D46 obecně
Re: R46 obecně
pro experta - Na této silnici jezdím hodně často a vím z praxe, že snížení rychlosti na 100 byl nesmysl. Bez větších problémů se dá tato komunikace projet rychlostí 130 a i tak se při této rychlosti řadím mezi "uhybače" do pomalého pruhu. To "úžasné" plošné snížení rychlosti hovoří za vše a určitě by tam nehrozilo omezování rychlosti každé 2 km. Úseky jsou dlouhé a přehledné, problém jsou jen křižovatky bez připojovacích pruhů a jedna zatáčka před Prostějovem od Brna.
Re: R46 obecně
Ta silnice si 130 zaslouží když tam bude minimální provoz ale ne přes den, když tam jde veškerej tranzit a pak si zkuste na těch najezdech dostat na tu silnici. Takovej kamion když tam vykukuje a chce najet a má na to 30 metru aby nabral rychlost. Tady 110 maximum opravdu . Když by opravili všechny najezdy a sjezdy z této čryřpruhové silnice, tak třeba ale jinak je to uzkej tobogan s hodně nebezpečnejma mistama.
Segue 1.4 tce Grand Scenic
-
- Příspěvky: 87
- Registrován: 25.9.2012 7:32:42
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: R46 obecně
Podle mého názoru zabránila na některých místech zavedení vyšší rychlosti do jisté míry paradoxně i ta superbezpečná svodidla... Bohužel někde poloměry zatáček vychází tak blbě, že tam přes ty ploty člověk opravdu nevidí ani před sebe Absence odstavného pruhu skoro v celé délce a chybějící připojovací/odbočovací pruhy na některých MÚK jsou samozřejmě další věc, ale s tím s naštěstí už něco dělá. A jak se psalo v jiném vlákně, ač bude R46 "degradována", dost možná bude úsekově 130 i zde, takže bych to ve výsledku zase tak černě neviděl
Škoda Favorit 1.3 MPi (136 GLXi)
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
VW Golf V. 1.9 TDi - daily car
Re: R46 obecně
Ty svodidla v těch zatáčkách opravdu divočina. Jak píšete jsou neprůhledný - Tam když bude 130 a klasika jedete 140 tempomat a bude havárka a přijedete ke stojícím vozům, tak je hotovo.Jura_Favorit píše:Podle mého názoru zabránila na některých místech zavedení vyšší rychlosti do jisté míry paradoxně i ta superbezpečná svodidla... Bohužel někde poloměry zatáček vychází tak blbě, že tam přes ty ploty člověk opravdu nevidí ani před sebe Absence odstavného pruhu skoro v celé délce a chybějící připojovací/odbočovací pruhy na některých MÚK jsou samozřejmě další věc, ale s tím s naštěstí už něco dělá. A jak se psalo v jiném vlákně, ač bude R46 "degradována", dost možná bude úsekově 130 i zde, takže bych to ve výsledku zase tak černě neviděl
Segue 1.4 tce Grand Scenic
Re: R46 obecně
Na této silnici jsem zkoušel různé rychlosti od nejvyšších až po tu stovku. Naprosto bezpečně se cítím při tachometrových 110 km/hod. (reálně 100 km/hod.). Ale při té rychlosti je pravda, že se vleče těch pár rovinek. 120 km/hod (tedy reálných 110 km/hod.) je taková svižnější jízda, která musí stačit každému mimo největších nerváků. Při vyšších rychlostech v některých zatáčkách tápu, protože nevím, kde skončím, nevidím dobře do zatáčky, obzvláště to platí pro noc a mokro. Naprosto poslepu je to pak ve vyšší rychlosti přes estakádu v prostějově. A ta svodidla výhled do zatáčky nepochybně zhoršila. Na 130 km/hod. bych to viděl dejmě tomu od mostu za prostějovem po olšany, ale to je snad 1,5 km/hod, nebo ten rovný úsek v dolíku za pustiměří. Každopádně je to úzký tobogan, jak tady někdo už psal. Stovka měla pozitivní efekt, že se tady už nejezdí běžně 160 km/hod.
Re: R46 obecně
Do 15. listopadu je plánována uzavírka pravé poloviny MÚK Brodek v souvislosti s dostavbou připojovacího a odbočovacího pruhu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
a náhradní letiště vyškov vybourání a betonáž CB je letos či příští rok v plánu, neví někdo? to bude totiž za chvíli nejhorší úsek na celé R46, který je třeba taky dát dokupy ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 7.4.2013 18:40:17
- Bydliště: Praha
Re: R46 obecně
Vám se nezamlouvá ten charakteristický *dig-dig-dig-dig* zvuk? Co jsem jel před necelým měsícem po R46 tam i zpět, tak tohle byla ta nejméně otravná část. AB úseky, resp. ostatní většina silnice kromě MÚK s D1 a část u Olomouce, byly mnohem víc tragické.bumbik píše:a náhradní letiště vyškov vybourání a betonáž CB je letos či příští rok v plánu, neví někdo? to bude totiž za chvíli nejhorší úsek na celé R46, který je třeba taky dát dokupy ...
Re: R46 obecně
asi vám uniklo "za chvíli nejhorší úsek" tzn. né nyní, ale po dokončení oprav asfaltových povrchů ... to bude taková bradavice na tváři u naomi campbell tudíž je na čase s tím něco udělat, já věřím, že ŘSD s tím něco udělá ... jen je otázka kdy, včera bylo pozdě ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R46 obecně
V řádu týdnu se připravuje rozhodnutí o navýšení rychlosti na R46. Tak jsem zvědavý, co vymyslí, ale předpokládám, že 110 km/hod. podle doporučení expertů.
Re: R46 obecně
ano přesně tak ... viz. videoreportáž ČT24 před týdnem nepostoval jsem zde, ale ŘSD Olomouc požádá o zvýšení rychlosti ministerstvo dopravy na 110 km/h a pouze ve 3 úsecích prý se dá uvažovat o 130 km/h po úspěšném bezpečnostním auditu ... aspoň toď reportáž ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R46 obecně
tak zvýšení rychlosti se blíží viz.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4176
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=197&t=4176
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R46 obecně
a zdá se, že je to tu ... http://www.ceskatelevize.cz/ct24/region ... varovanim/
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R46 obecně
Podle mne je to chyba, mělo se zvýšit na 110 km/hod., smysl toho 130 km/hod. úseku nějak nevidím.
Re: R46 obecně
Musím říct, že mě tento záblesk rozumu u pana ministra velmi příjemně překvapil. Opravdu, tyhle žabomyší spory o tom, zda má být na takovém úseku 100 či 110, když v Německu je na srovnatelných úsecích rychlost neomezená (za všechny A8 od Inntalu k hranicím s Rakouskem a to je prosím mezinárodní tah Salzburg-Mnichov, kde bývá často dost hustý provoz) jsou k smíchu. Řidiči si musí zvykat na to, že ne všude se to dá mastit na horní hranici limitu. Se snížením rychlost na R46 bych souhlasil pouze tam, kde chybí připojovací pruhy, to je jediný pádný důvod. Jinak je to zas další pokus o budování nanny state.
Re: R46 obecně
A to já si dovolím nesouhlasit. Na D a R dnes řidiči, narozdíl od běžných silnic, očekávají, že jim úřad řekne, jak rychle na ni můžou jezdit, aby to odpovídalo základním požadavkům bezpečnosti. Není nutné hned sundavat rychlosti tam, kde to neodpovídá normám, to bychom museli snížit rychlost na 100 a méně na většině našich eRek, nicméně R46 je zářným příkladem silnice, kde je dopravu potřeba držet v klidu. Má vysokou zátěž s vysokým podílem těžké dopravy a nejvyšším podílem nehod s odstavenými vozidly ze všech D a R v republice...
Re: R46 obecně
Já a dalších minimálně 8 řidičů od žádného úřadu neočekávám, že mi řekne kolik můžu jezdit na D a R, a ikdyž se mi to bude snažit říci, je mi to stejně jedno. Jedu si podle sebe, jak se mi chce, jak se cítím atd. Tak o jakých řidičích je řeč?
Od čeho máme značku s doporučenou rychlostí? Proč ji tedy na R46 nepoužijeme místo zákazových?
Od čeho máme značku s doporučenou rychlostí? Proč ji tedy na R46 nepoužijeme místo zákazových?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: R46 obecně
No protože ta doporučená rychlost se špatně vynucuje, nedají se za ni strhávat body a dávat pokuty.
Možná by stálo za to trošku reinkranovat na rychlostkách i "značku pozor zatáčka" - ta přesně říká, že se má přizpůsobit rozhled do zatáčky. Na R7 těch doporučených pár je ale nikdo je moc nerespektuje.
Možná by stálo za to trošku reinkranovat na rychlostkách i "značku pozor zatáčka" - ta přesně říká, že se má přizpůsobit rozhled do zatáčky. Na R7 těch doporučených pár je ale nikdo je moc nerespektuje.
Re: R46 obecně
Souhlasím plně s "pivkem" . Na R46 jezdím hodně často a taky mě záblesk rozumu z ministerstva potěšil. Jen jsem zvědavý, kdy se vysoutěží ty nové značky. kterými má být tento úsek osazený, aby konečně ta 100 zmizela. Osobně si myslím, že silnice I třídy mimo obec by měly být v limitu 100, kategorie R 130 a dálnice 150. Stejně se touto rychlostí pohybuje většina aut, alespoň podle mých zkušeností.
Re: R46 obecně
vidím to podobně I 100 R 130 D 160 - "můj sen" realita bohužel asi nikdy nepřijde ... ikdyž nikdy neříkejme nikdy /OT jinak taky čekám na R46 to zvýšení co nejdříve ... 100 km/h jsme si užili už dost
edit: tak a máme tady konkrétní info od 14. října (jak bylo v ČT reportáži) se rychlost zvedne - zde i mapa rychlostí na jednotlivých úsecích a konkrétní info:
http://prerovsky.denik.cz/z-regionu/130 ... m-201.html
edit: tak a máme tady konkrétní info od 14. října (jak bylo v ČT reportáži) se rychlost zvedne - zde i mapa rychlostí na jednotlivých úsecích a konkrétní info:
http://prerovsky.denik.cz/z-regionu/130 ... m-201.html
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: R46 obecně
Tak jsem zvědav na tu značku se 130km/h - podle mne tam žádná nebude
Dokud značka SPMV dovoluje 130, tak tam bude zbytečná.
Dokud značka SPMV dovoluje 130, tak tam bude zbytečná.
Re: R46 obecně
Budou tam čtyři páry značek B20a(130). Ale ono se to asi zase brzy změní S novým ministrem by se tam měl dát stav podle předpisů, tudíž pouze zrušení 110ky (B20b), případně pokud je to v křižovatce, tak nemusí být nic...
Re: R46 obecně
Takové "očekávání" je ovšem cesta do pekel. To by pak musela být všude liniovka, kterou by moudrý úředník stanovoval okamžitou MPR podle aktuálního stavu komunikace. Naopak stát by se měl snažit lidi od tohoto uvažování odradit a tlouct jim do hlavy, že maximální povolenou rychlost je třeba korigovat s ohledem na typ komunikace, provoz na ní, povětrnostní podmínky atd. Zajímavý je, že na okreskách, kde je 90, ale dá se tam jet třeba jen 60, protože jsou rozbitý, úzký, klikatý atd. to žádný zásadní problémy nedělá. Tohle je taky hlavní důvod, proč schvaluji německý systém, pokud jde o rychlost na dálnici.mapman píše:A to já si dovolím nesouhlasit. Na D a R dnes řidiči, narozdíl od běžných silnic, očekávají, že jim úřad řekne, jak rychle na ni můžou jezdit, aby to odpovídalo základním požadavkům bezpečnosti. Není nutné hned sundavat rychlosti tam, kde to neodpovídá normám, to bychom museli snížit rychlost na 100 a méně na většině našich eRek, nicméně R46 je zářným příkladem silnice, kde je dopravu potřeba držet v klidu. Má vysokou zátěž s vysokým podílem těžké dopravy a nejvyšším podílem nehod s odstavenými vozidly ze všech D a R v republice...
Re: R46 obecně
Ale sakra rozlišujme dvě věci, a to funguje stejně i v tom Německu. Tam nenajdete novou stavbu bez odstavných pruhů s neomezenou rychlostí. To že na A8 Rosenheim Salzburg je dodneška neomezená je jen důsledek toho, že je stará a nikdo není nucenej ke změně. Pokud někdo stanovuje rychlost teď nově, tak to musí dělat v souladu s předpisy a ty předpisy nás prostě výš nepustěj! 130 na R46 (ale i všech ostatní R a D) schválili v roce 1997 poslanci změnou významu značky SPMV. Pokud ji tam má stanovit úřad, tak musí postupovat podle předpisů a nemůže si dělat co se mu zlíbí, a pokud ano, nese za to veškerou odpovědnost včetně trestněprávní...
Re: R46 obecně
Ano, lze pochopit, že nová stavba musí vyhovovat nové normě. To je jasné a logické. Jenže zde o žádnou novou stavbu nejde. Zde se stalo to, že se tam léta jezdilo 130, pak si někdo vzpomněl, že jsou nízká svodidla, tak se vyměnila a taky se opravil povrch. A teď se říká, že i přes tyto opravy tam už nelze jezdit 130, i když se tam 130 běžně jezdilo za dřívejšího stavu, který byl mnohem horší. To je opravdu Kocourkov.