[D1] Opravy a údržba dálnice mimo modernizaci

Praha – Jihlava – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko
Odpovědět
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Opravy D1

Příspěvek od mapman »

No snad uvidíme všichni v listopadu, pokud se rozhodnout udělat 4705 jako 2+2 na jedné polovině... Pak si můžem říct...
viky
Příspěvky: 1288
Registrován: 16.3.2009 17:41:34
Bydliště: na trase budoucí R49

Re: Opravy D1

Příspěvek od viky »

Lenny píše:
viky píše:No právě,mně to kolikrát stačí na I/48 mezi lany
Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.
2,0 je max šířka auta,které tam může,ne šířka pruhu.Když předjíždím kamion,tak mi někdy připadá,že se tam dělá vír a že mne to žene na něj,ale možná je to sugesce
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Aha, tak ja tu značku bral jako informaci o šířce pruhu. Na I/48 působí na hodně lidí negativně lanové svodidla.

Zpět k D1. Bylo nějaké čtyřpruhové uspořádání na D1 v praxi vyzkoušeno?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Opravy D1

Příspěvek od mapman »

Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině. Na vozovce šířky 11,5 m (z D 28). Pamatuju si to sice matně ale pokud vím, potíže s tím moc nebyly (zácpy samozřejmě ano)...
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: Opravy D1

Příspěvek od GiuseppeS »

Lenny píše: Píše se na značce, že má 2,0 m, ale má víc asi tak 2,6 m.
Na značce se nepíše, že má pruh 2,0 m, ale že je zakázán vjezd vozidel širších než 2,0 m, ne ? ;)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Opravy D1

Příspěvek od dvs »

Pokud to propíráme v diskusi k D1, tak zde pomůže uspořádání 2+2 hlavně v plynulosti ne v tom, že musím mermomoci předjet kamión (to bude mít člověk možnost v noci od cca 19:00 do 6:30). Dnešní kamióny nemají celkem problém udržovat tempo 80km/h a ve většině zúžení je stejně max 80km/h. Při hustotě na D1 je to o souběžné jízdě při rychlosti 80km/h. To znamená, že na D1 je to z psychologického vnímání pro řidiče napoprvé docela problém, protože každý chceme předjet ten kamión a nemít ho vedle sebe, ale při hustotě na D1 vedle něj pojedeme klidně 5min. Kamión má problém trochu problém s přejezdem do protisměru, podle mne kvůli tomu tam bývá ta 60km/h. PS: není potřeba ještě prodloužit a srovnat přejezdy do protisměru, aby tam ten kamión mohl 80km/h.

technicky:
Při hustotách dopravy na D1 je jeden pruh málo a skoro pravidelně se před těmito zúženími tvoří kolony.

Styl jízdy:
Jde o zvyk a podle mne to trvá. Proto by měly ty 2+2 dát už letos před Ostravou, protože si na to musíme zvyknout.

To že se začne používat 2+2.

Neuskutečnitelný návrh Řidičák s povolením vjezdu do levého pruhu na D1 ve špičce:
Po 2 leté praxi by si otestoval jízdu na okruhu (v Mostě v Brně) v takto úzkých pruzích. Pak by si měl zajezdit nejlépe někde v Německu kolem Norimberka s instruktorem a pak by dostal teprve řídičák na dálnici.

Koukat se do dálky ne šilhat vpravo na kamión (nebo sledovat kolonu v protisměru). Rychlost řidič vnímá subjektivně a je to dáno právě šířkou pruhu (proto se dneska kreslí zužoavcí čára a dělají ostrůvky u přechodů). Dodržovat bezpečnou vzdálenost od předchozího vozidla. Možná překvapí že ta vzdálenost při té 80 až 90km/h na suchu je 50m a to jsou skoro 2 souběžné kamióny. Pokud kamióny vedle budou mít vzdálenost od sebe 50m, tak pokud jsem na úrovni kamiónu, tak auto přede mnou by mělo být cca u zadního nárazníku.

