(Ex)ministr dopravy Bárta

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

(Ex)ministr dopravy Bárta

Příspěvek od hh »

Podle mluvčí ŘSD Martiny Vápeníkové činí letošní provozní výdaje organizace dvě miliardy korun. Z toho jde na mzdy zhruba 800 milionů, zbytek zahrnuje například pohonné hmoty pro silničáře a další režii správy a údržby silnic. "Budeme rozhodnutí pana ministra respektovat," řekla Vápeníková.

No, to jsem zvědavý jak budou pod vládou VV ty silnice vypadat. Jistě, že se dá efektivně ušetřit, ale chováním se jak slon v porcelánu nevím nevím. Když si představím například chlapa na ŘSD, co řeší zásobování, kterému vezmou půl platu a půlku peněz na sůl ... Co spíše měnit dotyčnou legislativu, nastavit systém, kdy bude možné vítěznou zakázku se zhotovitelem procházet a dále snižovat jednotlivé položky nebo ze ŘSD udělat nějakou efektivnější a.s. jako AFINAG atd., to by o tom asi musel něco pan ministr vědět že?
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Sopko »

hh píše: No, to jsem zvědavý jak budou pod vládou VV ty silnice vypadat. Jistě, že se dá efektivně ušetřit, ale chováním se jak slon v porcelánu nevím nevím. Když si představím například chlapa na ŘSD, co řeší zásobování, kterému vezmou půl platu a půlku peněz na sůl ...
no tak na soli o to šetření nejde, ikdyž si dokáži i tady představit únik, bůhví jak a za kolik se to nakupuje. Jde spíše o divné penězovody na poradce typu Hály, vládní zmocněnce, administrativu ap. Mám pocit že před časem proběhlo že si ŘSD pronajímá prostory za nesmyslně vysoké ceny. Otázkou je kolik z těch peněz z rozpočtu je fakt smysluplně využito pro dálnice a údržbu a kolik se tam promrhá ať už úmyslně nebo neúmyslně
hh
Autor
Příspěvky: 2554
Registrován: 19.3.2009 16:35:53

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od hh »

A přesně na to jsem reagoval - médiím a asi i vám se líbí tyto výroky, hned se ušetřilo, bezva. Ale to je pouze demagogie VV (které čekám špatně dopadnou). Já bych si myslel, že je třeba řešit Halu a podobné, podmínky vládních zmocněnců, pronájem prostor a vše co píšete a co není v pořádku. Ale řešení "dostanete půlku" všechno toto nevyřeší, výsledkem bude chybějící sůl, víc děr, odchod mnoha i schopných lidí, řada preventivních kontrol a postupů či nových vozidel údržby nebude, ale ten váš nájem například ten určitě zůstane. Je třeba to dělat chytře a něco o tom vědět. Ale samozřejmě můžete mít jiný názor.

Další věc, každý si pod tím představí ty zkorupované stavitele těch drahých dálnic, ale to jsou jiné peníze (teď se stejně nic netendruje). To jsou desítky miliard. Pod těmito penězi si musíte představit lidi z ŘSD, kteří mají plat 17 000 a jejich každodenní práci jako třeba nákup soli, dozor na stavbách, dělník na dálnici atd. To nejsou ti milionáři.
Drak
Příspěvky: 198
Registrován: 15.3.2009 11:12:05

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Drak »

Bárta z toho akorát udělá bordel a půjde pryč.

Omlouvám se za neslušný výraz.
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Sopko »

ale to neni práce pro ministra aby rešil každou výdajovou položku ŘSD. Měl by se snažit vytvořit podmínky a personální obsazení tak aby se hospodařilo řádně. Osvícené vedení ŘSD by se mělo samo chovat racionálně. Jestli to skončí tak že se ořeže údržba a ta "pracující" část tak to bude dost smutné, doufám že to je jenom první krok a upřímně řečeno ten tlak přes peníze a rozpočty bývá nejúčinnější.

