Angola
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Angola
Počet obyvatel: cca. 32,5 mil.
Hlavní město: Luanda (2,5 mil. obyv., s aglomerací cca. 8,5 mil. obyv.)
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2020 16:47:25, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace stavu obyvatelstva
Důvod: aktualizace stavu obyvatelstva
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola měla před občanskou válkou funkční dopravní infrastrukturu. S výjimkou okolí Luandy a dosud minima komunikací, které byly opraveny v uplynulých dvou letech, je ve velmi špatném stavu veškerá silniční síť. Probíhá však velkorysá rekonstrukce, kterou realizují převážně čínské firmy. Dle plánů ministerstva veřejných prací mělo být do konce roku 2008 postaveno 5.000 km nových silnic, což by představovalo investici ve výši USD 7 mld. Splnilo se však pouze 61,4%.
Obnova dopravní infrastruktury se podílí na stavebnictví téměr 24%.
Obnova dopravní infrastruktury se podílí na stavebnictví téměr 24%.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Stav silniční sítě v roce 2001:
V zemi je celkem cca. 51.500 km silnic, přičemž jen asi 5.400 km má zpevněný povrch.
Později se budu věnovat i členění silnic a novějším údajům.
V zemi je celkem cca. 51.500 km silnic, přičemž jen asi 5.400 km má zpevněný povrch.
Později se budu věnovat i členění silnic a novějším údajům.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Ministério das Obras Públicas, Urbanismo e Habitação
https://minopot.gov.ao/ao/
Ministerstvo dopravy
https://mintrans.gov.ao/ao/
původní obsah příspěvku byla fotka pobřežní silnice: https://farm3.static.flickr.com/2301/15 ... dff4_o.jpg
https://minopot.gov.ao/ao/
Ministerstvo dopravy
https://mintrans.gov.ao/ao/
původní obsah příspěvku byla fotka pobřežní silnice: https://farm3.static.flickr.com/2301/15 ... dff4_o.jpg
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 12.11.2022 18:21:18, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
Důvod: aktualizace obsahu příspěvku
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola se vzmáhá, HDP roste o 10-20% ročně, i v časech krízy. Přicházejí sem mj. hlavně firmy z Číny, Portugalska a Brazílie, které zde mají různé zájmy, ale pak taky investují například i do rozvoje dopravní infrastruktury. Angola má již stabilní internetové stránky svých úřadů.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2020 17:46:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Silnice na sever od hlavního města; zde se investuje v dalších letech:
Silnice mezi městy Lobito a Benguela; stav z 08/2008 (ukončení v r. 2010):
Silnice mezi městy Lubango a Namibe je již hotová:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
V okolí hlavního města Luanda se již postavila i rychlostní silnice.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Tak právě na tahu Soyo-Luanda (ta rozbahněná silnice na obrázku výš) se bude stavět nová dálnice. Bude dlouhá 500 km, pracovat na ní bude min. 1.600 dělníků a bude mít 2x3 pruhy. Původní silnice je z větší části jen těžce sjízdná a do ní se nebudou vkládat velké peníze: pouze se upraví opravdu těžko sjízdné úseky. Tato informace proběhla 27.8.2008, nyní se připravuje již tendr, který by měl mít v roce 2010 vítěze. Dálnici postaví konsorcium firem z Číny a Itálie.
Od r. 2001 do konce r. 2007 se proinvestovalo celkem na silnicích přes 6 mld. USD. Původní program výstavby 5.000 km nových silnic v hodnotě 7 mld. USD se nenaplnil a to i z důvodu, že za nové silnice se pokládali takové, kde nikdy žádné nebyli. V roku 2008 se investovalo dalších 4,1 mld. USD a letos je předpoklad na sumu přes 5 mld. USD, ovšem v tom jsou prostředky státního rozpočtu, donorské příspěvky a off-settové programy těžařských společností.
