ZDS, AD
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Jirka95
Příspěvky: 290
Registrován: 27.8.2014 12:39:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Jirka95 »

Nevíte zda se nepřipravuje nějaké "zvýšení bezpečnosti" na sjezdech u Bezděčína (křižovatky s I/16 a I/38). Jezdil jsem tuhle trasu denně dvakrát a úsek mezi Jičínskou a Kosmonosy je hodně v pohodě vzhledem k hodně dlouhým připojovacím pruhům. Nájezd od Nymburka na směr Turnov je vyloženě sebevražda, zvlášť při provozu ve špičce.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od vaclav »

pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Lenny »

Pomohlo by tento nájezd přestavět a bylo by po nehodách.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Mike »

přiletět 150 se tam nedá, protože opravdu většina tam jede těch 110
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od kot »

A jen pomyslet na úsekovku na DÁLNICI je průšvih....
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

vaclav píše:pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.

Ona tam de facto 110 není, protože to značení je blbě

Od Prahy je značka 110 a ještě před nájezdy značka dálnice s doplňkovou tabulkou bez známky, jenže ta ukončuje platnost předchozích omezení, jinak samozřejmě souhlas, víc jak 110 tam nejedu a vždy čekám to nejhorší

Spechalisti v levém bez smyslu pro situaci před sebou jsou tady to nejhorší možné...
Jan Petzold
Příspěvky: 168
Registrován: 18.12.2009 14:15:01

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Jan Petzold »

petrsida píše:
vaclav píše:pekelne nebezpecne misto. stacilo by respektovat tu 110tku, coz dela pomerne hodne lidi ale pak tam prileti nekdo 150 a to je problem. pomohla by usekovka.

Ona tam de facto 110 není, protože to značení je blbě

Od Prahy je značka 110 a ještě před nájezdy značka dálnice s doplňkovou tabulkou bez známky, jenže ta ukončuje platnost předchozích omezení, jinak samozřejmě souhlas, víc jak 110 tam nejedu a vždy čekám to nejhorší

Spechalisti v levém bez smyslu pro situaci před sebou jsou tady to nejhorší možné...
Ano, ano. Část řidičů má vůbec problém v tom místě dát alespoň nohu z plynu a brzdí na poslední chvíli až když je něco před nimi, nemalá část je pak přesvědčena o platnosti 110 až k MÚK 44 MB-centrum a berou to - jak jinak - levým pruhem.... Neškodilo by tam alespoň explicitně označit konec omezení hned za MÚK Bezděčín, ale je pravda, že by si dané místo zasloužilo větší investici než pár cedulí....
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od Lenny »

Řešením by bylo přesun křižovatky k Zámostí a zrušení obou křižovatek u Bezděčína. https://mapy.cz/s/27eEU
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
nero_lama
Příspěvky: 123
Registrován: 22.11.2011 10:31:49

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od nero_lama »

Nelogičnost tohoto křížení mě vždycky vytočí když tam jedu. Jezdím D10 ->I38 a zpět.
Což nedávno vylepšili rekonstrukcí exitu a nemožnosti najetí a sjetí. Přitom by stačilo něco takového https://mapy.cz/s/27hsu a lidi by se nemusely motat přes Bezdečín.
Nerolama
petrsida
Příspěvky: 207
Registrován: 14.8.2011 22:18:31

Re: Řešení peáže I/38, I/16 a D10 u Mladé Boleslavi

Příspěvek od petrsida »

Celej tenhle průšvih vznikl tím, že D10 nahrazuje most přes trať na silnici vedoucí skrz Bezděčín (a k tomu to nešťastný nekonfliktní odbočení z I/38 vyvolávající podstatně horší konflikt na dálnici)

A ano, přestavbu to potřebuje jak sůl, je to vlastně jediné výrazně konfliktní místo na celé dalnici

Dnes perla, plně naložený domichavac si to rozmyslel a místo sjetí do Bezděčín ( ve směru na prahu) se z nuly rozjel zase na dalnici, co z toho bylo za srumec si dovedete představit, ještě ze vsichni je-li rozumne
Odpovědět

Zpět na „D10“