Korea (Severní - KLDR)
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Korea (Severní - KLDR)
Počet obyvatel: cca. 25,6 mil.
Hlavní město: Pchjongjang (cca. 3 mil.)
Web stránka KLDR
http://www.korea-dpr.com/
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.11.2020 20:12:04, celkem upraveno 2 x.
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
Důvod: aktualizace počtu obyvatel
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Dopravní infrastrukturu tvoří cca. 26 000 km silnic, z nich jen asi 8 000 km je asfaltových. V zemi jsou i dálnice. V městách jsou středem vedeny někdy taky komunikace 8+8 pruhy bez pevného předělení. Z hlediska vojenského (velice důležité v této zemi) na dálnicích a silnicích dálničního typu je pravidelně možnost přistání pro vojenská letadla.
Záběr na dálnici.
Záběr na dálnici.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.11.2020 20:12:58, celkem upraveno 2 x.
Důvod: odstranění neplatného odkazu
Důvod: odstranění neplatného odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Většina dálnic byla postavěna v období 1980-1999. Dodnes zívají prázdnotou co se týká automobilů. Stárne jejich povrch a využívají je hlavně chodci (města) anebo cyklisti (města, ostatní oblasti). Povinně je musejí čistit občané - pravidelně se ručně zametají, střihají se keře, udržují se trávníky. Obnovuje se vodorovní dopravní značení, myjou se tabule, čistí se příkopy atd.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korea (Severní - KLDR)
No závidím jim ty luxusní chodníky
Jinak tohle Orwell v praxi, i ty domy jak v 1984.
Ale ty prázdné cesty to je síla, nadimenzované to ale mají dost.
Předpokládám, že asi nové nestaví.
Jinak tohle Orwell v praxi, i ty domy jak v 1984.
Ale ty prázdné cesty to je síla, nadimenzované to ale mají dost.
Předpokládám, že asi nové nestaví.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Korea (Severní - KLDR)
... ne, staví PHS a rozšiřují na 6+6
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Myslím, že zde se dálnice stali pouze ikonou režimu, kdy se dálnice stavěli všude tam, kde bylo třeba ukázat pokrok. Kdyby někoho zajímali podrobnosti, tak já vím taky něco do hloubky.
1. Základním problémem kvality je stav dálnic, tedy povrchů. Buď to by byla metoda s betonem, ovšem starou technologii a teď povrch práská a KLDR nemá na opravy finance a ani technologii. Tedy na to nevyužije lidskou sílu.
2. Další obrovský problém je zvlněnost - dálnice se zvětša stavěli pouze ručně, a narozdíl od Československa/vých. Německa atd. zde nebyl dostatek inženýrů. Některé mosty mají proto výškové skoky a jiné ůseky mají nestabilné podloží, které bylo nedostatečně zpevněno a teď je povrch dálnice zvlněný, i když je betonový. Na opravy KLDR nemá finance.
3. Některé dálnice s betonovým povrchem dostavěny před 1990 se v létech 2003-2007 opravili, ovšem na spůsob KLDR: sřezala se vrchní vrstva zapožičaným strojem z Ruské federace, pak se zde ručně dodala vrstva betonu, kterou se zahladil betonový povrch a stabilizační vrstvy. Pak se nanesla speciální emulgie dovezená z Číny a na tu se pokládal asfaltový (AB) kryt. Výsledkem dešťů, dalších nepříznívích povětrnostných vplyvů se odrazil i na těchto opravených úsecích a již v roce 2008 se na modernizovaných úsecích objevili obrovské trhliny a taky drobení asfaltu, co znamená, že se nejenže neuchytil na podkladových vrstvách, ale nebyl ani dostatečně hrubý a kvalitní (zrnitost) a já se osobně obávám, že nebyl ani dobře položen.
KLDR tedy disponuje dálnicemi a silnicemi dálničního typu, které na celkové silniční siti tvoří 4,5-5%, což je i na EU dobré číslo a když bychom to vzali ke zpevněným silnicím, tak je to cca. 14%, což je opravdu skvělé. Ovšem většina dálnic má po životnosti vozovku a co je horší od r. 2015 do r. 2032 budou mít dálnice po životnosti i celé těleso. I když je již nyní na tom víc jako 80% těchto komunikací špatně pro slabou údržbu z hlediska stavebního.
1. Základním problémem kvality je stav dálnic, tedy povrchů. Buď to by byla metoda s betonem, ovšem starou technologii a teď povrch práská a KLDR nemá na opravy finance a ani technologii. Tedy na to nevyužije lidskou sílu.
2. Další obrovský problém je zvlněnost - dálnice se zvětša stavěli pouze ručně, a narozdíl od Československa/vých. Německa atd. zde nebyl dostatek inženýrů. Některé mosty mají proto výškové skoky a jiné ůseky mají nestabilné podloží, které bylo nedostatečně zpevněno a teď je povrch dálnice zvlněný, i když je betonový. Na opravy KLDR nemá finance.
