[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Příspěvek od martini »

Rekonstrukce CB vozovky dálnice D1, km 93,750-96,450 vpravo
VZ e.č. 60035363
Kvalifikační dokumentace
Dodavatel je povinen disponovat níže uvedeným minimálním množstvím stavebních strojů o následující typové specifikaci a parametrech:

• finišer pro pokládku betonu s min. šířkou pokládky 3,75m 100m3/hod – 1ks
• řezačka betonu 30m/hod – 1ks
• bourací kladivo 20m3/hod – 1ks
• nakladače 70m3/hod – 2ks
• zálivkový kotel – 1ks
• mobilní betonárka s min. výkonem 150 m3/hod

Takže komplet rekonstrukce CB krytu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od pavel.hrdina »

Kazda takovato akce na D1 je potesitelna, protoze tam uz by bylo zapotrebi vymenit komplet cely kryt. Nektete useky kolem Velkeho Mezirici uz maji rok-dva takovy novy povrch (tam uz to byla fakt tragedie) a je to luxus, to si fakt musi vsimnout kazdy jak to najednou prestane v pravym pruhu hazet ;-) a pak za nejakou tu minutu zase zacne :-(

Jeste upresnim, ze predpokladana cena za tuto kompletni rekonstrukci CB krytu na uvedene delce 2,7 km cini 142 857 000 Kc (coz dava 52 910 000 Kc/km).
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Opravy D1

Příspěvek od martini »

Jojo, konečně to vypadá, že ŘSD přistoupilo k opravdovým zásadním opravám v rámci celoživotního cyklu dálnice, které sice nejsou úplně nejlevnější, ale prodlouží životnost dálnice možná i o 15 let.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od pavel.hrdina »

O 15 let? Spravne udelane CB by melo vydrzet 30-35 let!

Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu. Nejsem odbornik na toto tema, takze by nam snad nejaky fachman mohl rict jak to ve skutecnosti je. ;-)
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Opravy D1

Příspěvek od martini »

pavel.hrdina píše:Otazkou samozrejme je co podlozi, jestli se pri rekonstrukci CB zrekonstruuje taky, nebo se jen "zapravi" a tim padem muze snizovat celkovou zivotnost noveho krytu.
Za těchto předpokladů jsem uvažoval těch 15 let...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Opravy D1

Příspěvek od dvs »

Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?

Asi si mám odpovědět nepřilepí:)
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od pavel.hrdina »

dvs píše:Neprilepi tam postrane aspon 0,5m , aby z toho byla D27,5, na které by mohly být 2+2 zúžené pruhy?
Presne tuto stejnou otazku uz jsme resili ve vlaknu o D2:
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7261#p7261
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Opravy D1

Příspěvek od Veronss »

nahodou neni nejaka informace o mozne oprave vozovky u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..


of course s trochou nadlhedu.. :] ovsem usek, urcite kdo zna.. musi potvrdit ze naprosto katastrofalni.. na pomery Decka
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Opravy D1

Příspěvek od Veronss »

Lenny píše:Souhlasím, na to jak je úsek Brno - Vyškov poměrně "nový", tak je v hrozném stavu. Chtělo by to opravu a zároveň i rozšíření na šestipruh.
jj je to tak.. intenzity sahajci k 50 tis. aut denne a porvch proste tak otresny, ze jeste mnoho dalsich ridicu radeji vyuziva vedlejsi II/430.. pouze nesmysle opravy dalnicnich krizovatek [holubice, vyskov-zapad], ktere budou po zime stejne plne der a pak treba na sjezdu z D1 na I/52 dira hluboka skoro az do Ciny.. nektere veci nedokazu pochopit.. :]
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od pavel.hrdina »

Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!

To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...

Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Opravy D1

Příspěvek od viky »

pavel.hrdina píše:
Veronss píše:... u exitu 216? na jedny strane dalnice temer pulmetrova morska vlna, na strane druhe schody jak na pyramidu..
Znam velice dobre - je to tam opravdu dost velka hruza. Jeste tam navic v okoli Rousinova naprosto nechapu proc je podelna spara rezana nikoliv mezi jizdnimi pruhy, ale rekneme v jejich 2/3 (od stredoveho deliciho), a to i mimo useky s pridavnym pruhem pro pomala vozidla!

To je pak teprva luxus, kdyz na to clovek najede a na te podelne spare pod pravym kolem uplne vidi, jak jsou ty desky proti sobe vyskove posunuty v mistech pricnych spar - to fakt vypada jak schody do nebe...

Tento usek byl pravdepodobne velice zfusovan, protoze je stale relativne novy (ve srovnani s D1 Praha - Brno, kde jsem tak hrubou silenost naprosto nevidel).
Po sérii pokusů jsem se ujistil,že v "nejlepším"stavu je pruh pro pomalá vozidla,takže když se tam neplazí kamion,tak jedu tudy
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Mám dobrou zprávu.

Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
pavel.hrdina
Autor
Příspěvky: 591
Registrován: 25.2.2009 22:39:09
Bydliště: D1 - km 190,45
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od pavel.hrdina »

Lenny píše:Mám dobrou zprávu.

Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Presne jak rikas, Lenny - viz http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=75&t=876.

Vozovky siroke 11,5 metru maji kategorie D 27,5 a D 28, ktere se ovsem lisi sirkou stredoveho deliciho pasu a za predpokladu zachovani sirky z puvodni kategorie D 26,5 je tedy tento novy usek na te zrekonstruovane polovine v kategorii D 28. To jen pro doplneni kdyby to nekoho zajimalo ;-)
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Opravy D1

Příspěvek od Veronss »

i tak dobre.. ale rozhodne nejlepsi by bylo tam mít D34 ;)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Opravy D1

Příspěvek od mapman »

Pro vysvětlení těch čísel D 28, D 27,5 a pod. máme udělanou takovou přehlednou tabulku většiny používaných kategorií v ČR, viz http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/kate ... egorie.htm

Ten pro tyto účely podstatný údaj, a to šířka vozovky v jednom pásu, ten v normě explicite nenajdete, ale je jí předurčený, proto je i v tabulce vždy vypočítaný...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Podle mě by šlo i na současnou šířku D1, která je 10,75 m nacpat uspořádání 2 + 2 pruhy. Na sloupky uprostřed počítám 0,25 m, tak mi zbyde 10,5 m. Pravý pruh 2,8 m, levý pruh 2,2 m a zbytek bude u krajnice 0,25 m.

Když to zrekapituluji
krajnice 0,25 m
pravý pruh 2,8 m
levý pruh 2,2 m
sloupky 0,25 m
levý pruh 2,2 m
pravý pruh 2,8 m
krajnice 0,25 m

Proč se něco takového neudělá?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Opravy D1

Příspěvek od viky »

Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.
R48 -> D48 se podařilo!
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Opravy D1

Příspěvek od mapman »

viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:
Souhlasím, nic příjemného. Na tyhle situace se dělaly testy v reálu, proto se taky mimo jiné důvody změnila ta základní kategorie na 27,5. Mimochodem, R 25,5 má stejnou šířku vozovky jako D 26,5 tj 10,75 m. Subjektivně mi to přijde málo. Resp. dá se to využít alespoň k souběžné jízdě "v zipu", tzn jedno auto v levém pak druhé v pravém atd, čili zvětší se kapacita, ale předjíždět si troufnou jen zkušení řidiči (nebo ta druhá skupina "machrů", to nemusím zdůrazňovat).
Web
Příspěvky: 410
Registrován: 2.6.2009 11:43:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Opravy D1

Příspěvek od Web »

Jak je to v Německu? Mám pocit, že tam bývají 2+2 zúžení taky dost brutální (a ještě k tomu super dlouhá). Proti tomu luxusu v ČR nesrovnatelné. Jak to bylo na Průmyslové (tedy nakresleno, jezdilo se 1+1)?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

viky píše:Lenny,nevím,jestli to není o hubu,jet takhle v levém vedle kamionu. : :roll:
Kamion má šířku 2,5 m, pokud má chlazení tak 2,6 m, nic širšího nepotkáte. Osobák má obvykle šířku okolo 1,7-1,8 m. Stále je tam dost manevrovacího prostoru.

Pokud to někomu přijde o hubu už za současného stavu, tak na tom další zúžení nic nezmění. Nemusí jet v levém vedle kamionu, ale může jet v pravém za kamionem. ;)
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
banjo
Příspěvky: 219
Registrován: 14.3.2009 16:06:15

Re: Opravy D1

Příspěvek od banjo »

Lenny, 0,25 m na sloupek je malo. to bude zhruba sirka sloupku, ale k tomu je jeste potreba mit stojan, kterej nepovali prvni kamion co projede kolem v pravym pruhu :)

EDIT: tak beru zpet (rychlejc pisu nez myslim), ted jsem to zkoumal na fotkach a zrejme se takhle uzky delici sloupky vcetne stojanu delaj.

EDIT2: sloupky 250-400 mm
Naposledy upravil(a) banjo dne 23.9.2009 20:07:52, celkem upraveno 1 x.
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Opravy D1

Příspěvek od viky »

Martin z Ostravy píše:Viky: dá se to, pořád lepší než se zatím kamionem táhnout, pravda při silné větru už to bude hodně nebezpečné.
No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

viky píše:No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „D1“