úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

Kvůli změně nivelety byl odstraněn do 1/3 opěr, zbytek je zahrnut v trase.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od mapman »

Lenny píše:Dívám se do původní dokumentace a vidím nosná konstrukce měl být betonována na skruži. A za další vše v původním záboru, tedy není potřeba nové ÚR. A délka nosné konstrukce 43,0 m, tj. vyhovuje pro šestipruh. V upravené dokumentaci je to samé.

Jediný smysluplný argument vidím v tom, že výstavba z tyčových nosníků je rychlejší a levnější, a navíc nedojde k omezní provozu po dobu výstavby nosné konstrukce mostu. Pokud to takhle půjde dál i s ostatními mosty, tak nás při rozšiřování na šestipruh čekají demolice. Náklad na vybudování nového nadjezdu jsou vyhozené peníze.
Dle info z ŘSD a MD: Výstavba na skruži byla zamítnuta z hlediska nepřípustného omezování dopravy - vypadalo by to tam podobně jako v případě mostu Ke Garážím v Praze přes Jižní Spojku. Což není na tranzitní dálnici s velkým podílem kamionů i nadměrů přípustné. Pokud by se měly osazovat nosníky, tak se do záboru nevejdou.

A znovu opakuju: Most vyhovuje na šestipruh a není potřeba jej do budoucna předělávat. Jen tam nebude odstavný pruh. Tečka. Žádné předělávání nebude...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

Nadměrné náklady jezdí po trase D1 - I/38 - D11, pokud jsem si stačil všimnout.

Jen vycházím z historii, kolik tu máme silnic postavených jako polovinu budoucího čtyřpruhu a kolik z nich bude nevyužito a čtyřpruh vede bokem postavené poloviny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od mapman »

Na D1 Praha - Mirošovice se využily v podstatě všechny objekty co byly pro D28 i na šestipruh a funguje to v pohodě ... A ty nadměry (váhové) nejezdí po D1 mezi Jihlavou a Prahou pouze dočasně kvůli neúnosnosti dvou mostů (jeden je Šmejkalka) přičemž oba budou opraveny v rámci modernizace...
GiuseppeS
Příspěvky: 560
Registrován: 10.5.2009 14:41:32

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od GiuseppeS »

mapman píše:A znovu opakuju: Most vyhovuje na šestipruh a není potřeba jej do budoucna předělávat. Jen tam nebude odstavný pruh. Tečka. Žádné předělávání nebude...
Myslím, že to je jasný a logický závěr a nevím, proč se tu do toho pořád šťourá ..
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od dvs »

Osobně si myslím, že ten šestipruh je ve hvězdách a většina z nás se jej nedožije, takže to je zbytečná diskuse.
Pokud na to za 50let dojde a údržba těch mostů bude fungovat stějně jako v minulosti (ve vlastnictví obce), tak jej za 50 let při rozšiřování zboří, protože bude v dezolátním stavu.
Problém je v tom, že se tu na diskusi stále tvrdilo, že ty mosty budou na plnohodnotný profil šestipruhu, a najednou tu máme první most a najednou je na D28. Je potřeba o tom mluvit, aby v tom bylo jasno.
On ten rozdíl mezi šestipruhem a kvalitním šestipruhem popsal už hh v tom příspěvku co jsem citoval výše (třeba tam neuděláte na půlce 3+2, sekačka trávy tam bude složitě objíždět neexistující odstavný)
No já nevím, ale na té jižní spojce to zas takový horor není. Tam je krátká kolona díky tomu, že se tam připojuje zátěž z D1.
Fakt to nemá cenu pitvat, hold modernizujeme za EU peníze, aby se potom dalo jezdit.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od mapman »

Já ten postup nijak neobhajuj, každá výjimka je špatně... Ale vícero lidí se tu ptalo na fakta, tak jsem si je na ŘSD zjistil a tlumočím zpět... Z mého pohledu je každá výjimka z pravidla špatně.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od kot »

A nejhorší jsou vyjímky daňové... :mrgreen: Protože pak na to doplácíme všichni.
kentanjack
Příspěvky: 143
Registrován: 7.4.2013 18:40:17
Bydliště: Praha

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od kentanjack »

Dnes jsem si všiml, že už je uklizeno.