Jinak ohledně VV - jsou hodně populističtí, ale úspěch mají hlavně proto, že většina lidí už je z toho se beztrestně odehrává se státními penězi naprosto zoufalá. Jestli VV a nová vláda něco zlepší, uvidíme, zatím řada kroků vypadá slibně.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10795
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Lenny »

Dostal funkci a tak se snaží. Po nějakém čase zjistí, že to tak nejde dle jeho představ a bude.

Chvíli jsem přemýšlel na čem ušetřit. Propustit nějaké zaměstnance, zrušit některé pobočky, omezit nepotřebné činnosti (letáky, publikace atd), omezení slavností.

Na kolik je co reálné, netroufám si odhadnout.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22534
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Diaľničiar »

Absolutně neznám vnitřní poměry ŘSD a kauzy kolem jen velice povrchně. I tak si ale něco dovolím napsat. :twisted:

Šetřit na mzdách se dá:
*nevyplacením 13. platů, odměn, prémií atd.
*dále je rozumní udělat audit na pracovní místa; jistě se naleznou zbytečná místečka. I když se přičte 2-3 měsíční odstupní, úspora v roce je možná.

Dále se dá jistě ušetřit na:
*snížení kapitálových výdajů na minimum; žádná nová technika, ovšem třeba část peněz ponechat na větší servis

Dále se dá ušetřit při tendrech na nákup i soli, i PHM:
*elektronické obstarávání přineslo úspěch v mnoha zemích
*musí se udělat transparentní financování: všechny smlouvy nad 1 mil. Kč by měli být online k dispozici (jde o peníze všech, nikoliv ŘSD)

Když bude problém s počasím, dodateční rezervy se musejí dát nalézt. To bych ale nebral tak že rozpočet ŘSD je v ohrožení "když bude silnější zima, neudržíme silnice" - za takový výrok bych lidi hnal, protože systém bych nastavil tak, že když bude silná zima, stát peníze navíc prostě dá, ale nedá je PŘEDEM.

No a pak je šetření, které se již dotýká rozvoje:
*příprava staveb, různé dokumentace - možná je stav připravenosti nastavěný tak, že se připravuje 40 staveb najednou, začít se dá 5 a peníze jsou na 4 ... tak tedy někde je chyba
*údržba a základní opravy - nemyslím, že zde se dá ušetřit
*nová výstavba - ??? záleží od priorit vlády

Pak máme kategorii, kde jsou další výdaje:
*produkce zbytečných statistik
*poradcové, i nadnárodní společnosti typu MMD stojí pár desítek mil. € ročně a nenapíší nic, co by čeští Ing. nevěděli (bohužel, ale politik rád vidí podpis MMD na papírě, protože pak říká: "vidíte, jinak to prostě nejde"
*různé publikace, reklamy, slavnosti, ... i to jsou statisíce až mil.

No a pak se třeba podívat, kde se dají naopak udělat vyšší příjmy:
*pronajmout volné prostory - ale nikoliv kamarádíčkům, ale znovu elektronicky veřejně
*o lukrativnější prostory (zařízení na odpočívkách asi stojí na státním majetku, ne?) klidně zvýšit pronájem

Hlavně by se ale neměli stát takové věci, že běžný zaměstnanec ŘSD který dře na silnici denně a dostává 25 tis. Kč v hrubém, dostane 22 tis. Kč a vedení ŘSD si bude i nadálet přiklepovat peníze ve velkém rozsahu a šafářit jako doposud.

