VMO: Bratislavská radiála

VMO a jiné
Odpovědět
Kamikadze
Příspěvky: 29
Registrován: 20.5.2017 17:33:27
Bydliště: Brno

VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Kamikadze »

Zakládám téma VMO v úseku Bratislavská radiála.

Aktuální leták ŘSD
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavb ... :14:51.964

Situace je nicméně tristní. Příprava stojí kvůli chybějícímu územnímu plánu Brna.

Aktuální plán realizace 2029-2032 (přidávám spíše pro ilustraci do dalších let, abychom si za 10 let mohli poplakat, že už to mělo dávno stát...).
Veronss
Příspěvky: 329
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Veronss »

Tady se vlastne dostavi Tomkáč a Žabovřeská a bude 10 let mrtvo na VMO.. :/
Aram96
Příspěvky: 6700
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Já doufám, že se do roku 2030 kopne i do vinohradských tunelů. Tento kousek ale asi do 2030 nezačne no. IMHO bych celý tento kousek upravil. Myslím, že myšlenka té propojky k D1 je správná, ale okruh jako takový měl pokračovat v původní trase, tudíž bych přidal rampy od severu VMO na II/374 a tento 4-pruh pro okruh využil. A potkat s tím jižním ramenem by se to mohlo někde před kolejištěm.
goldfinger
Příspěvky: 397
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Vinohradské tunely by se do 2030 mohly začít razit, souhlasím, osm járů je dlouhá doba. Ještě dřív a jako důležitější vidím realizaci úseku Bělohorská - Černovická. Tím by vznikla aspoň podkova od Vídeňské po Mariánské nám. (s nedodělaný tunelem pod Vinohrady), ale pořád lepší než přes Šimice.
michal
Příspěvky: 3843
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od michal »

Něco v té mapě chybí, nebo to je už minimálně druhá múk na VMO, kde hraje VMO druhé housle? :D
Aram96
Příspěvky: 6700
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Na křižovatce se Svitavskou radiálou je také primární směr Husovice-Svitavy a ne samotný okruh.
Tady bych ale řekl, že to je řešené prostě špatně. Lepší by byly rampy hned za dálnicí vedoucí na současnou radiálu a ne jet jakýsi zdlouhavý klikyhák do polí a pak se vracet na radiálu. K tomu se navíc musí postavit 2 velké mosty přes řeku. Nevím. Myšlenka dobrá, provedení “jako dycky”. :crazy:
goldfinger
Příspěvky: 397
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Na MÚK u východního portálu KP tunelů hlavně zůstala možnost udělat z VMO hlavní směr, bo tam zůstala prezerva na druhý pruh. Uvažovaná křižovatka s prešpurskou radiálou mi taky připadá hodně zprasená, navíc umístěná do lokality, kde vůbec nebude jednoduché ji prosadit - rozpůlila by totiž farmu Ráječek a to se mi taky moc nelíbí.
Brnak46
Příspěvky: 118
Registrován: 31.10.2019 0:56:17
Bydliště: Brno

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Brnak46 »

Jaký je problém v tom, že "VMO hraje druhé housle", pokud tomu intenzita dopravy odpovídá? Navíc radiála s okruhem je vykřížena přímými a polopřímými rampami, žádný kruháč nebo tak.
Trasovat okruh dále v trase současné II/374 by bylo komplikované, VMO by se tak přiblížil zástavbě. Takhle bude sice rozdělena farma, vznikne ale prostor pro humanizaci Faměrova náměstí.
michal
Příspěvky: 3843
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od michal »

No, jistě jste poznal, že mě to spíš pobavilo, než že bych v tom viděl problém. I když trochu nepochopitelné mi to přijde, že zatímco tady je VMO na vedlejší koleji a hlavní směr je z D2 na sever (což samo o sobě není zas tak nelogické), tak o jednu múk dál, na múk Ostravská radiála, pro změnu zcela chybí přímá větev pro nájezd na VMO ve směru Ostrava-Svitavy.
siesa
Příspěvky: 1243
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od siesa »

Tak zpraseny to je teda fest..
Predne je podle meho nazoru spatne, ze radiala zcela opousti puvodni trasu (a tim i smysl), tedy evakuovat nejrychlejsi a nejkratsi cestou centrum mesta. Mam na mysli to, ze uz se nepocita (tedy alespon podle toho letaku) s tim, ze radiala pujde az na Dornych. To je urcite dost spatny...
A zadruhe, kdyz uz je tedy Dornych-Svatopetrska-Hnevkovskeho ponechana jako hlavni vyjezd z centra smer jih/Blava, pak zpetna rampa ve smeru centrum>VMO>Blava je naprosto nevyhovujici. To nemuze pobrat ani soucasne, natoz nejake vyhledove intenzity.
mapman
Autor
Příspěvky: 5568
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od mapman »

Osobně mi taky přijde naprosto správně, že pokračování od D2 je navržené přímo jako VMO směrem na Líšeň. Poté, co došlo ke zrušení pokračování Bratislavské radiály přes Dornych až na Zvonařku i v územním plánu města Brna, nemá jakýkoliv smysl tahat tuto radiálu z MÚK Brno jih do centra a naopak musí sloužit rychlému spojení do východních částí města.

Stačí si to porovnat s původním návrhem, který dopravně dával úplně jiný smysl.
Aram96
Příspěvky: 6700
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Aram96 »

Přímé pokračování D2 směrem na VMO mi taky nevadí. Naopak. Nicméně prostě nevím, zda je celá tato nová podoba správným krokem k úbytku dopravy na současném jižním segmentu okruhu. Obávám se, že nikoli.

Navíc všechny ty obchoďáky přijdou o napojení k dálnici, resp.jejich napojení bude o dost zdlouhavější (jet prvně po VMO, odbočit na jižní segment, z něj pak zpátky na Hněvkovského a vracet se defakto zpět k dálnici. Přitom stačily 2 jednoduché rampy pro napojení Hněvkovského přímo na začátek D2. Pouze centrum-D2 bez dalších odbočení. Nechápu, proč nevzniknou. Ta doprava do centra nezmizí, stejně bude, jen si bude muset nesmyslně zajet. V těchto místech Hněvkovského stejně žádná obytná zástavba není, aby byl důvod tu dopravu odklánět. Ty rampy by to chtělo do projektu doplnit. Stálo by to buď jeden krátký most navíc nebo ani to, pouze vratnou rampu pro D2>centrum ihned za mostem pro 380.
Samotné vypadnutí celé radiály až na současný okruh IMHO nevadí tolik.
goldfinger
Příspěvky: 397
Registrován: 10.12.2019 1:24:50

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od goldfinger »

Teď jsem si ještě na letáku všiml dalšího kruháče na Hněvkovského, který tu prasárnu jenom korunuje. Jedinou útěchou je, že něco takového nemá šanci dožít se realizace. Aktuální stav by se dal vylepšit přidáním druhého odbočovacího pruhu na Mariánském náměstíz Hněvkovského doprava (od dálnice na Černovice).
Veronss
Příspěvky: 329
Registrován: 11.5.2009 20:04:15
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Veronss »

VMO je odsouzena na desitky let hrat druhe housle, protoze jak je vidno, rsd se spokoji s jizni casti pres D1.. rozsiri ji a to nam bude muset stacit...
Warcz
Příspěvky: 1926
Registrován: 14.3.2009 14:50:43

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Warcz »

Co mam já zase informace tak s tím územím se počítá jako rozvojovým na bydlení. Podle mě to taky není na pořadu dne.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10315
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Lenny »

Dokud se nevyřeší ŽUB, tak jižní část VMO má prostě smůlu, tento stav platí od 70. let.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Ondra K
Příspěvky: 10
Registrován: 10.11.2020 10:48:37

Re: VMO: Bratislavská radiála

Příspěvek od Ondra K »

Veronss píše:VMO je odsouzena na desitky let hrat druhe housle, protoze jak je vidno, rsd se spokoji s jizni casti pres D1.. rozsiri ji a to nam bude muset stacit...
Vzhledem k značné problematičnosti a finanční náročnosti jižního segmentu VMO se není až tak čemu divit. I mě připadá logičtejší v prvé řadě dokončit rozšíření D1 a pak se zabývat jižní částí VMO, než tříštit finance a kapacity na souběžnou přípravu obojího.
Odpovědět

Zpět na „Brno“