I/73 obecně

Brno (D1) – Boskovice (I/19, I/43) – Moravská Třebová (D35)
Odpovědět
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

I/73 obecně

Příspěvek od Lenny »

Co kdyby jsme si dali hádanku, kolik mostů, propustků a nadjezdů bude využito, resp. současná projektová dokumentace s jejich využitím počítá. A pěkně po jednotlivých stavbách. :kladivo:
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
mbmat
Příspěvky: 1381
Registrován: 16.7.2010 21:20:33
Kontaktovat uživatele:

Re: R43 Obecně

Příspěvek od mbmat »

To mužeš vymyslet jenom ty :D
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kot »

Lenny,Lenny ty máš ale věci........ :crazy:
Marty
Příspěvky: 755
Registrován: 16.3.2009 9:00:04

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Marty »

No pořád lepší než ankety typu - tipujte kolik ještě vyhasne mezi Brnem a Boskovicemi životů než bude otevřena bezpečnější čtyřproudá komunikace...
xcav8
Příspěvky: 519
Registrován: 27.5.2010 11:00:52
Bydliště: Brno

Re: R43 Obecně

Příspěvek od xcav8 »

Lenny píše:Co kdyby jsme si dali hádanku, kolik mostů, propustků a nadjezdů bude využito, resp. současná projektová dokumentace s jejich využitím počítá. A pěkně po jednotlivých stavbách. :kladivo:
Jsem pro a dokonce si myslím, že bysme byly hodně překvapeni v jak dobrém stavu by některé objekty byly.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Marooned17 »

HK44
Příspěvky: 42
Registrován: 24.5.2014 9:47:46

Re: R43 Obecně

Příspěvek od HK44 »

Pročítal jsem zdjší fórum i doprovodné materiály ŘSD i odpůrců včetně intenzit dopravy. Jsem z druhého konce republiky, tak bych nechtěl moc plkat o tom, co příliš neznám, nicméně bych stručně uvedl svůj pohled a budu rád za kritiku:

- Návrh Ing. Strnada na odvedení dopravy zcela mimo Brněnskou aglomeraci (po I/55, v budoucnu R55) okolo Břeclavi do Rakouska, resp. od Prahy přes Znojmo (v budoucnu obchvatem) je zajímavá myšlenka, která ale naráží na odpor Rakouské strany, které kvůli dopadům na lužní oblasti nehce zkapitňovat trasu Břeclav-Wien, ale trvá na trase přes Mikulov (a tím pádem i přes Brno). Byť intenzity za Pohořelicemi zatím na čtyřpruh nejsou, v budoucnu pravděpodobně budou. Dokončit R52 lze proto považovat za prioritnější.
- Kritický úsek je D1 v okolí Brna, kde jsou intenzity na šestipruh už teď, natož když se sem přivede další tranzitní doprava (např. právě dokončením R52). Zkapacitnění tohoto úseku bude tedy hlavní priorita.
- silnice 43 má cca od Letovic intenzity dopravy hodné čtyřproudové komunikace (přes 10 000, místy i přes 15 000 voz/den). Zkapacitnění by proto mělo patřit mezi hlavní priority.
- Dle materiálu Ing. Strnada je naopak tranzitní doprava ze severu (po 43) dále za Brno zanedbatelně malá proti terminální dopravě. Řešení tranzitu je proto naopak podružnou záležitostí (byť samozřejmě každé auto, které z přecpaného Brna ubyde je dobré).

Nestálo by tedy za úvahu rozdělit otázku R43 na dvě části:
- prioritně řešit úsek cca od Boskovic ke Kuřimi včetně napojení na stávající čtyřpruhový úsek I/43, který je významný hlavně pro regionální dopravu do Brna, která tvoří dominantní dopravní proud na I43.
- a využít čas pro věcnou debatu o trasování méně významného zbytku R43 včetně napojení na D1, R52 atd. Takhle se kvůli méně podstatné části trasy brzdí příprava i té prioritnější.
evilcleaner
Příspěvky: 1067
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: R43 Obecně

