D8 - všeobecně
D8 - všeobecně
včera jsem si všimnul a prosím o vysvětlení, proč je na D8 v tomto dlouhém mírném stoupání délky 7km (!) http://goo.gl/maps/mia9p
klesací pruh
http://goo.gl/maps/a35BT
a nikoliv stoupací
http://goo.gl/maps/HHGZw
pokud se tato anomálie již někde řešila, prosím o link. děkuji.
klesací pruh
http://goo.gl/maps/a35BT
a nikoliv stoupací
http://goo.gl/maps/HHGZw
pokud se tato anomálie již někde řešila, prosím o link. děkuji.
Re: D8 - všeobecně
Že by kvůli této značce?
Re: D8 - všeobecně
Mě to v minulosti zaujalo taky a dokonce jsem se na to na tomto fóru ptal. Prostě kamiony by to zřejmě nemusely ubrzdit, kdyby to nechaly moc rozjet. Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
Re: D8 - všeobecně
a to je normalni na novych dalnicich prikazat, teda doporucit, kamionum 40 z mirneho kopce?Kubajsu píše:Že by kvůli této značce?
a nestacilo tam dat 40, dvoupruh a zakaz predjizdeni nakladakum?
tak snad brzdi motorem, ne?Dr.Fe1 píše: Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
Re: D8 - všeobecně
K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
Re: D8 - všeobecně
aha, takze muj napad smerem dolu jako dvoupruh se zakazem predjizdeni pro naklad by asi taky fungoval pri tech intenzitach? aneb kolik asi stal ten absurdni sjizdeci predjizdeci pruh navic (vc. mostu)?dvs píše:K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
Re: D8 - všeobecně
Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
Re: D8 - všeobecně
dekuji vsem za vysvetleni, nicmene nevybavuji si ted honem, ze bych nekde videl "pridavny pruh predjizdeci z kopce", ty unikove pruhy a pisek samozrejme ano.mapman píše:Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
Re: D8 - všeobecně
V podstatě je takto vybudována i I/7 od Křimova dolů k Chomutovu. Oficiálně je to kategorie S 11,5 se stoupacími a klesacími pruhy a se zeleným SDP, v praxi je to ale nějaká úzká čtyřpruhová kategorie, takže to člověk nepozná.
Re: D8 - všeobecně
V Evropě jsou klesací pruhy také v Rakousku na A13 v klesání z Brenneru do Innsbrucku nebo ve Francii na A8 v klesání od Monaka do Nice https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=43 ... 39.24,,0,0
Určitě je to i někde jinde.
Určitě je to i někde jinde.
-
- Příspěvky: 954
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: D8 - všeobecně
Mě logika napovídá že na dálničním tělese kde v jednom pruhu mohu očekávat vozidla s výrazně nižší rychlostí (tedy i okolo 40km/h) tak budu potřebovat zvláštní jízdní pruh pro tento režim jízdy. Vzhledem k tomu že jde o dálnici, tak 2 standardní 80+ a 1 stoupací anebo klesací.
Jako vyhozené peníze bych to neviděl.
Jako vyhozené peníze bych to neviděl.
Re: D8 - všeobecně
Dalsim problemem onoho useku je situace v zime. Prave v techto mistech byva velmi casto rozhrani mezi inverzni oblacnosti a slunnym pocasim (kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru ). To s sebou prinasi caste zvraty pocasi a velmi castou tvorbu ledovky a hodne huste mlhy. Myslim, ze potkat nahle v mlze pri rychlosti 130 km/h pomalu jedouci kamion by nebylo prilis bezpecne. Takto maji tato vozidla svuj pruh a situace je prehlednejsi pro vsechny.
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Re: D8 - všeobecně
Když si k tomu ještě přičteš to, že po projetí Hraničního mostu a mostu přes Rybný potok vjíždíš do zářezu pod Špičákem na nějž navazuje přemostění Mordovy rokle, tak jsme hned jako v pohádcesiesa píše:...(kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru )...
Stoupací pruh by právě s ohledem na ta inženýrská díla přinesl hlavně v případě tunelů naprosto zásadní navýšení rozpočtu, které intenzitami ospravedlnitelné není. Mohl ale být alespoň po tunel, pak už je beztak 80ka a nebezpečí kolize pomalého vozidla s nepřiměřeně rychlým je tak mnohem menší.siesa píše:Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Re: D8 - všeobecně
tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
Re: D8 - všeobecně
Kamionum a jejich brzdám nerozumím, ale u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km). Možná to taky hraje roli?vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
Re: D8 - všeobecně
U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %. Nezapomínejte, že normy na přelomu 60. a 70. let jsou jiné než dnes. Prostě jiná doba, jiná projekce. To je prostě neporovnatelné. Tehdy například do určité intenzity nebylo nutné osazovat středová svodidla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D8 - všeobecně
Ale asi těžko můžu doporučovat na dálnici 40 km/h, když minimální rychlost je 80 km/h a neudělat k tomu žádné další úpravy. Zvlášť v klesání, kde je pomalý kamion mnohem víc překvapující, než v prudkém stoupání...vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych ...
Re: D8 - všeobecně
Kde je u Lokte klesání 4% na 9km??Lenny píše:U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %.
Václav uváděl tento úsek
Podle mne je pravdivý tento údaj:vaclav píše:tady je 9km klesani http://goo.gl/maps/kHWcg
adamos píše:u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km).
Re: D8 - všeobecně
Od km 64 po km 68. Kvůli 1 % by těžko někdo stavěl stoupací pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: D8 - všeobecně
My tu, ale obhajujem klesací přídatný pruh a na ten jsou 4km krátké klesání.
Re: D8 - všeobecně
spojka D8 a R7 asi nevznikne - rodí se nová kauza "Havránková" viz.
http://praha.idnes.cz/jan-miller-a-prod ... ntent=top6
http://praha.idnes.cz/jan-miller-a-prod ... ntent=top6
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D8 - všeobecně
Toto patří spíš do vlákna http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 70#p100870
Re: D8 - všeobecně
Ať mě ten Miller neštve, nebo přestanu pít jeho mlíko. Copak na těch pozemcích asi roste? Řepka, ale aby se mu pásly krávy na pastvě to ne. To je má zavřený v kravíně a dává jim celoročně ty balíky slámy.
Re: D8 - všeobecně
omlouvám se a prosím o přesun do správné sekce, dík
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: D8 - všeobecně
klasikou zůstává, že ten pozemek by léta ve vlastnictví PFČR a současný majitel jej KOUPIL
nebyl to žádný restituční nárok atp...
nebyl to žádný restituční nárok atp...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit