Státní podnik, Hrvatske Ceste 1. krát v historii nemá dost peněz na řešení finančního stavu
*ke konci letošního roku dosáhne zadlužení státního družstva 10,3 mld. HRK (cca. 1,3 mld. €), celkem jde o 9,6 mld. HRK za dosavadní půjčky a 0,7 mld. HRK je deficit financování za rok 2015
*letos chybí 700 mil. HRK a to z důvodu, že i když z každého litru prodaného paliva mají HC 80 lip, tak to nestačí ani na pokrytí dluhové služby; přičemž již před 2 roky se toto navýšilo ze 60 lip, odebráním 20 lip od HAC (tam se tím situace ještě více zhoršila, ale tam se očekává jiné řešení)
*HC zahájilo několik velikých projektů, protože bylo nutno čerpat peníze z EU fondů
*HC musí letos vrátit 152 mil. € a dalších 148 mil. € je nutno zajistit na chod investicí a údržby celé silniční sítě I. kategorie
*nyní se ministerstvo dopravy a HC zaměřují sa prodloužení splatnosti a refinancování půjček, kterých je až 25, přičemž nejvíce peněz se musí zaplatit v letech 2015, 2016 a 2017 a to až 675 mil. € (a poslední půjčka je až do roku 2036)
*HC již předkládají první zájmy o 140 a 60 mil. € na financování letošních aktivit, ale v roce 2016 se již bude zahajovat méně nových staveb, které nebudou mít spolufinancování z EU fondů
HC patří již 3. rokem k největším investorům v sektoru stavebnictví.
(můj) závěr: Chorvatsko permanentně od svého vzniku opravuje stovky km silnic I. třídy ročně komplexním způsobem, staví mnoho obchvatů, křižovatek a kruhových objezdů a během masivní dálniční výstavby právě HC měli na starost stavět přivaděče a další objekty k napojení na dálniční infrastrukturu. Jejich dluh je vůči HAC/ARZ minimálním vzhledem na celkový rozsah silniční sítě, ale je zřejmé, že investice v tomto rozsahu již nebudou v dalších letech možné. 