I/67
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
I/67
Práce na mostu I/67 v Bohumíně - Skřečoni začaly, dochází i ke kolapsu dopravy - viz TV reportáž
http://www.tvportaly.cz/bohumin/tik-boh ... vetna-2009
A další přetížení dopravy - ulice ČSA v Bohumíně
http://www.tvportaly.cz/bohumin/lide-se ... -na-ul-csa
Čeho se dočkáme v Bohumíně a okolí až budou zprovozněny další úseky D1 -Bělotín - Bílovec - čímž značně stoupne frekvence po téměř kompletním napojení Ostravska na páteřní dálniční síť a zároveň v té době nebude ještě hotov obchvat Bohumína (tj. přeložka I/67 - přivaděč od Skřečoně k D47) ?
Domnívám se, že se dá předpokládat změna trasy řady dopravců, včetně těch tranzitních - ze Slovenska a Polska.
Pravděpodobně se o něco sníží frekvence na R48 - Č.Těšín - Frýdek-Místek
a dále po I/48. A přepravci pak začnou více využívat rovinovatý terén nové D1 začínající (končící) v Bohumíně. Myslím, že přepravní firmy si spočítají hlavně úsporu paliva - plynulá jízda po rovině na D1 + úspora času (i za cenu nějakých těch kilometrů navíc).
Staré, relativně úzké silnice okresu Karviná však na takový nápor nejsou připraveny.
O kéž bych se mýlil a věřil, že uživatelé silnic pojedou od Č.Těšína raději po kopcovité R48 a pak pomalu po I/48 než aby použili výhodný rovinovatý čtyř až šestipruh od Bohumína - D1, R35, R46, D1 ... směrem na západ a jih.
http://www.tvportaly.cz/bohumin/tik-boh ... vetna-2009
A další přetížení dopravy - ulice ČSA v Bohumíně
http://www.tvportaly.cz/bohumin/lide-se ... -na-ul-csa
Čeho se dočkáme v Bohumíně a okolí až budou zprovozněny další úseky D1 -Bělotín - Bílovec - čímž značně stoupne frekvence po téměř kompletním napojení Ostravska na páteřní dálniční síť a zároveň v té době nebude ještě hotov obchvat Bohumína (tj. přeložka I/67 - přivaděč od Skřečoně k D47) ?
Domnívám se, že se dá předpokládat změna trasy řady dopravců, včetně těch tranzitních - ze Slovenska a Polska.
Pravděpodobně se o něco sníží frekvence na R48 - Č.Těšín - Frýdek-Místek
a dále po I/48. A přepravci pak začnou více využívat rovinovatý terén nové D1 začínající (končící) v Bohumíně. Myslím, že přepravní firmy si spočítají hlavně úsporu paliva - plynulá jízda po rovině na D1 + úspora času (i za cenu nějakých těch kilometrů navíc).
Staré, relativně úzké silnice okresu Karviná však na takový nápor nejsou připraveny.
O kéž bych se mýlil a věřil, že uživatelé silnic pojedou od Č.Těšína raději po kopcovité R48 a pak pomalu po I/48 než aby použili výhodný rovinovatý čtyř až šestipruh od Bohumína - D1, R35, R46, D1 ... směrem na západ a jih.
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: I/67 - obchvat Karviné
Možná nejdřív TV reportáž :
http://www.tvportaly.cz/rta-ostrava/min ... -27-5-2009
A teď výzva - zachraňme obyvatelé Karviné !
V té TV reportáži jste mohli shlédnout, že Karviná má až 8x horší ovzduší než Praha
!! A také i hodně horší ovzduší než Ostrava
.
A otázka zní - jak pomoci Karviné z toho neutěšeného stavu ?
Jedna z možných odpovědi:
- OBCHVAT na I/67, který se už plánuje téměř 30 let a který je opakovaně odsouván pro nedostatek financí. Taky nehodovost s tragickými následky má Karviná na všech výpadkovkách jednu z největších v ČR - viz dřívější mapa rizikových silnic ČR.
Já vím, teď je krize, tedy opět nedostatek financí. Tak možná počkáme zas dalších 10 let a třeba někdo bude mít šťastnou ruku a vytáhne z osudí zrovna Karvinou a Karviňáci se pak po 40 letech budou radovat z nového obchvatu
.
http://www.tvportaly.cz/rta-ostrava/min ... -27-5-2009
A teď výzva - zachraňme obyvatelé Karviné !
V té TV reportáži jste mohli shlédnout, že Karviná má až 8x horší ovzduší než Praha