3. Některé dálnice s betonovým povrchem dostavěny před 1990 se v létech 2003-2007 opravili, ovšem na spůsob KLDR: sřezala se vrchní vrstva zapožičaným strojem z Ruské federace, pak se zde ručně dodala vrstva betonu, kterou se zahladil betonový povrch a stabilizační vrstvy. Pak se nanesla speciální emulgie dovezená z Číny a na tu se pokládal asfaltový (AB) kryt. Výsledkem dešťů, dalších nepříznívích povětrnostných vplyvů se odrazil i na těchto opravených úsecích a již v roce 2008 se na modernizovaných úsecích objevili obrovské trhliny a taky drobení asfaltu, co znamená, že se nejenže neuchytil na podkladových vrstvách, ale nebyl ani dostatečně hrubý a kvalitní (zrnitost) a já se osobně obávám, že nebyl ani dobře položen.
KLDR tedy disponuje dálnicemi a silnicemi dálničního typu, které na celkové silniční siti tvoří 4,5-5%, což je i na EU dobré číslo a když bychom to vzali ke zpevněným silnicím, tak je to cca. 14%, což je opravdu skvělé. Ovšem většina dálnic má po životnosti vozovku a co je horší od r. 2015 do r. 2032 budou mít dálnice po životnosti i celé těleso. I když je již nyní na tom víc jako 80% těchto komunikací špatně pro slabou údržbu z hlediska stavebního.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.11.2020 19:45:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: lepší formulace
Důvod: lepší formulace
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korea (Severní - KLDR)
Díky za doplňující info.
Jinak myslím, že devastaci dálnic tam vůbec neřeší a nikoho netrápí, protože po nich nemá stejně kdo jezdit.
Zajímalo by mně jak dlouho ještě tento režim vydrží, zatím to vypadá že dlouho.
Jinak myslím, že devastaci dálnic tam vůbec neřeší a nikoho netrápí, protože po nich nemá stejně kdo jezdit.
Zajímalo by mně jak dlouho ještě tento režim vydrží, zatím to vypadá že dlouho.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Dálnice Pchjongjang-Panmunjom má 2x3 jízdní pruhy. Zde je záběr na 4 km pásmo demilitarizace na hranicích s Jižní Koreou
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korea (Severní - KLDR)
Vypadá to, že i barva je u nich nedostatkovým zbožím, jako ostatně všechno.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Taky mě to napadlo. Ale na co to budou malovat, když tudy stejně téměř nikdo nejezdí ?
Re: Korea (Severní - KLDR)
Nepoznate nekdo typ autobusu na fotce zajimalo by mne jake se tam prodavaji autobusy a auta a odkud?
Re: Korea (Severní - KLDR)
Autobusy nevím (podezíral bych ojetiny od zlých kapitalistů nebo něco z Číny), ale dá se tam narazit na zajímavé trolejbusy...
Auta: přímo v KLDR se teď licenčně bastlí Fiat Siena.
edit: tak koukám, že soudruzi s těmi licencemi/kopiemi zase o něco pokročili.
Pyeongwah Motors offers the Hwiparam (Fiat Siena), Ppeokkugi (Fiat Doblo), Premio (Dandong Shuguang), Junma (Ssangyong Chairman), and Hwiparam II (Brilliance Junjie).
Otázka je, kdo si to může dovolit.
Auta: přímo v KLDR se teď licenčně bastlí Fiat Siena.
edit: tak koukám, že soudruzi s těmi licencemi/kopiemi zase o něco pokročili.
Pyeongwah Motors offers the Hwiparam (Fiat Siena), Ppeokkugi (Fiat Doblo), Premio (Dandong Shuguang), Junma (Ssangyong Chairman), and Hwiparam II (Brilliance Junjie).
Otázka je, kdo si to může dovolit.
Království a půl princezny za 511.
Re: Korea (Severní - KLDR)
Tipoval bych, ze s aktivistou Kuz-Wartem tam ty jejich Promiky projednavaji u popravciho kulu...
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
ČLR prodloužila o 10 let pronájem přístavního terminálu ve Zvláštní ekonomické zóně Rason (Radžin - Sonbong), který propojí s Čínou nově budovanou moderní komunikací v délce cca. 80km. Čína dále investuje do stavby nového moderního mostu mezi hraničními městy Sinuidžu (KLDR) a Dandong (ČLR), což by mělo výrazně rozšířit přepravní kapacitu mezi oběma zeměmi. Částečně jde o kompenzaci za svolení expandovat v severokorejském těžařském průmyslu.
Zdroj: www.businessinfo.cz
Zdroj: www.businessinfo.cz
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Země se s pokračujícím jadrovým programem a odpalováním raket dostává do izolace od tradičních spojenců: RF a ČLR, takže se ztrácí přístup k stavařské technice. Dá se předpokládat, že silniční infrastruktura je značně degradována a i nadále se její stav bude zhoršovat.