Kdo zpomaluje kolonu:
Lepiči, co šlapou na brzdu a na plyn.
Ty co ustoupí lepičům a vecpou se do mezery mezi kamióny.
Velké množství kamiónů.
Moc aut včetně osobáků :)

Pro teoretiky možná to znáte ale zkuste si nasimulovat zúžení do 1 pruhu (lane closing) a pak zpomalení ve 2 pruzích (pomocí Uphill grade).
http://vwisb7.vkw.tu-dresden.de/~treiber/MicroApplet/
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

Dík, já tam dlouho nebyl .. ty simulace jsou úžasný.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Opravy D1

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Mám dobrou zprávu.

Úsek, který byl teď opravován u Měřína, byl i zároveň rozšířen na na 11,5 metru, což umožní příště vedení dopravy při omezení ve 2+2 pruzích. Potěšilo mě, že ŘSD myslí takto dopředu už teď.
Je to už realizováno v rámci toho plánu na komplexní postupnou rekonstrukci. Někde sem pak doplním detaily, až bude trocha více času...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Jakub Šponar
Příspěvky: 196
Registrován: 14.3.2009 18:46:48

Re: Opravy D1

Příspěvek od Jakub Šponar »

mapman píše:Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině. Na vozovce šířky 11,5 m (z D 28). Pamatuju si to sice matně ale pokud vím, potíže s tím moc nebyly (zácpy samozřejmě ano)...
Ale jet v tom levým(úzkým) bylo o zkušenosti a pocitu.
Jinak úzký 4pruh znám běžně z Rakouska. Letos v zimně si vybavuji docela nechutně dlouhej úsek na dálnici Salzburk - Villach (číslo si nepamatuju)
pp21
Autor
Příspěvky: 1640
Registrován: 9.3.2009 15:03:16
Bydliště: Praha

Re: Opravy D1

Příspěvek od pp21 »

Jakub Šponar píše:
mapman píše:Bylo, přestavba úseku Mirošovice - Praha probíhala v režimu 2+2 na jedné polovině.
Ale jet v tom levým(úzkým) bylo o zkušenosti a pocitu.
Taky si to pamatuju, jezdil jsem tehdy dodávkou a v levém pruhu jsem stísněnej pocit neměl. Mimochodem tehdy byly oba směry odděleny ocelovejma svodidlama výšky cca 20cm, něco jako mylá betonový svodidla. Od tý doby jsem to u nás prakticky neviděl použít, tuším že je to z německa nevo rakouska.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Opravy D1

Příspěvek od balance »

Kratka reportaz na CT1 o opravenem useku u Merina ... od minuty 4:35
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/3 ... nech-brno/
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Opravy D1

Příspěvek od kalanis »

Taky si to pamatuju, jezdil jsem tehdy dodávkou a v levém pruhu jsem stísněnej pocit neměl. Mimochodem tehdy byly oba směry odděleny ocelovejma svodidlama výšky cca 20cm, něco jako mylá betonový svodidla. Od tý doby jsem to u nás prakticky neviděl použít, tuším že je to z německa nevo rakouska.
Dneska jsou k vidění pěkně zblízka na Prašném mostě v rámci stavby Blanky (kryjí výkopy vedle zastávek tram)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Opravy D1

Příspěvek od dvs »

Ty ocelový svodidla by měly výhodu, že by se tak neposouvaly jako terče. Mnohdy je nějaký terč posunutý o 20 až 30cm...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Na uzavírce v km 59-62 před Sedlickým mostem probíhá rekonstrukce vozovky včetně podkladních vrstev. Včera tam pokladáli štěrkopísek a ještě to zavápňovali, což nevypadá jen na takovou obyčejnou opravu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Opravy D1

Příspěvek od Ondra O.K. »

Dnesni Udalosti komentare na CT2 ve 22:30 se zabyvaji rozsirenim a opravami D1. Pozdeji pridam link na web, az to tam daji.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: Opravy D1

Příspěvek od balance »

Pokud chteji zacit od tech nejhorsich, tak to s klidnym svedomim muzou zacit na tech "nejnovejsich" Holubice(210) > Vyskov-zapad(226) :D
Ale o tech se bohuzel ani nemluvi ... :?
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

