I/56 Opava - Ostrava
I/56 Opava - Ostrava
Tak jsme se dočkali prvních letáků na tento úsek z ŘSD:
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/E08E ... strava.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/20E2 ... enesov.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/E08E ... strava.pdf
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/20E2 ... enesov.pdf
Re: I/56 Opava - Ostrava
Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?
Re: I/56 Opava - Ostrava
Nebudou, v projektové přípravě se nepokračuje. Řešit se bude výhledově jen nové napojení z MÚK Místecká s výhledovým možným pokračování za Hlučín, ale výhradně ve dvoupruhu a to ještě dle skutečného stavu dopravy po zprovoznění nových částí I/11. Není kam spěchat.mbmat píše:Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/56 Opava - Ostrava
Neboť na to vyšli výhledové intenzity. Je to sice hudba budoucnosti, ale dobře je, že to je/bude zaneseno v územně plánovací dokumentaci.mbmat píše:Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Dříve se snad počítalo, že to bude Rychlostní silnice v dnešní normě, tzn. R25,5/120, takže asi oproti budoucí I/11 to bude obrovský rozdíl. Nicméně je pravda, že inztenzity asi upadnou a nebo delší dobu neporostou. Obchvat Komárova na I/11 taky asi nebude rychle, takže kvalitní spojení dvou měst nebude jen tak brzo. A to se nebude nikdy počítat s výhledem na dobudování celého úseku jako 4pruh? Snad i Opava má plán obchvatu s rezervou 4pruhu.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Opava - Ostrava
V MRS kraji by všechno měli nejraději ve čtyřpruhu i když tam setrvale klesá počet obyvatel. Říkám Vám, že rozhodně I/56 jako R25,5 se připravovat nebude. Plány nebyly odůvodněné, možná když se plánovalo, že intenzity a lidi porostou do nebe...FlakY` píše:Dříve se snad počítalo, že to bude Rychlostní silnice v dnešní normě, tzn. R25,5/120, takže asi oproti budoucí I/11 to bude obrovský rozdíl. Nicméně je pravda, že inztenzity asi upadnou a nebo delší dobu neporostou. Obchvat Komárova na I/11 taky asi nebude rychle, takže kvalitní spojení dvou měst nebude jen tak brzo. A to se nebude nikdy počítat s výhledem na dobudování celého úseku jako 4pruh? Snad i Opava má plán obchvatu s rezervou 4pruhu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Opava - Ostrava
wiki: Kraj má třetí nejvyšší počet obyvatel ze všech českých krajů a po Praze nejvyšší hustotu zalidnění, vysoce převyšující republikový průměr (Česko 130 obyvatel na km², Moravskoslezský kraj 230 obyvatel na km²;). 62 % obyvatel žije ve městech nad 20 000 obyvatel a i to je v zemi výjimečné. Nejvyšší hustota zalidnění je na Ostravsku (1453), nejnižší na Bruntálsku (63).
to je možná důvod proč bychom tady měli nejraději všechno ve čtyřpruhu:-)
jinak souhlasím s tím, že
r25,5 je zbytečný luxus, ale úplně bych ten čtyřpruh nezavrhoval. optimal podle mě by bylo R21,5 za hlučín a pak nějaká S11,5, nebo vystřídaný třípruh když hodně. každopádně s múk jedině. žádný demetní kruháč nebo nesmyslné stykovky s max dov. 70 uprostřed rovné cesty. ono ty nové jedničky co stavíme dneska jsou fakt na palici, díky skvělým normám se nedá nikde předjíždět a díky filozofii všude kruháč plynulost a cestovní rychlost jdou do kopru. (pokud mě někdo obviní z demagogie, dám si tu práci a vysvětlím s konkrétními odkazy na normu proč to tak je:-) )
to je možná důvod proč bychom tady měli nejraději všechno ve čtyřpruhu:-)
jinak souhlasím s tím, že
r25,5 je zbytečný luxus, ale úplně bych ten čtyřpruh nezavrhoval. optimal podle mě by bylo R21,5 za hlučín a pak nějaká S11,5, nebo vystřídaný třípruh když hodně. každopádně s múk jedině. žádný demetní kruháč nebo nesmyslné stykovky s max dov. 70 uprostřed rovné cesty. ono ty nové jedničky co stavíme dneska jsou fakt na palici, díky skvělým normám se nedá nikde předjíždět a díky filozofii všude kruháč plynulost a cestovní rychlost jdou do kopru. (pokud mě někdo obviní z demagogie, dám si tu práci a vysvětlím s konkrétními odkazy na normu proč to tak je:-) )
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: I/56 Opava - Ostrava
Největší hustota obyvatel je jih a východ od Ostravy. Opava je jediná světlá vyjímka. Sčítání dopravy asi nejsnadněji vyřeší tuto otázku. Do budoucna ale asi s výhledem počítat se 4 pruhem aspoň k Hlučínu a zbytek jako R11,5/100 (obdoba slovenské rychlostní silnice v polovičním režimu a max. 100km/h). Problém stejně budou peníze... ,které MD asi ani mít nebude.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/56 Opava - Ostrava
Resp. problém bude, že snad bude snaha utrácet je na potřebnější projekty...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Doporučuji se někdy projet z Ostravy do Opavy (nebo i opačně) přes Hlučín v pracovní den, ideálně v ranní špičce. Kolony os Sadu Boženy Němcové až k Ludgeřovickému kostelu jsou dostatečným argumentem pro R25,5.mbmat píše:Muže mi někdo vysvětlit, proč mají mezi těmito městy být dvě čtyřpruhové silnice?
Re: I/56 Opava - Ostrava
Jsou maximálně dostatečným argumentem pro výstavbu obchvatů, ale určitě ne pro R 25,5...
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/56 Opava - Ostrava
K tomu část té dopravy se určitě přesune na novou I/11, která je dnes dost hrozná.
Re: I/56 Opava - Ostrava
nepřesune, protože určitě člověk, co potřebuje jet do Přívozu nepojede po I/11 a pak skrz půlku Ostravy do Přívozu
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/56 Opava - Ostrava
taky jsem dost skeptický v oblasti redistribuce dopravy z I/56 na I/11, jakkoli bude mít jedenáctka vyhovující parametry. řekl bych že většina stávájící dopravy po 56 má zdroj v hlučíně a přilehlých obcích (pro ty 11 nemá žádný význam) a ti co dojíždějí z opavy a končí v přívoze/mor. ostravě po 11 taky jezdit nebudou. takže na 11 se přesune relativně malé množství lidí dojíždějících z opavy, pro které to bude nově časově výhodnější.
problém 11 a 56 je zde terén, který tvoří mezi jednotlivými tahy na západ od ovy neprůchodnou hradbu (pro trasování kapacitní komunikace). 11 se vlní po kopečkách a 56 je pod nima na rovině oddělena ještě záplavovým územím s množstvím rybníků a nějakou tou přírodní rezervací. práci za obě by zvládla jedna kapacitní komunikace (pro tranzit) a nějaká slušná dvojka pro napojení okolních vesnic.
toeretickým ideálem by dle mého byla R56 na navrhované trase od opavy v peáži s I/11. I/11 by se pak mohla oddělit u Dolního Benešova a napojit na současnou trasu na hranici okresů (ova/opa). toto samozřejmě není možné z výše vyjmenovaných důvodů. každopádně bud R11 nebo R56 nevyřeší zdaleka všechny problémy a stavět oboje je zase hříchem z hlediska financí (využitá na 100% nebude ani jedna). za současného stavu bych viděl optimální řešení dovést I/11 v děleném čtyřpruhu min k opavě a I/56 realizovat jako R11,5 nebo max S13,5 2+1 (s výjimkou úseku Hlučín - Ostrava jako R21,5, když už tu kategorii máme)
pozn.:sčítání na řsd pro úsek ova - ludgeřovice - hlučín nebude mít patřičnou relevanci, když mezi zméněnými obcemi existuje hned několik zkratek
problém 11 a 56 je zde terén, který tvoří mezi jednotlivými tahy na západ od ovy neprůchodnou hradbu (pro trasování kapacitní komunikace). 11 se vlní po kopečkách a 56 je pod nima na rovině oddělena ještě záplavovým územím s množstvím rybníků a nějakou tou přírodní rezervací. práci za obě by zvládla jedna kapacitní komunikace (pro tranzit) a nějaká slušná dvojka pro napojení okolních vesnic.
toeretickým ideálem by dle mého byla R56 na navrhované trase od opavy v peáži s I/11. I/11 by se pak mohla oddělit u Dolního Benešova a napojit na současnou trasu na hranici okresů (ova/opa). toto samozřejmě není možné z výše vyjmenovaných důvodů. každopádně bud R11 nebo R56 nevyřeší zdaleka všechny problémy a stavět oboje je zase hříchem z hlediska financí (využitá na 100% nebude ani jedna). za současného stavu bych viděl optimální řešení dovést I/11 v děleném čtyřpruhu min k opavě a I/56 realizovat jako R11,5 nebo max S13,5 2+1 (s výjimkou úseku Hlučín - Ostrava jako R21,5, když už tu kategorii máme)
pozn.:sčítání na řsd pro úsek ova - ludgeřovice - hlučín nebude mít patřičnou relevanci, když mezi zméněnými obcemi existuje hned několik zkratek
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Nepřesune. 56 ku používá Hlučínská oblast a Opaváci směřující do Přívozu a centra, 11ka je spojení s Porubou a Rudnou. Poruba je v podstatě samostatné město velikosti Havířova, Zlína nebo podobných měst. Nejde o stejnou situaci jako když má Kladno 2 dálnice směrem na +- stejné místo v Praze. Tady jde o spojení Opavy s úplně rozdílnými konci Ostravy. Nemluvě o výhledovém napojení na R67 přes D1.Marooned17 píše:K tomu část té dopravy se určitě přesune na novou I/11, která je dnes dost hrozná.
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/56 Opava - Ostrava
A především nezapomínejme, jak je Opava vyjímečnou křižovatkou mezinárodních silnic 1. třídy. Srovnatelné jsou tak Praha a možná ještě Brno. V jednom místě se zde kříží: I/11 - Slovensko, I/46 - Polsko, I/56 - Slovensko a I/57 - Polsko.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/56 Opava - Ostrava
Evilcleaner: Uvidíme. Snad sčítání 2015 již uvedené komunikace bude brát v potaz...
Každopádně až si Opavák jedoucí do Přívozu či centra párkrát v Ludgeřovicích či Hlučíně vystojí kolonu, tak ještě rád pojede I/11 + D47 a do centra to bude mít I/11 + I/56
Každopádně až si Opavák jedoucí do Přívozu či centra párkrát v Ludgeřovicích či Hlučíně vystojí kolonu, tak ještě rád pojede I/11 + D47 a do centra to bude mít I/11 + I/56
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/56 Opava - Ostrava
Ta I/11 + I/56 aka Místecká není zrovna optimální, neboť úsek MÚK I/11 x I/58 - MÚK I/11 x I/56, je velmi zatížen, navíc je na něm několik světelných křižovatek, přesněji 5 a omezení na 50 km/h.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 809
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Přesně tak. Potřeba R56 v úseku D1 - Opava je prostě bez diskuze a nevím, proč tohle někomu vadí 2 "souběžné" 4 pruhy a nepozastaví se nad jeich zbytečností v mnohem více do očí bijícím případě Praha - Kladno.Martin z Ostravy píše:Ta I/11 + I/56 aka Místecká není zrovna optimální, neboť úsek MÚK I/11 x I/58 - MÚK I/11 x I/56, je velmi zatížen, navíc je na něm několik světelných křižovatek, přesněji 5 a omezení na 50 km/h.
Re: I/56 Opava - Ostrava
No nevím, ale I/56 je cesta smrti. A pokud někdo cestuje do centra a upřednostňuje rychlost a bezpečí tak určitě pojede I/11+D1(+Marianskohorska) Což je až na mini úsek Komárova, celý ve 4pruhu. Takže si myslím že se přesune dost tranzitu. Každopádně souhlasím i s dobudováním I/56 alespoň v R11,5 nebo 2+1. Ale podle mě to má dostatek času. Jsou potřebnější tahy v česku.
BMW E61 530d
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Ex. Ford Mondeo 2.0 TDCI
Život je bahno a jen svině v něm umí chodit.
Re: I/56 Opava - Ostrava
podle mě bohatě stačí klasický 2pruh, obchvaty všech vesnic a měst na trase, přerušovaná bílá středová čára a je to ... zase takový extrémně šílený provoz tam na rozdíl od I/11 není. A ta přerušovaná bílá čára záměrně, protože teď je asi lobby plná a pokud možno furt (viz. spojka S1, cesta Děhylov - Hlučín, obchvat Příbora či obchvat Fulnek - Hladké Životice)
Re: I/56 Opava - Ostrava
Za to může určitě loby výrobce barvy.paja píše:podle mě bohatě stačí klasický 2pruh, obchvaty všech vesnic a měst na trase, přerušovaná bílá středová čára a je to ... zase takový extrémně šílený provoz tam na rozdíl od I/11 není. A ta přerušovaná bílá čára záměrně, protože teď je asi lobby plná a pokud možno furt (viz. spojka S1, cesta Děhylov - Hlučín, obchvat Příbora či obchvat Fulnek - Hladké Životice)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: I/56 Opava - Ostrava
V západním zahraničí na méně frekventovaných silnicích běžně trvale přerušovaná a "vyhodnoť si, zda se nazabiješ." Což mi přijde fér.
Re: I/56 Opava - Ostrava
no, to mi přijde fér, zase na druhou stranu, řidiči někdy jsou voli a někdy si říkám, co jim vadí ... v pátek jsem jel domů z práce, předjížděl jsem 2 auta a protijedoucí řidič na mě začal blikat, že ho ohrožuju ... přitom jsem měl cca 200 m rezervu při řazení před ty auta
Re: I/56 Opava - Ostrava
Tohle zřejmě souvisí s nedávno minulou dobou, kdy občan nebyl považován za dostatečně svéprávného ...Marooned17 píše:V západním zahraničí na méně frekventovaných silnicích běžně trvale přerušovaná a "vyhodnoť si, zda se nazabiješ." Což mi přijde fér.
Podobně - v Norsku můžete sedět nijak nechráněni na útesu a klátit nohama kilometr nad fjordem (Preikestolen, Kjerag) a jestli spadnete dolů je jen a pouze vaše věc. V Krkonoších najdete železné zábradlí na vyhlídce 20m nad údolím (kousek od Labské boudy) ..... sorry za OT