Vloni 26.8.2008, prezident země José Eduardo dos Santos otevřel taky novou státní silnici N 120 mezi městy Huambo-Luanda, přesněji úsek Alto Hama-Waku Kungo, který byl dlouhý 600 km (neuvádí se cena). Ještě 25.8.2008 se otevřel úsek Sawilala-Bailundo dlouhý 38 km, který stál 26 mil. USD.
Prozatím se v zemi staví hlavní státní silnice a kapacitní silnice v hlavním městě. Tyto silnice se staví opravdu dobře, plně odpovídají bězným silnicím I. třídy v Evropě aneb rychlostním silnicím v Evropě. Mnoho hlavních silnic má taky 2+1 pruh a to i v dlouhých etapách, protože je mnoho silnic postavěno rovno na 3 pruhy. Silnice mají taky kompletní odvodnění a kvalitní mosty.
Od r. 2001 do konce r. 2007 se proinvestovalo celkem na silnicích přes 6 mld. USD. Původní program výstavby 5.000 km nových silnic v hodnotě 7 mld. USD se nenaplnil a to i z důvodu, že za nové silnice se pokládali takové, kde nikdy žádné nebyli. V roku 2008 se investovalo dalších 4,1 mld. USD a letos je předpoklad na sumu přes 5 mld. USD, ovšem v tom jsou prostředky státního rozpočtu, donorské příspěvky a off-settové programy těžařských společností.
Vloni 26.8.2008, prezident země José Eduardo dos Santos otevřel taky novou státní silnici N 120 mezi městy Huambo-Luanda, přesněji úsek Alto Hama-Waku Kungo, který byl dlouhý 600 km (neuvádí se cena). Ještě 25.8.2008 se otevřel úsek Sawilala-Bailundo dlouhý 38 km, který stál 26 mil. USD.
Prozatím se v zemi staví hlavní státní silnice a kapacitní silnice v hlavním městě. Tyto silnice se staví opravdu dobře, plně odpovídají bězným silnicím I. třídy v Evropě aneb rychlostním silnicím v Evropě. Mnoho hlavních silnic má taky 2+1 pruh a to i v dlouhých etapách, protože je mnoho silnic postavěno rovno na 3 pruhy. Silnice mají taky kompletní odvodnění a kvalitní mosty.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Země prožívá, zejména v hlavním městě Luandě, bezprecedentní stavební boom. Na fóru skyscrapercity.com by jste k temu nalezli rozsáhlá témata. Staví se tam prostě všechno: sportové stadiony, obrovské relaxační zóny, nové bydlení (lususnějsí i méně luxusní činžovní domky i řadová výstavba), výškové budovy, kapacitní silnice a veliké mosty. V přípravách je i metro. To vše za účasti brazilských, portugalských a čínských stavebních společností.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2020 17:46:46, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
V zemi se za posledních 10 let silniční síť zcela změnila:
*síť silnic se rozrostla z 50.000 na 78.000 km
*počet zpevněných silnic se pozvedl z 5.000 na 22.000 km
*v hlavním městě a všude od něj se staví 2x2 až 2x3 pruhové komunikace dálničního typu
*v hlavním městě vznikají i 2x4 pruhové komunikace, podjezdy, nadjezdy atp.
*radikálně se zvětšuje pokrytí kvalitními asfaltovými silnicemi, které unesou i kamiony
*v roce 2013 se zahájila výstavba a opravy 500 silničních mostů po celé zemi
*síť silnic se rozrostla z 50.000 na 78.000 km
*počet zpevněných silnic se pozvedl z 5.000 na 22.000 km
*v hlavním městě a všude od něj se staví 2x2 až 2x3 pruhové komunikace dálničního typu
*v hlavním městě vznikají i 2x4 pruhové komunikace, podjezdy, nadjezdy atp.
