Po x-té zkušenosti jako měl Dusanh hlasuji pro to, aby byla urychleně dokončena dálnice D3, všechna tranzitní doprava z I/3 zmizela na dálnici a třípruh zůstal pro místní dopravu ve východní části středních Čech.Dusanh píše:Po včerejší zkušenosti hlasuji pro to, aby v úsecích s třípruhem byl zakázán vjezd do levého pruhu autům nad 6t. Na trase BN-Mirošovice se tam dvakrát předjížděly kamiony stylem "nikdo neprojede"
I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Tak D3 asi ještě bohužel pár let nebude... Do té doby bych zakázal ten vjezd do levého pruhu nad 6t
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
to Michal R - Ok, budu si Vaše příspěvky číst pozorněji. Stejně tak žádám od Vás... Jen z předešlé diskuze vím, že mnohdy se zaobíráte víc tím, kdo příspěvek píše, zjišťováním jeho bydliště a hodnocením přispěvovatele, nikoli samotným obsahem. Proto nyní, když jste nehodnotil obsah studie, ale možné mé selhání, tak jsem se vymezil. Přiznávám, lepší je si zachovat chladnější hlavu.
Možná i hodně charakterizuje právě přístup k otevřenosti řízení. Při stavbě silnic zastávám právě tu otevřenost, proto jsem na těchto stránkách zveřejnil již vícero studií a zveřejním další . Myslím, si že se jedná o veřejné stavby, realizované z našich daní a veřejnost by měla mít co nejvíce odůvodněných informací a argumentů. Ne samé utajování a využívání různých fíglů. Bohužel, co vidím a slyším, tak to zatím takto není... /viz. výše/
Možná i hodně charakterizuje právě přístup k otevřenosti řízení. Při stavbě silnic zastávám právě tu otevřenost, proto jsem na těchto stránkách zveřejnil již vícero studií a zveřejním další . Myslím, si že se jedná o veřejné stavby, realizované z našich daní a veřejnost by měla mít co nejvíce odůvodněných informací a argumentů. Ne samé utajování a využívání různých fíglů. Bohužel, co vidím a slyším, tak to zatím takto není... /viz. výše/
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Vím, že se tady o tom debatovalo, ale možná by nebylo od věci opět toto téma otevřít a to: U dvoupruhů (2+1) nově uvedených do provozu od Benešova směr D1 (Praha/Brno) opravdu chybějí značky snížení počtu jízdních pruhů i na levé straně ve směru jízdy (tak jak je to řešeno v Rakousku), aby předjíždějící věděl, že se blíží konec pruhu dříve, než vjede do protisměru (předjíždění autobusu, nákladního vozidla, zhoršené podmínky viditelnosti aj.), kdy nevíte - hlavně nevidíte, kdy se blíží konec pruhů.
Proč, když se vystavěly sjezdy/nájezdy na Pyšely a ihned se tam umístili zákazové značky zákazu přejíždění, je stejně na silnici namalovaná přerušovaná čára???? Proč se rovnou nenamalovala rovná čára?? Nebo se někdy v (ne)krátké budoucnosti počítá s možnosti předjíždění na daném místě?? Opět, čekáte na předjětí většího pomalého vozidla, a nevidíte značky osazené na straně, proto musí také sloužit bílá čára svému účelu. A ne, takto opět odfláknuto.. krásně počesku...