Stavební odvětví celkově vzrostlo v roce 2011 o 3,9% a to především z důvodu výstavby nových obytných jednotek a realizace některých dalších civilních projektů. Výstavba probíhala především v Pchjongjangu a částečně v několika dalších městech, ale v mnohem menší míře.
Z důvodu plnění (nereálných) stavebních úkolů vytyčených pro masivní oslavy v roce 2012, které se ocitly ve velkém termínovém skluzu, byla v polovině roku 2011 zastavena výuka na vysokých školách a ze studentů a studentek se stali stavební dělníci.
Téměř všechna údržba silnic se vykonává ručně. Jednak pro nedostatek techniky ale i pro nedostatek pohonních hmot.
Stavební odvětví celkově vzrostlo v roce 2011 o 3,9% a to především z důvodu výstavby nových obytných jednotek a realizace některých dalších civilních projektů. Výstavba probíhala především v Pchjongjangu a částečně v několika dalších městech, ale v mnohem menší míře.
Z důvodu plnění (nereálných) stavebních úkolů vytyčených pro masivní oslavy v roce 2012, které se ocitly ve velkém termínovém skluzu, byla v polovině roku 2011 zastavena výuka na vysokých školách a ze studentů a studentek se stali stavební dělníci.
Téměř všechna údržba silnic se vykonává ručně. Jednak pro nedostatek techniky ale i pro nedostatek pohonních hmot.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
New Yalu River Bridge
*stavět se začalo v roce 2011
Tento most, již 3. přes řeku Yalu spojí Dandong (provincie Liaoning) v Číně a Sinuiju (Sev. Korea). Celková délka mostu a přístupových silnic činí 20 km.
*finančně to kryje Čína
*stavět se začalo v roce 2011
Tento most, již 3. přes řeku Yalu spojí Dandong (provincie Liaoning) v Číně a Sinuiju (Sev. Korea). Celková délka mostu a přístupových silnic činí 20 km.
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
a zde již hotový most, nový hraniční přejezd, i když na KLDR straně to končí nikde
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Korea (Severní - KLDR)
MzO: A co estakáda Opatovice? Ta bude v poli/řece končit jak dlouho?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korea (Severní - KLDR)
Můžeme dát s KLDR závod a vypsat na to sázky, co bude dříve.
V tomto jsem optimista a věřím, že zvítězíme. Do 5 let už to u nás v poli končit nebude.
V tomto jsem optimista a věřím, že zvítězíme. Do 5 let už to u nás v poli končit nebude.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Korea (Severní - KLDR)
No v poli možná ne, ale jezdit se po ní nebude. Letos se začínat nebude a na výstavbu určitě tak 3-4 roky.Martin z Ostravy píše:Můžeme dát s KLDR závod a vypsat na to sázky, co bude dříve.
V tomto jsem optimista a věřím, že zvítězíme. Do 5 let už to u nás v poli končit nebude.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Korea (Severní - KLDR)
A to se pořád vejde "do 5 let"...Sosa píše:No v poli možná ne, ale jezdit se po ní nebude. Letos se začínat nebude a na výstavbu určitě tak 3-4 roky.Martin z Ostravy píše:Můžeme dát s KLDR závod a vypsat na to sázky, co bude dříve.
V tomto jsem optimista a věřím, že zvítězíme. Do 5 let už to u nás v poli končit nebude.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Čína postavila most do KLDR. Vyšel na miliardy, teď končí v polích - již zde ve vláknu popsáno
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Korea (Severní - KLDR)
Korejská republika uzavírá průmyslový komplex v severokorejském Kesongu Kesong přinášel KLDR ročně asi 200 mil. USD, poslední informace zní, že na příkaz severokorejského vůdce se má Kesong "rozebrat".
Nemluvě o tom, že po posledních odpálených raketách se ještě více zhoršují styky s Ruskem a Čínou. Kroky KLDR odporují rezolucím, což kritizuje hlavně Japonsko. Jižní soused se reálně obává zhoršování situace. Je to prvně, co dokonce byla slovně a velmi vulgárně napadená prezidentka Jižní K.
Nemluvě o tom, že po posledních odpálených raketách se ještě více zhoršují styky s Ruskem a Čínou. Kroky KLDR odporují rezolucím, což kritizuje hlavně Japonsko. Jižní soused se reálně obává zhoršování situace. Je to prvně, co dokonce byla slovně a velmi vulgárně napadená prezidentka Jižní K.
Naposledy upravil(a) Diaľničiar dne 13.11.2020 19:47:12, celkem upraveno 1 x.
Důvod: aktualizace odkazu
Důvod: aktualizace odkazu
-
- VIP
- Příspěvky: 22562
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL