Značení komunikací v Praze - dálkové vs místní (uliční) cíle

Pražský a Městský okruh, radiály a ostatní pražské komunikace
Odpovědět
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od JirkaS »

Marooned17 píše:Monin: Ach jo, to jsou fakt hrůzy. By mě zajímalo, jak nějaký němec pochopí Městský okruh. Ale i kdyby ano, tak kam ho ten okruh dovede, když v tomto směru ani neexistuje :-D
On v tom směru existuje, jen to při těch jeho parametrech jako okruh nevypadá.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

JirkaS píše:
Marooned17 píše:Monin: Ach jo, to jsou fakt hrůzy. By mě zajímalo, jak nějaký němec pochopí Městský okruh. Ale i kdyby ano, tak kam ho ten okruh dovede, když v tomto směru ani neexistuje :-D
On v tom směru existuje, jen to při těch jeho parametrech jako okruh nevypadá.
Jak jsem říkal. Když nemáme ani kečup, nedáme tam nic. :D
Zde jedno dopravní značení na Městském okruhu. Pokud už tedy řidič v Praze ten Městský okruh najde, tak tam má hned větší jistotu a klid, že jede správným směrem kam právě chce. Viz. http://goo.gl/maps/3GIEg
Pro upřesnění, hned za tímto exitem z Městského okruhu Jesenice, je další a naprosto "bezvýznamný" exit směr Brno (SK,A). :D
A zde něco podobného z BA: http://goo.gl/maps/ysog2
Jen z těchto dvou příkladů je jasné a patrné, že přespolní řidič se musí naprosto lépe orientovat v Praze. Pokud tedy samozřejmě ví, že Chodov leží tím směrem na Brno a SK + A, kam se chystá zrovna jet.
A to se nebavím o tom, jak trapně ty hlavní směry v Blavě vyznačí ještě přímo na vozovku. To už musí být pro ty řidiče naprosto matoucí. :D
http://goo.gl/maps/Gzucw
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Marooned17 »

Monin: :crazy: :crazy: :crazy:

ad zpráva - budu reagovat zítra, dík.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

Marooned17 píše:Monin: :crazy: :crazy: :crazy:

ad zpráva - budu reagovat zítra, dík.
V pohodě.
Blava, směr centrum, těsně před Starým městem. http://goo.gl/maps/SoQJE
Praha, směr centrum, těsně před Starým městem. http://goo.gl/maps/nMTYD
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Marooned17 »

Monin: Když jsem přišel na úvodní stránku ceskedalnice.cz, trklo mě toto:

http://www.ceskedalnice.cz/image/hdr/foto02.jpg

To je cedule zcela vyhovující tomu, jak bych si to představoval všude. Je tam zahraniční cíl a i ovál se státem.
FlakY`
Příspěvky: 1489
Registrován: 14.3.2009 21:34:15
Bydliště: F-M - Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od FlakY` »

Nejhorší je, že se neuvádí označení silnic. http://goo.gl/maps/8gzNo
Hlavně, že tam je obrázek autíčka a dálnice.
Situace na druhé straně: http://goo.gl/maps/5bD82 Zná někdo dnešní situaci, jestli ty značky zůstaly nezměněny nebo nebyly ještě nějak upraveny?

edit: Pomohla tahle úprava cílů a odznačení silnic něčemu? Cílem bylo minimalizovat tranzitující vozidla přes centrum, ale jak je dobře vidět, tak asi chtěli úplný provoz v Praze.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

Tady už nepomůže nic. Jedině snad kdyby to policejní komando vtrhlo i na TSK a odvezlo autory těch zásad uvádět v celé široké Praze jen místní cíle, někam hodně daleko. Když už jsme v tom okolí Motola, tak tady je taky krásný příklad všeumělství: http://goo.gl/maps/aAVge Těsně před křižovatkou je Plzeň značena rovně a to jen v levém jízdním pruhu (!). A hned za touto křižovatkou a těsně za mostem (kde tuto změnu směru jízdy jen málokdo postřehne) je Plzeň značena už v pravém jízdním pruhu s odbočením doprava. To vše samozřejmě bez sebemenšího naznačení toho, že to je hlavní směr na D5. Ta cedule za mostem je už nová - bez názvu Nuernberg a bez označení dálnice. Však proč. K začátku dálnice je to ještě hodně a hodně daleko.
Nebo mě fascinuje i toto: http://goo.gl/maps/HgZ3n - ani pár stovek metrů před začátkem MO se tam nemůže objevit v přímém směru i dálkový cíl. Ten je paradoxně jen na těch malých značkách hned za tímto velkým portálem. A směr Brno se objeví až úplně těsně (!) před nájezdem na MO http://goo.gl/maps/wSTeF. Jako kdyby na TSK měli za cíl, aby se na MO dostal co nejmenší počet aut. A hlavně ne ty auta, která chtěji jet ven z Prahy.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Redispero
Příspěvky: 382
Registrován: 28.10.2009 9:52:02

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Redispero »

Tak toto musely prolobovat nějaké autoservisy a odtahovky :kladivo:
Přitom by stačilo jen ty dvě cedule prohodit, to by snad nic nestálo...
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Marooned17 »

Chce se mi zvracet. Tohle je vážně psychiatrická diagnóza už.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od jonáš »

Jak říká klasik, nepovažujte za důsledek spiknutí to, co se dá vysvětlit lidskou blbostí.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Marooned17 »

