Jak jezdíme
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Moje zkušenosti z tempomatem jsou takové, že mám spotřebu o 0,5 l vyšší. Dělá to hlavně udržení rychlosti do kopce, kde tempomat automaticky přidavá (zvyšuje otáčky).
Temu jsem rozdělil, pokud máte někdo nějaký lepší název pro ní, tak mi dejte vědět. Tento mi přijde docela kostrbatý, ale nic lepšího mě nenapadlo
Temu jsem rozdělil, pokud máte někdo nějaký lepší název pro ní, tak mi dejte vědět. Tento mi přijde docela kostrbatý, ale nic lepšího mě nenapadlo
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přejmenování rychlostních silnic na dálnice
Nezvyšuje otáčky, ale přidává více paliva než člověk, který drží plyn v konstantní poloze a tudíž mírně zpomaluje, kdežto tempomat tam dá plný kotel, jen aby tu rychlost udržel.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Styl jízdy na komunikacích
To se povedlo, odpověděl jsi zrovna v době přesunu diskuzeNo a navíc to má tendenci k překmitům, protože šofér jedoucí "na nohu" ten kopec vidí včas, kdežto automat to pozná, až když mu začnou klesat otáčky a pak to zas trochu přehulí .. prostě regulace s velkym zpožděnim a tudíž určitym překmitem, kdepak ideální ustálenej stav. Ale půllitr rozdílu se mi zdá skoro přehnanej, tipuju to tak na placatku.
Ale máš pravdu, tempomat, nepředvídá, nevidí kopec.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Styl jízdy na komunikacích
Tempomat je dobry na opravdu rovine useky. Nejlepe na dizl motory. Nastavím 100Km/h - 6 rychlostní stupeň - 1800 otáček a super spotřeba... teď to myslím na sinici 1 třídy. Na dálnici si to nedokážu představit tak jedině na novem úseku D47 Bělotín - Lipník kde nemusím pořad zrychlovat nebo zpomalovat.
Muj styl jizdy: http://www.youtube.com/watch?v=EnxKMzG4I4A - všechno na nohu bez tempomatu
Muj styl jizdy: http://www.youtube.com/watch?v=EnxKMzG4I4A - všechno na nohu bez tempomatu
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Styl jízdy na komunikacích
Námět na názvy:
Jak jezdíte?
Vaše jízda
Vaše strategie na dálnici a silnici
Jak jezdíme
Jak jezdíte?
Vaše jízda
Vaše strategie na dálnici a silnici
Jak jezdíme
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Jak jezdíme
Díky za přesunutí této diskuse, název je sice hodně široký, ale v odpočívce to asi až tak nevadí. A taky díky za postřehy k tempomatu, budu se s tím snažit trochu experimentovat a pokud něco zajímavého objevím, dám vědět.
Re: Jak jezdíme
Našel jsem zajímavé tvrzení jednoho silničního odborníka týkajícího se rychlostí, co si o tom myslí zdejší uživatelé?
Volně přeloženo: Rychlostní limity by měly být určovány na základě V85 percentilu. To je určitá rychlost, kterou na daném úseku nepřekračuje 85% řidičů. Viděl jsem hodnoty V85 nad 90 na silnicích s limitem 60. Potom je něco špatně s tím rychlostním limitem, nemá opodstatnění.In my opinion, speed limits should be based on the V85 percentile. That's a certain speed 85% of the motorists does not exceed. I have seen V85 values above 90 on Vmax=60 roads. Then something's wrong with the speed limit, it doesn't have credibility.
Re: Jak jezdíme
No předevšim toto kritérium zcela ignoruje obyvatele veřejnýho prostoru, který zrovna neseděj za volantem, to je první chyba (nuselák se přece určitě dá po půlnoci taky smažit sto třicet, ne?). A potom počítá s většinovym odhadem, kterej je vesměs na straně "ono to vyjde". To bychom taky mohli třeba zrušit ty otravný červený světýlka na přejezdech, když je taky aspoň 15% řídivší populace ignoruje.
Re: Jak jezdíme
Ten názor vychází z toho, že většina lidí jezdí tak aby jela optimálně v rámci možností. Pochybuji, že najdete 15%-ní část populace která nezapočítává do své představy optimálnosti i bezpečnost svoji a okolí, čili z toho, že 85% lidí jezdí tak aby jeli i bezpečně. (Myslím, že bude potíž tuto hypotézu vyvrátit nějakou statistikou - statistiku, která bude tvrdit, že 15% jízd daným úsekem silnice skončí nehodou v daném úseku silnice najdete docela těžko )jonáš píše:No předevšim toto kritérium zcela ignoruje obyvatele veřejnýho prostoru, který zrovna neseděj za volantem, to je první chyba (nuselák se přece určitě dá po půlnoci taky smažit sto třicet, ne?). A potom počítá s většinovym odhadem, kterej je vesměs na straně "ono to vyjde". To bychom taky mohli třeba zrušit ty otravný červený světýlka na přejezdech, když je taky aspoň 15% řídivší populace ignoruje.
Další krok v úvaze je jasný. Když máme takto silné a účinné kritérium podle kterého se dá rozhodnout jaká jízda je na dané silnici ,,optimální'', proč ji nevyužít?
Proč bychom měli utrácet za někdoho kdo nastaví z našich peněz bezpečné mantinely, když většina (o které předpokládáme v předchozím odstavci, že ,,má rozum'') zvládne větší část tohoto nastavování sama svým zdravým rozumem?
Samozřejmě, najdete hodně lidí, kteří by zavedením tohoto kritéria přišli o nějaké dobře placené teplé místečko někde v závětří. Shodou okolností to jsou lidé, kteří v současné době pracují (ergo jsou ,,odborníky'' )v oboru ,,bezpečnost silničního provozu. Důsledek je jednoduchý - ti (většina z nich) budou jako první křičet, že je to nezodpovědný nesmysl, atd.
K Vašemu příkladu: ,,nuselák se přece určitě dá po půlnoci taky smažit sto třicet, ne?'' Ano, dá, ale myslíte si, že to tak dělá přes 85% lidí? Já ne.
A pokud ano, jste si tak jistý, že je to špatně? Nemám dojem, že by ,,nehoda u Nuseláku po půlnoci'' figurovalo nějak často v dopravním hlášení.
Myslím, že většina lidí to nedělá, takže si myslím, že tento příklad není dobrým protipříkladem proti této metodě stanovování max. povolené rychlosti. A u těch světýlek na přejezdech jak by smet - tam také více jak 85% přejíždějících poctivě čeká.
A pozitivní motivace - na rovném úseku v obci bez přechodů skutečně většina jede rychleji než tou padesátkou. Stejně tak na rovném, přehledném úseku mimo obec jede většina lidí více, než onou ouředníky shůry stanovenou devadesátkou.
Re: Jak jezdíme
a naopak, stejná většina na té samé silnici za lijáku nebo husté mlhy nepojede ani těch 90, oněch 15% se pak objeví ve večerním zpravodajstvíTHX-1138 píše:A pozitivní motivace - na rovném úseku v obci bez přechodů skutečně většina jede rychleji než tou padesátkou. Stejně tak na rovném, přehledném úseku mimo obec jede většina lidí více, než onou ouředníky shůry stanovenou devadesátkou.
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jezdíme
Já bych limity zrušil plošně úplně, nechal bych jen místní úpravy.
Vyřízené - hotové.
Vyřízené - hotové.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Jak jezdíme
Limity potřebujeme, už jen třeba proto aby jsme si vyvinuli nějaký vztah závislosti mezi tím pocitem nezávislosti, který nás nutká k rychlé jízdě, na jedné straně a pocitem odpovědnosti vůči pravidlům, které by měly být právě díky odborníkům na bezpečnost dopravy nějak vymezeny...
Člověk se umí chovat racionálně, pokud má dané protipóly dobra a zla, proto máme zákony, proto máme omezení, můžeme jen diskutovat o jejich výši a ne o tom jestli jsou nebo ne, každý jsme jiný a každý přistupujeme i k řízení jinak, proto mi přijde zajímavý ten percentil. Netvrdím že to musí být přímo V85, ale něco v tom smyslu. A musí to vycházet z reálné situace, kde už je člověk něčím omezený. Bezpečná rychlost je totiž jedna stránka věci - hluk, emise či zvíře resp. chodec pod koly auta ta druhá.
Člověk se umí chovat racionálně, pokud má dané protipóly dobra a zla, proto máme zákony, proto máme omezení, můžeme jen diskutovat o jejich výši a ne o tom jestli jsou nebo ne, každý jsme jiný a každý přistupujeme i k řízení jinak, proto mi přijde zajímavý ten percentil. Netvrdím že to musí být přímo V85, ale něco v tom smyslu. A musí to vycházet z reálné situace, kde už je člověk něčím omezený. Bezpečná rychlost je totiž jedna stránka věci - hluk, emise či zvíře resp. chodec pod koly auta ta druhá.
