Letiště
Letiště
nevím jestli jsme ve správném fóru, ale...
Re: Letiště Praha
tak jsem byl omrknout, jak tam ta SKANSKA pokládá ten 40cm tlustej CB kryt
dělá se cca 900m západní části z celkových cca 3.6 km
na této dráze se zároveň vzlétá, takže letadla sviští "těsně" nad finišérem...
přistává se většinou na "kolmé" dráze kolem OC Šestka (viz minule) - vše záleží na počasí
první vrstva 33 druhá 7 cm - za mokra pokládáno
v šířce 15m - prej nejširší v "Československu" - 3pruh na D47 má prej 14,5
šířka vozovky 60 m
střední části 45 m
pak ke kraji je vrstva zmenšuje na 26 cm
300m za den - dilatační spára 2cm polystyren
finišer jede co nejpomaleji (metr za 2 minuty)
1m vozovky je 6m2 betonu - sklápěčka uveze 12m2
vlastní mobilní betonárna vedle letiště 60 % a zbytek od sousední betonárny Kámen Zbraslav Kněževes
betonárna není napojena na žádné sítě
vše se dováží, včetně vody... 800kW elektrocentrála
konstrukční vrstvy
stěrk - drenáž - původní
hliněná stabilizace - původní
cementová stabilizace - původní + opravy
izolační asfaltová vrstvička - nové
mezerovitý beton 16 cm na kraji 30 cm
vozovka 40 cm na kraji 26 cm
původně byly dvě vrstvy cca 25 a 30 cm pokládané na sebe po x letech...
nějaké info možná doplním
video
http://www.youtube.com/watch?v=Y57pHK9CRcY
http://www.youtube.com/watch?v=8_Vfu3-5Oqk
http://www.youtube.com/watch?v=5DWQ0sMaLeU
foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ne/120628/
dělá se cca 900m západní části z celkových cca 3.6 km
na této dráze se zároveň vzlétá, takže letadla sviští "těsně" nad finišérem...
přistává se většinou na "kolmé" dráze kolem OC Šestka (viz minule) - vše záleží na počasí
první vrstva 33 druhá 7 cm - za mokra pokládáno
v šířce 15m - prej nejširší v "Československu" - 3pruh na D47 má prej 14,5
šířka vozovky 60 m
střední části 45 m
pak ke kraji je vrstva zmenšuje na 26 cm
300m za den - dilatační spára 2cm polystyren
finišer jede co nejpomaleji (metr za 2 minuty)
1m vozovky je 6m2 betonu - sklápěčka uveze 12m2
vlastní mobilní betonárna vedle letiště 60 % a zbytek od sousední betonárny Kámen Zbraslav Kněževes
betonárna není napojena na žádné sítě
vše se dováží, včetně vody... 800kW elektrocentrála
konstrukční vrstvy
stěrk - drenáž - původní
hliněná stabilizace - původní
cementová stabilizace - původní + opravy
izolační asfaltová vrstvička - nové
mezerovitý beton 16 cm na kraji 30 cm
vozovka 40 cm na kraji 26 cm
původně byly dvě vrstvy cca 25 a 30 cm pokládané na sebe po x letech...
nějaké info možná doplním
video
http://www.youtube.com/watch?v=Y57pHK9CRcY
http://www.youtube.com/watch?v=8_Vfu3-5Oqk
http://www.youtube.com/watch?v=5DWQ0sMaLeU
foto http://ttnz.cz/mo/album/v/stavby/silnic ... ne/120628/
Re: Letiště Praha
A letadlo je vlastne takovej vetsi kamionkasme píše: šířka vozovky 60 m
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dokončení Blanky
Hezká diskuse, rád bych jen podotknul, že změna ÚP pro výstavbu metra do Letňan do stávajícího paskvilu proběhla v r. 2000 za primátora Kasla!!