Proč, když se vystavěly sjezdy/nájezdy na Pyšely a ihned se tam umístili zákazové značky zákazu přejíždění, je stejně na silnici namalovaná přerušovaná čára???? Proč se rovnou nenamalovala rovná čára?? Nebo se někdy v (ne)krátké budoucnosti počítá s možnosti předjíždění na daném místě?? Opět, čekáte na předjětí většího pomalého vozidla, a nevidíte značky osazené na straně, proto musí také sloužit bílá čára svému účelu. A ne, takto opět odfláknuto.. krásně počesku...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Mě chybí něco podobného i v omezeních na D1 - kupříkladu značky o střídavé jízdě vůbec nejsou vidět když jede člověk permanentně v levém pruhu a předjíždí šňůru kamionů. Já o nich vím; ale co ostatní lidé, kteří si někdy neprávem říkají "řidiči" . Možná by stálo za to dávat zde důležitější značení i vlevo tj. za svodidla buď do SDP nebo pro protisměr do příkopu... Sice je to už taky daleko ale lepší než nic...Petanecek píše:Vím, že se tady o tom debatovalo, ale možná by nebylo od věci opět toto téma otevřít a to: U dvoupruhů (2+1) nově uvedených do provozu od Benešova směr D1 (Praha/Brno) opravdu chybějí značky snížení počtu jízdních pruhů i na levé straně ve směru jízdy (tak jak je to řešeno v Rakousku), aby předjíždějící věděl, že se blíží konec pruhu dříve, než vjede do protisměru (předjíždění autobusu, nákladního vozidla, zhoršené podmínky viditelnosti aj.), kdy nevíte - hlavně nevidíte, kdy se blíží konec pruhů.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Aktuálně je uzavřena dle dopravníhoinfa polovina MÚK v Benešově a u Mrače a komplet u Poříčí. Je to jenom rekonstrukce nebo to má něco společného přeznačením na třípruh? Úkol zněl asi jasně, nikdo z Poříčí se nesmí dostat na Benešov
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Ne nemá. Ještě neproběhla ani soutěž.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Takže jsem si postěžovali a bude opět na třicet let klid.. to se snad i ta D1 a D3 dodělají, takže již nebudou potřeba značky na levé straně komunikace. Ach jo...
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Leták k třípruhu
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/8F1A ... enesov.pdf
Je tam mapka, jak se bude měnit 2+1.
Škoda, že ve špičkách to bez kolon fungovat nebude. Už slyším ty hlášky: "Kdyby radši postavili D3"
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/8F1A ... enesov.pdf
Je tam mapka, jak se bude měnit 2+1.
Škoda, že ve špičkách to bez kolon fungovat nebude. Už slyším ty hlášky: "Kdyby radši postavili D3"
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Po zkušenostech z snad 5 let ? z pod Strečna bych nebyl takový pesimista. Půlka dojmu z cesty je psychologie a možnost předjet ty nejpomalejší často stačí. (Samozřejmě, že podmínkou je, že slavná policie naučí naklaďáky a sváteční šoféry jezdit v tom úseku vpravo).dvs píše:Leták k třípruhu
http://www.rsd.cz/rsd/rsdcat.nsf/0/8F1A ... enesov.pdf
Je tam mapka, jak se bude měnit 2+1.
Škoda, že ve špičkách to bez kolon fungovat nebude. Už slyším ty hlášky: "Kdyby radši postavili D3"
Kdyby ještě někoho napadlo opustit tu šílenost s úhybem D3 do Neveklova a protáhnout ji, tak jako je budovaná doposud paralelně s I3, až do Benešova ......tak se do Budějovic pofrčí snesitelně.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Když se dá zákaz předjíždění nákladním vozidlům, mohlo by to fungovat dobře. Například v Německu na B20 mezi Landau a Furth im Wald je takových úseků více a šlape to velmi dobře.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
No, termín zahájení stavby asi moc realitě neodpovídá, pokud na konci čteme majitelé pozemků nesouhlasí s prodejem...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
No jo, ale jaké jsou špičkové intenzity na B20 u hranic a I/3 v zázemí milionóvého města? Jasně lepší než nic, ale dnes se typicky dělá ve špičkách kolona na konci 2+1 v lese před Benešovem.Hanes píše:Například v Německu na B20 mezi Landau a Furth im Wald je takových úseků více a šlape to velmi dobře.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
B 20 vede ve spojnici sever-jih přes celé Bavorsko (Berchtesgaden-Folmava), protíná 4 dálnice (A8, A94, A92,A3) a je skoro pořád plná, protože už je ze tří čtvrtin mimo obce, nemyslím, že je to nějaká polňačka. Navíc se počítá, že bude celá 2+1 a v některých místech časem 2+2.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Intezita na B20 není vůbec malá, mazi Furthem a Chamem 12 tis., mezi Chamem a A3 8-10 tis., od A3 do Straubingu 23 tis (taky 2+1), od Straubingu po A92 12-13 tis. - data z roku 2010.dvs píše: No jo, ale jaké jsou špičkové intenzity na B20 u hranic a I/3 v zázemí milionóvého města? Jasně lepší než nic, ale dnes se typicky dělá ve špičkách kolona na konci 2+1 v lese před Benešovem.
