
Historie dálnice D 1
Re: Historie dálnice D 1
Radši nebudu ani počítat, kolik km se ročně postavilo... 

Re: Historie dálnice D 1
Tak do 50.výročí se to nestihlo, snad to dáme do 60-tin.
Za posledních 10 let jeden úsek přibyl, takže buďme skromní.
Btw ČT to večer připomínala.


Btw ČT to večer připomínala.
Re: Historie dálnice D 1
bohatě by stačilo oslavit ty 60 bez uzavírek
ale to nevidím jako reálné...
ale to nevidím jako reálné...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 4578
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: Historie dálnice D 1
Mýlíte se. Dálnice D1 bude dokončena na jaře 2039, přesně 100 let od zahájení její výstavby 

Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Historie dálnice D 1
jsou chvíle, kdy by se optimisté měli střílet 

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Historie dálnice D 1
A s chybou. Použili obrázek z protektorátní stavby a tvrdili, že se to v 60. letech začalo stavět pod jménem národní cesta.Aram96 píše:Tak do 50.výročí se to nestihlo, snad to dáme do 60-tin.Za posledních 10 let jeden úsek přibyl, takže buďme skromní.
![]()
Btw ČT to večer připomínala.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000100711/
-
- Příspěvky: 4578
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 49 km od polské dálnice a 29 km od české, 17 km od rozestavěné polské.
Re: Historie dálnice D 1
Mě hlavně vždy mrzí, jak se zapomíná kdy se skutečně D1 začala stavět. To válečné období se vždy jen tak zmíní, jako by to byl jen nějaký pokus. Nějaká nepovedená příprava staveniště. Je vidět, jak soudruzi dokázali svou propagandou výstavbu a zásluhu o D1 přelít na sebe. A přitom to byli soudruzi, kdo stavbu D1 tenkrát na dvacet let zastavil, nechal zarůst a zpustnout, takže místo dostavby se muselo víceméně začít od začátku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 577
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Historie dálnice D 1
To co napsal Honza se dá podepsat.
Neschopnost České televize a bláboly novinářů. Neexistence dokumentů pro budoucnost. Něco málo je k zatopenému mostu u Borovska, ale viz 15 - 20 minutový dokument k dvoupatrovému mostu u Píště...třeba... Vůbec popsat přípravu a výstavbu tak jak to bylo...
A třeba projekční rozpracovanost pražského okruhu... To by asi někteří koukali...
Je to mlácení již několikrát cepy vymláceného obilí...
To samé rozhovory v rozhlase

Neschopnost České televize a bláboly novinářů. Neexistence dokumentů pro budoucnost. Něco málo je k zatopenému mostu u Borovska, ale viz 15 - 20 minutový dokument k dvoupatrovému mostu u Píště...třeba... Vůbec popsat přípravu a výstavbu tak jak to bylo...
A třeba projekční rozpracovanost pražského okruhu... To by asi někteří koukali...
Je to mlácení již několikrát cepy vymláceného obilí...
To samé rozhovory v rozhlase



Re: Historie dálnice D 1
Žel řada novinářů neumí nic jiného, než recyklovat již několikrát recyklovaný článek. A nejlépe hůře, než byl ten předchozí...
Re: Historie dálnice D 1
Čistě náhodou, dá se někde najít, jak měla vést trasa původní D1 od nedostavěné křižovatky Komořany (kde by se od ní oddělovala tehdy ještě D47) dál na Bučovice a přes Chřiby atd až na Starý Hrozenkov? A nemyslím teď Baťovu dálnici na Zlín, jejíž pozůstatky jsou po Chřibech rozesetý.
Re: Historie dálnice D 1
V nedělním ranním Československém filmovém týdeníku díl 1433 byla reportáž z nově otevřeného úseku D1 Kývalka - Brno včetně průjezdu.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)