Re: Dokončení Blanky
Paskvilu...
jen upozorňuji že 1000 m od konečné v Letňanech je obrovský areál letiště Kbely, který kromě letů politiků nemá žádné využití. Pražský záchranný vrtulník létá z Ruzyně, ten dislokovaný ve Kbelích je pro Plzeň. Služba SAR byla až do r. 2012 zajišťována z Náměště a navíc jí zálohuje policejní SAR z Ruzyně.
Takže to letiště ve Kbelích opravdu nutně odbavuje jen vládní lety A319 a Casy, díky sezení politiků v Praze (za přistání na Ruzyni by museli platit). Vše ostaní může lítat z Pardubic, Náměště, příp. Čáslav atd.
Takže za mě, pokud by stát prodal Kbely na development nějaké firmě, tak by výnos pokryl skoro celou výstavbu prodloužení metra a byla by to jedna z nejlepších investičních akcí v Praze (prostě není to ideální konečná, ale byla by zadarmo).
Jenže vysvětlete to 700 vojákům, kteří si ve Kbelích hrají na válku, když bojové letiště v Přerově zrušili a v Náměští neví co bude, protože jim posíláji půlku vrtulníků do šrotu. Přece sedět jako voják v Praze je ideální kšeft a bylo tak tak už za komančů...
jen upozorňuji že 1000 m od konečné v Letňanech je obrovský areál letiště Kbely, který kromě letů politiků nemá žádné využití. Pražský záchranný vrtulník létá z Ruzyně, ten dislokovaný ve Kbelích je pro Plzeň. Služba SAR byla až do r. 2012 zajišťována z Náměště a navíc jí zálohuje policejní SAR z Ruzyně.
Takže to letiště ve Kbelích opravdu nutně odbavuje jen vládní lety A319 a Casy, díky sezení politiků v Praze (za přistání na Ruzyni by museli platit). Vše ostaní může lítat z Pardubic, Náměště, příp. Čáslav atd.
Takže za mě, pokud by stát prodal Kbely na development nějaké firmě, tak by výnos pokryl skoro celou výstavbu prodloužení metra a byla by to jedna z nejlepších investičních akcí v Praze (prostě není to ideální konečná, ale byla by zadarmo).
Jenže vysvětlete to 700 vojákům, kteří si ve Kbelích hrají na válku, když bojové letiště v Přerově zrušili a v Náměští neví co bude, protože jim posíláji půlku vrtulníků do šrotu. Přece sedět jako voják v Praze je ideální kšeft a bylo tak tak už za komančů...
Re: Dokončení Blanky
A válka nikdy nebude, bude stále mír. Nebo jak jste to myslel?
Re: Dokončení Blanky
Tak jak jsem to napsal.
Máme u konečné metra státní / armádní letiště, jehož jediným využitím je doprava politiků, všechny ostatní lety můžu provést z jiného vojneského letiště. Tedy logické je buď tam nestavět konečnou, nebo naopak tam konečnou postavit a pak ten pozemek letiště prodat.
Nebo vy znáte v Evropě letiště pro politiky u konečné metra? Nebo víte o nějakých jiných letech, které musejí být odbaveny z Kbel, nemůžou do Ruzyně, Pardubic. atd. ?
Aby to bylo srozumitelné - na tom letišti nejsou žádné bojové stroje ani jednotky, ani tam nemají zázemí, které by mohly využít. Vše co tam je jsou civilní letqdla, max. natřené na zeleno (CASY) ostatní ani nejsou natřené (JAK, A 319)
Máme u konečné metra státní / armádní letiště, jehož jediným využitím je doprava politiků, všechny ostatní lety můžu provést z jiného vojneského letiště. Tedy logické je buď tam nestavět konečnou, nebo naopak tam konečnou postavit a pak ten pozemek letiště prodat.
Nebo vy znáte v Evropě letiště pro politiky u konečné metra? Nebo víte o nějakých jiných letech, které musejí být odbaveny z Kbel, nemůžou do Ruzyně, Pardubic. atd. ?