Naše I/3 má těch tisíců 18.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Toto je průměr.mapman píše:Naše I/3 má těch tisíců 18.
Kolik mají ty víkendové špičky (Pá odpoledne, So ráno, Ne večer) voz/hod?
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Ano, to je vhodna poznamka. Dimenzovani silnic by nemelo byt planovano ciste podle prumerne intenzity, nybrz by melo brat na zretel i pravidelne spicky. To je i muj nazor.dvs píše:Toto je průměr.mapman píše:Naše I/3 má těch tisíců 18.
Kolik mají ty víkendové špičky (Pá odpoledne, So ráno, Ne večer) voz/hod?
Preznaceni I/3 na tripruh je vsak v teto chvili maximum, co muzeme pro zvyseni propustnosti te silnice udelat. Takze ja za sebe jsem vdecny i za tenhle maly krok kupredu....
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Špičkové intenzity budou jistě mít i na B20, i když možná ne tak výrazné jako u Benešova, ale to není tak podstatné... Např. ve Švédsku se na 2+1 při hodinové intenzitě překračující určitou hodnotu zavírají levé předjížděcí pruhy, aby se vyloučila místa, kde dochází ke snížení počtu pruhů a tím pádem ke zvýšenému riziku vzniku nárazových vln a souvisejících kolon. Kapacita vystřídaného 2+1 totiž není oproti 1+1 výrazně vyšší - pořád jsou omezující ta místa s jedním pruhem, 2+1 má ale největší kouzlo právě díky možnosti předjet bezpečně pomalejší vozidla při průměrném zatížení komunikace ...
Další věc je tak to, že kongesce na I/3 vznikají hlavně z důvodu nedostatečné kapacity obchvatu Benešova vlivem úrovňových křížení tj. nedobudovaných MÚK - zejména ten přechod a následně křižovatky U Stadionu a U Topolu jsou opravdu "lahůdky" - a Červené Vršky taky nejsou bůhví co.
Další věc je tak to, že kongesce na I/3 vznikají hlavně z důvodu nedostatečné kapacity obchvatu Benešova vlivem úrovňových křížení tj. nedobudovaných MÚK - zejména ten přechod a následně křižovatky U Stadionu a U Topolu jsou opravdu "lahůdky" - a Červené Vršky taky nejsou bůhví co.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Možná by stálo za zvážení zda zavírání třetích pruhů by nešlo zrealizovat časem i u nás. Jak konkrétně to v tom Švédsku mají udělané.
Na ten obchvat Benešova asi taky bude muset časem dojít.
Na ten obchvat Benešova asi taky bude muset časem dojít.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
dvs píše:Možná by stálo za zvážení zda zavírání třetích pruhů by nešlo zrealizovat časem i u nás. Jak konkrétně to v tom Švédsku mají udělané.
Na ten obchvat Benešova asi taky bude muset časem dojít.
V tomto s vámi nesouhlasím. Pokud by byla dokončena D3Z včetně Václavické spojky, nebudou intenzity a ani reálná skutečnost takové, aby se ospravedlnila výstavba obchvatu Benešova. Ne že bych místním kapacitní obchvat nepřál, to né, ale nemám pocit, že by tato země byla tak bohatá.
