Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Dobrý den,
obracím se na vás s laskavou prosbou o zodpovězení několika otázek v rámci dotazníkového šetření. Studuji na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice, obor Dopravní management, marketing a logistika. Dotazníkové šetření bude součástí mé diplomové práce na téma: Vliv zpoplatnění silniční sítě na uživatele. Cílem mé diplomové práce je posoudit efektivnost zavedení výkonového zpoplatnění (tzv. mýta) na silnicích nižších tříd a nalézt možnosti pro zlepšení současného stavu dopravní infrastruktury.
Přiložený dotazník je určen pro uživatele silniční sítě. Cílem dotazníkového šetření je zjistit názory respondentů na zpoplatnění silniční sítě v České republice a jeho vliv na chování uživatelů silniční sítě.
Obracím se na vás s prosbou o co nejpřesnější vyplnění dotazníku a zároveň o jeho rozšíření mezi co největší počet osob. Pro získání relevantních výsledků průzkumu potřebuji získat co nejvíce řádně vyplněných dotazníků. Dotazník je zcela anonymní.
Výsledky dotazníkového šetření budou zveřejněny v mé diplomové práci, která bude po úspěšné obhajobě, k nahlédnutí pouze v knihovně Univerzity Pardubice.
Děkuji za ochotu a těším se na spolupráci.
S pozdravem
Sylvie Stefanovová
Dotazník je k dispozici zde:
https://docs.google.com/a/student.upce. ... U/viewform
obracím se na vás s laskavou prosbou o zodpovězení několika otázek v rámci dotazníkového šetření. Studuji na Dopravní fakultě Jana Pernera Univerzity Pardubice, obor Dopravní management, marketing a logistika. Dotazníkové šetření bude součástí mé diplomové práce na téma: Vliv zpoplatnění silniční sítě na uživatele. Cílem mé diplomové práce je posoudit efektivnost zavedení výkonového zpoplatnění (tzv. mýta) na silnicích nižších tříd a nalézt možnosti pro zlepšení současného stavu dopravní infrastruktury.
Přiložený dotazník je určen pro uživatele silniční sítě. Cílem dotazníkového šetření je zjistit názory respondentů na zpoplatnění silniční sítě v České republice a jeho vliv na chování uživatelů silniční sítě.
Obracím se na vás s prosbou o co nejpřesnější vyplnění dotazníku a zároveň o jeho rozšíření mezi co největší počet osob. Pro získání relevantních výsledků průzkumu potřebuji získat co nejvíce řádně vyplněných dotazníků. Dotazník je zcela anonymní.
Výsledky dotazníkového šetření budou zveřejněny v mé diplomové práci, která bude po úspěšné obhajobě, k nahlédnutí pouze v knihovně Univerzity Pardubice.
Děkuji za ochotu a těším se na spolupráci.
S pozdravem
Sylvie Stefanovová
Dotazník je k dispozici zde:
https://docs.google.com/a/student.upce. ... U/viewform
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Vyplněno a odesláno. Navíc jsem ten odkaz vložil i na forum 4x4nazory.cz, tak se snad offroaďáci připojí i když moc silnice nepoužívají.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Děkuji mnohokrát za vyplnění
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
To výkonové zpoplatnění, to je opravdu výborný nápad.
Postavme za miliardy dálnice a pak z nich řidiče vyžeňme výkonovým zpoplatněním, a jezděme všichni zase jen po okreskách.
Postavme za miliardy dálnice a pak z nich řidiče vyžeňme výkonovým zpoplatněním, a jezděme všichni zase jen po okreskách.
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Vyplněno.
Nedá mi to, abych se nezeptal: cesta přes Kolín vyjde o 38 haléřů dráž než cesta po dálnici? Nebo jsem to špatně pochopil?
A ještě do jazykového koutku:Píšu-li cenu, pak platí:
celé koruny: 291 Kč nebo 291,- Kč.
Symbol ,- znázorňuje desetinou čárku s pomlčkou, přičemž pomlčka je zde namísto nul na haléřových místech.
haléře: jediný správný zápis je 291,38 Kč.
Zápis 291,38,- Kč je chybný, bohužel čím dál více rozšířený, hlavně mezi provozovateli cizojazyčných večerek.
Nedá mi to, abych se nezeptal: cesta přes Kolín vyjde o 38 haléřů dráž než cesta po dálnici? Nebo jsem to špatně pochopil?
A ještě do jazykového koutku:Píšu-li cenu, pak platí:
celé koruny: 291 Kč nebo 291,- Kč.