Re: Jak jezdíme
S tímto názorem nemohu souhlasit. Ono nejde jen o to, "kolik se tam jezdí" nebo "kolik se tam dá jet". Uvažujte také o tom, že to je ve městě a že v tom městě bydlí také lidé. A každých 10km/h navíc značně přidává na hluku. Takže ve městech a obcích jde především o tuto rovinu, nikoli o nehody, či bezpečnost (i když naši "dopravní experti" tvrdí něco jného )THX-1138 píše:...jonáš píše:No předevšim toto kritérium zcela ignoruje obyvatele veřejnýho prostoru, který zrovna neseděj za volantem, to je první chyba (nuselák se přece určitě dá po půlnoci taky smažit sto třicet, ne?). A potom počítá s většinovym odhadem, kterej je vesměs na straně "ono to vyjde". To bychom taky mohli třeba zrušit ty otravný červený světýlka na přejezdech, když je taky aspoň 15% řídivší populace ignoruje.
K Vašemu příkladu: ,,nuselák se přece určitě dá po půlnoci taky smažit sto třicet, ne?'' Ano, dá, ale myslíte si, že to tak dělá přes 85% lidí? Já ne.
A pokud ano, jste si tak jistý, že je to špatně? Nemám dojem, že by ,,nehoda u Nuseláku po půlnoci'' figurovalo nějak často v dopravním hlášení.
Myslím, že většina lidí to nedělá, takže si myslím, že tento příklad není dobrým protipříkladem proti této metodě stanovování max. povolené rychlosti. A u těch světýlek na přejezdech jak by smet - tam také více jak 85% přejíždějících poctivě čeká.
...
Re: Jak jezdíme
jak dlouho že existuje S-J Magistrála ?
to už ti, co jim ten hluk tak vadí, mohlí být dávno přestěhovaní
zkuste navrhnout, že místo "parkovacího pruhu" postavíte PHS a uvidíte, kolika lidem ten hluk opravdu vadí.
znám situaci na českobrodské, i s porovnáním, kolik aut odvedla Štěrboholská radiála spolu s východní spojkou.
ačkoli jsme ten dům stavěli v roce 1975, tak už tenkrát neměl okna do ulice.
druhá věc je, že krom omezení a zákazů, se pro dopravu nic nedělá, aneb postavím si barák na poli a pak budu řvát, že tu "dálnici" nechci, ačkoli se ví už 30let, že tam povede
to už ti, co jim ten hluk tak vadí, mohlí být dávno přestěhovaní
zkuste navrhnout, že místo "parkovacího pruhu" postavíte PHS a uvidíte, kolika lidem ten hluk opravdu vadí.
znám situaci na českobrodské, i s porovnáním, kolik aut odvedla Štěrboholská radiála spolu s východní spojkou.
ačkoli jsme ten dům stavěli v roce 1975, tak už tenkrát neměl okna do ulice.
druhá věc je, že krom omezení a zákazů, se pro dopravu nic nedělá, aneb postavím si barák na poli a pak budu řvát, že tu "dálnici" nechci, ačkoli se ví už 30let, že tam povede
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Jak jezdíme
Podívejte se, na ten hluk jsou prostě / ve městě zvlášť / nějaký obecný hygienický limity .. stejně jako na znečištění ovzduší a přítomnost rakovinotvorných látek v pitný vodě a dětských hračkách. Vždyť by to šlo taky zrušit, můžete pít něco jinýho a dětem koupit dřevěný nelakovaný, ne Když můžou mít němci se svojí "svobodou rychlosti" na průtahu Regensburgem celý léta trvale osmdesátku, tak moc nechápu, proč se to tady v Braníku zvedlo v noci na stovku. A zejména v noci .. jako by bylo kam pospíchat, leda do hrobu.
Ostatně magisrála ty limity nesplňuje dlouhodobě a obecně, takže se dá v dohledný době spíš čekat celoplošný omezení na padesát od Pankráce až na Palmovku.
Ostatně magisrála ty limity nesplňuje dlouhodobě a obecně, takže se dá v dohledný době spíš čekat celoplošný omezení na padesát od Pankráce až na Palmovku.
Re: Jak jezdíme
Na tom se shodnem. Taky to nechápu, bylo to prostě politické rozhodnutí. Osobně odhaduju že tak do roka, maximálně do dvou bude na celý jižní spojce 70 km/h.jonáš píše:...tak moc nechápu, proč se to tady v Braníku zvedlo v noci na stovku. A zejména v noci ..
Re: Jak jezdíme
Proč by měla být? Ta 80ka na JS je imho tak akorát. Řekl bych dokonce, v souladu s tím, co je standard v Evropě. Pravda, viděl jsem na dálničním průtahu Berlínem i 60ku kvůli hluku. Na druhou stranu v Kodani na obdobě JS mají v pohodě 110...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak jezdíme
Jak jste na tom s dodržováním stopek?
Já je většině případů shledávám jako neopodstatněné,
respektive mi není jasný jejich přínos bezpečnosti.
Člověk musí úplně zastavit a pak se zase rozjíždět,
čímž vlastně prodlužuje dobu kterou potřebuje k napojení.
Já je většině případů shledávám jako neopodstatněné,
respektive mi není jasný jejich přínos bezpečnosti.
Člověk musí úplně zastavit a pak se zase rozjíždět,
čímž vlastně prodlužuje dobu kterou potřebuje k napojení.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Jak jezdíme
Tak přínos je leckde sporný. Nicméně dodržuju je vždy a všude. stejně to bývá na místech, kde člověk musí jet krokem. Trochu jiné je to asi na dálnici, ale tam na ně tak často nenarazím...
Re: Jak jezdíme
Stopku respektuju vždy i když s ni nesouhlasím. Na dálnici (nájezdu) je to podle mého blbost ale když tam je tak taky zastavím. Hold stopku a 50tku dodržuju s ostatníma věcma to už je horší...
Re: Jak jezdíme
Ja si zastavím i na některých místech tam, kde není stopka, abych měl lepší výhled. Stopky, co znám, shledávám jako opodstatněné, možná až na jednu. Ale s jejich dodržování nemám problém.
Spíše by mě zajímalo, když zastavím jako druhé auto, a mám výhled do celé křižovatky, jestli musím znovu zastavit na místě prvního nebo můžu jet už bez zastavení? Nevím, co je správně.
Spíše by mě zajímalo, když zastavím jako druhé auto, a mám výhled do celé křižovatky, jestli musím znovu zastavit na místě prvního nebo můžu jet už bez zastavení? Nevím, co je správně.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Jak jezdíme
sám mám za to, že v tomhle případě už zastavovat nemusím. A taky to tak aplikuju. No ale oprášil jsem učebnici autoškoly a tam je psáno "Zastaví-li na příkaz značky více vozidel, platí povinnost zastavení pro každého z nich". Čili z toho mi vyplývá, že pokud na místě zastavení mám výhled, můžu projet, ovšem nikoli pokud mám ten výhled až po rozjezdu cestou za předchozím.
Jinak znám taky jednu celkem nesmyslnou. No a hádejte jakej je další rozdíl od ostatních? Za tou nesmyslnou stojí skoro pořád PČR s kasírkou
EDIT: Píšu nesmyslnou, ale popravdě u stopek (mimo tu dálnici) tohle fakt oproti jiným značkám moc neřeším. Prostě tam je a obvykle má nějaký důvod.
Jinak znám taky jednu celkem nesmyslnou. No a hádejte jakej je další rozdíl od ostatních? Za tou nesmyslnou stojí skoro pořád PČR s kasírkou
EDIT: Píšu nesmyslnou, ale popravdě u stopek (mimo tu dálnici) tohle fakt oproti jiným značkám moc neřeším. Prostě tam je a obvykle má nějaký důvod.
Re: Jak jezdíme
Měl bych dotaz k používání blinkrů, viz obrázek (StreetView rulez). Vedlejší se připojuje šikmo na hlavní. Použít pravý blinkr, jakoby ve směru otáčení volantem, jízdy? Nebo levý, jakoby se jede do leva a levý uvidí řidiči na hlavní? Nebo žádný? Vídám všechny případy, a to i od "profi" řidičů MHD. Co s tím?
- Přílohy
-
- Blinkr.jpg (115.15 KiB) Zobrazeno 11685 x
Re: Jak jezdíme
Na dálničním připojováku bych blikal doleva (změna pruhu), na křižovatce doprava (směr odbočení). Tahle křižovatka je svým tvarem tak něco mezi Podobných znám víc a opravdu jsem někdy na rozpacích. V tomhle případě bych se ale řídil tím přikázaným směrem jízdy pod trojúhelníkem a blikal doprava.
Re: Jak jezdíme
Na stopce kdyz clovek zastavi napr. jako druhy (resp. na miste, kde ma ridic jeste dostatecny rozhled do krizovatky), tak jiz na hranici krizovatky stavet nemusi. Vyjimka je, pokud je na zemi pricna cara souvisla.
Na tom obrazku bych blikal vpravo. Zjednodusene receno by se melo blikat tam, kam se otaci volant. Na dalnici v pripojovaku se blika doleva, jelikoz se pak taky doleva zataci
Na tom obrazku bych blikal vpravo. Zjednodusene receno by se melo blikat tam, kam se otaci volant. Na dalnici v pripojovaku se blika doleva, jelikoz se pak taky doleva zataci