I/16 Mělník - Mladá Boleslav
I/16 Mělník - Mladá Boleslav
V rámci návrhu ZÚR Středočeského kraje jsou navrženy některé nové obchvaty na silnici I/16.
Jedná se o:
Bezno - JV obchvat
Jizerní Vtelno - severní obchvat
Přeložka u R10 a přímá návaznost na I/38
Jedná se o:
Bezno - JV obchvat
Jizerní Vtelno - severní obchvat
Přeložka u R10 a přímá návaznost na I/38
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Byla zveřejněna dokumentace EIA k záměru Silnice I/16 Vavřineč-R10.
Stavba bude zahrnovat budování obchvatů sídelních útvarů a homogenizaci silnice na silniční kategorii S 9,5/70 v celkové délce cca 29 km. Záměr bude zahrnovat následující úpravy: obchvat Liblice–Byšice, obchvat Vysoká Libeň, úprava křižovatky Mělnické Vtelno, úprava křižovatky Sušno, přeložka Košátecký potok, úprava křižovatky Chotětov, obchvat Bezno, úprava křižovatky místních komunikací u obce Bezno, obchvat Jizerní Vtelno. V ostatních částech komunikace bude provedena oprava stávající vozovky s frézováním.
Stavba bude zahrnovat budování obchvatů sídelních útvarů a homogenizaci silnice na silniční kategorii S 9,5/70 v celkové délce cca 29 km. Záměr bude zahrnovat následující úpravy: obchvat Liblice–Byšice, obchvat Vysoká Libeň, úprava křižovatky Mělnické Vtelno, úprava křižovatky Sušno, přeložka Košátecký potok, úprava křižovatky Chotětov, obchvat Bezno, úprava křižovatky místních komunikací u obce Bezno, obchvat Jizerní Vtelno. V ostatních částech komunikace bude provedena oprava stávající vozovky s frézováním.
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Ten navržený obchvat Jizerního Vtelna s tunelem mi přijde jako návrh tunelářské loby, ale fakticky nic moc nevyřeší. Jenom toto řešení povede k zakonzervování současného průtahu Jizerním Vtelnem a Zámostím. Obchvat řeší pouze stoupání zatáčkami a průjezd Jezerním Vtelnem na kopci.
Průjezd od viaduktu kolem baráků zůstane a stejně tak výjezd Zámostím. Tyto široké průtahy s 50km/h stavěné na přelomu 60. a 70. let jsou po půl století přežitek.
Nestálo by za to opustit I/16 v tomto směru a posunout I/16 a I/38 na jih. Stejně jdou kolem MB "peáží"
Buď to spojit někde tady http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133888000+ ... 581120@z=9
Samozřejmě, že v detailu nalézt průchod přes údolí Jizery nebude snadný, ale bylo by lepší a možná lacinější než vesnický tunel.
Nebo radikálně nahradit silnicí na spojnici Mělník - Nymburk. http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133488640+ ... 581120@z=9
Průjezd od viaduktu kolem baráků zůstane a stejně tak výjezd Zámostím. Tyto široké průtahy s 50km/h stavěné na přelomu 60. a 70. let jsou po půl století přežitek.
Nestálo by za to opustit I/16 v tomto směru a posunout I/16 a I/38 na jih. Stejně jdou kolem MB "peáží"
Buď to spojit někde tady http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133888000+ ... 581120@z=9
Samozřejmě, že v detailu nalézt průchod přes údolí Jizery nebude snadný, ale bylo by lepší a možná lacinější než vesnický tunel.
Nebo radikálně nahradit silnicí na spojnici Mělník - Nymburk. http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=133488640+ ... 581120@z=9
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Musíme připravovat projekty, které jsou reálné, to bohužel ani jeden z Vašich návrhů není. Historické stopy komunikací jsou prověřené časem a nemá cenu je dle mého názoru takto zásadně měnit.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
U Jizernického Vtelna jsou celkem navrženy 3 varianty vedení trasy. Dvě varianty jsou s hloubeným tunelem (liší se délkou tunelu a nivelitou), na stávající silnici I/16 se napojuje za druhou "vracečkou" a jedna je bez tunelu, avšak napojuje se na trasu ještě před první "vracečkou".
