4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
EIA 4302-3
Koho by zajímalo, proč se ještě neuskutečnilo ustní projednání na 4302 a 4303, tak doporučuji si pevně sednout, vzít si něco proti stresu a pevné nervy
http://ekonomika.ihned.cz/c1-38382640-d ... nisterstvo
Vypadá to, že se pánové z MŽP asi nudí, proto vymýšlejí podobné nesmysly.
http://ekonomika.ihned.cz/c1-38382640-d ... nisterstvo
Vypadá to, že se pánové z MŽP asi nudí, proto vymýšlejí podobné nesmysly.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: EIA 4302-3
Nějak jsem nepochopil, co ti na postupu MŽP připadá divného. Kdyby v té posuzované dokumentaci nebyl žádný problém, tak by asi EIA tak dlouho netrvala. BTW u toho článku, který cituješ, je i následující odkaz:
MŽP 2008: Dostavbu silnice R43 zdržuje postup investora
MŽP 2008: Dostavbu silnice R43 zdržuje postup investora
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA 4302-3
To jsou ovsem neuveritelny plky - pero nekoho zahaknuteho do pochybnych semi-ekologickych sdruzeni je na tom velice zrejme.andy píše:Nějak jsem nepochopil, co ti na postupu MŽP připadá divného. Kdyby v té posuzované dokumentaci nebyl žádný problém, tak by asi EIA tak dlouho netrvala. BTW u toho článku, který cituješ, je i následující odkaz:
MŽP 2008: Dostavbu silnice R43 zdržuje postup investora
Totozne a nebo velice podobne argumenty totiz pouzivaji prave ruzna zajmova sdruzeni proti vystavbe. Pritom nektere si vylozene protireci, napr. s tim huste zastavenym uzkym udolim Svitavy do ktereho by chteli tahat jeste Rko - to je naprosto ekonomicky neopodstatnitelne, protoze ty naklady na vystavbu tam by byly diametralne odlisne od nakladu na dokonceni znacne rozpracovane trasy historicke. Atd. atd.
Re: EIA 4302-3
Aha, takže podle tebe je ok, že MŽP požaduje tyto varianty zapracovat do konceptu ZUR? A bez tohoto zapracování se neuskuteční ústní projednání, tak nějak zní jejich podmínka. Toto přesahuje rámec zákona o posuzován vlivů na životní prostředí.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 707
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: EIA 4302-3
Zdravím
asi bych doporučil panu ing. Robešovi nějakou německou učebnici. ,,Trasierung und Gestaltung Strassen und Autobahn". Podle ní se v Německu učí dodnes a konkrétně tam je podrobně popsáno klesání ke Svitavě, údolí řeky Svitavy, směrový oblouk Voděrady - Drnovice - Lysice, směrový oblouk a stoupání u Černé Hory ( to jediné je dnes nepoužitelné - stoupání 5%).
ing.Dr. Lorenz je tam používá jako ukázky dálničního trasování - projektování.
Nějaký ing. Robeš je dle mého názoru oproti Lorenzovi úplnou nulou.
T.Janda
asi bych doporučil panu ing. Robešovi nějakou německou učebnici. ,,Trasierung und Gestaltung Strassen und Autobahn". Podle ní se v Německu učí dodnes a konkrétně tam je podrobně popsáno klesání ke Svitavě, údolí řeky Svitavy, směrový oblouk Voděrady - Drnovice - Lysice, směrový oblouk a stoupání u Černé Hory ( to jediné je dnes nepoužitelné - stoupání 5%).
ing.Dr. Lorenz je tam používá jako ukázky dálničního trasování - projektování.
Nějaký ing. Robeš je dle mého názoru oproti Lorenzovi úplnou nulou.
T.Janda
Re: EIA 4302-3
Nu, součástí oznámení záměru podle "starého zákona" o posuzování vlivů má být i "vyjádření příslušného stavebního úřadu o souladu navrhované stavby, činnosti nebo technologie se schválenou územně plánovací dokumentací". Na druhou stranu je fakt, že MŽP mělo zajistit veřejné projednání do jednoho měsíce od obdržení posudku. Pokud tak neučinilo, je snaha starostů domoct se toho třeba i soudní cestou legitimní.Lenny píše:Aha, takže podle tebe je ok, že MŽP požaduje tyto varianty zapracovat do konceptu ZUR? A bez tohoto zapracování se neuskuteční ústní projednání, tak nějak zní jejich podmínka. Toto přesahuje rámec zákona o posuzován vlivů na životní prostředí.