No asi se spíš pojede podle zatížení, ne podle stavu povrchu.
Veronss
Příspěvky: 339
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Opravy D1

Příspěvek od Veronss »

jonáš píše:No asi se spíš pojede podle zatížení, ne podle stavu povrchu.
no tak to tama pravdepodobne moc nejezdis.. :D
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Opravy D1

Příspěvek od martini »

Lenny píše:Na uzavírce v km 59-62 před Sedlickým mostem probíhá rekonstrukce vozovky včetně podkladních vrstev. Včera tam pokladáli štěrkopísek a ještě to zavápňovali, což nevypadá jen na takovou obyčejnou opravu.
Všechny opravy, které se teď na D1 budou zahajovat, tak už jsou v souladu s tou studií D1 Mirošovice - Kývalka, komplexní opatření o nichž se včera mluvilo na ČT.

V událostech komentářích k tomu byla i diskuse, kterou nalinkuji a okomentuji později.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Opravy D1

Příspěvek od siesa »

Tak zima v trapu, jaro v plnym proudu a nikde ani technika, ani delnik. Nevite nekdo kdy a kde se ma zacit s velkolepou 10-ti letou rekonstrukci?
Tachau
Příspěvky: 229
Registrován: 21.4.2009 7:17:41

dle me zkusenosti

Příspěvek od Tachau »

se o tom zacalo mluvit a psat v novinach 2008. Mezitim prisla krize, pak zase odesla, ale cesti urednici zustali.. Takz 10leta rekonstrukce budete trvat odhadem 100 let..... A to v tom lepsim pripade.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Opravy D1

Příspěvek od Lenny »

Na německé A9 je v jednom úseku ještě původní povrch, přesněji povrch z roku 1985. A kvalita? Stejná, né-li horší než naše D1.

Naše D1 byla stavěna nejlepší tehdy dostupnou technologii a za nejnovějších poznatků. :kladivo:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Opravy D1

Příspěvek od Nosorožec »

Lenny píše:Na německé A9 je v jednom úseku ještě původní povrch, přesněji povrch z roku 1985. A kvalita? Stejná, né-li horší než naše D1.

Naše D1 byla stavěna nejlepší tehdy dostupnou technologii a za nejnovějších poznatků. :kladivo:
... ano, tehdy dostupnou v ČSSR. V té době u nás CB technologie evidentně nebyla zvládnutá. Navíc jsem slyšel historky o tom, jak se honily termíny, aby se stihlo otevření na výročí VŘSR nebo něčeho takového, přičemž se pokládal CB na zmrzlý povrch (nevím, co je na tom pravdy, ale slyšel jsem to od lidí, kteří tam tehdy pracovali).

Extra lahůdkou je úsek Holubice-Vyškov, otevřený r. 1992!!

Podle mě měli soudruzi raději zůstat u AB a nepouštět se do věcí, na které neměli. Následky si bohužel neseme dodnes a můžeme jen tiše závidět Slovákům a Maďarům...

Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Opravy D1

Příspěvek od mapman »

Úseky rozestavěné od poloviny do konce 80. let jsou suverénně nejhorší co do kvality vůbec. Není to jen úsek Holubice Vyškov, ale celý úsek od Brna na východ, D2 na tom je jen o malinko lépe, naprostou katastrofou pak byl povrch na D11 od Sadské k Poděbradům, tam už je to naštěstí vyměněné...

K tomu německému úseku A9ky: je to úsek opravovaný v bývalé DDR, čili východní blok, na západě by to takhle nejspíš nedopadlo.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Opravy D1

Příspěvek od jonáš »

Nosorožec píše: Mimochodem, kdyby se CB neřezal kolmo na směr jízdy, možná by to pak tolik neskákalo...
No skákalo by to taky, ale každym kolem jindy /pokud teda máte na mysli to řezat šikmo, nějak to jít musí/ a asi by to tedy stabilitu vozidel ovlivňovalo ještě hůř. Dělaj to tak někde?
Odpovědět

Zpět na „D1“