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Podle mne je má cenu měnit, protože ty prověřené sledují často "císařské silnice", kdy císař sídlil ve Vídni. Dříve měla republika 10 krajských měst. Okresy navíc byly zrušeny (sice máme "polovičatě" různé okresní správy, okresní soudy atd.).
Dokud jsem neviděl ten tunel doprostřed obce (přesněji zastavěného území obcí), tak jsem nic proti neměl. Proč se neuvažuje o obchvatu Zámostí i Jizerního Vtelna ale jenom o narovnání těch zatáček pod zámkem a navíc ještě tunelem.
Jaké jsou odhadované náklady na tunel a jeho provoz na dalších 50let?
Jaké jsou náklady na 3km silnice, novou MUK s R10 a vyšší most cca 50 až 60m a náklady na provoz na 50let.
Můžeme se bavit zda by nestačil nižší most, kde přetnout údolí Jizery (mimo obec, mimo malé chráněné území atd.). Pak možná dojdeme, že bude nejlepší ta úplně jižní varianta tvořící Středočeský okruh. Navíc bych zrušil I/9 jako takovou, ale to je na jinou diskusi. Fakt jsem neudělal jen tak čáru do mapy.
Dokud jsem neviděl ten tunel doprostřed obce (přesněji zastavěného území obcí), tak jsem nic proti neměl. Proč se neuvažuje o obchvatu Zámostí i Jizerního Vtelna ale jenom o narovnání těch zatáček pod zámkem a navíc ještě tunelem.
Jaké jsou odhadované náklady na tunel a jeho provoz na dalších 50let?
Jaké jsou náklady na 3km silnice, novou MUK s R10 a vyšší most cca 50 až 60m a náklady na provoz na 50let.
Můžeme se bavit zda by nestačil nižší most, kde přetnout údolí Jizery (mimo obec, mimo malé chráněné území atd.). Pak možná dojdeme, že bude nejlepší ta úplně jižní varianta tvořící Středočeský okruh. Navíc bych zrušil I/9 jako takovou, ale to je na jinou diskusi. Fakt jsem neudělal jen tak čáru do mapy.
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Směřuje ta diskuse zase pravděpodobně úplně mimo, ale to nevadí, když tak přesuneme.
I/16 i I/38 přeci jdou svým vedením do kříže (X), takže tím narovnáním mezi Byšicí a Nymburkem by jste nesebral ty hlavní směry, neboť ty jsou ve směru Mělník - MB - Jičín a Nymburk - MB - Česká Lípa.
Tím narovnáním, i kdyby řidiči akceptovali prodloužení trasy by jste navíc zbytečně zatěžoval R10. Vámi navržená přeložka je v podstatě velkým okruhem Prahy, ale ten není zatím potřebný, protože jestliže dostavíme SOKP, bude to pro většinu cest nejvýhodnější trasa. Možná že ještě to menší narovnání ve stopě II/275 o tom by se dalo uvažovat, ale to větší už mi přijde fakt megalomanské. I tak, zkrátka ale řešíme tímto spíše bodové závady, než zcela nové vedení cest.
I/16 i I/38 přeci jdou svým vedením do kříže (X), takže tím narovnáním mezi Byšicí a Nymburkem by jste nesebral ty hlavní směry, neboť ty jsou ve směru Mělník - MB - Jičín a Nymburk - MB - Česká Lípa.
Tím narovnáním, i kdyby řidiči akceptovali prodloužení trasy by jste navíc zbytečně zatěžoval R10. Vámi navržená přeložka je v podstatě velkým okruhem Prahy, ale ten není zatím potřebný, protože jestliže dostavíme SOKP, bude to pro většinu cest nejvýhodnější trasa. Možná že ještě to menší narovnání ve stopě II/275 o tom by se dalo uvažovat, ale to větší už mi přijde fakt megalomanské. I tak, zkrátka ale řešíme tímto spíše bodové závady, než zcela nové vedení cest.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Pokud by se uvažovalo takto před lety, tak neexistuje přeložka I/16 mezi D8 MUK Nová Ves - Velvary, ale existuje tunel do kopce na původní trase v obci Hleďsebe.