Když je totiž krize, je faktem, že vnitřní rezervy musejí být - tam se má šetřit, nikoliv na nové výstavbě a rozvoji. I když i tam si umím představit že se pouze dostaví co se staví, tudíž se budou peníze skrtat a do té doby se připraví PPP třeba na R35, D3 a D1 a stát po dobu PPP ušetří dalších 20 mld. Kč z výstavby, než se finance stabilizují. Pak samozřejmě, vrátí 20 mld. Kč a logicky by měl nalézt 10-15 mld. Kč pro PPP ročně. Ale třeba tohle není cesta, třeba se dá vyčlenit něco jiné, z dividend státních podniků nebo sem přesměrovat více spotř. daní z PHM. Evropan platí silniční daně, dálniční nálepku/mýto, spotřební daň z pohonních látek, celkem slušnou DPH k temu, ale výsledek v některých zemích není badat na lepších silnicích a rozšířenější dálniční síti. :roll:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od jonáš »

Propustit nějaké zaměstnance, zrušit některé pobočky, omezit nepotřebné činnosti (letáky, publikace atd), omezení slavností.
Kolik to hodí, dvě procenta z rozpočtu? Možná i dvě a půl nebo tři. Rozhodně ne 50%

nevyplacením 13. platů, odměn, prémií atd.
Jistě, ti schopní co něco uměj si to určitě nechaj líbit. Neni lepší metoda jak zhoršit průměrnou kvalitu a efektivitu zaměstnanců (viz osvědčená bolševická akce, 77000 úředníků do výroby).

Reálné to neni vůbec. Takhle to holt dopadne, když si "rozumní občani" po důkladný mediálně-marketingový masáži zvolej dvě nový populistický partaje.

MMch pokud jste něco četli o jejich financování a kdo stojí v pozadí, tak stejně jde jenom o přesměrování penězovodů jinym směrem. Zrušení SFDI bude dobrej počin :P
obr
Příspěvky: 763
Registrován: 15.3.2009 11:03:03

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od obr »

úplně stejné jako při nástupu ministra z "Jistě, pane ministře !"...kdo je na MD Sir Humphrey ? :|
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od jonáš »

Mimochodem, jste schopni rekapitulace názorů z tohoto fóra :?: Netřeba hned, stačí tak během půl roku 8-)
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Standa »

hh píše:... Ale řešení "dostanete půlku" všechno toto nevyřeší, výsledkem bude chybějící sůl, víc děr, odchod mnoha i schopných lidí, řada preventivních kontrol a postupů či nových vozidel údržby nebude, ale ten váš nájem například ten určitě zůstane. Je třeba to dělat chytře a něco o tom vědět. Ale samozřejmě můžete mít jiný názor....
V Argentině chtěli koncem 90.let řešit problém tzv. ňoků (v originále "ñoquis"), což jsou kamarádi vysokých funkcionářů, zejména v provinčních vládách (ale i na federálních ministerstvech), formálně zaměstnaní jako úředníci za velmi slušných platových podmínek, leč tuto práci nikdy nenavštěvující (většinou mají nějaké další zaměstnání nebo soukromou praxi). Federální vláda tedy omezila mzdové prostředky ministerstvům a provinčním vládám, které zareagovaly propouštěním (ale vesměs jen úředníků, kteří tam skutečně pracovali - přece nevyhodí kamarády, že) a někdy i pozastavením výplat většině zaměstnanců (po menších nepokojích kdesi v provinčním městě se ve federálním rozpočtu vždy něco našlo). Výsledek byl, že se za cenu nepatrných úspor výrazně snížila efektivita státní správy, již tak dost špatná :( ...
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Standa »

obr píše:úplně stejné jako při nástupu ministra z "Jistě, pane ministře !"...kdo je na MD Sir Humphrey ? :|
U nás nikdo takový není, celé vedení se mění s ministrem, někde až na úroveň ředitelů odborů, záleží kolik věrných je třeba umístit. Proč myslíte, že nebyl přijat zákon o státní službě?
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Standa »

jonáš píše:Mimochodem, jste schopni rekapitulace názorů z tohoto fóra :?: Netřeba hned, stačí tak během půl roku 8-)
Já to mám jednoduché, volil jsme tu stranu, co už kdysi slibovala 100 km dálnic ročně. Když se tomu náhodou přiblíží, budu se naparovat jako kohout, jak dobře jsem zavolil, pokud ne, svedu to na koaliční partnery :) .
jonáš píše:...Zrušení SFDI bude dobrej počin :P
Jak pro koho... :? SFDI je součástí procesu financování OPD a Evropská komise není nijak nakloněna změnám za pochodu, snad kromě situace, kdy hledá sebemenší záminky pro zastavení penězovodů, protože bude muset všemi prostředky sponzorovat chřadnoucí jižní křídlo Eurozóny, jejíž pád nepřipustí, i kdyby na chleba nebylo.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od jonáš »