A otázka zní - jak pomoci Karviné z toho neutěšeného stavu ?
Jedna z možných odpovědi:
- OBCHVAT na I/67, který se už plánuje téměř 30 let a který je opakovaně odsouván pro nedostatek financí. Taky nehodovost s tragickými následky má Karviná na všech výpadkovkách jednu z největších v ČR - viz dřívější mapa rizikových silnic ČR.
Já vím, teď je krize, tedy opět nedostatek financí. Tak možná počkáme zas dalších 10 let a třeba někdo bude mít šťastnou ruku a vytáhne z osudí zrovna Karvinou a Karviňáci se pak po 40 letech budou radovat z nového obchvatu


Re: I/67
Osobně si moc nemyslím, že by obchvat něco udělal s ovzduším. To by auta museli úplně přestat jezdit...
Ten problém bych viděl úplně někde jinde. Jedná se o to, že Karviná je presně uprosdřed těžkého průmyslu. Na jedné straně Havířov a Ostrava no a na té druhé oblast Polska.
Ten problém bych viděl úplně někde jinde. Jedná se o to, že Karviná je presně uprosdřed těžkého průmyslu. Na jedné straně Havířov a Ostrava no a na té druhé oblast Polska.
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: I/67
Souhlasím s Vámi, že > ....Jedná se o to, že Karviná je presně uprostřed těžkého průmyslu ... <
To ovzduší je určitě špatné hlavně kvůli těžkému průmyslu, to nepopírám. Ale na druhé straně přece nelze ten průmysl jednoduše překonvertovat na lehký, který nebude emitovat tolik nečistot, nebo alespoň to nelze provést urychleně. Co ale by šlo provést urychleně, by byla výstavba obchvatu, který by po 30 letech slibování Karviňákům ulevil s dýcháním, dejme tomu třeba jen o cca 20%. To by byla velká pomoc. A tímto by Karviná měla třeba jen 7x horší ovzduší než Praha (namísto nynějšího stavu 8x).
To ovzduší je určitě špatné hlavně kvůli těžkému průmyslu, to nepopírám. Ale na druhé straně přece nelze ten průmysl jednoduše překonvertovat na lehký, který nebude emitovat tolik nečistot, nebo alespoň to nelze provést urychleně. Co ale by šlo provést urychleně, by byla výstavba obchvatu, který by po 30 letech slibování Karviňákům ulevil s dýcháním, dejme tomu třeba jen o cca 20%. To by byla velká pomoc. A tímto by Karviná měla třeba jen 7x horší ovzduší než Praha (namísto nynějšího stavu 8x).
Re: I/67
Spíše bych to viděl na celkovou modernizaci trasy I/67. Ten obchvat je určitě potřeba ale jestli se nepostaví obchvat FM, tak už určitě né obchvat Karviné. Další roli bude hrát cena... Kolik by to celé stálo ?
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
Re: I/67
Na webu Sdružení pro vybudování serovýchodní příhraniční spojky D47 - R48
http://www.severovychodnispojka.cz/?page_id=10
kde se dá nemnoho nalézt.
http://www.severovychodnispojka.cz/?page_id=10
kde se dá nemnoho nalézt.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 45
- Registrován: 14.3.2009 16:24:34
Re: I/67
Uvádím ještě odkaz na mapu rizikových silnic EuroRAP, kterou tady kdysi v diskuzi někdo uvedl a na kterou jsem se tady minulý týden odvolával v souvislosti s obchvatem Karviné a nezbytností urychlené modernizace I/67 mezi Českým Těšínem a Bohumínem - tj. dříve než bude zprovozněna D47 (D1) a tímto se silnice I/67 stane významným tranzitem - Slovensko - Polsko - Česko.
http://data.idnes.cz/g/zpravy/silnice/silnice.htm
http://data.idnes.cz/g/zpravy/silnice/silnice.htm
Re: I/67
Skřečoňský most v Bohumíně se v neděli na téměř dva roky uzavře
Bohumín /FOTOGALERIE/ - Už jen několik desítek hodin „života“ zbývá mostu přes železniční trať v Bohumíně-Skřečoni. V neděli se „odebere“ do historie, silničnímu provozu se navždy uzavře a v lednu by měl být zbourán. Na jeho místě vyroste do půldruhého roku most nový, zavěšený na ocelových prutech.