PS: Jinak je tam dodnes nevyužívaná MUK na silnicích II. třidy.
Jinak se mi zdá, že v ZÚP Středočeského kraje některé obchvaty ubyly (např zápdní spojka I/16 a I/9). Vždyť se plánuje plno obchvatů na II/313 (severní Brandýsa nad Labem atd.
PS: Jinak je tam dodnes nevyužívaná MUK na silnicích II. třidy.
Jinak se mi zdá, že v ZÚP Středočeského kraje některé obchvaty ubyly (např zápdní spojka I/16 a I/9). Vždyť se plánuje plno obchvatů na II/313 (severní Brandýsa nad Labem atd.
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Také nejsem z toho tunelu nadšen, kor po zkušenostech, které jsou s tunelem v Hřebči na I/35. Můžete se zapojit do procesu připomínkování EIA, či ZÚR Stč. kraje a zkusit to prosadit, teď jsem se tomu trochu víc věnoval a kdyby se udělal velký most přes Jizeru, mohlo by to asi jít i jihem od Jizerního Vtelna (ne tak daleko jak navrhujete Vy), bylo by to cca 3,5 km na starou 610, což je ještě snesitelné + 2,5 km přeložka k I/38 a jak říkáte, nemusím provozovat tunel (varianta bez tunelu je mi úplně proti srsti). MÚK Bezděčín by se pak mohla zrušit (rozumějte uzavřít) a chtělo by to pak kolektory na R10 až po MÚK Kosmonosy, kde odbočuje I/38 na Českou Lípu. Jenomže to už se bavíme řádově o jiné investici, která by ještě mohla nějaký ten čas počkat.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Zdá se mi, že to poněkud vyhrocujete. jediný skutečně problémový úsek je tenhle. A kvůli tomu stavět takové obrovské přeložky zdá se mi poněkud zbytečné.dvs píše:Ten navržený obchvat Jizerního Vtelna s tunelem mi přijde jako návrh tunelářské loby, ale fakticky nic moc nevyřeší. Jenom toto řešení povede k zakonzervování současného průtahu Jizerním Vtelnem a Zámostím. Obchvat řeší pouze stoupání zatáčkami a průjezd Jezerním Vtelnem na kopci.
OT pro moderátory: asi by stálo za to pro I/16 vyčlenit samostatné subfórum. Už jsou tady k ní 4 témata a napadají mě alespoň 2 další aktuální.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Skutečný problém je spíš to, že jsou v tom místě břehy údolí s výškovym rozdílem cca 60 m, čili pro přijatelnej spád by jakákoli šikmá estakáda přes údolí musela mít aspoň 1 km délky .. ve srovnání s tim mi 200 m tunelu (navíc bez narušení rázu údolí) nepřijde vůbec jako špatná volba, pokračování dolní serpentiny je logické trasování, který naruší tak maximálně areál jednotného zemědělského družstva .. http://mapy.cz/#mm=FP@dm=134070592+1369 ... 57504@z=15.
Vysoký most jižně od Zámostí by sice nebyl šikmej, ale měl by nejmíň 600 m délky a vyžadoval delší navazující přeložku. Navíc mezi zámkem a městem neni zástavba, kromě těch zmíněných pár domečků v podhradí v Dolnim Krnsku. Nemáte někdo podrobnější mapu s trasovánim od mostu a skrz obec?
Vysoký most jižně od Zámostí by sice nebyl šikmej, ale měl by nejmíň 600 m délky a vyžadoval delší navazující přeložku. Navíc mezi zámkem a městem neni zástavba, kromě těch zmíněných pár domečků v podhradí v Dolnim Krnsku. Nemáte někdo podrobnější mapu s trasovánim od mostu a skrz obec?