Aby to bylo srozumitelné - na tom letišti nejsou žádné bojové stroje ani jednotky, ani tam nemají zázemí, které by mohly využít. Vše co tam je jsou civilní letqdla, max. natřené na zeleno (CASY) ostatní ani nejsou natřené (JAK, A 319)
Re: Dokončení Blanky
V případě že by bylo někdy potřeba k obraně tak se tam to mobilní zázemí hodně rychle zřídí, ale dráhu na poli hned tak nevyválcujete. Stejně tak pochybuju, že někdo z genštábu nechá vytrhat dráhy u Hradčan nebo Milovic a zřídit z nich paneláky naležato. To se poptejte spíš tam. Ale těsně vedle terminálu je docela velká louka jako letiště pro soukromníky .. vůbec je tam volnejch ploch tři prdele, aniž by se muselo šahat do vojenskýho. Jen nějak ta krise ne a ne přejít, a to to mělo bejt jen lehký nachlazení.
Re: Dokončení Blanky
O tom pochybuji, protože ještě těsně před dokončením IV.C1 (tedy Holešovice - Ládví) byly dvě varianty, z nichž jedna počítala s jen jednou stanicí na Proseku a přímým pokračováním na Letňany, při kterém by na současnou stanici Letňany pole rozhodně nebylo tolik místa.Marooned17 píše:Hezká diskuse, rád bych jen podotknul, že změna ÚP pro výstavbu metra do Letňan do stávajícího paskvilu proběhla v r. 2000 za primátora Kasla!!
Re: Dokončení Blanky
ad letiště
jak víme, je zásadní problém zprovoznit komerční letište v pr*eli zvané vodochody, kde si baráčníci stěžujou na budoucí hluk
a vy si myslíte, že ve kbelích by to prošlo
neměla ta konečná letňany být jaksi jinde než nakonec je ?
jak víme, je zásadní problém zprovoznit komerční letište v pr*eli zvané vodochody, kde si baráčníci stěžujou na budoucí hluk
a vy si myslíte, že ve kbelích by to prošlo
neměla ta konečná letňany být jaksi jinde než nakonec je ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dokončení Blanky
OT: Nic ve zlym, ono nejde, ze by si stezovali baracnici v pr*eli jmenem vodochody, ono jde o to, ze okruhu vymezenem delkou pristavaci drachy je tech pr*eli minimalne deset plus Odolena voda (5500 obyv) a za rohem Kralupy (18000 obyv. + velka chemicka), cili se to od Letnan az tak moc nelisi.
Re: Dokončení Blanky
Dovolím si přiživit OT: Potřebuje Praha druhé letiště? Nedávno jsem po čase zase někam letěl a ta podvečerní prázdnota terminálů a plochy byla dost tristní... Maximálně bych přistavěl druhou dráhu a na další letiště můžeme klidně zapomenout.
Re: Dokončení Blanky
Kdyby jenom podvečerní prázdnota..
http://www.prg.aero/cs/informace-o-lete ... 3EsetFiltr
x
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/ ... sortmode=d
http://www.prg.aero/cs/informace-o-lete ... 3EsetFiltr
x
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/ ... sortmode=d
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dokončení Blanky
Co tím chtěl "básník říct"? Já na odkazech vidím, že příletů do Prahy za 1 hodinu je míň než příletů do Vídně za 7 hodin. A přiznám se bez mučení, že mě to nijak nepřekvapuje.monin píše:Kdyby jenom podvečerní prázdnota..
http://www.prg.aero/cs/informace-o-lete ... 3EsetFiltr
x
http://www.viennaairport.com/jart/prj3/ ... sortmode=d
Re: Dokončení Blanky
No akademik Plíšek tím chtěl jen naznačit, že se nejedná o nepříjemné prázdno na terminálech letiště V.H. jen v podvečerních hodinách, jak psal Standa, ale i v jiných dobách. Jinak např. mezi tou 15-16 h dnes, tam už se nejedná dokonce ani o přílety, ale jen a pouze, o jediný přílet z Moskvy. Což by asi hravě zvládlo i naše letiště v Chrudimi. Nějaký vozík na čemadány by se tam u nás určitě taky našel
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dokončení Blanky
krásně se nám dostala diskuze od Kbel k Vodochodům a Ruzyni, takže si dovoluji jen doplnit
Jonáš: to je samozřejmě úplný nesmysl - kdo viděl co bylo za práci vybudovat v 90 zázemi pro USAF v Saudské arábii při osvobozování Kuvajtu, tak si lehce odvodí, že vytvořit jakékoli zázemí ve Kbelích pro nadzvukové letadla je nerealistické v případě jakéhokoli ohrožení,. Vše ostatní CASY, L159 naopak přistanou i na trávě, takže letišť v ČR je dost, navíc i lepších betonových. Navíc ta dráha v Kbelích není extra dlouhá atd.. = obrané využítí letiště (ve formě - až se něco stane bude dobré) v podstatě 0.
Ruzyně - hlavním problémem - důvodem tlaku na paralelní dráhu (kormě soukromých kšeftů) je úroveń našeho řízení letového provozu (částečně z důvodu zastaralého sytému). CDA (zjednodušeně = řízené " vyklesávané" přistání) se pouze testovalo. Celý aktuální systém řízení spočívá v napasování letadel nad Černý most resp. Neratovice a pak se vektoruje ve výšce 4000 ft (což je ekonomicky to nejhorší co může existovat), aby se to nějak vlezlo na dráhu (takže stejná linka letí v pondělí přes Kbely a ve středu přes Brandýs, protože musí počkat na volnou dráhu). Oproti příspěvkům výše opravdu dochází na cca 4-5 hodin týdně k přetížení Ruzyně (využití max. kapacity, zejména pokud je mlha nebo fouká), což si může každý zkontrolovat na Flightradaru.
Řešením ovšem není paralení dráha, na kterou opravdu kapacita není a nebude, ale nový systém na approach, resp. v kritických hodinách použití dráhy 13-31 a 04-22 kam se většina linek ve formě A 320, B 737 vleze, ale dráhu 04-22 radši používají jako parkoviště (aby existoval tlak na stavbu paralelní dráhy).
Ve vodochodech Pentě vůbec nejde o low cost letiště, kde v lepším případě vydělá pár desítek milionů - tam se hraje mnohem vyšší hra.
Jonáš: to je samozřejmě úplný nesmysl - kdo viděl co bylo za práci vybudovat v 90 zázemi pro USAF v Saudské arábii při osvobozování Kuvajtu, tak si lehce odvodí, že vytvořit jakékoli zázemí ve Kbelích pro nadzvukové letadla je nerealistické v případě jakéhokoli ohrožení,. Vše ostatní CASY, L159 naopak přistanou i na trávě, takže letišť v ČR je dost, navíc i lepších betonových. Navíc ta dráha v Kbelích není extra dlouhá atd.. = obrané využítí letiště (ve formě - až se něco stane bude dobré) v podstatě 0.
Ruzyně - hlavním problémem - důvodem tlaku na paralelní dráhu (kormě soukromých kšeftů) je úroveń našeho řízení letového provozu (částečně z důvodu zastaralého sytému). CDA (zjednodušeně = řízené " vyklesávané" přistání) se pouze testovalo. Celý aktuální systém řízení spočívá v napasování letadel nad Černý most resp. Neratovice a pak se vektoruje ve výšce 4000 ft (což je ekonomicky to nejhorší co může existovat), aby se to nějak vlezlo na dráhu (takže stejná linka letí v pondělí přes Kbely a ve středu přes Brandýs, protože musí počkat na volnou dráhu). Oproti příspěvkům výše opravdu dochází na cca 4-5 hodin týdně k přetížení Ruzyně (využití max. kapacity, zejména pokud je mlha nebo fouká), což si může každý zkontrolovat na Flightradaru.