(...)
Vybudování nového silničního mostu, který spojí městskou část Skřečoň a centrum Bohumína, a přivaděče k dálnici a obchvatu Bohumína přijde na 994 milionů korun. Jejich výstavba potrvá dva roky. Most bude dlouhý 100 metrů a unikátní zavěšená konstrukce, složená ze čtyř mohutných pylonů a ocelových prutů, bude vážit 650 tun. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic.
Nový moderní most nabídne lepší dopravní řešení a přímé napojení na dálnici D47, protože jeho nedílnou součástí je také dálniční přivaděč a obchvat. Mostní objekt tak nahradí stávající skřečoňský most, který je už technicky nevyhovující. První automobily by se na novém moderním mostě mohly objevit už ve druhé polovině roku 2011.
Bohumín /FOTOGALERIE/ - Už jen několik desítek hodin „života“ zbývá mostu přes železniční trať v Bohumíně-Skřečoni. V neděli se „odebere“ do historie, silničnímu provozu se navždy uzavře a v lednu by měl být zbourán. Na jeho místě vyroste do půldruhého roku most nový, zavěšený na ocelových prutech.
(...)
Vybudování nového silničního mostu, který spojí městskou část Skřečoň a centrum Bohumína, a přivaděče k dálnici a obchvatu Bohumína přijde na 994 milionů korun. Jejich výstavba potrvá dva roky. Most bude dlouhý 100 metrů a unikátní zavěšená konstrukce, složená ze čtyř mohutných pylonů a ocelových prutů, bude vážit 650 tun. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic.
Nový moderní most nabídne lepší dopravní řešení a přímé napojení na dálnici D47, protože jeho nedílnou součástí je také dálniční přivaděč a obchvat. Mostní objekt tak nahradí stávající skřečoňský most, který je už technicky nevyhovující. První automobily by se na novém moderním mostě mohly objevit už ve druhé polovině roku 2011.
Re: I/67
Jinak tady je leták celého "obchvatu":
I/67 Skřečoň–Bohumín, obchvat
Osobně mi připadá dost tristní, že se tady za miliardu znova staví most, který už dávno existuje, místo toho, aby se dala priorita pokračování D1 do Polska nebo se aspoň začalo s R67. Celý ten "obchvat" budí dojem, že jediným jeho smyslem bylo zacpat Bohumínu pusu, aby si nechal za humny postavit dálnici (ŘSD snad aby ještě stavělo i městský vodovod - viz odkazovaný leták). Nevím, jak jinak jeho existenci zdůvodnit, když se stejně bude dál jezdit přes Skřečoň. Navíc s pokračováním obchvatu severně od železniční trati, které by se logicky nabízelo, se v Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje nepočítá ani do r. 2018
Zeptám se, severovýchodní spojka je totéž jako R67 nebo ne 
I/67 Skřečoň–Bohumín, obchvat
Osobně mi připadá dost tristní, že se tady za miliardu znova staví most, který už dávno existuje, místo toho, aby se dala priorita pokračování D1 do Polska nebo se aspoň začalo s R67. Celý ten "obchvat" budí dojem, že jediným jeho smyslem bylo zacpat Bohumínu pusu, aby si nechal za humny postavit dálnici (ŘSD snad aby ještě stavělo i městský vodovod - viz odkazovaný leták). Nevím, jak jinak jeho existenci zdůvodnit, když se stejně bude dál jezdit přes Skřečoň. Navíc s pokračováním obchvatu severně od železniční trati, které by se logicky nabízelo, se v Koncepci rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje nepočítá ani do r. 2018

Ta adresa nefungujeLenny píše:Na webu Sdružení pro vybudování serovýchodní příhraniční spojky D47 - R48
http://www.severovychodnispojka.cz/?page_id=10
kde se dá nemnoho nalézt.