Symbol ,- znázorňuje desetinou čárku s pomlčkou, přičemž pomlčka je zde namísto nul na haléřových místech.
haléře: jediný správný zápis je 291,38 Kč.
Zápis 291,38,- Kč je chybný, bohužel čím dál více rozšířený, hlavně mezi provozovateli cizojazyčných večerek.
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Nechápu zcela hned první otázku. Počítá se to včetně zdanění paliva (spotřební daň), tj. už dnes cca 1kč/km, nebo ještě navíc k tomu?
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Ale no tak ... příteli .... když už jazykový koutek, tak prosím správně :adamos píše:A ještě do jazykového koutku:Píšu-li cenu, pak platí:
celé koruny: 291 Kč nebo 291,- Kč.
PS: Taky vyplněno.Ústav pro jazyk český píše:Za typografickou chybu se považuje způsob zápisu: 500,– Kč. Správně píšeme Kč 500,– nebo 500 Kč. V sestavách, kde se uvádějí i desetinné hodnoty (haléře), se v celých částkách píší dvě nuly: 500,00 Kč.
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=786
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Když tak na to koukám dál, tak je celý dotazník dost hypotetický... Porovnávat s auto s vlakem na téměř nejrychlejším vlakovém úseku je trochu nefér, navíc v Praze nekončím v centru, ale ještě tak 30 minut od centra... V cca 90% případů jezdíme mimo Prahu minimálně 2 a velmi často v hodinách úplně mimo dopravní špičky veřejné dopravy.
Takže nejčastější dálková trasa, která se mě týká (Praha - Police nad Metují, 2 lidi) je 4 h a 384 kč, s posledním možným odjezdem o 1 -2 hodiny dřív než jsem zvyklý odjíždět, veřejnou dopravou. Nebo cca 1:45 h a 461 až 650 kč (podle toho co všechno započtu do provozu auta, ale i tak je v tom cca 230 kč výkonové zpoplatnění ze zdanění PHM) autem kam si klidně naložím třeba kolo... A volného času si celkem vážím...
Takže nejčastější dálková trasa, která se mě týká (Praha - Police nad Metují, 2 lidi) je 4 h a 384 kč, s posledním možným odjezdem o 1 -2 hodiny dřív než jsem zvyklý odjíždět, veřejnou dopravou. Nebo cca 1:45 h a 461 až 650 kč (podle toho co všechno započtu do provozu auta, ale i tak je v tom cca 230 kč výkonové zpoplatnění ze zdanění PHM) autem kam si klidně naložím třeba kolo... A volného času si celkem vážím...
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 7.4.2013 18:40:17
- Bydliště: Praha
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Otázka č. 2 je poněkud nehezky ambivalentní.
Souhlasíte se zpoplatněním silnic v případě, že by se vybrané finanční prostředky použily na obnovu a výstavbu dopravní infrastruktury?
Jde teda ale o výkonové nebo časové zpoplatnění (dálniční známky)? Já například nesouhlasím s výkonovým, ale časový poplatek vítám. Co je tedy moje odpověď?
Souhlasíte se zpoplatněním silnic v případě, že by se vybrané finanční prostředky použily na obnovu a výstavbu dopravní infrastruktury?
Jde teda ale o výkonové nebo časové zpoplatnění (dálniční známky)? Já například nesouhlasím s výkonovým, ale časový poplatek vítám. Co je tedy moje odpověď?
Re: Zpoplatnění silniční sítě v ČR
Dobrý den Kubajsu,
otázkou je myšleno, kolik byste byli ochotni zaplatit za Vámi ujetý kilometr po dálnici (pouze za užití komunikace).
Spotřební daň, jak jste sám podotkl, se týká zdanění pohonných hmot.
Výkonové zpoplatnění spotřební daň neobsahuje.
Děkuji za vyplnění dotazníku.
S pozdravem
Sylvie
otázkou je myšleno, kolik byste byli ochotni zaplatit za Vámi ujetý kilometr po dálnici (pouze za užití komunikace).
Spotřební daň, jak jste sám podotkl, se týká zdanění pohonných hmot.
Výkonové zpoplatnění spotřební daň neobsahuje.
Děkuji za vyplnění dotazníku.
S pozdravem
Sylvie
Kubajsu píše:Nechápu zcela hned první otázku. Počítá se to včetně zdanění paliva (spotřební daň), tj. už dnes cca 1kč/km, nebo ještě navíc k tomu?