*radikálně se zvětšuje pokrytí kvalitními asfaltovými silnicemi, které unesou i kamiony
*v roce 2013 se zahájila výstavba a opravy 500 silničních mostů po celé zemi
Re: Angola
Taky mají na co navazovat, v 70. letech to byla třetí nejrozvinutější země v subsaharské Africe (hned za JAR a Jižní Rhodésií). Hlavně, že už tam snad skončila válka.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Občanská válka trvala v této zemi 27 let a to od roku 1975 až do roku 2002. Země je od té doby stabilizována a díky ropě se zde hodně investuje na všechny strany. V zemi vládne přes 30 let jediný muž; prezident José Eduardo dos Santos, který zrušil i pozici premiéra a jměnuje všechny guvernéry jednotlivých provincií atd. Více zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ob%C4%8Dan ... a_v_Angole .
Angola počas občanské války utrpěla z hlediska infrastruktury ohromné škody. Odhadovalo se, že celkem bylo zničeno na 70% veškeré infrastruktury. Ale to bylo. Od roku 2008 se investuje hodně peněz do obnovy infrastruktury. Nyní je to 14% HDP ročně. Anebo částka převyšující 5 mld. USD. Je to jedna z prvních zemí, kde byl možný přístup přes 4G sítě v telekomunikacích. Investuje se rovněž masivně do energetiky a také do dopravy a to do všech segmentů.
Silniční infrastruktura se celkem za 10 let zvětšila o 50% své délky, zpevňování a rehabilitace silnic stoupla 4x. Do roku 2008 od konce občanské války bylo v zemi zpevněno na 5.000 km silnic, tedy asi 1/10 sítě. Jen v letech 2008-2009 se zpevnilo dalších 5.000 km, i když se většina projektů zahájila v letech 2002-2004, tak se natahovalo dokončení. To se za poslední roky již neděje.
INEA, tedy silniční úřad má rozběhnuto několik velkorysých projektů:
*zpevňování a rehabilitace silniční sítě (a již se tak děje i v odlehlých částech východní a JV části země; třeba letos se tam zpevní na 700 km silnic )
*výstavba S-J koridoru
*propojení provinčních sídel kvalitními silnicemi
*vybudování regionálních center pro údržbu silnic (zahájeno v 10/2014)
*výstavba a obnova tisícovek mostů po celé zemi (jen v roce 2011 to bylo 800)
Státní silnice již tvoří 24.000 km silnic, tedy cca. 1/3 silniční sítě v zemi. Jsou to tzv. primární silnice, protože vláda investuje do všech typů silnic a opravdu se s tím nepárá.
Angola má rovněž obrovský nárůst obyvatelstva. Za 12 let počet vzrostl z 13 na 19 mil. Kromě toho, v hlavním městě žije na 3 mil. lidí, s aglomerací již 6 mil. Rovněž nárůst, kdysi to bylo 20%, nyní až 30% obyvatel země. A i přes masivní investice do dopravy je v městě dopravní kolaps na téměř denním pořádku.
Angola se dělí na 18 provincií. Druhé největší město v zemi je Huambo, ale má jen cca. 0,4 mil. obyvatel.
Obrovským problémem je stále i zaminovanost. Všechny rehabilitované silnice podléhají také této kontrole a za 12 let se odstranila polovina z celkem odhadovaných 7 mil. min. Min je stále odhadem ještě 3,5-4 mil., což komplikuje především situaci v zemědělství.
Co se týče výstavby a rozvoje infrastruktury, tak největší podíl mají na tom čínské společnosti a pak třeba firmy z Brazílie; např. Odebrecht.
Angola má dále téměř 200 letišť, do všech investuje nemalé peníze. Dále je v zemi téměř 3.000 km železničních tratí, které jsou rovněž masivně modernizovány. Po válce se obnovil provoz, co stálo téměř 200 mil. USD a za dalších 500 mil. USD se provedl upgrade tratí. Zde je největším partnerem pro rozvoj Čína.
Masivní rozvoj infrastruktury a provincií je plánován do roku 2017 (od roku 2013 plán, který navazoval na předchozí). Země od roku 2002 do roku 2008 usnula, nebyla kapacita a dohled nad tím, co se řeklo, aby se provedlo do praxe. Většina projektů se proto dokončovala s několika ročním opožděním a přitom se zahajovalo každým rokem něco další, co bylo v plánech.
