I/38 Jihlava, obchvat
I/38 Jihlava, obchvat
Nevíte jak by měla vypadat MÚK na konci Jihlavského obchvatu v místě kde je ukončen věčným provizóriem s nebezpečnou křižovatkou na původní I/38.
Dost dobře nechápu proč už tu křižovatku nepostavili definitivně jako součást Jihlavského obchvatu a nenavázali na stávající I/38 kousek dál. Výhledovou stavbu obchvatu Rančířova a Čížova je podle mne až hodně daleko v pořadí:(
Navíc to provizorium je poměrně nebezpečné klesání, křižovatka v zatáčce....
Ne že stavíme draze, ale navíc stavíme ještě nebezpečné křižovatky.
PS:
- Neuvažuje se o tom, že by se nějaký úsek Jihlava - Znojmo postavil 3 pruh? Takto se nedá při větším provozu pohodlně nikde předjet.
- Nedala by se na 4 pruhovém úseku Jihlava D1 zvýšit rychlost na 110km/h až 120km/h. Co tomu brání?
Dost dobře nechápu proč už tu křižovatku nepostavili definitivně jako součást Jihlavského obchvatu a nenavázali na stávající I/38 kousek dál. Výhledovou stavbu obchvatu Rančířova a Čížova je podle mne až hodně daleko v pořadí:(
Navíc to provizorium je poměrně nebezpečné klesání, křižovatka v zatáčce....
Ne že stavíme draze, ale navíc stavíme ještě nebezpečné křižovatky.
PS:
- Neuvažuje se o tom, že by se nějaký úsek Jihlava - Znojmo postavil 3 pruh? Takto se nedá při větším provozu pohodlně nikde předjet.
- Nedala by se na 4 pruhovém úseku Jihlava D1 zvýšit rychlost na 110km/h až 120km/h. Co tomu brání?
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Je fakt, že z letáku ŘSD v tomto případě o navazujícím mnoho jasného není.
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Já jsem zrovna dneska přemejšlel nad tím, jak to vlastně v budoucnu bude. Z úseku I/38 Jihlava - (A) bude nějaký eRko, teda v polovičním profilu. Teď se staví namátkou obchvat Moravských Budějovic, takže předpokládám, že to bude komplet už mimoúrovňový? Ale asi podobnýho charakteru jako na rakouský straně, ty 2+1 na střídačku s děleným středem asi ne. Takže se to bude zase potom někdy předělávat nebo jak, víte?
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Já pořád v těch našich silnicích cítím takovou nekoncepčnost.
Tato I/38 je toho příkladem.
Tato I/38 je toho příkladem.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
V Oznámení EIAlze nalézt mapu budoucího stavu úseku Jihlava - M. Budějovice. Celá silnice by měla být přestavěna na do nové trasy s MÚK.
V místě současného napojení, žádná MÚK a ani jiná křižovatka nebude.
Na rychlostní silnici zde nejsou intenzity.
Jestli, zde bude někde třípruh netuším, možná ve stoupání v kopcích.
Add zvýšení rychlosti: určitě by to šlo
V místě současného napojení, žádná MÚK a ani jiná křižovatka nebude.
Na rychlostní silnici zde nejsou intenzity.
Jestli, zde bude někde třípruh netuším, možná ve stoupání v kopcích.
Add zvýšení rychlosti: určitě by to šlo

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Autor
- Příspěvky: 6712
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Co brání tomu označit ten úsek od D1 do Jihlavy jako R38?
R48 -> D48 se podařilo!
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Dle mého skromného odhadu nechuť, špatná doprovodná silnice k I/38, "příliš komplikované" a navíc by tento úsek musel být bez poplatku.
No podle mapy je tam místní komunikace (stará I/38), ale nevím jestli by to na doprovodku stačilo.
No podle mapy je tam místní komunikace (stará I/38), ale nevím jestli by to na doprovodku stačilo.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Určitě stačilo. Původně byla stará I/38 přerušena, takže z Pávova do Jihlavy se najíždělo provizorně na novou přeložku. Až potom i díky místní fabrice byla stará silnice opět dostavěna i s přemostěním železnice. Na mapě je to dobře vidět: http://www.mapy.cz/#mm=FP@x=135803328@y=133645632@z=14Lenny píše:Dle mého skromného odhadu nechuť, špatná doprovodná silnice k I/38, "příliš komplikované" a navíc by tento úsek musel být bez poplatku.
No podle mapy je tam místní komunikace (stará I/38), ale nevím jestli by to na doprovodku stačilo.
Jedinou chybou jsou dost nepovedené MUK s velmi ostrými oblouky, kde je omezená rychlost, a krátké odbočovací/připojovací pruhy. Jako R38 by to mohlo být značeno od D1 k mostu přes řeku Jihlavu. Vzdálenost MUK před a za řekou je jen 700m.
-
- Příspěvky: 805
- Registrován: 29.5.2009 7:47:12
- Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Teď tam ty intenzity nejsou, ale až se dostaví obchvaty Jihlavy, Mor. Budějovic, Znojma a některých dalších obcí a Rakušáci dostaví svojí 2+1, bud to hodně používaná cesta na Vídeň a do budoucna tam ty intenzity podle mě narostou natolik, že se to na R přestaví. Proto by to chtělo u dnes budovaných staveb počítat s rezervou na rozšíření na 4 pruh.Lenny píše:Na rychlostní silnici zde nejsou intenzity.
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
V tom oznámení je to divoké, přijde mi že je tam v jedné variantě v protoru té múk tunel (viz podélný řez). Navíc ta EIA přímo nenavazuje na stavbu obchvatu ... prostě bordel...Lenny píše:V Oznámení EIAlze nalézt mapu budoucího stavu úseku Jihlava - M. Budějovice. ...
...V místě současného napojení, žádná MÚK a ani jiná křižovatka nebude
MÚK by tam podle územního plánu Jihlavy být měla, myslím že teď je to "provizorně" svedené na jednu rampu budoucí MÚK.
http://gis.jihlava.cz/tms/html/uzemni_p ... .php?frame
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Celá I/38 Jihlava - státní hranice se má předělávat na modernizované parametry S 11,5 a všechna křížení mimoúrovňová. To na ty intenzity opravdu stačí. Výhledově je prý rozšíření na čtyřpruh možné, i když nemyslím, že by se kvůli tomu třeba mosty přes již stavěli s rezervou...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Intenzity, alespoň dle sčítání 2005, jsou v úseku Jihlava-M.B. nízké. Investiční aktivitě pomáhá jen to, že silnice je v kategorii "E".
Napojení na stávající silnici je takto divoké asi proto, že kraj v budoucnosti uvažuje o protáhnutí této silnice až na třebíčskou výpadovku. Podle sčítání 2005 se totiž intenzita za Znojemským mostem lámala přesně na křižovatce s Brtnickou ulicí 7x7 tis. vozidel. Směr na Třebíč je poměrně silný. Stejný problém je v Moravských Budějovicích. Tam se intenzita na Znojmo navyšuje díky napojení II/360 od Třebíče.
Osobně se mi líbila třebíčská varianta R 38, která se svého času dostala až k hodnocení EIA. Prosadit ji se nepodařilo a kraj Vysočina za stamilióny předělává II/405.
Jediná stavba, která podle mě připadá v nejbližších 20 letech v úvahu je MÚK Kasárna na křížení s I/23, kde dochází k vážným nehodám s tragickými následky. S dalším se tak rychle nepohne, osobně bych hlasoval za to, ať se nejprve opraví I/23 na kterou se v mnohých usecích 35 let nešáhlo.
Napojení na stávající silnici je takto divoké asi proto, že kraj v budoucnosti uvažuje o protáhnutí této silnice až na třebíčskou výpadovku. Podle sčítání 2005 se totiž intenzita za Znojemským mostem lámala přesně na křižovatce s Brtnickou ulicí 7x7 tis. vozidel. Směr na Třebíč je poměrně silný. Stejný problém je v Moravských Budějovicích. Tam se intenzita na Znojmo navyšuje díky napojení II/360 od Třebíče.
Osobně se mi líbila třebíčská varianta R 38, která se svého času dostala až k hodnocení EIA. Prosadit ji se nepodařilo a kraj Vysočina za stamilióny předělává II/405.