Re: I/67
Vizualizace budoucího mostu lze nálezt na stránce projektanta

D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/67
tak 2016 by se mělo začít s obchvatem Karviné viz.
http://www.tvportaly.cz/karvina/34582-k ... ni-obchvat
http://www.tvportaly.cz/karvina/34582-k ... ni-obchvat
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: I/67
Tak jen během těch několika měsíců od posledního příspěvku se zahájení odložilo o 2 roky.
Je jasné, že to souvisí i se stavem vykoupených pozemků.
odkaz na plné rozlišení
zmenšený náhled:

Je jasné, že to souvisí i se stavem vykoupených pozemků.
odkaz na plné rozlišení
zmenšený náhled:

Re: I/67
Aktualizovaný leták:
I/67 Karviná - obchvat
Aktualizovaný Záměr projektu byl schválen 23. 10. 2014. Byla zahájena aktualizace DSP a inženýrská činnost pro získání stavebních povolení. Vykoupeno je cca 41 % potřebných pozemků (původně údaj neuveden). Bylo požádáno o prodloužení platnosti SP (asi nějaká chyba, když SP nebylo vydáno, jedině na SO 201). Žádost bude přerušena do doby vydání stanoviska EIA zpracovaného dle zákona č. 39/2015 Sb. V současné době je již vypracovaná verifikace, která byla zaslaná na MŽP k posouzení a vydání potřebného stanoviska. IZ 10/2014 (pův. 08/2007), SP 2017 (+1rok)
I/67 Karviná - obchvat
Aktualizovaný Záměr projektu byl schválen 23. 10. 2014. Byla zahájena aktualizace DSP a inženýrská činnost pro získání stavebních povolení. Vykoupeno je cca 41 % potřebných pozemků (původně údaj neuveden). Bylo požádáno o prodloužení platnosti SP (asi nějaká chyba, když SP nebylo vydáno, jedině na SO 201). Žádost bude přerušena do doby vydání stanoviska EIA zpracovaného dle zákona č. 39/2015 Sb. V současné době je již vypracovaná verifikace, která byla zaslaná na MŽP k posouzení a vydání potřebného stanoviska. IZ 10/2014 (pův. 08/2007), SP 2017 (+1rok)
Re: I/67
opět aktualizovaný leták
Vykoupeno je cca 51 % potřebných pozemků (v prosinci uvedeno 41%). Bylo požádáno o prodloužení platnosti SP na SO 201 (pův. SP nekonkretizováno)
Vykoupeno je cca 51 % potřebných pozemků (v prosinci uvedeno 41%). Bylo požádáno o prodloužení platnosti SP na SO 201 (pův. SP nekonkretizováno)
Re: I/67
Aktualizace stavu vykoupených pozemků pro obchvat Karviné:
plné rozlišení:
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:

plné rozlišení:
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:

Re: I/67
odkaz na poslední leták: I/67 Karviná - obchvat
a další aktualizace výkupů,
plné rozlišení:
stav k 24.2.2018
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:
a další aktualizace výkupů,
plné rozlišení:
stav k 24.2.2018
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:
- Přílohy
-
- I-67 Karviná - obchvat 2018-02-24-2 1000px.jpg (456.18 KiB) Zobrazeno 19040 x
Re: I/67
aktualizace výkupoupených pozemků,
plné rozlišení:
stav k 6.4.2019
stav k 24.2.2018
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:
plné rozlišení:
stav k 6.4.2019
stav k 24.2.2018
stav k 9.4.2017
stav k 21.3.2015
náhled:
Re: I/67
čeká nás vizualizace obchvatu Karviné na youtube
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=265492
https://www.tenderarena.cz/profil/zakaz ... ?id=265492
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...