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Ano, ten most by musel být skutečně impozantní (délka přes 600 m je odpovídající), to je ještě o něco více jako se plánuje na D3 přes Sázavu a výška asi podobná . Čili náklady by asi byly podobný jak na ten 300 m tunel, tak na tento most. Ale zase já mám mosty raději než tunely
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
No já jsem to dal jižněji, protože jsem si říkal, že by se mohlo ušetřit ještě za obchvat Bezna (cca 1,5km). Mě to také vychází cca 250mil až 300mil. Vidělil jsem polovinou most Opárno a cenu za km roury Klimkovického tunelu.martini píše:Také nejsem z toho tunelu nadšen, kor po zkušenostech, které jsou s tunelem v Hřebči na I/35. Můžete se zapojit do procesu připomínkování EIA, či ZÚR Stč. kraje a zkusit to prosadit, teď jsem se tomu trochu víc věnoval a kdyby se udělal velký most přes Jizeru, mohlo by to asi jít i jihem od Jizerního Vtelna (ne tak daleko jak navrhujete Vy), bylo by to cca 3,5 km na starou 610, což je ještě snesitelné + 2,5 km přeložka k I/38 a jak říkáte, nemusím provozovat tunel (varianta bez tunelu je mi úplně proti srsti). MÚK Bezděčín by se pak mohla zrušit (rozumějte uzavřít) a chtělo by to pak kolektory na R10 až po MÚK Kosmonosy, kde odbočuje I/38 na Českou Lípu. Jenomže to už se bavíme řádově o jiné investici, která by ještě mohla nějaký ten čas počkat.
Co týče "peage" po R10 tak dnes také funguje, takže by se jenom prodloužila.
Velikost mostu by se blížila tomu železničnímu viz http://www.turistika.cz/foto/6871/19698 ... elno-1.jpg s tím toho moc nenaděláme. Proto jsem psal už na začátku pro porovnání ty provozní náklady tunel vs. most, jenomže jsem je nedohledal. Most se nevětrá, nepotřebuje požární signalizaci, stálý monitoring atd... Navíc by ten tunel byl obousměrný a ty nejsou nejbezpečnější.
Když pak budeme porovnávat ty náklady na obchvaty St. Boleslav - Brandýs na II/331, tak nám vyjde, že za stejné peníze bude moje jižní varianta hodně využívaná a cenově srovnatelná.
Kdyby se ponížila I/16 v tomto úseku na II, tak by stačilo udělat obchvat do horní vracečky bez tunelu, odstranil by se uzký průjezd z návsi.
Já vidím budoucnost silnic I.třídy pouze jako doplňku dálnic ve formě kapacitních silnic s omezeným přístupem bez dělícího pruhu uprostřed (někde třípruh).
Co se týče provozu na tomto úseku I/16, tak mám dojem, že to je přímětská doprava Mělníka a MB. Uprostřed spojení intenzita slabne. ale to je subjektivní dojem.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Úplně ve trase zřejmě ne, protože bude potřeba vyřešit množství vesnic na trase a zřejmě by bylo vhodné i napojit I16 na R10 jiným způsobem, protože dnešní křížení I16 a R10 je zoufale přetížené. Zřejmě by bylo vhodné protáhnout I38 z křížení s R10 dále na východ a napojit ji na stávající I16 až někde za Sukorady.martini píše:Upgrady na I/16 v trase MB - Jičín budou stejně potřeba. Tyto upgrady je však možné řešit v současné trase, tedy ne výstavbou nové komunikace se zajížďkou přes Mnichovo Hradiště.
http://www.mapy.cz/#mm=ZP@dm=134270976+ ... 24864@z=11
A v téhle situaci bude nová I16 už skoro stejně dobrá jako "jižní" varianta přes Kněžmost do Mnichova Hradiště.
Re: R35 Turnov - Úlibice (kauza Český Ráj)
Ta optimalizace se již nějak projekčně řeší (podrobnosti neznám, Lenny to tu někde psal). Co se týče napojení na R10, to je samozřejmě katastrofa, ale to především z důvodů souběhu s I/38 a I/16, takže zde by to chtělo připravit konečně nějaké kolektorové řešení v celém úseku, kde peážuje I/38.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
V souladu s tím co už psal přispěvatel "dvs" jsem nezávisle na něm objevil totéž a to sice, že v podstatě jediným rozumným řešením je nová přeložka zhruba v tomto vedení:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTc@dm=1338749 ... 11776@z=11
Vyřeší se tím obchvat asi 11 obcí. Polovičatá a přitom drahá řešení s přeložkami v Jizerním Vtelnu jsou ekonomickým nesmyslem, který řeší sotva 5 pct problému, namísto kompletního řešení přeložkou viz výše. Svah u Jizery je navíc při tomhle trasování na levém břehu nižší (odhadem poloviční) než u Jizerního Vtelna na pravém břehu je to narozdíl od Vtelna úplně bez problémů.
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTc@dm=1338749 ... 11776@z=11
Vyřeší se tím obchvat asi 11 obcí. Polovičatá a přitom drahá řešení s přeložkami v Jizerním Vtelnu jsou ekonomickým nesmyslem, který řeší sotva 5 pct problému, namísto kompletního řešení přeložkou viz výše. Svah u Jizery je navíc při tomhle trasování na levém břehu nižší (odhadem poloviční) než u Jizerního Vtelna na pravém břehu je to narozdíl od Vtelna úplně bez problémů.
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Tahle přeložka by také byla polovičatým řešením, protože řeší relaci Mělník - Nymburk, ale ne Mělník - Ml. Boleslav ani Nymburk - Ml. Boleslav. Vedení po R10, která je už tak dost vytížená, rozhodně není vhodné.Dr.Fe1 píše:V souladu s tím co už psal přispěvatel "dvs" jsem nezávisle na něm objevil totéž a to sice, že v podstatě jediným rozumným řešením je nová přeložka zhruba v tomto vedení:
http://www.mapy.cz/#mm=ZTtTc@dm=1338749 ... 11776@z=11
Vyřeší se tím obchvat asi 11 obcí. Polovičatá a přitom drahá řešení s přeložkami v Jizerním Vtelnu jsou ekonomickým nesmyslem, který řeší sotva 5 pct problému, namísto kompletního řešení přeložkou viz výše. Svah u Jizery je navíc při tomhle trasování na levém břehu nižší (odhadem poloviční) než u Jizerního Vtelna na pravém břehu je to narozdíl od Vtelna úplně bez problémů.
Re: I/16 nové obchvaty v ZÚR Sředočeského kraje
Řekl bych, že pro řidiče s dálniční známkou to řeší i tyto relace. Podmínkou je kvalitní cesta, po které se dá jet trvale 80-100. Nejlépe s múk přes větší silnice.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Ve Vavřinči byly nově instalovány tzv. "buzerační semafory", prozatím ve stavu blikající oranžové.
Je tedy pravdou že v této obci rychlost dodržuje málokdo, hlavně NA mají problém s předepsanou rychlostí.
Došlo i na lidovou tvořivost, kdy místní občané vyvěsili cca 2 roky zpět na sloup opravdovou mikrovlnku, s logem PČR.
Je tedy pravdou že v této obci rychlost dodržuje málokdo, hlavně NA mají problém s předepsanou rychlostí.
Došlo i na lidovou tvořivost, kdy místní občané vyvěsili cca 2 roky zpět na sloup opravdovou mikrovlnku, s logem PČR.
- Přílohy
-
- mikrovlnka.jpg (160.6 KiB) Zobrazeno 30182 x
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Škoda jen, že záměr nenavazuje na začátek přestavěného úseku u Krnska.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Dle závěrů zjišťovacího řízení nebude akce Jizerní Vtelno, přeložka dále posuzována
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/16 Mělník - Mladá Boleslav
Reportáž ČT o nepovedené rekonstrukci mezi MB a Mělníkem (blíže nespecifikovaný úsek). Zhotovitel prý namísto směsi pro obrusnou vrstvu použil směs pro podložní.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!