D8 - všeobecně

Praha – Ústí nad Labem – Německo
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

D8 - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

včera jsem si všimnul a prosím o vysvětlení, proč je na D8 v tomto dlouhém mírném stoupání délky 7km (!) http://goo.gl/maps/mia9p

klesací pruh
http://goo.gl/maps/a35BT

a nikoliv stoupací
http://goo.gl/maps/HHGZw

pokud se tato anomálie již někde řešila, prosím o link. děkuji.
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Kubajsu »

Že by kvůli této značce? ;)
Dr.Fe1
Příspěvky: 1886
Registrován: 6.8.2010 22:09:08

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Dr.Fe1 »

Mě to v minulosti zaujalo taky a dokonce jsem se na to na tomto fóru ptal. Prostě kamiony by to zřejmě nemusely ubrzdit, kdyby to nechaly moc rozjet. Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

Kubajsu píše:Že by kvůli této značce? ;)
a to je normalni na novych dalnicich prikazat, teda doporucit, kamionum 40 z mirneho kopce?
a nestacilo tam dat 40, dvoupruh a zakaz predjizdeni nakladakum?
Dr.Fe1 píše: Jejich brzdy nejsou stavěné na tak dlouhou dobu brždění při vyšší rychlosti.
tak snad brzdi motorem, ne?
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od dvs »

K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

dvs píše:K té neexistenci stoupacího tu je už odpověď: Původně se o něm uvažovalo, ale musel by být i v tunelech a tak se to přepočítalo a vzhledem k intenzitám se vypustil.
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?p=7676#p7676
aha, takze muj napad smerem dolu jako dvoupruh se zakazem predjizdeni pro naklad by asi taky fungoval pri tech intenzitach? aneb kolik asi stal ten absurdni sjizdeci predjizdeci pruh navic (vc. mostu)?
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od mapman »

Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

mapman píše:Rozšíření vozovky nebo mostu pro přidání klesacího pruhu je cca půl až třičtvrtě metru. Krajnice kategorie D 27,5 má 3 metry, klesací pruh má asi 3,5 m, pak mi vyjde těch 0,5 m. Cena takového řešení bude o něco vyšší než standardu - rozdíl šířky je 4% ale na ceně se to tolik nepromítne s ohledem na fixní položky. Přínos z hlediska bezpečnosti je ale velmi významný, protože plně naložené NA a prázdné NA se chovají jinak a i řidiči osobáků se chovají jinak při jízdě z kopce než do kopce co do rozdílů v rychlostech, v případě jízdy do kopce už jsou dnes motory výkonnější a nevznikají takové rozdíly ...
dekuji vsem za vysvetleni, nicmene nevybavuji si ted honem, ze bych nekde videl "pridavny pruh predjizdeci z kopce", ty unikove pruhy a pisek samozrejme ano.
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od mapman »

V podstatě je takto vybudována i I/7 od Křimova dolů k Chomutovu. Oficiálně je to kategorie S 11,5 se stoupacími a klesacími pruhy a se zeleným SDP, v praxi je to ale nějaká úzká čtyřpruhová kategorie, takže to člověk nepozná.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Drak »

V Evropě jsou klesací pruhy také v Rakousku na A13 v klesání z Brenneru do Innsbrucku nebo ve Francii na A8 v klesání od Monaka do Nice https://maps.google.cz/maps?hl=cs&ll=43 ... 39.24,,0,0
Určitě je to i někde jinde.
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od kyk »

Mě logika napovídá že na dálničním tělese kde v jednom pruhu mohu očekávat vozidla s výrazně nižší rychlostí (tedy i okolo 40km/h) tak budu potřebovat zvláštní jízdní pruh pro tento režim jízdy. Vzhledem k tomu že jde o dálnici, tak 2 standardní 80+ a 1 stoupací anebo klesací.
Jako vyhozené peníze bych to neviděl.
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od siesa »