Re: EIA 4302-3
No, ale tato varianta je obsažená
Takže tento argument padá. To by ad absurdum, nemohlo pokračovat posuzování i některých jiných staveb.
Nehledě na to, že R43 je zapracována v ÚPD dotčených obcích.dokumentace EIA na 4902-3 píše:.. v Územním plánu velkého územního celku Brněnské sídelní regionální aglomerace, zpracovaného pro území okresů Brno-venkov, Blansko a Vyškov, schváleného usnesením vlády ČSR č. 64 ze dne 13. března 1985.
Tento dokument sice s novým stavebním zákonem v podstatě pozbyl platnosti, ale do doby vydání Zásad územního rozvoje pro Jihomoravský kraj zůstávájí plochy a koridory nadmístního významu v platnosti.
Takže tento argument padá. To by ad absurdum, nemohlo pokračovat posuzování i některých jiných staveb.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: EIA 4302-3
Nedokážu posoudit, nakolik jsou zrušené územní plány "schválenou územně plánovací dokumentací", jelikož nejsem právník. Každopádně MŽP veřejné projednání v zákonné lhůtě zajistit mělo, a pokud má vůči dokumentaci výhrady, mohlo pak vydat nesouhlasné stanovisko. Vypadá to, že naše ministerstva obecně si s dodržováním legislativy moc hlavu nedělají, což pak vede k tomu, že ji nikdo nebere vážně
Re: EIA 4302-3
Tak dokumentace byla vrácena (že by se MŽP zaleklo případné žaloby?):
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118
Re: EIA 4302-3
Stáhl jsem si z MŽP tu jejich děsně objemnou studii (přes 40MB) a zdá se mi to docela krok vpřed. Od nás z Boskovic se takto dostaneme do Brna nejkratší cestou a také je tu máme dobrý nájezd na D1.
Jak je možné, že ŘSD nepřišlo na tuto dobrou trasu, která je opravdu pěkným obchvatem Lipůvky a Lažan.
Že by to konečně byl průlom pro R43?
Jak je možné, že ŘSD nepřišlo na tuto dobrou trasu, která je opravdu pěkným obchvatem Lipůvky a Lažan.
Že by to konečně byl průlom pro R43?
Re: EIA 4302-3
Konečně průlom od toho nečekej. Spíše další zdržení.radim píše:Stáhl jsem si z MŽP tu jejich děsně objemnou studii (přes 40MB) a zdá se mi to docela krok vpřed. Od nás z Boskovic se takto dostaneme do Brna nejkratší cestou a také je tu máme dobrý nájezd na D1.
Jak je možné, že ŘSD nepřišlo na tuto dobrou trasu, která je opravdu pěkným obchvatem Lipůvky a Lažan.
Že by to konečně byl průlom pro R43?
Podle mě varianta č. 4 nerespektuje možnost napojení varianty přes Bystrc, jen pouze varianty kolem Ostrovačic, které jsou z dopravní hlediska, nákladů výrazně horší než Bystrcká varianta.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
minimálně Kuřim - Svitávka se musí udělat co nejdříve. Kolony v Lipůvce a celkem nebezpečná křižovatka u Kuřimské Tyco (vyjíždí zde hodně kamionů) bývají ve špičkách obrovský špunt. Už párkrát se mi stalo, že kolona začínala téměř na konci čtyřpruhu a do Lipůvky je to odtud ještě několik km v popojíždějící koloně. V jaké fázi je vlastně obchvat Kuřimi a úsek Kuřim Svitávka? Je již v těchto úsecích stabilizovaná trasa?
Pozn. mod: Přesunuto z R43 Trasování sever.
Pozn. mod: Přesunuto z R43 Trasování sever.
Re: EIA 4302-3
V technické zprávě k variantě 4, o kterou má být doplněna dokumentace EIA se píše toto:
To by mě zajímalo a kde bude do Brna sjíždět ten zbytek řidičů, když se tady snaří minimalizovat jejich počet? Žádné další napojení zde není. Asi do Kývalky a po D1. Výhodnost pro Brno v takové variantě je velice diskutabilní.
Ve stručnosti varianta 4 navazuje na R43 vedenou Boskovickou brázdou a následně vede "podél" I/43.
Kteří řidiči budou takovou R43 využívat? Jen ti co jedou ve směru na Prahu.Větve MÚK Kuřim-sever jsou navrženy tak, aby byly dostatečně kapacitní, avšak aby donutily řidiče (zejména ze směru R43-sever) ke snížení rychlosti jízdy na 60-90 km/h na vzdálenost cca 2 km. Z toho vyplývá prodloužení jízdní doby v radiálním směru cca o 1 minutu oproti jízdě nejvyšší povolenou rychlostí 130 km/h. To je záměrný motivační prvek k tomu, aby na radiálu I/43 do Brna odbočovali jenom ti řidiči, kteří radiální spojení skutečně musí využít, a naopak maximalizovat počet řidičů, pro které bude zajímavé využít R43 jako obchvat města Brna.
To by mě zajímalo a kde bude do Brna sjíždět ten zbytek řidičů, když se tady snaří minimalizovat jejich počet? Žádné další napojení zde není. Asi do Kývalky a po D1. Výhodnost pro Brno v takové variantě je velice diskutabilní.
Ve stručnosti varianta 4 navazuje na R43 vedenou Boskovickou brázdou a následně vede "podél" I/43.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: EIA 4302-3
Ředitelství silnic a dálnic žaluje ministerstvo kvůli R43
Martina Vápeníková píše:„Podali jsme žalobu na ministerstvo, protože jsme přesvědčeni, že nepostupuje správně při posuzování vlivu stavby silnice na životní prostředí. Neustále požadují posouzení dalších variant, přestože proces posuzování variant už měl skončit.“
Re: EIA 4302-3
Je možno dát odkaz na tu "studii"?radim píše:Stáhl jsem si z MŽP tu jejich děsně objemnou studii (přes 40MB) a zdá se mi to docela krok vpřed. Od nás z Boskovic se takto dostaneme do Brna nejkratší cestou a také je tu máme dobrý nájezd na D1.
Jak je možné, že ŘSD nepřišlo na tuto dobrou trasu, která je opravdu pěkným obchvatem Lipůvky a Lažan.
Že by to konečně byl průlom pro R43?
Díky
Re: EIA 4302-3
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118 a tam je vrácení 46 MB, tak v tom to je.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 591
- Registrován: 25.2.2009 22:39:09
- Bydliště: D1 - km 190,45
- Kontaktovat uživatele:
Re: EIA 4302-3
Tak neco tak neuveritelne z pr... (uz bych musel zacit byt sprosty, tak slovo radeji nedokoncim) jsem uz dlouho nevidel.Lenny píše:http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118 a tam je vrácení 46 MB, tak v tom to je.
Toto ze ma byt varianta, ktera by mohla nahradit neco tak elegantne trasovaneho jako A88?
Kazdopadne nevede to kolem Kninicek, ani Rozdrojovic ci Jinacovic, tak uz chapu proc nektere mistni naplavy tak tleskaji a doporucuji k realizaci...
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Možná finančně dražší ale zase přijatelnější je pro mě varianta číslo 2. Než se postaví Bystrc... Do té doby by mohla luxusně stačit a možná by se i finančně dostatečně vrátila. Vše by muselo být podloženo na ekonomických modelech.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Proběhla nějaká změna při procesu EIA. Příliš se v této oblasti neorientuji, ale ta změna je viz zde:http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Je to celý nějaký zmatený - MŽP v září vrátilo dokumentaci k dopracování, a teď najednou zveřejnilo rok starý posudek dokumentace EIA (podle zákona č. 100/2001 ho mělo zveřejnit do 10 pracovních dnů; nehledě na to, že pokud chtělo dokumentaci vracet, nemělo význam na ni vypracovávat posudek)
Posudek navrhuje vydat souhlasné stanovisko s tím, že preferovaná je varianta č. 2 (trasa částečně využívající koridor německé exteritoriální dálnice, výrazněji se liší pouze v jižní části úseku - Malhostovice a Skaličku obchází z východu) a akceptovatelná je i varianta č. 1 (trasa německé exteritoriální dálnice).
Jinak tahle debata patří spíš sem, i ty varianty obchvatu Kuřimi diskutované výše jsou něco jiného než varianty R43.
Posudek navrhuje vydat souhlasné stanovisko s tím, že preferovaná je varianta č. 2 (trasa částečně využívající koridor německé exteritoriální dálnice, výrazněji se liší pouze v jižní části úseku - Malhostovice a Skaličku obchází z východu) a akceptovatelná je i varianta č. 1 (trasa německé exteritoriální dálnice).
Jinak tahle debata patří spíš sem, i ty varianty obchvatu Kuřimi diskutované výše jsou něco jiného než varianty R43.
Naposledy upravil(a) martini dne 6.1.2010 15:43:12, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Tak co se týče obchvatu Kuřimi a teda hlavně jeho značení :-), tak jsem to vyčlenil mimo do Kuřim obchvat ve fóru R43. Andy tuto diskusi bych nechal zde (tvůj link beztak odkazuje na neexistující téma)
Důvod: Tak co se týče obchvatu Kuřimi a teda hlavně jeho značení :-), tak jsem to vyčlenil mimo do Kuřim obchvat ve fóru R43. Andy tuto diskusi bych nechal zde (tvůj link beztak odkazuje na neexistující téma)
-
- Příspěvky: 238
- Registrován: 23.6.2010 12:04:28
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Byl zvěřejněn posudek na Naturu 2000
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118
Závěr zní:
Hodnocený záměr Rychlostní komunikace R43 v úseku Kuřim – Svitávka
ve variantě I má významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Zlobice
ve variantě II nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a EVL Zlobice
ve variantě III nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a EVL Zlobice.
Realizaci varianty I nelze z výše uvedených důvodů doporučit. Z hlediska vlivů na EVL mohou být akceptovány varianty 2 a 3, přičemž nejvhodnější je varianta 3.
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... &id=MZP118
Závěr zní:
Hodnocený záměr Rychlostní komunikace R43 v úseku Kuřim – Svitávka
ve variantě I má významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Zlobice
ve variantě II nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a EVL Zlobice
ve variantě III nemá významný negativní vliv na celistvost a předměty ochrany EVL Malhostovické kopečky a EVL Zlobice.
Realizaci varianty I nelze z výše uvedených důvodů doporučit. Z hlediska vlivů na EVL mohou být akceptovány varianty 2 a 3, přičemž nejvhodnější je varianta 3.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Varianta I míjí zmiňované Malhostovické kopečky po západní straně v dostatečné vzdálenosti, je tam jen problém s přeložkou silnice III třídy a kvůli tomu je najednou vyhozena celá varianta, ježiš to je ale posuzovací aparát! Cituju:
vyhodnocení Natura píše: Přiblížení přeložky silnice III/38529 na hranici EVL Malhostovické kopečky se jeví také jako nevhodné z důvodu zásahu až na hranici biotopů, které jsou předmětem ochrany EVL. Kromě vlastního přímého zásahu do lokality je v případě přiblížení komunikací k lokalitám EVL nutno si uvědomit i doprovodné negativní dopady – například splachy solí a jiných chemikálií využívaných pro zimní údržbu silnic.
Z předchozích důvodů, vzhledem k přiblížení záměru k EVL Malhostovické kopečky až na vzdálenost cca 45 m ve variantě 1 a zásahu zářezu přeložky silnice III/38529 do lokality, a vyhlášení dalších předmětů ochrany EVL Malhostovické kopečky, lze očekávat významný negativní vliv na stanoviště u varianty 1, která jsou předmětem ochrany EVL. Je tedy třeba dbát principu předběžné opatrnosti a variantu 1 ze záměru vyloučit.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Tak hodnotitelé asi nejsou projektanti, aby tu trojku mohli svévolně přeložit jinam. Jsem myslel že se problematika chráněných území a jejich ochranných pásem na tý stavárně vyučuje taky, ale asi nedůsledně.
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Článek ministerského poradce u příležitosti blížícího se vydání stanoviska EIA (zatím se objevil zápis z veřejného projednání)
Připomínky k R43 nemizí
Připomínky k R43 nemizí
Re: 4302-03 Kuřim - Černá Hora - Svitávka
Dnes bylo v informačním systému EIA zveřejněno souhlasné stanovisko záměru Rychlostní silnice R43 v úseku Kuřim - Svitávka.
Stanovisko píše:Na základě posudku, veřejného projednání a doplňujících informací se k realizaci doporučují varianta 2 nebo varianta 1 ... s tím, že variantu 1 je možné zvolit k realizaci a realizovat pouze v případě projekční úpravy této varianty, která je podrobně specifikována v příloze č. 1 tohoto stanoviska a která je charakterizována zejména následujícími body:
- v prostoru bezprostředně souvisejícím s EVL Malhostovické kopečky bude silnice III/38529 ponechána ve stávající stopě;
- těleso rychlostní silnice bude v tomto prostoru odsunuto cca o 50 až 60 m dále od EVL oproti návrhu v dokumentaci.