Ve směru na Prahu ale zůstala žlutá přerušovaná čára zhruba na sotva viditelné čáře odstavného pruhu, takže to někteří měli za 3-pruh. Zaznamenal jsem to ale až po výjezdu od benzinky Avanti, že je ten připojovací pruh nějakej nekonečnej... :)
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od mapman »

Jo jo, všiml jsem si tam dnes několik hlavně zahraničních aut, kteří z toho dělali 3pruhovou dálnici v jednom směru. Ono by to až tak nevadilo v tom mezikřižovatkovém úseku, ale pokud by v tom odstavu zůstali až do MÚK Hořice a tam někoho sejmuli v připojováku, to by byl průser.... V řádu hodin se tam musí žlutá odstranit a bílá doplnit!!! Ale zážitek to byl pěknej, "plnohodnotný" tři pruhy na rovině uprostřed D1...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Čili problém s rozšířením D1 vyřešen alá A7 Lyon - Marseille. :D
R48 -> D48 se podařilo!
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od kot »

A pak že to nepůjde rozšířit - dokonce už to je!!! :lol: A klidně bez dalších výkupů a stavebka...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

Z jakého důvodu jsou umístěna omezení na 110 km/h v obloucích v km 71,5 a 75,5?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od evilcleaner »

na vut brno dělali bezpečnostní audit dálnice, několik oblouků nevyšlo údajně ani na 100km/h. nicméně v praxi by se měly osazovat pouze značky IP5 (doporučená rychlost), možná ale před opravou úseku byla osazena značka B20a (nejvyšší dovolená rychlost) na místo kde bude v budoucnu doporučená. pokud někdo má ověřené zdroje prosím podělte se:-)
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od jonáš »

No nedivim se, jsem nedavno cca v těhle místech něco předjížděl a uvědomil si, že v tom vnitřnim oblouku zrovna moc "na zastavení" přes svodidlo nevidim. Ale možná to bylo i o kus blíž ku Praze, už si to přesně nepamatuju.
balance
Příspěvky: 2183
Registrován: 24.9.2009 10:51:36

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od balance »



_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od _jan91 »

Včera jsem tudy projížděl a všiml jsem si, že u příčných překopů kde se ještě někde dělá kanalizace, to vypadá, jak kdyby vrchní vrstva byly CB desky - ve výkopech to mělo krásně rovný řez, podobnou strukturu, kolem stála bourací kladiva... Nějak nemůžu zjistit, zda je na těch asfaltových úsecích D1 AB přetah na starém CB či jestli se to tenkrát vybouralo? Zas mi ale přijde divné, že kdyby tam ten CB byl, tak by ho tam nechávali... Může to někdo upřesnit? Je možné, že to je jen cementová stabilizace ale vypadalo to fakt jak CB desky...
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

Je to cementová stabilizace. Povrch byl asfaltobetonový.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

I v modernizovaných úsecích se musí provádět letní údržba. Unimog jedoucí na plný knedlík, za ním dodávka s vozíkem a za nimi do třetice blikající policie.
Přílohy
údržba.jpg
údržba.jpg (201.69 KiB) Zobrazeno 22266 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od Lenny »

Původně plánovaný a nakonec nerealizovaný CB povrch se po 37 letech dočkal realizace. Tehdejší zhotovitel Vojenské stavby vyvíjeli ve spolupráce s Vítkovicemi vlastní finišer na CB, jenže vývoj nedopadl podle představ a místo něho zakoupili AB finišer Vögele Super xy00 (číslo si nepamatuji) a prováděli s ním pokládku AB v celé šířce, dále s ním kladli i horní vrstvu cementové stabilizace (pokud si správně pamatuji).
Na tomto úseku chybí položit AB kryt na části větvi MÚK Hořice a jiné menší dokončovací práce.
Přílohy
fotka.jpg
fotka.jpg (179.64 KiB) Zobrazeno 21889 x
fotka2.jpg
fotka2.jpg (175.1 KiB) Zobrazeno 21889 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od _jan91 »

Koukám, že se zase dávají na krajnici betonová svodidla, jako u Prahy...
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od adamos »

Ne po celé délce, jen v místech, kde drží okolní svah.
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od bumbik »

tak převádění dopravy na nový povrch se zadrhlo viz.
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... strukce-d1

ale do konce týdne by již mělo být hotovo - a opět pár záběrů z D1 u Vyškova :-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od _jan91 »

Už je položená stabilizace a čeká se asi na finišer z úseku 5. Zajímalo by mě, kdy budou pokládat nosníky nadjezdů, září skoro pryč a minimální aktivita...
xman
Příspěvky: 134
Registrován: 13.3.2011 19:13:13

Re: úsek 09, MÚK 66 Loket – MÚK 75 Hořice

Příspěvek od xman »

Co by dup. Už je to na dohled. Zbývá asi tak 48 hodin. Pokud tedy nosníky z výroby nebudou mít nějakou výrobní vadu.
Odpovědět

Zpět na „D1 Modernizace“