Příspěvek od evilcleaner »

no co se směru praha-vídeň týče tak už dneska je to po I/38 delší jen o 7 min a kratší o 34 km (dle mapy.cz). I/38 má být navíc navržena k přestavbě na 2+1. tato silnice je dlouhodobě homogenizována do šířkového uspořádání S11,5, což znamená docela blízko S13,5 pro 2+1. pokud by k takovéto přestavbě došlo a zároveň by se dostavěly MÚK a zbývající obchvaty měst a zároveň by se to označilo jako SPMV s MDR 110km/h (jako na druhé straně v rakousku) tak není pochyb o tom, že tato trasa by byla pro tento směr výhodnější (spolu s tím jak rakušané dostaví svoji S3 do podoby 2+1.
směr vídeň - ostrava (pl) po R55 považuju za nereálné z důvodu neprůchodnosti R55. nevěřím tomu, že v současné legislativě by se podařilo vybudovat úsek mezi D2 a Otrokovicemi celý. pokud by to šlo tak, věřím že převést tento směr po plánovaném obchvatu břeclavi a nějakém hypotetickém valtic na rakouskou stranu v blízkosti A5 by byla už hračka (zde by stačil dvoupruh, Rko skrze lednicko valtický areál ne-e).
jinak je pravda že tranzit přes brno v severojižním směru je docela malý (v porovnání s zdrojovou/cílovou dopravou v brně), po vybudování VMO žabovřeská by jej šlo převést po pražské radiále+VMO+hradecká (doplnění múk s palackého) a po svitavské radiále. priorita ostatních úseků R43 na sever od kuřimi je vyšší než v brně.
k té R43 samotné, je problematické, že v trase původní exteritoriální dálnice na opustěném tělese mnohdy vznikly národní přírodní rezervace, nebo přírodní parky a podobní hovadiny. jelikož na tomto telese se mnohdy nachází dovezené zeminy, tak zde rostou úplně jiné kytičky než v tom místě obvyklé, proto jsou zákonem chráněné a výstavba R43 v trase hitlerovy dálnice je dnes prakticky neprůchodná.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Kuba »

Ministr dopravy Prachař v kraji: Zkuste jednat o R43 zvlášť.
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40805.html

Tomu úplně nerozumím. ZÚR jsou vždy jedny pro každý kraj, těžko se udělají samostatné ZÚR pro jednu dálnici.
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kik »

Obcas si clovek rika ze je strasna skoda ze to Hitler nestihl postavit... To by se mohli zeleni a spol. stavet na hlavu ale jezdilo by se kolem prehrady.
Sice tranzit mezi Brnem a Svitavy neni az tak vysoky, ale napr. usek Brezova n. Svitavou - Svitavka je az na par vyjimek veden obcemi ktere by rychlostni silnici jiste uvitaly. To same plati o useku Zavist - Lipuvka - Podlesi - Ceska kde se v pracovni dny jede vlastne neustale v kolone a diky spechajicim ridicum vznikaji dost nebezpecne situace.
kojal
Příspěvky: 106
Registrován: 13.8.2014 22:34:17

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kojal »

Stavba rychlostní silnice R43 by mohla začít na Boskovicku
21.8.2014 12:01 | Původní vydání | Michal Záboj

Region – Rychlostní silnice R43 by se mohla nakonec začít stavět od severu. Trasa komunikace na Boskovicku totiž na rozdíl od okolí Brna nevyvolává tak velké rozepře a problémy. Tuto možnost navíc teď podpořili také představitelé ministerstva dopravy a Jihomoravského kraje.
Stavba rychlostní silnice R43 by mohla začít na Boskovicku
Ilustrační foto rsd.cz

Konkrétně ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) a jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) jednali o tom, že by některé dopravní stavby v regionu mohly začít i bez platných krajských Zásad územního rozvoje. Územní plán před časem zrušil Nejvyšší správní soud.

Samostatný dokument by vznikl pro severní část silnice R43 z Pardubického k Jihomoravskému kraji. „V případě výstavby komunikace R43 jsme se dohodli, že zvážíme možnost přípravy zásad územního rozvoje, které se budou týkat této komunikace jako jednu z alternativních variant před přípravou Zásad územního rozvoje celého kraje. Je to ale otázka dalších diskusí, jsme připraveni se účastnit jednání pracovních skupin,“ řekl po jednání ministr Prachař.

Podle hejtmana Michala Haška jde o novou věc, kde se teprve prozkoumá, jestli je možná. „Pokud to nepůjde, držíme harmonogram příprav Zásad územního rozvoje kraje,“ podotkl Michal Hašek.

Projektanti v současnosti už zpracovávají návrh nových Zásad územního rozvoje Jihomoravského kraje. Existuje už ale také územní studie 43 v úseku Svitávka – Sudice, která ve spolupráci s obcemi prověřila možnosti vedení silnice.

„Současná silnice I/43 patří mezi nejvýznamnější dopravní tepny v Jihomoravském kraji. Nyní již nedostačuje dnešní intenzitě dopravy ve směru severně od Brna. Jediné možné řešení k zajištění bezpečnosti a plynulosti dopravy na úseku Brno – Stvolová je rychlostní silnice R 43,“ uvedl Petr Holeček z jihomoravského krajského úřadu

Starosta Boskovic Jaroslav Dohnálek (ODS), který je zároveň předsedou Svazku obcí pro výstavbu rychlostní komunikace R43, v přiblížení začátku stavby příliš nevěří.

„Podobných prohlášení a proklamací jsem za těch osm let, co jsem ve funkci, už slyšel hodně. Vždyť, co už jenom bylo ministrů dopravy, co se s nimi jednalo? Předávaly se petice. Já budu moc rád, až se začne stavět, ale zatím tam nikde bagr stát nevidím,“ komentoval boskovický starosta.

Kvůli stavbě silnice nedávno vznikla petice, pod kterou se podepsalo skoro deset tisíc lidí. Další petici organizují také pořadatelé turistického Pochodu po dálničním tělese R 43. Kdy by mohla stavba komunikace začít, ale zatím není jasné. Poslední konkrétní termín z ministerstva dopravy zněl nejdříve po roce 2025.
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: R43 Obecně

Příspěvek od martini »

Kuba píše:Ministr dopravy Prachař v kraji: Zkuste jednat o R43 zvlášť.
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 40805.html

Tomu úplně nerozumím. ZÚR jsou vždy jedny pro každý kraj, těžko se udělají samostatné ZÚR pro jednu dálnici.
Je to trošku pomotané, ale fakticky lze v ZÚR jisté koridory umístit jen do územní rezervy, u které se uloží další prověření koridoru (třeba i alternativně) územní studií, která je následně podkladem pro další aktualizaci ZÚR. V případě velmi problematických staveb R4301 a Jihozápadní tangenty toto může být cesta. Kraj totiž hlavně potřebuje ZÚR a to i za cenu, že tam nějaké koridory nebudou v návrhových plochách. Takto nelze na území kraje rozvíjet vůbec nic co má širší územní dopad. Vyčkejme si s čím kraj oficiálně vyjde na světlo boží :-), mělo by to být cca v listopadu 2014.

EDIT: územní rezervy nepodléhají vyhodnocení vlivů na udržitelný rozvoj území.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kojal
Příspěvky: 106
Registrován: 13.8.2014 22:34:17

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kojal »

Trasa R43 povede dál od Sudic, obec se dohodla s krajem
25.8.2014 16:57 | Původní vydání |

Sudice – Sudicím se podařilo najít trasu budoucí rychlostní silnice R43. S krajem se tamní radnice dohodla, že komunikace povede dál od obce. Původně přitom byla zakreslena jen kousek od zástavby.
Trasa R43 povede dál od Sudic, obec se dohodla s krajem

Sudice se před lety připojily k žalobě obcí proti krajským zásadám územního rozvoje, které Nejvyšší správní soud nakonec vyhověl a dokument zrušil. Projektanti původně rychlostní silnici navrhli přesně do míst, kde měla před sedmdesáti roky vést dálnice Vídeň – Vratislav.

„Podle původní varianty měla být silnice v trase takzvané Hitlerovy dálnice. To znamená, že by kolem Sudic vedla na náspu v úrovni střech domů v obci. To pro nás bylo nepřijatelné,“ vzpomněla sudická starostka Olga Dočkalová (nez.).

Vedení Jihomoravského kraje se podle ní teď poučilo. Obci nově nabídlo několik variant, kudy by silnice mohla vést. „Kraj pochopil, že bez komunikace s obcemi to nepůjde. Začal s námi vyjednávat a začali jsme hledat společnou variantu,“ podotkla starostka.

Sudičtí zastupitelé se nakonec přiklonili k trase silnice, která povede až za náspem. Val, který je pozůstatkem válečné stavby silnice, by pak měl zároveň sloužit jako protihluková stěna.

Nové varianty pro vedení R43 kraj nabídnul také kolem Chrudichrom, které se se před lety rovněž připojily k žalobě obcí na krajský územní plán. Jednání posunula přípravu stavby. Pro rychlostní silnici v části Boskovicka už existuje územní studie.