Angola počas občanské války utrpěla z hlediska infrastruktury ohromné škody. Odhadovalo se, že celkem bylo zničeno na 70% veškeré infrastruktury. Ale to bylo. Od roku 2008 se investuje hodně peněz do obnovy infrastruktury. Nyní je to 14% HDP ročně. Anebo částka převyšující 5 mld. USD. Je to jedna z prvních zemí, kde byl možný přístup přes 4G sítě v telekomunikacích. Investuje se rovněž masivně do energetiky a také do dopravy a to do všech segmentů.
Silniční infrastruktura se celkem za 10 let zvětšila o 50% své délky, zpevňování a rehabilitace silnic stoupla 4x. Do roku 2008 od konce občanské války bylo v zemi zpevněno na 5.000 km silnic, tedy asi 1/10 sítě. Jen v letech 2008-2009 se zpevnilo dalších 5.000 km, i když se většina projektů zahájila v letech 2002-2004, tak se natahovalo dokončení. To se za poslední roky již neděje.
INEA, tedy silniční úřad má rozběhnuto několik velkorysých projektů:
*zpevňování a rehabilitace silniční sítě (a již se tak děje i v odlehlých částech východní a JV části země; třeba letos se tam zpevní na 700 km silnic )
*výstavba S-J koridoru
*propojení provinčních sídel kvalitními silnicemi
*vybudování regionálních center pro údržbu silnic (zahájeno v 10/2014)
*výstavba a obnova tisícovek mostů po celé zemi (jen v roce 2011 to bylo 800)
Státní silnice již tvoří 24.000 km silnic, tedy cca. 1/3 silniční sítě v zemi. Jsou to tzv. primární silnice, protože vláda investuje do všech typů silnic a opravdu se s tím nepárá.
Angola má rovněž obrovský nárůst obyvatelstva. Za 12 let počet vzrostl z 13 na 19 mil. Kromě toho, v hlavním městě žije na 3 mil. lidí, s aglomerací již 6 mil. Rovněž nárůst, kdysi to bylo 20%, nyní až 30% obyvatel země. A i přes masivní investice do dopravy je v městě dopravní kolaps na téměř denním pořádku.
Angola se dělí na 18 provincií. Druhé největší město v zemi je Huambo, ale má jen cca. 0,4 mil. obyvatel.
Obrovským problémem je stále i zaminovanost. Všechny rehabilitované silnice podléhají také této kontrole a za 12 let se odstranila polovina z celkem odhadovaných 7 mil. min. Min je stále odhadem ještě 3,5-4 mil., což komplikuje především situaci v zemědělství.
Co se týče výstavby a rozvoje infrastruktury, tak největší podíl mají na tom čínské společnosti a pak třeba firmy z Brazílie; např. Odebrecht.
Angola má dále téměř 200 letišť, do všech investuje nemalé peníze. Dále je v zemi téměř 3.000 km železničních tratí, které jsou rovněž masivně modernizovány. Po válce se obnovil provoz, co stálo téměř 200 mil. USD a za dalších 500 mil. USD se provedl upgrade tratí. Zde je největším partnerem pro rozvoj Čína.
Masivní rozvoj infrastruktury a provincií je plánován do roku 2017 (od roku 2013 plán, který navazoval na předchozí). Země od roku 2002 do roku 2008 usnula, nebyla kapacita a dohled nad tím, co se řeklo, aby se provedlo do praxe. Většina projektů se proto dokončovala s několika ročním opožděním a přitom se zahajovalo každým rokem něco další, co bylo v plánech.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 29.9.2020 17:49:00, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola reviduje státní výdaje a dodatečně navyšuje vládní příjmy s cílem snížit deficit státního rozpočtu, který by bez opatření skončil v 2-ciferném vyjádření. Hlavním důvodem je pokles cen ropy, od které závisí 90% státního rozpočtu a 1/3 HDP. Odhad růstu HDP je pro rok 2015 odhadován jen na úrovni kolem 3,5%. Celkové státní výdaje vláda snížila o 25%, z čehož veřejné investice o 54%. Investice do projektů ve stavebnictví o asi 50%. Počítá se se schodkem 7% HDP.