Řešením ovšem není paralení dráha, na kterou opravdu kapacita není a nebude, ale nový systém na approach, resp. v kritických hodinách použití dráhy 13-31 a 04-22 kam se většina linek ve formě A 320, B 737 vleze, ale dráhu 04-22 radši používají jako parkoviště (aby existoval tlak na stavbu paralelní dráhy).
Ve vodochodech Pentě vůbec nejde o low cost letiště, kde v lepším případě vydělá pár desítek milionů - tam se hraje mnohem vyšší hra.
Re: Dokončení Blanky
Já bych to nepodceňoval... Na vysoce sofistikovaném a technologicky vybaveném letišti V.H. stačí pouze, aby se na neschengenském terminálu potkaly dva přílety najednou, a čekáte na kufry klidně hodinu... A nedej bože, aby jedno z těch letadel bylo něco většího (tedy jedno z těch tří větších letadel, co do Prahy létají)!monin píše:No akademik Plíšek tím chtěl jen naznačit, že se nejedná o nepříjemné prázdno na terminálech letiště V.H. jen v podvečerních hodinách, jak psal Standa, ale i v jiných dobách. Jinak např. mezi tou 15-16 h dnes, tam už se nejedná dokonce ani o přílety, ale jen a pouze, o jediný přílet z Moskvy. Což by asi hravě zvládlo i naše letiště v Chrudimi. Nějaký vozík na čemadány by se tam u nás určitě taky našel
Asi bychom měli být odsunuti někam do letiště nebo k druhé dráze Ruzyně.
Re: Dokončení Blanky
poprosil bych adminy, aby někde vytvořili sekci letiště
je to celkem zajímavá debata a bylo by škoda ji jen tak smazat
díky
pakliže už tu někde je, hoďte mi odkaz
je to celkem zajímavá debata a bylo by škoda ji jen tak smazat
díky
pakliže už tu někde je, hoďte mi odkaz
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dokončení Blanky
přesunuto... a snad jen to co mělo býtMike píše:poprosil bych adminy, aby někde vytvořili sekci letiště
je to celkem zajímavá debata a bylo by škoda ji jen tak smazat
díky
pakliže už tu někde je, hoďte mi odkaz
Re: Letiště
a že necháme děkovat
inu letiště je v praze, takže přesunuto to bylo správně
inu letiště je v praze, takže přesunuto to bylo správně
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dokončení Blanky
Dovolil bych si rozporovat nekolik veci. CDA je opatreni, ktere kapacitu na jedne draze nezvysi. Je to opatreni, ktere setri palivo, a vzhledem k pozdejsimu klesani je hlukove setrnejsi. I pri CDA poleti ona linka ve stredu pres Neratovice, jen o trochu vys.musklin píše:Ruzyně - hlavním problémem - důvodem tlaku na paralelní dráhu (kormě soukromých kšeftů) je úroveń našeho řízení letového provozu (částečně z důvodu zastaralého sytému). CDA (zjednodušeně = řízené " vyklesávané" přistání) se pouze testovalo. Celý aktuální systém řízení spočívá v napasování letadel nad Černý most resp. Neratovice a pak se vektoruje ve výšce 4000 ft (což je ekonomicky to nejhorší co může existovat), aby se to nějak vlezlo na dráhu (takže stejná linka letí v pondělí přes Kbely a ve středu přes Brandýs, protože musí počkat na volnou dráhu). Oproti příspěvkům výše opravdu dochází na cca 4-5 hodin týdně k přetížení Ruzyně (využití max. kapacity, zejména pokud je mlha nebo fouká), což si může každý zkontrolovat na Flightradaru.
Řešením ovšem není paralení dráha, na kterou opravdu kapacita není a nebude, ale nový systém na approach, resp. v kritických hodinách použití dráhy 13-31 a 04-22 kam se většina linek ve formě A 320, B 737 vleze, ale dráhu 04-22 radši používají jako parkoviště (aby existoval tlak na stavbu paralelní dráhy).
Ve vodochodech Pentě vůbec nejde o low cost letiště, kde v lepším případě vydělá pár desítek milionů - tam se hraje mnohem vyšší hra.
Cilem vektorovani je totiz to, aby letadlo protlo parsek ILS v nejake bezpecne vysce. Toho dosahnu snadno tak, ze necham letadlo postupne sestupovat po schudkach. Tim padem mam na spustu veci dost casu, hlavne na to vzdy klesnout na dalsi schudek. CDA (to c neni control ale continuous) prichazi s myslenkou, ze nejlepsi je, kdyz letadlo v jeden moment ubere plyn na idle a pekne plynule sklesa. Coz se realizuje dost blbe, protoze kazde letadlo je schopno klesat ruzne rychle, a to nejen podle typu, ale i podle aktualni vahy. K tomu si staci pridat, ze narozdil od auta ma i nejakou minimalni horizontalni rychlost, a najednou se z trivialni ulohy stane docela problem. Imho to o co se CDA snazi naopak snizuje kapacitu (protoze uz neni mozne vyuzivat vysku letadla k separaci od ostatnich letadel).
Na FR24 bych uplne nespolehal, i pres zavedeni MLATu tam spousta letu chybi, zejmena tech co jsou nizko. Lepsi je pro predstavu o provozu poslouchat LKPR Tower na Liveatc.net.
K draham. 04-22 se moc pouzivat neda. Prakticke jedine co prichazi do uvahy je Pristani na 06 a soucasne vzlety z 04. Opacne to nejde, protoze se osy drah krizi, a v priade nezdareneho pristani je to problem. Dalsim problemem bude stari drahy, jeji unosnost, a jeji nevybavenost. Nakonec by se nejspise ukazalo, ze je ji potreba vybudovat temer odznovu. (A to je uz lepsi udelat skutecne paralelni drahu.)
13-31, kdyz si odmyslime hluk, kvuli kteremu ji nejde pouzivat uz ted, tak opet problemem je krizeni s 06/24, takze prakticky pri soucasnem pouzivani obou drah jsou z ni mozne jen vzlety ve smeru nad Prahu.
Otazkou zustava, zda-li je potreba kvuli tem nekolika hodinam denne (nikoliv tydne), kdy uz se zadne dalsi lety na drahu nevejdou, stavet par. runway, a nebo jim proste rict, at letej treba v deset vecer .
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Letiště
Jirka S: Vážně si myslíte, že pokud změna ÚP proběhla v r. 2003, tak se mohl stihnout začátek výstavby 2004?
Re: Letiště
Geo: Díky za perfektní rozbor! Osobně jsem spíš pro vybudování paralelní dráhy v horizontu cca 10-15 let, než pro stavbu druhého letiště ve Vodochodech. Kbely jsou IMHO nesmysl, jsou tam vojáci, je tam muzeum, sportovní letiště, hustá zástavba okolo, to jen někdo hledá "alternativy" jako argument do boje proti paralelní dráze a Vodochodům .
Re: Letiště
Když je politický zájem, tak to jde, zvlášť v Praze - byla to změna části trasy, ne celého záměru. Nezapomeňte, že pro metro mimo stanic není na rozdíl od dálnice třeba vykupovat pozemky, což situaci značně zjednodušuje. I pro Chalupoidu se s ÚP hýbalo na poslední chvíli a poloha výstupů ze stanice Červený vrch se posouvala, tak aby vyhověla víc investorovi kanclů na Bořislavce než obsluze sídliště.Marooned17 píše:Jirka S: Vážně si myslíte, že pokud změna ÚP proběhla v r. 2003, tak se mohl stihnout začátek výstavby 2004?
-
- Příspěvky: 182
- Registrován: 18.3.2013 9:45:02
- Bydliště: Praha-Kunratice/R1 exit 3
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letiště
Přesně, jak se říká: Když se chce, tak to jde.
Ať žijí Dálničáři!!! Kdo by mne chtěl kontaktovat po Skypu, tak můj Skype nick je mikikopas16.