Dalsim problemem onoho useku je situace v zime. Prave v techto mistech byva velmi casto rozhrani mezi inverzni oblacnosti a slunnym pocasim (kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru :twisted: ). To s sebou prinasi caste zvraty pocasi a velmi castou tvorbu ledovky a hodne huste mlhy. Myslim, ze potkat nahle v mlze pri rychlosti 130 km/h pomalu jedouci kamion by nebylo prilis bezpecne. Takto maji tato vozidla svuj pruh a situace je prehlednejsi pro vsechny.
Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od mapman »

siesa píše:...(kdyz clovek projede od Nemecka tunelem, je to jako brana do Mordoru :twisted: )...
Když si k tomu ještě přičteš to, že po projetí Hraničního mostu a mostu přes Rybný potok vjíždíš do zářezu pod Špičákem na nějž navazuje přemostění Mordovy rokle, tak jsme hned jako v pohádce :)
siesa píše:Absenci stoupaciho pruhu povazuju vzhledem k rozsahlym inzenyrskym dilum a nemoznosti to jakkoliv poresit v budoucnu za demenci (srovnatelnou napr. s dvoupruhovym usporadanim tunelu na R1)....
Stoupací pruh by právě s ohledem na ta inženýrská díla přinesl hlavně v případě tunelů naprosto zásadní navýšení rozpočtu, které intenzitami ospravedlnitelné není. Mohl ale být alespoň po tunel, pak už je beztak 80ka a nebezpečí kolize pomalého vozidla s nepřiměřeně rychlým je tak mnohem menší.
vaclav
Příspěvky: 1830
Registrován: 7.4.2010 11:29:27

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od vaclav »

tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od adamos »

vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych a za 2. i na dalnici preci muzu zazit stojici vozidlo za horizontem.
ty sjizdaky v zahranici maji i stoupaky a urcite jine intenzity nez na D8.
tady je 9km klesani a nevim nic moc o stojicich kamionech se zavarenejme brzdama?
http://goo.gl/maps/kHWcg
Kamionum a jejich brzdám nerozumím, ale u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km). Možná to taky hraje roli?
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Lenny »

U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %. Nezapomínejte, že normy na přelomu 60. a 70. let jsou jiné než dnes. Prostě jiná doba, jiná projekce. To je prostě neporovnatelné. Tehdy například do určité intenzity nebylo nutné osazovat středová svodidla.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kubajsu
Příspěvky: 1308
Registrován: 18.8.2010 8:42:13
Bydliště: Praha

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Kubajsu »

vaclav píše:tak za 1. tech 40 je doporucenych ...
Ale asi těžko můžu doporučovat na dálnici 40 km/h, když minimální rychlost je 80 km/h a neudělat k tomu žádné další úpravy. Zvlášť v klesání, kde je pomalý kamion mnohem víc překvapující, než v prudkém stoupání...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od dvs »

Lenny píše:U Lokte i na D8 je klesání 4,0 %.
Kde je u Lokte klesání 4% na 9km??
Václav uváděl tento úsek
vaclav píše:tady je 9km klesani http://goo.gl/maps/kHWcg
Podle mne je pravdivý tento údaj:
adamos píše:u Lokte máte klesání 1 procento (90 metrů na devíti kilometrech), zatímco na D8 pět procent (350 m na 7 km).
Lenny
Autor
Příspěvky: 10771
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Lenny »

Od km 64 po km 68. Kvůli 1 % by těžko někdo stavěl stoupací pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od dvs »

My tu, ale obhajujem klesací přídatný pruh a na ten jsou 4km krátké klesání.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od bumbik »

spojka D8 a R7 asi nevznikne - rodí se nová kauza "Havránková" viz.
http://praha.idnes.cz/jan-miller-a-prod ... ntent=top6
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od dvs »

Mikulik
Příspěvky: 547
Registrován: 23.9.2009 10:29:37

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Mikulik »

Ať mě ten Miller neštve, nebo přestanu pít jeho mlíko. Copak na těch pozemcích asi roste? Řepka, ale aby se mu pásly krávy na pastvě to ne. To je má zavřený v kravíně a dává jim celoročně ty balíky slámy.
bumbik
Příspěvky: 7942
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od bumbik »

omlouvám se a prosím o přesun do správné sekce, dík
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Mike
Příspěvky: 4950
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: D8 - všeobecně

Příspěvek od Mike »

klasikou zůstává, že ten pozemek by léta ve vlastnictví PFČR a současný majitel jej KOUPIL
nebyl to žádný restituční nárok atp...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Odpovědět

Zpět na „D8“