Silniční agentura INEA ale hodlá pokračovat v již zazmluvněných projektech a i nadále se zpevní a postaví tisíce km silnic. Pokračuje se i ve velkorysém projektu obnovy silničních mostů. Ovšem již méně se mluví o pokračující masivní výstavbě hlavních silnic mezi většími městemi. Více se uvidí později, jak se co bude realizovat.
Silniční agentura INEA ale hodlá pokračovat v již zazmluvněných projektech a i nadále se zpevní a postaví tisíce km silnic. Pokračuje se i ve velkorysém projektu obnovy silničních mostů. Ovšem již méně se mluví o pokračující masivní výstavbě hlavních silnic mezi většími městemi. Více se uvidí později, jak se co bude realizovat.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Vláda ukončila ve spolupráci se společností Mota Engil rekonstrukce 100 km silnic v hlavním městě a zároveň opravu mnoha chodníků. Dále na podzim vyčlenila 200 mil. USD na rekonstrukci a výstavbu s upgradem několika víceproudových komunikací. V hlavním městě žije 1/3 obyvatelstva. Výše zmíněná částka směruje na 53 km silnic.
Stát snížil plánované výdaje na novou výstavbu, ale dokáže plně realizovat po celé zemi opravy havarijních úseků i na vedlejších komunikacích.
Stát snížil plánované výdaje na novou výstavbu, ale dokáže plně realizovat po celé zemi opravy havarijních úseků i na vedlejších komunikacích.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Čínská společnost oznámila, že zrealizuje dálnici na severu země mezi Nzeto a Soyo (je na mapě v 1. příspěvku na hranicích s DRK). Práce potrvají do konce letošního roku, přičemž zemní práce jsou již ve vysokém stádiu realizace. Dálnice se má dostat do provozu v 06/2017. Jedná se o 96 km tah.
Zdroj: http://www.macauhub.com.mo/en/2016/02/1 ... in-angola/
Zdroj: http://www.macauhub.com.mo/en/2016/02/1 ... in-angola/
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Na výše zmíněnou informaci spřesňuji, že celý tah Nzeta - Soyo bude mít délku 150 km a bude odevzdán do provozu v roce 2017, více na stránkách příslušného ministerstva: http://www.mincons.gov.ao/VerNoticia.aspx?id=29762 . Výše zmíněné se týká jen úseku budovaného Čínou. Výstavba vázne pro nedostatek peněz, které zhotovitelé požadují vyplácet rychleji. Nedostatek souvisí s propadem cen ropy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Hlavní město Luanda zásadně upgraduje Corimba Boulevard, který se vyznačuje neskutečnými kolonami. Na investici půjčí ING banka zásadní část nákladů na projekt, který je vyčíslen na celkem 483,4 mil. USD a práce zrealizuje China Road and Bridge Corporation Angola.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Hlavní město se neustále vylepšuje technickou infrastrukturou a neustále se rozrůstá. Tak se staví i stále další a delší rychlostní silnice. Teď se plánuje velký projekt developerské výstavby: na 400 ha vznikne nová čtvrť a dominovat jí bude centrální tah s 8-pruhovou komunikací, uprostřed pás pro veřejnou dopravu, na krajech další zázemí pro pěší a to vše bude doprovázeno další sítí silnic. Nový tah dostane jméno Marginal da Corimba. Náklady 430 mil. USD. Více informací: http://www.redeangola.info/mais-usd-430 ... a-corimba/ .
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 16.2.2019 15:59:19, celkem upraveno 1 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola využije úvěrovou linku od COSECu ješté z r. 2008 (Companhia de Seguro de Créditos à Exportação , portugalská úvěrová linka pro zahraniční obchody) a portugalská společnost Mota Engil za peníze z úvěru, za asi 180 mil. USD zcela zrenovuje hlavní rychlostní silnici v hlavním městě Luanda a dodělá na ní odvodňovací systém. Jedná se o páteřní komunikaci města, ve kterém žije přes 6 mil. obyvatel a nese jméno Via Expressa/Camama/Avenida Pedro de Castro Van-Dunem Loy road, přičemž v každém směru jsou 3 jízdní pruhy.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
V Angole vytopilo hlavní město. Tohle není v poslední době nic nové, děje se to po celém světě včetně vyspělých států. Od 21.3. do 22.3. zde spadlo tolik srážek, že se oblastí hlavního města Luanda valila vlna. Zemřelo minimálně 11 lidí. Poškozeno nebo zničeno je na 5.700 objektů včetně škol, kostelů. Jsou hlášené výpadky elektrické energie a zdrojů pitné vody, po mnoha silnicích se nedá projet a kolabuje tak zásobování. Angola má vypracovaný plán pomoci, protože odhaduje že během dalších 5 let bude povodněmi trpět asi 0,5 mil. obyvatel.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola uzavřela smlouvy pro zlepšení stavu silnic a mostů v zemi. Nyní se jedná o 3 velké projekty: postaví se most v severní provincii Zaire v nákladech 110 mil. USD. Dále se upgraduje silnice č. 230 na úseku mezi Muriege a Chiluage (nedaleko DRK) v nákladech 28,73 mil. USD a dalších 26,4 mil. USD směruje na přebudování úseku silnice č. 103 mezi Bibala, Caitou a Camucio.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Angola přiděluje další kontrakty
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
Dne 17.8. se dostala do provozu dálnice v délce 150 km mezi N´zeto - Soyo v severní části státu. Jde o 4-pruh v lokalitách kde původně byla dokonce část silnic i nezpevněná. Soyo je důležitý přístav na řece Kongo s hranicí DRK. Je to i centrum ropního průmyslu. Výstavba dálnice začala v roce 2008, ale pro nízké ceny ropy se protahovala. Plné zprovoznění bude až v prosinci.
Zdroje: http://www.governo.gov.ao/VerNoticia.aspx?id=33302 , https://www.angop.ao/angola/en_us/notic ... eb348.html, http://tpa.sapo.ao/noticias/nacional/ab ... nzeto-soyo
záběry z výstavby:
Zdroje: http://www.governo.gov.ao/VerNoticia.aspx?id=33302 , https://www.angop.ao/angola/en_us/notic ... eb348.html, http://tpa.sapo.ao/noticias/nacional/ab ... nzeto-soyo
záběry z výstavby:
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Angola
z výstavby výše zmíněné dálnice jeden záběr na mostní objekt
Koncem roku 2018 uvedla do provozu zcela přestavanou 350 km dlouhou silnici Luanda - Quibala (JV směr). Trvalo to 8 let. Jde o silnici EN120. Estrada Nacional 120. Byla plná výmolů, ohrožována sesuvy svahů a v rámci měst přetížená. Dnes je to moderní tah 1+1, místy 2+1 a v rámci měst pak průtahy 2+2 i s možným rozšířením o odbočovací pruhy v rámci ale běžného křižování. Práce provedla převážně Čína. Hospodářské reformy a růst tady nastavil nový prezident João Lourenço, který je v úřadu od roku 2017. Zavedl vícero regulačních opatření včetně velké reformy v segmentu těžby ropy a plynu. Reformy daní, ale i změny koncesních smluv a možné nové stimuly pro velké investice. Zásadně potírá korupci a tohle všechno umožnilo růst HDP a láká to nové investice do letošního roku. Již v roce 2018 HDP dle Světové Banky vzrostlo o +1,7% a letošní rok má pokračovat s růstem +2,2%. Růst ekonomiky má pokračovat na základě reforem z let 2017/2018 i v roce 2020, protože zájem o investice jeví další energetické giganty.