„Jihomoravský kraj pořídil Územní studii R43 v úseku Svitávka – Sudice, která prověřovala průchod územím i u obcí Chrudichromy a Sudice, samozřejmě za účasti obou obcí. Výsledkem studie je vymezení koridoru pro R43 jak pro krajské Zásady územního rozvoje, tak pro územní plány,“ uvedl Petr Holeček z Jihomoravského krajského úřadu s tím, že na novém celokrajském územním plánu se stále pracuje.

O přípravě stavby R43 nedávno jednali ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) a jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD). Výsledkem bylo, že by se mohlo začít i bez platných krajských Zásad územního rozvoje. Samostatný dokument by vznikl pro severní část silnice R43 z Pardubického k Jihomoravskému kraji.

Urychlení stavby letos na jaře slíbil při návštěvě Blanska premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Předseda vlády uvedl, že stavba je stále zařazena mezi strategické cíle vlády a čeká ji revize. Konkrétní termín, kdy by se mohlo začít stavět, neupřesnil. Předchozí vlády uváděly, že stavba bude zahájena nejdříve po roce 2025.

Vypada to že se kolem R43 něco děje ale když vidim datum 2025 tak :crazy: :crazy: :crazy:
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Hanes »

Nekoulej očima. V devadesátých letech vlády také slibovali severní dálniční spojení Čech a Moravy do Roku 2010. D11 ještě není v HK a pokračování spojení na Moravu je až ve 4 kilometry vzdálených Opatovicích. Zbylých cca 100km do Mohelnice je v nedohlednu..............
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
kojal
Příspěvky: 106
Registrován: 13.8.2014 22:34:17

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kojal »

Naši politici se standartně drži heslem "slibem nezarmoutiš". Ja jenom nechapu proč se ted řeši problemy s R43 když se měli řešit před 15 roky. Podle intenzity dopravy by dnes měla stat už R 43 od D1 až po Sebranice-včetne cele svitavske radialy.
V minulem roce dělala obec Lipuvka sčitani a napočital 28 000 aut :shock: a začatek stavby planuji po roce 2025 + 10 let stavba= hotovo 2035 když to dobře pujde.
V roce 2030 odhaduji intenzitu dopravy kolem 35 000 aut. Na dva pruhy a přes obce docela slušné čislo. (na D1 je intenzita cca 44 000)
A to se ma řidit vystavba komunikaci podle intenzity dopravy? Nebo podle čeho?
kik
Příspěvky: 1006
Registrován: 18.5.2009 15:27:52
Bydliště: Hradec Králové - Labská II

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kik »

kojal: Obcas mi pripada ze podle toho kdo vice rve nebo ma vetsi tlacenku...
A pokud se R43 bude stavet od severu tak se muze klidne stat ze povede od M. Trebove napr. jen k Boskovicim a dal to bude delsi dobu po stavajicich komunikacich...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Tak hlavně se mělo ve výstavbě dálnice pokračovat hned po válce nebo aspoň v následujících letech a nebylo by co řešit, respektive bychom řešili nějakou reko.
To mě na tom vždy fascinuje, to plýtvání, nechat zchátrat rozestavěné věci.
R48 -> D48 se podařilo!
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: R43 Obecně

Příspěvek od JirkaS »

Martin z Ostravy píše:Tak hlavně se mělo ve výstavbě dálnice pokračovat hned po válce nebo aspoň v následujících letech a nebylo by co řešit, respektive bychom řešili nějakou reko.
To mě na tom vždy fascinuje, to plýtvání, nechat zchátrat rozestavěné věci.
Zrovna v té době to opravdu nemělo význam, tehdy měla význam D1. Ta dálnice byla primárně určena jako spojka Vratislavi s Vídní, byla trasována podle německých potřeb a pro nás žádný velký význam neměla - i plánované napojení Brna nebylo moc dobré. Ale mohlo se to použít koncem 60. let, kdy se začaly rozšiřovat výpadovky z velkých měst.
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Ale dálnice se přece nestaví "zrovna na tuto dobu", ale s výhledem 20 let +, a ten nikdo v té době neměl. I kdyby to mělo mít jen regionální charakter, tak to nedostavění zahodilo spoustu práce a materiálu. Jako chápu, že tam byl i nějaký politický rozměr, ale mě toto prostě přijde jako plýtvání. A trasování mi přijde ok i pro dnešní dobu, to že je vzdálenější od Brna je přece výhoda.
R48 -> D48 se podařilo!
kojal
Příspěvky: 106
Registrován: 13.8.2014 22:34:17