Druhý argument je též podstatný, a to, že pokud vznikne obchvat Benešova (třeba jako snadná reakce na neustálé rostoucí intenzity a brutální kolony) tak:
a) není objízdná trasa po dobu výstavby. Pokud mi někdo chce navrhnout přes Jílové a Neveklov či přímý průjezd Benešovem, tak ať to raději nezkouší ...
b) není kde obchvat fakticky ukončit.... u Bystřice? A to ten obchvat uděláme rovnou 2+2 pruhy? V kategorii S22,5/80? A všechny příjezdy do Benešova formou MÚK? A co hluková pásma? Nevyroste nám v Benešově nová Šubrtka?
c) obchvatem Benešova se otevře Pandořina skřínka.... a objeví se již několikrát vyvrácený nesmysl ohledně zkapacitnění Mirošovice - Mezno na dálniční stavbu. Tentokrát třeba formou salámové metody - a jako další stavbu se třeba vymyslí zkapacitnění Mirošovice - Benešov.... o jaká sláva!!! Akorát že se celý problém přesune na D1, protože MÚK Mirošovice prostě předělat nejde.
Proto chraň nás pánbůh od dobrých úmyslů, jimiž je dlážděna cesta do bran pekelných.
Dodělejme D3 mezi SOKP a Meznem. Pokud i následně bude dopravní situace vyžadovat obchvat Benešova, budu všemi deseti pro výstavbu.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Michale k tomu není co dodat! Souhlas...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Pánové,
mám takový dojem, že mapman a dvs mluví o stávajícím obchvatu
(doplnění MÚK)
mám takový dojem, že mapman a dvs mluví o stávajícím obchvatu
(doplnění MÚK)
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
No, stávající obchvat bych obchvatem nenazval, spíše průtahem... ale nechme slovíčkaření.balance píše:Pánové,
mám takový dojem, že mapman a dvs mluví o stávajícím obchvatu
(doplnění MÚK)
Pokud by předělávka obchvatu Benešova dávala nějaký smysl, tak nejde jen o ty mimoúrovňové křižovatky, ale také o tu zastávku ČSAD přesně mezi oběma křižovatkami. A taky je po celé délce obchvatu 70 km/hod.... takže úzké hrdlo.
A když si místní situaci vybavím, tak mi nějak nejde na um, kam by jsme ty MÚK umístili... na Červeném Vršku ještě asi ano (za cenu vykoupení odstranění benzínové pumpy)... ale ty ostatní?
Takže já žiju v domnění, že pokud se bavíme o obchvatu Benešova, tak buď v nové stopě kdesi za Konopištěm a nebo v tunelové variantě. Tak či tak, velmi drahé. Stávající trasa už silně vrostla do intravilánu Benešova, takže jakékoliv zkapacitnění v prvé řadě narazí na odpor místních. A bude to odpor oprávněný.
Takže ještě jednou. Postavme D3 a nebude diskuzí o hypotetickém obchvatu Benešova třeba.
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Já jsem mluvil o dostavbě MÚK. Ta byla dokonce projekčně zpracovaná a před realizací, bylo to ale prozatím pozastaveno. Minimálně MÚK Červené Vršky se bude dělat nejpozději z Václavickou spojkou...
Re: I/3 Mirošovice - Benešov (přeznačení na třípruh)
Nečetl jsem celou předchozí diskusi, ale Červené Vršky jsou čerstvě schváleny jako velká spirálovitá OK, tedy MÚK již není sledován ani ve výhledu...mapman píše:Já jsem mluvil o dostavbě MÚK. Ta byla dokonce projekčně zpracovaná a před realizací, bylo to ale prozatím pozastaveno. Minimálně MÚK Červené Vršky se bude dělat nejpozději z Václavickou spojkou...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!