Angola kromě vylepšování stavu infrastruktury a to nejen silniční (v realizaci jsou i železniční tratě) věnuje pozornost i energetice mimo ropy a plynu. Silniční úřad INEA avizoval zhoršení stavu silniční sítě za posledních 6 let. S tím, že to co se zlepšilo od roku 2000 nemá dnes zajištěnou údržbu. A chybí peníze na nové projekty, jen s těží se dokončilo co bylo začaté a ještě dnes některé projekty dobíhají. V havarijním stavu je skoro 1/3 silnic v 3 provinciích ve východní Angole. Vláda vyčlenila peníze na detailnější průzkum stavu silnic již v minulém roku a letos se mají sestavit programy pro investice na zlepšení stavu silnic. Alespoň těch, které to nejvíce potřebují plus se mají zajistit zdroje na údržbu nově postavených, aby nenastala na nich další degradace. Finanční rámce nejsou upřesněné, pouhá vyhlášení, že to je prioritní.
HDP se po letech propadu kvůli sníženým cenám ropy znovu pozvedlo. Nezaměstnanost klesla na 20%, i státní dluh klesl na asi 65% HDP. Je ale 2x větší než před propadem cen ropy. Aby Angola zvládla alespoň v pomalejším režimu ufinancovat všechny zahájené programy, tak se masivně zadlužovala. Mnoho dalších strategií rozvoje muselo počkat. Na druhou stranu zahájila Angola modernizační program země a začala budovat průmysl: dováží technologie i strojní zařízení, takže dokáže tu ropu alespoň částečně proměnit na zhodnocení do dalších let. O 60% snížila během posledních 5 let i výdaje do obrany co právě mnoho ropních států neudělalo. Od roku 2012 do roku 2017 země jako kdyby usnula.
Koncem roku 2018 uvedla do provozu zcela přestavanou 350 km dlouhou silnici Luanda - Quibala (JV směr). Trvalo to 8 let. Jde o silnici EN120. Estrada Nacional 120. Byla plná výmolů, ohrožována sesuvy svahů a v rámci měst přetížená. Dnes je to moderní tah 1+1, místy 2+1 a v rámci měst pak průtahy 2+2 i s možným rozšířením o odbočovací pruhy v rámci ale běžného křižování. Práce provedla převážně Čína. Hospodářské reformy a růst tady nastavil nový prezident João Lourenço, který je v úřadu od roku 2017. Zavedl vícero regulačních opatření včetně velké reformy v segmentu těžby ropy a plynu. Reformy daní, ale i změny koncesních smluv a možné nové stimuly pro velké investice. Zásadně potírá korupci a tohle všechno umožnilo růst HDP a láká to nové investice do letošního roku. Již v roce 2018 HDP dle Světové Banky vzrostlo o +1,7% a letošní rok má pokračovat s růstem +2,2%. Růst ekonomiky má pokračovat na základě reforem z let 2017/2018 i v roce 2020, protože zájem o investice jeví další energetické giganty.
Angola kromě vylepšování stavu infrastruktury a to nejen silniční (v realizaci jsou i železniční tratě) věnuje pozornost i energetice mimo ropy a plynu. Silniční úřad INEA avizoval zhoršení stavu silniční sítě za posledních 6 let. S tím, že to co se zlepšilo od roku 2000 nemá dnes zajištěnou údržbu. A chybí peníze na nové projekty, jen s těží se dokončilo co bylo začaté a ještě dnes některé projekty dobíhají. V havarijním stavu je skoro 1/3 silnic v 3 provinciích ve východní Angole. Vláda vyčlenila peníze na detailnější průzkum stavu silnic již v minulém roku a letos se mají sestavit programy pro investice na zlepšení stavu silnic. Alespoň těch, které to nejvíce potřebují plus se mají zajistit zdroje na údržbu nově postavených, aby nenastala na nich další degradace. Finanční rámce nejsou upřesněné, pouhá vyhlášení, že to je prioritní.