Lietavská Lúčka - Dubná Skala (ve výstavbě)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Lietavská Lúčka - Dubná Skala (ve výstavbě)
Nový web pro dostavbu: https://www.visnovebude.sk/
Úsek Lietavská Lúčka - Dubná Skala Délka úseku: 13,51 km: 5 400 m (D1 Lietavská Lúčka – Višňové) + 8 110 m (D1 Višňové – Dubná Skala)
Začátek výstavby č.1: 06/2014 - restart projektu byl k 05/2021
Odevzdání do provozu: ukončení výstavby je plánováno do roku 2025 (původní termín byl 12/2023)
Původní zhotovitel: SALINI IMPREGILO S.p.A., DÚHA, a.s.
Náklady: 409,8 mil. € bez DPH
Proces veřejného obstarávaní trval od 12/2011 do 06/2014. Výslední cena je mnohem nižší než všechna očekávání. Tunel se navíc staví zvláštní (Lunardiho) metodou, která se použije na Slovensku 1. krát. Náklady na ražení tunelu tvoří z výslední ceny asi 80 mil. €. To vše dle prezentovaných informací. Realita je ale nakonec jiná, co lze dohledat v tématu. V každém případě Salini Impregilo (dnes We Build) již nedostaví tento dálniční úsek.
Technologie na tunel, SSÚD a zázemí pro NDS se realizují extra. Po výměně zhotovitele NDS naplánovala rozfázování tendrů pro urychlení procesu. (ZDE více)
Nový zhotovitel (stavební část úseku): Skanska SK, Skanska Česko, Skanska Poľsko
Náklady na stavební část: 255 mil. € bez DPH (se již pohybují kolem 320 mil. €)
Skanska deklarovala možnost uvedení do provozu za 1002d od podpisu smlouvy
Nastal posun dokončení na 09/2024: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p255366 .
Dodavatel technologií: PPA Controll, a.s.
viewtopic.php?p=281601#p281601
Cena: 54,4 mil. € (odhad byl 71,5 mil. €)
Doba dodání: 550d
středisko řízení provozu, odpočívka, to jsou potenciální další výdaje
Chronologie dosavadní výstavby tunelu Višňové: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p207946 .
Na úseku se nachází:
- 7 mostů
- 1 tunel: Višňové (7 520m)
- 2 křižovatky: Lietavská Lúčka, Dubná Skala – neúplná
- odpočívka Turie, velké levostranní
- SSÚD Žilina
Zdroj informací: mj. i NDS
Úsek Lietavská Lúčka - Dubná Skala Délka úseku: 13,51 km: 5 400 m (D1 Lietavská Lúčka – Višňové) + 8 110 m (D1 Višňové – Dubná Skala)
Začátek výstavby č.1: 06/2014 - restart projektu byl k 05/2021
Odevzdání do provozu: ukončení výstavby je plánováno do roku 2025 (původní termín byl 12/2023)
Původní zhotovitel: SALINI IMPREGILO S.p.A., DÚHA, a.s.
Náklady: 409,8 mil. € bez DPH
Proces veřejného obstarávaní trval od 12/2011 do 06/2014. Výslední cena je mnohem nižší než všechna očekávání. Tunel se navíc staví zvláštní (Lunardiho) metodou, která se použije na Slovensku 1. krát. Náklady na ražení tunelu tvoří z výslední ceny asi 80 mil. €. To vše dle prezentovaných informací. Realita je ale nakonec jiná, co lze dohledat v tématu. V každém případě Salini Impregilo (dnes We Build) již nedostaví tento dálniční úsek.
Technologie na tunel, SSÚD a zázemí pro NDS se realizují extra. Po výměně zhotovitele NDS naplánovala rozfázování tendrů pro urychlení procesu. (ZDE více)
Nový zhotovitel (stavební část úseku): Skanska SK, Skanska Česko, Skanska Poľsko
Náklady na stavební část: 255 mil. € bez DPH (se již pohybují kolem 320 mil. €)
Skanska deklarovala možnost uvedení do provozu za 1002d od podpisu smlouvy
Nastal posun dokončení na 09/2024: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 66#p255366 .
Dodavatel technologií: PPA Controll, a.s.
viewtopic.php?p=281601#p281601
Cena: 54,4 mil. € (odhad byl 71,5 mil. €)
Doba dodání: 550d
středisko řízení provozu, odpočívka, to jsou potenciální další výdaje
Chronologie dosavadní výstavby tunelu Višňové: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 46#p207946 .
Na úseku se nachází:
- 7 mostů
- 1 tunel: Višňové (7 520m)
- 2 křižovatky: Lietavská Lúčka, Dubná Skala – neúplná
- odpočívka Turie, velké levostranní
- SSÚD Žilina
Zdroj informací: mj. i NDS
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 24.8.2023 18:10:01, celkem upraveno 17 x.
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
Ide o stavbu úsekov medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou skalou so 7,5–kilometrovým tunelom Višňové. Ich cenu odhaduje ministerstvo dopravy asi na 900 miliónov eur.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=177&t=3198
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=177&t=3198
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
Jde prozatím o nejnákladnější dálniční úsek na Slovensku, protože jeho součástí je prozatím nejdelší dálniční tunel Višňové.
Technické studie: 70.-80. roky 20. století, pak až v roce 1996
Státní expertíza: cca. 19,98 mld. SKK bez DPH v cenové úrovni r. 2006
Celý úsek v délce 13,5 km: cca. 900 mil. €
Tenhle úsek se v časech nového Slovenska (1993) měl stavět kolem r. 2000 a měl být dokončen jako poslední při přepojení Bratislavy, Žiliny a Košíc. Když se v letech 1998/1999 vyměnila vláda, datum výstavby se zrušil a zmrazil. Pak v novém plánu v roce 2001 se stanovilo nové datum na rok 2003, ovšem ani tehdy se výstavba nespustila. Mohlo se tak stát v letech 2006-2007, ovšem ani to se nepodařilo kvůli mimořádné nákladovosti tohoto úseku, i když se uvažovalo se zapojením PPP. Další vláda (současná) tenhle úsek definitivně zařadila do projektů PPP. Stavět se mělo začít v roce 2010, ovšem ani to se nestalo, protože nová vláda projekty PPP na D1 stopla.
Tenhle úsek D1 je v kategorii D 26,5/100, v tunelu D26,5/80. Přes 90% délky úseku budou tvořit jiné objekty (především tunel Višňové).
Dálniční úsek nahradí přetíženou silnici I. třídy I/18, kterou již v roce 2000 procházelo přes 16.000 aut za 24h a v roce 2005 již téměř 24.000 aut za 24h. Kapacita silnice je tak překročená o min. 60%.
Na úseku se bude nacházet 1 most, který bude dlouhý 159 m.
Počet MÚK: 1 (Dubná Skala, D1xI/18)
Tunel Višňové bude mít délku cca. 7520 m.
Průzkumná štola je dlouhá 7480 metrů. Razila se z obou stran od r. 1998 do r. 2002, kdy se definitivně prorazila a dokončila se v roce 2004. Štola bude sloužit jako úniková a servisní roura pro nový tunel. Náklady na její ražbu přesáhli 700 mil. SKK.
Technické studie: 70.-80. roky 20. století, pak až v roce 1996
Státní expertíza: cca. 19,98 mld. SKK bez DPH v cenové úrovni r. 2006
Celý úsek v délce 13,5 km: cca. 900 mil. €
Tenhle úsek se v časech nového Slovenska (1993) měl stavět kolem r. 2000 a měl být dokončen jako poslední při přepojení Bratislavy, Žiliny a Košíc. Když se v letech 1998/1999 vyměnila vláda, datum výstavby se zrušil a zmrazil. Pak v novém plánu v roce 2001 se stanovilo nové datum na rok 2003, ovšem ani tehdy se výstavba nespustila. Mohlo se tak stát v letech 2006-2007, ovšem ani to se nepodařilo kvůli mimořádné nákladovosti tohoto úseku, i když se uvažovalo se zapojením PPP. Další vláda (současná) tenhle úsek definitivně zařadila do projektů PPP. Stavět se mělo začít v roce 2010, ovšem ani to se nestalo, protože nová vláda projekty PPP na D1 stopla.
Tenhle úsek D1 je v kategorii D 26,5/100, v tunelu D26,5/80. Přes 90% délky úseku budou tvořit jiné objekty (především tunel Višňové).
Dálniční úsek nahradí přetíženou silnici I. třídy I/18, kterou již v roce 2000 procházelo přes 16.000 aut za 24h a v roce 2005 již téměř 24.000 aut za 24h. Kapacita silnice je tak překročená o min. 60%.
Na úseku se bude nacházet 1 most, který bude dlouhý 159 m.
Počet MÚK: 1 (Dubná Skala, D1xI/18)
Tunel Višňové bude mít délku cca. 7520 m.
Průzkumná štola je dlouhá 7480 metrů. Razila se z obou stran od r. 1998 do r. 2002, kdy se definitivně prorazila a dokončila se v roce 2004. Štola bude sloužit jako úniková a servisní roura pro nový tunel. Náklady na její ražbu přesáhli 700 mil. SKK.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
Dialničar: Ale já myslel, že ta štola se přebuduje na plnohodnotnou tunelovou rouru, je to tak v té vizualizaci, že postaveny budou obě roury, ne?
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
Reakce mého kolegy z Martina:
Edit: doplňuji potvrzující referenci: http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=420Jak razili tu pruzkumnou stolu, tak to stahlo podzemni vodu z cele jedne mestske casti (Karvasa-Blahovca). Kanal, ktery to odvodnuje, tece porad. Jsou tam zahradky a chaty, lidi drzkovali jak svina. Meli chatku se studnou, ted uz maji jen chatku
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
No konečně to pustili do světa:
http://ekonomika.sme.sk/c/6198094/stat- ... snove.html
Doufám, že to marcové volby nezmění a do roka stavbu zahájí.
http://ekonomika.sme.sk/c/6198094/stat- ... snove.html
Doufám, že to marcové volby nezmění a do roka stavbu zahájí.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 Višňové - Dubná Skala
Tak 27.6. otviraly obalky s cenovymi nabidkami viz http://spravy.pravda.sk/tunel-visnove-z ... nomika_p01
Nabidky jsou
Skanska + Strabag 338,3 MEUR
Doprastav 382,8 MEUR
Duha – Impregilo 409,8 MEUR
Hant BA DS 462,2 MEUR
Váhostav+Hochtief 474,5 MEUR.
Statni expertiza ohodnotila usek na cca 900 MEUR, vseobecne se ocekavala cena kolem 700 MEUR. Pres PPP byly stavebni naklady 1150 MEUR (s upravenymi parametry, jako jsou kratsi mosty, uzsi vozovka).
Cena primo neuveritelna, pro Skansku velky uspech pokud se tendr dokonci v jeji prospech, na zadnem jinem useku na Slovensku v soucasnych tendrech zatim neuspela
Nabidky jsou
Skanska + Strabag 338,3 MEUR
Doprastav 382,8 MEUR
Duha – Impregilo 409,8 MEUR
Hant BA DS 462,2 MEUR
Váhostav+Hochtief 474,5 MEUR.
Statni expertiza ohodnotila usek na cca 900 MEUR, vseobecne se ocekavala cena kolem 700 MEUR. Pres PPP byly stavebni naklady 1150 MEUR (s upravenymi parametry, jako jsou kratsi mosty, uzsi vozovka).
Cena primo neuveritelna, pro Skansku velky uspech pokud se tendr dokonci v jeji prospech, na zadnem jinem useku na Slovensku v soucasnych tendrech zatim neuspela
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=187&t=3655
*NDS požádala všech 5 konzorcií o dodatečné vysvětlení navrhovaných technických řešení a zároveň se proskoumá systém úkonu státní expertízy, protože ceny již 2. rokem neodpovídají stavu na trhu
I když je cena výrazně nižší, ani tak Slovensko neplánuje tunel stavět z vlastních peněz. I nadále se preferují eurofondy nebo úvěr z EIB a peníze ze st. rozpočtu budou pouze dodatkové.
*NDS požádala všech 5 konzorcií o dodatečné vysvětlení navrhovaných technických řešení a zároveň se proskoumá systém úkonu státní expertízy, protože ceny již 2. rokem neodpovídají stavu na trhu
I když je cena výrazně nižší, ani tak Slovensko neplánuje tunel stavět z vlastních peněz. I nadále se preferují eurofondy nebo úvěr z EIB a peníze ze st. rozpočtu budou pouze dodatkové.
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Fico chce vyřadit nejlevnější a nejdražší nabídku jako opatření proti nerealisticky nízké nabídce, viz dnešní sme.sk. Nabídka Skansky+Strabagu je údajně 1/3 ceny, která vyšla podle státní expertízy. Jenže v tom případě jsou nerealisticky nízké všechny nabídky komplet, protože jestli 338 MEUR je ta 1/3, potom reálná cena podle státní expertízy je ca 1 GEUR. Přitom všechny nabídky se pohybují v rozmezí 338-475 MEUR.
---
Já si myslím, že buď:
1. vláda hledá elegantní výhovorku, jak stavbu co nejvíce pozdržet (z důvodu aktuálního stavu pokladny a ohroženému přítoku z Bruselu)
2. se to za tu nabízenou cenu postavit dá a my teď vidíme, jaké rozpočtové orgie se musely dít v dopravním stavitelství v minulém období blahobytu (nejen na SK, ale zcela jistě i v CZ)
---
Já si myslím, že buď:
1. vláda hledá elegantní výhovorku, jak stavbu co nejvíce pozdržet (z důvodu aktuálního stavu pokladny a ohroženému přítoku z Bruselu)
2. se to za tu nabízenou cenu postavit dá a my teď vidíme, jaké rozpočtové orgie se musely dít v dopravním stavitelství v minulém období blahobytu (nejen na SK, ale zcela jistě i v CZ)
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Jsou k této stavbě nějaké nové informace ?
Zajel bych někdy do Tater, ale počkám, až ten tunel bude hotov
Zajel bych někdy do Tater, ale počkám, až ten tunel bude hotov
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
To se ještě načekáš
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 171
- Registrován: 14.3.2009 11:14:37
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
"Maminko, až to budu natírat příště, vy už tady nebudete"
Hoši, toho my se už nedožijem. Stejně jako u nás:
D8 z Litoměřic do Ústí
D3 z Prahy do Tábora
R35 z Opatovic do Mohelnice
R1 dokola kolem Prahy (nebo aspoň od Říčan do Běchovic ...)
Hoši, toho my se už nedožijem. Stejně jako u nás:
D8 z Litoměřic do Ústí
D3 z Prahy do Tábora
R35 z Opatovic do Mohelnice
R1 dokola kolem Prahy (nebo aspoň od Říčan do Běchovic ...)
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
NDS si vybral zhotovitele: má ním být Doprastav
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4057
Délka tunelu 7,5 km. Náklady (v státní expertíze před několika lety) 900 mil. €. Krize a fakt, že se na Slovensku téměř nic nestaví dohnal v soutěži ceny níže. Skanska 338 mil. €, Doprastav 383 mil. €. Ostatní informace jsou v článku.
Pokud se začne stavět letos, v roce 2018 je hotovo
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4053
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4057
Délka tunelu 7,5 km. Náklady (v státní expertíze před několika lety) 900 mil. €. Krize a fakt, že se na Slovensku téměř nic nestaví dohnal v soutěži ceny níže. Skanska 338 mil. €, Doprastav 383 mil. €. Ostatní informace jsou v článku.
Pokud se začne stavět letos, v roce 2018 je hotovo
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=198&t=4053
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
A zbývající úsek Hr. Podhradie - Višnové jsou na tom jak?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Obnovuji Lennyho dotaz, koukal jsem na NDS, a tam je to ve fázi výběru zhotovitele. Začne se příští rok?
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Víte, kolik let se mluví o začátku? A víte kolikrát se to již posouvalo? Proto neodpovídám.
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Tento tyden se budou otvirat (podle Pravda.sk) obalky na usek Hricovske Podhradie - Lietavska Lucka tudiz usek s tunely Zilina a Ovciarsko..takze tam je to teprve zacatek procesu...navazujici usek s tunelem Visnove je na tom tak ze po roce a pul ci kolik se to po neuznani namitek neuspesnych vratilo zpet na zacatek k novemu vyhodnoceni nabidek...takze je to tam v podstate taky na zacatku a cele kolecko muze zacit znovu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
To mi právě přijde jak u nás, tak i v SR paradoxní, že když už se vyřeší EIA, ÚR, výkupy pozemků, SP, tak se to zasekne na takové blbině, jako výběr zhotovitele - to je naprosto na palici a jen to ukazuje, jak zbytečně složitá a hlavně přeregulovaná naše společnost je.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Tak v Tatrách už jsem byl - neplánovaně, ale tunel pořád nicCountry píše:Jsou k této stavbě nějaké nové informace ?
Zajel bych někdy do Tater, ale počkám, až ten tunel bude hotov
No možná za 20 let, až si všichni zúčastnění zvyknou na to, že nekrást je normální, bude zase možné to zjednodušit ....Martin z Ostravy píše:To mi právě přijde jak u nás, tak i v SR paradoxní, že když už se vyřeší EIA, ÚR, výkupy pozemků, SP, tak se to zasekne na takové blbině, jako výběr zhotovitele - to je naprosto na palici a jen to ukazuje, jak zbytečně složitá a hlavně přeregulovaná naše společnost je.
Používej multicitaci! - MzO
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Tak ale krade se pořád i přes ty regulace, takže to stejně nefunguje spíš to tomu ještě více nahrává. Ale dost OT, když tak v odpočívce.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Skanska definitivně nebude stavět tunel Višňové
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4435
*zakázka je ušita na míru pro Doprastav, aby se dostal z problémů - ovšem je namočený v kartelu a zde se rozhoduje o totálním zákazu pro všechnu účastníky na dalších 5 let stavět z veřejných peněz
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=201&t=4435
*zakázka je ušita na míru pro Doprastav, aby se dostal z problémů - ovšem je namočený v kartelu a zde se rozhoduje o totálním zákazu pro všechnu účastníky na dalších 5 let stavět z veřejných peněz
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
A kdo pak bude na Slovensku stavět, když skoro všechny firmy byly v kartelu?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 339
- Registrován: 11.3.2009 16:09:01
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Zalozi se dcerine firmy a ty do vyberovych rizeni muzou. Takto se uz ministerstvo vyjadrilo. A naopak, treba Skanska ktera v kartelu byla byla jina Skanska nez (SK vz CZ) byla v tendru na Visnove.
Re: D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala
Ale ty zase nebudou splňovat podmínky na reference atd.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)