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kojal »

kik:souhlasim s tebou je to jen o tom kdo vice řve nebo ma větši tlačenku.
A bouhžel čim dal od Prahy tim huř,žadny politik nejezdi na chatu/chalupu po 1/43 jinak by už byla R43 dááávno hotova.
Mužou začit stavět od severu proč ne? Usek mezi Svitavama a Sebranicemi je tragicky taky i když tam jezdi "JEN" 10 000aut. Pokud vím tak v severni časti byl problem jen u Linhartic,Sudic a CHrudichrom a potom až do Drasova by žadny problem byt neměl. To znamena cca 50 km se muže začit stavět klidně"přišti rok". Co se tyče Drasova tam je to raději bez komentaře. Stači se podivat na mapy.cz -letecka mapa z roku 2006 a na současnou:postavily tam během poslednich 5 let 2 nové ulice směrem k naspu R43 a těd řvou že je ten nasep moc blizko jejich novych domu. Takže kopou jak to jen jde aby R43 nebyla. Proto tvrdim že kdyby začala stavba před 15 lety bylo by o 50 procent méně problemu.

Martin z Ostravy:maš pravdu že se mělo pokračovat hned po valce a byl by dnes klid,ale je take pravda že vytiženi do 80 let by bylo minimalni. Ale dostavba po valce by už tolik nestala-dnes musi udělat nove izolace mostu a take určitě odbagrovat metr zeminy z naspu.
11.4.1939 stavba začala a třeba se dočkame a po sto letech bude slavnostni dokončeni :jidlo:
Mužeme udělat typovačku jestli se to stihne.
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Hanes »

Jen jestli to slavnostní dokončení do těch sta let bude.................

Silně pochybuju o tom, že se to do té doby postaví..........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10773
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: R43 Obecně

Příspěvek od Lenny »

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
HK44
Příspěvky: 42
Registrován: 24.5.2014 9:47:46

Re: R43 Obecně

Příspěvek od HK44 »

Jako nebrňk dumám ještě nad jednou věcí. Pokud je většina dopravy na I/43 směřující do Brna a nikoliv tranzit, jak to bude se směřováním do centra, kam většina míří? PřesBystrc to asi nebude ono a na severu by se musela začtyřpruhovat až do Kuřimi (nebo lépe jejím jižním obchvatem s napojením na R43). Nebo se uvažuje, že řidiči způsobně objedou Brna a do centra přijedou po D1?
kojal
Příspěvky: 106
Registrován: 13.8.2014 22:34:17

Re: R43 Obecně

Příspěvek od kojal »

HK44: kam většina lidi směřuje je otazkou. Podle mě většina lidi směřuje na jih Brna,protože v jižni časti je vetšina firem. Takže přes Bystrc to ma smysl - varianta Boskovickou brazdou je pro lidi moc velka objiždka takže nic pro ně. Přes Bystrc pojede - si troufam řict až 50 procent lidi kteři dnes dojiždi do Brna.(lépe řečeno přes centrum brna)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: R43 Obecně

Příspěvek od siesa »

No to je veru dobra otazka. Muj nahled na to je takovy:
Asi 2/3 vozidel prijizdejicich po stavajici R43 miri primo do centra (nebo na Husovickou vetem VMO). Mensi cast jede po Hradecke na zapad. To je nicmene zkresleno tranzitujicimi kamiony, kere jedou rovnez rovne a posleze jedou Dob. tunelem.
Co si ovsem myslim, ze by pomohlo v priprade dostavby pres Bystrc, tak to by bylo zkapacitneni Kninicske radialy. Pokud by byla v poradnych parametrech s MUK, pak by odcerpalo znacnou cast dojizdejicich z Tisnovska. Ta radiala je beztak nutna, nebot stavajici stav je naprosto katastrofalni....
Soucasna R43 bude vzdy slouzit jako radiala pro lidi z Kurimi a Blanenska. Tranzit by byl odsunut mimo sirsi centrum, kudy projizdi dnes a kde zhorsuje kazdodenni situaci nejen na Veslarske....
No a posledni neskutecnej benefit dostavby R43 je ten, ze by byl Bystrc konecne plnohodnotne napojenej na D1. Absence tohoto je dost tristni....
Odpovědět

Zpět na „I/73“