Jediná stavba, která podle mě připadá v nejbližších 20 letech v úvahu je MÚK Kasárna na křížení s I/23, kde dochází k vážným nehodám s tragickými následky. S dalším se tak rychle nepohne, osobně bych hlasoval za to, ať se nejprve opraví I/23 na kterou se v mnohých usecích 35 let nešáhlo.
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Přesně tak, jen přestavba na S 11,5/80 a MÚK vyjma úseku Znojmo - Hatě, kde bude čtyřpruh.
Výhledové intenzity jsou k roku 2020 8-12,1 tisíc vozidel/den, a na tato stačí obyčejný dvoupruh. Pokud by tomu tak nebylo, tak máme erko do každé vesnice.
Výhledové intenzity jsou k roku 2020 8-12,1 tisíc vozidel/den, a na tato stačí obyčejný dvoupruh. Pokud by tomu tak nebylo, tak máme erko do každé vesnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Ke křižovatce Kasárna vyšel v týdeníku "Sedmička" (3.-.9.9., pražské vydání) krátký článek. Nenašel jsem to u nich on-line, tak zde dávám krátký výcuc. Také tam byla mapka plánované MÚK, zanesl jsem jí do ortofotomapy (zdroj mapy.cz) Z ní jsou vidět na obou tazích dvoupruhy a na silnici do Telče plánované přeložení mimo obce.
http://grundyg.rajce.idnes.cz/Krizovatk ... asarna.jpg
...V polovině srpna si vyžádala další dva životy. V posledních deseti letech tam zemřelo už pět lidí. Vážných havárií policisté napočítali sedmačtyřicet. Více než polovinu havárií způsobili řidiči jedoucí od Telče...
...Už v polovině záři by měla křižovatka vypadat jinak. Poprvé v kraji nanesou silničáři na cestu v třicetimetrových úsecích speciální rudý povrch. "Dostane jej silnice s číslem třiadvacet. "Jde o hrubší štěrkovou vrstvu, která o třetinu zkracuje brzdnou dráhu a opticky i sluchově upozorní řidiče na nebezpečné místo," vysvětlila Marie Tesařová z Ředitelství silnic a dálnic. Větší a zvýrazněná bude také značka Stop na vedlejší silnici a zmizí sloupy s blikajícími žlutými světly. V plánu mají správci silnic i zásadnější změnu. Znojemskou silnici s číslem osmatřicet by chtěli přeložit blíže k Telči a křižení vytvořit mimoúrovňové. Zatím úřady posuzují, zda změna neuškodí životnímu prostředí...
http://grundyg.rajce.idnes.cz/Krizovatk ... asarna.jpg
...V polovině srpna si vyžádala další dva životy. V posledních deseti letech tam zemřelo už pět lidí. Vážných havárií policisté napočítali sedmačtyřicet. Více než polovinu havárií způsobili řidiči jedoucí od Telče...
...Už v polovině záři by měla křižovatka vypadat jinak. Poprvé v kraji nanesou silničáři na cestu v třicetimetrových úsecích speciální rudý povrch. "Dostane jej silnice s číslem třiadvacet. "Jde o hrubší štěrkovou vrstvu, která o třetinu zkracuje brzdnou dráhu a opticky i sluchově upozorní řidiče na nebezpečné místo," vysvětlila Marie Tesařová z Ředitelství silnic a dálnic. Větší a zvýrazněná bude také značka Stop na vedlejší silnici a zmizí sloupy s blikajícími žlutými světly. V plánu mají správci silnic i zásadnější změnu. Znojemskou silnici s číslem osmatřicet by chtěli přeložit blíže k Telči a křižení vytvořit mimoúrovňové. Zatím úřady posuzují, zda změna neuškodí životnímu prostředí...
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Skvělá věc, ale proč se tam do té doby (min deset let, že
) neudělá aspoň kruháč. Bylo by po problému...

Re: I/38 - obchvat Jihlavy
To si teda nejsem moc jistej. Když se podívám jak jsou rozbitý kruháče ve městech (od lidí co tam ten kruháč z nějakého důvodu nečekaj), nechtěl bych vidět bilanci kruháče na hlavní kdesi v pustině.
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Je to jen o lidech.Před každým kruháčem jsou 2 značky,které na něj upozorňují.V případě potřeby se dají značky dát do reflexních rámečků.Web píše:To si teda nejsem moc jistej. Když se podívám jak jsou rozbitý kruháče ve městech (od lidí co tam ten kruháč z nějakého důvodu nečekaj), nechtěl bych vidět bilanci kruháče na hlavní kdesi v pustině.
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Už jsem našel jak si někdo myslel, že to bude pokračovat. Pod silnicí by měl být kruhový objezd a 4 nájezdy. Napojit to dále také nešlo, protože přeložka I/38 má pokračovat rovnoběžně se stávající...
Takže obchvat za 0,5mld končí značkou "pozor vrazí do Vás zleva" a bude tak končit hodně dlouho.
územní plán Jihlavy
http://www.jihlava.cz/VismoOnline_Actio ... nty=461986
PS: pokračování okruhu jižně až k II/405 směrem na Brtnici ještě územní plánovače nenapadla.
Kruhák na kasárenské křižovatce by neuškodil.
Obchvat Moravských Budějovic bude začinat úrovňovou křižovatkou...
Takže obchvat za 0,5mld končí značkou "pozor vrazí do Vás zleva" a bude tak končit hodně dlouho.
územní plán Jihlavy
http://www.jihlava.cz/VismoOnline_Actio ... nty=461986
PS: pokračování okruhu jižně až k II/405 směrem na Brtnici ještě územní plánovače nenapadla.
Kruhák na kasárenské křižovatce by neuškodil.
Obchvat Moravských Budějovic bude začinat úrovňovou křižovatkou...
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
To pokračování na II/405 k Brtnici je v ZÚR již obsaženo.
Btw: děkuji za založení subfóra, všiml jsem si toho teď
Btw: děkuji za založení subfóra, všiml jsem si toho teď

Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/38 - obchvat Jihlavy
Popis a fotky stavby I/38 Jihlava, obchvat a I/38 Jihlava – obchvat, jih
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 40
- Registrován: 11.5.2009 13:01:51
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Z nedávných vyjádření představitelů magistrátu v Jihlavě vyplývá, že chtějí v brzké době dosáhnout dohody s krajem a protáhnout obchvat I/38 až na rekonstruovanou silnici do Třebíče. Postavením obchvatu totiž intenzita na průtahu Jihlavou, hlavně na Znojemském mostě, moc neklesla.
Myslím, že i v Moravských Budějovicích si brzy uvědomí, že obchvatem si moc nepomůžou, když téměř polovina tranzitu směřuje od Znojma na Třebíč a začnou vyžadovat východní přeložku II/360 s napojením v Lažínkách.
Myslím, že i v Moravských Budějovicích si brzy uvědomí, že obchvatem si moc nepomůžou, když téměř polovina tranzitu směřuje od Znojma na Třebíč a začnou vyžadovat východní přeložku II/360 s napojením v Lažínkách.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Ale to už je záležitost Kraje Vysočina, ne státu (potažmo ŘSD). Ty cca tři kilometry silnice v nepříliš náročném terénu jim snad kraj za čas postaví. Ale asi by se měl současně postavit i obchvat Jaroměřic n. R., aby z toho mezi těmi dvěma sousedními městečky nebyly nesváry.František2 píše: Myslím, že i v Moravských Budějovicích si brzy uvědomí, že obchvatem si moc nepomůžou, když téměř polovina tranzitu směřuje od Znojma na Třebíč a začnou vyžadovat východní přeložku II/360 s napojením v Lažínkách.
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Nebude ta doprava na Znojemském mostě taky doprava do toho nákupního centra vedle mostu.František2 píše:.... Postavením obchvatu totiž intenzita na průtahu Jihlavou, hlavně na Znojemském mostě, moc neklesla......
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Mohl by prosím někdo místně znalý okomentovat předvolební sliby:
http://www.kasal.cz/tri-body-pro-jihlav ... -obchvatu/
http://www.kasal.cz/tri-body-pro-jihlav ... -obchvatu/
Re: I/38 Jihlava, obchvat
Dokážete prosím někdo vyspecifikovat, co by se ještě mělo stavět na I/38 před Jihlavou u Pávova? Má to nějak souviset s Boschem, ale přijde mi, že to v té oblasti už je hotové.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!