Jonáš: Přesně.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

Ne, že bych si toho všiml teprve včera, ale při té tragédii značení dálkových cílů v Praze, mi to nějak uniklo. Na těch nových značkách na Proseku na příjezdu od D8 je hlavní směr k R10, D11, D1..atd. značená jen Ml.Boleslav a Hr.Králové. O nějakém Brně ani zmínka, potažmo třeba symbolech států, samozřejmě ani památka. To je fakt děs. V opačném směru k D8 od okruhu a od Letnan je Ústí/L. samozřejmě v té nejmenší možné velikosti písma. O nějakém oválu D, si můžeme my a těch pár chudáků co nás nějakým omylem ještě navštíví jen zdát.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Marooned17 »

monin: Každý den velebím Dresden na starých cedulích v oblasti Bulovky. Jinak je to naprostá katastrofa.

ps: pamatujete ještě cedule Linz třeba na Výtoni - ty vnitřně osvětlené směrovky :)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od JirkaS »

Marooned17 píše:ps: pamatujete ještě cedule Linz třeba na Výtoni - ty vnitřně osvětlené směrovky :)
Pamatuji a nebyly jen v Praze. Dokonce pamatuji 2 verze, ty starší měly názvy měst ještě v češtině (Vídeň, Varšava), novější už v originále.
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

A ten největší paradox - hranice byla v té době zašperovaná, elektrický drát, závory, pohraničníci se samopaly a vlčáky - a od Nuslí, Výtoně, jak píše Marooned17, byla Vídeň a Linec poctivě značena. A dnes, bez hranic - a bez sebemenšího ukazatele dálkového směru. V sobotu před Pavlákem to střihli Rakušáci, evidentně bez navigace, na poslední chvíli vpravo, když vylučovacím způsobem, správně odhadli, že Vídeň směrem do centra asi nebude, tak že to zkusí na tu Pankrác.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od JirkaS »

monin píše:A ten největší paradox - hranice byla v té době zašperovaná, elektrický drát, závory, pohraničníci se samopaly a vlčáky - a od Nuslí, Výtoně, jak píše Marooned17, byla Vídeň a Linec poctivě značena. A dnes, bez hranic - a bez sebemenšího ukazatele dálkového směru. V sobotu před Pavlákem to střihli Rakušáci, evidentně bez navigace, na poslední chvíli vpravo, když vylučovacím způsobem, správně odhadli, že Vídeň směrem do centra asi nebude, tak že to zkusí na tu Pankrác.
Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že tehdy byl přes Výtoň veden tah od D1 na D5, což je dnes po R1. Ale i tak těch směrovek se vzdálenými cíly bylo mnohem víc
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od jonáš »

Spíš Resslovou, než přes Výtoň. Leda byste to myslel ještě bez těch "D" :-)
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od JirkaS »

jonáš píše:Spíš Resslovou, než přes Výtoň. Leda byste to myslel ještě bez těch "D" :-)
I s těma D (bez D1 by to ani nedávalo smysl). Jeden čas byla trasa značena z D1 Táborskou dolů. Možná to souviselo i s opravou Jiráskova mostu v 80. letech. Okruh byl vyznačen z Výtoně přes Vršovickou (tehdy SNB) ke Slavii a dál na Želivského, ale tranzitní trasa možná vedla i Čiklovou. Je to dávno...
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od kot »

Jirko díky za připomenutí těch vnitřně osvětlených cedulí. Specielně tu z Výtoně jsi mi "rozsvítil" v paměti. Bylo jich fakt v Praze hafo... :ok:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od jonáš »

Jo, ty byly super, zvláš't když ta barva časem opadala a svítilo to skrz holý sklo :)
monin
Příspěvky: 1782
Registrován: 3.12.2010 10:31:31

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od monin »

No dobře, tak dost nostalgie, raději bych řešil současnost a to, jak prosadit, aby se ta tragédie s tím dopravním značením v Praze změnila. A co se týče Jonášovi připomínky - tak to byla klasika reálného socialismu a důsledky té roztomilé klasiky tu máme ještě i dnes ne? Pár věcí se udělalo tenkrát i nějakým zázrakem dobře a vypadaly pěkně - viz. třeba i průtah Chrudímí I/37 a I/17 - také všude vnitřně osvětlené značky, "pražské" svíticí označníky zastávek MHD. Ale protože se o to nikdo pak už nestaral, tak se to za pár let celé rozpadlo a nezůstalo z toho naprosto nic.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od Mikulik »

Asi to spousta z vás zná, ale ve Vídni jsou desítky značek s označením Praha, minulý týden jsem byl docela v příjemným šoku, když jsem to viděl.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od mapman »

Ten příjemný šok je ale trošku neutralizován tím, že ty značky navigují řidiče na S3 a I/38. Přičemž do Prahy se dnes nejlépe jezdí přes Brno ...
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od jonáš »

No rozdíl je dle map 33 km vs 17 minut, to je plichta .. a někdy je lepší tu D1 urychleně opustit ;-)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Změny dopravního značení: dálkové vs. místní (uliční) cí

Příspěvek od mapman »

D1 sice není to pravé ořechové ale v běžný pracovní den mi pořád přijde lepší jet po směrově rozdělené komunikaci co nejdýl. Ta I/38 je velmi pohodová v časech, kdy mají zakázáno jezdit náklaďáky, v ostatních časech už to začíná být velmi nepříjemné ...
Odpovědět

Zpět na „Praha“