Standa píše:Jak pro koho... :? SFDI je součástí procesu financování OPD ..
Myšleno ironicky, ale on Kalousek do podzimka vyměkne stejně jak Bárta a budou za to moct "objektivní důvody". Za EU doufejme, že podpoří případně i zdejší středovýchod ..
Ondra O.K.
Příspěvky: 339
Registrován: 11.3.2009 16:09:01

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Ondra O.K. »

Rekl bych ze do oci bijici je opravdu polozka za poradce...neni to tak davno kdy nejaky vysoky manager z RSD odpovidal an to ze Hala je ted jako externi poradce, ze takovych lidi jsou "desitky" - a plati se pausalne bez ohledu na odvadenou praci..to stejne u vladnich zmocnencu pro ruzne R silnice, o tom byl taky nekde clanek kolik vydelavaji a co vlastne delaji..
Ale MD nejsou jen dalnice, kominem proleti strasna spousta penez i na zeleznici atd..
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Nystrom »

Když si pan ministr hned první den poplete dopravní značku a registrační značku při obhajobě toho, že měl RZ nalepenou na kapotě, tak i to o něčem svědčí. Ještě budem s úctou vzpomínat na předešlé ministry, kterým jsme nemohli přijít na jméno. Ale aspoň měli dopravní vzdělání.
Sopko
Příspěvky: 149
Registrován: 26.3.2009 6:59:03

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Sopko »

Nystrom píše:Když si pan ministr hned první den poplete dopravní značku a registrační značku při obhajobě toho, že měl RZ nalepenou na kapotě, tak i to o něčem svědčí. Ještě budem s úctou vzpomínat na předešlé ministry, kterým jsme nemohli přijít na jméno. Ale aspoň měli dopravní vzdělání.
Řebíček by si to nepopletl, ale bohužel byl kromě dopravního vzdělání také odborník na tunelování peněz. Tak si vyber...
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Pime »

Nevim ale ted v nejdulezitejsi dobe kdy se jedna ktere min. dostane kolik penez tak odjet na dovolenou byt na svatebni cestu vzpomente si loni na Slamecku ten uz od puli cervna lobboval pro penize na dalnice a zda se celkem uspesne.Kdyz prijdete k sefovi a ten Vam da penize na provoz a vy nereknete nic tak pristi rok Vam je jeste snizi. Kdyz budete bojovat o vetsi tak Vam pristi rok snizi mene
Mike
Příspěvky: 4981
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Mike »

pan ministr krom úspor na zamězstnancích začal u sebe,
odmítl služebního superba a bude jezdit vlastním autem.
"tolik z novin" - v praxi pan ministr nemá fabii, jak by se dalo očekávat, ale Maseratti, takže se mu ani nedivím, že do superba nechce
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6840
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Podle prvních kroků považuji za typického managera dnešní doby, od kterých se nedá čekat nic dobrého, jejich heslem je "po nás potopa". :ko:
Čekají nás co se týče cest, velmi špatné 4 roky (možná méně).
R48 -> D48 se podařilo!
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Sosa »

Jak snižít 50 % mzdových nákladů. To je jednoduché-"propustit" polovinu zaměstnaců a najmout je na jejich místo přes soukromou firmu. Čárymáry fuk- mzdové náklady jsou na polovině.
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Vizi »

Mike píše:"tolik z novin" - v praxi pan ministr nemá fabii, jak by se dalo očekávat, ale Maseratti, takže se mu ani nedivím, že do superba nechce
Co má a nemá není podstatné, důležité je to, zda bude jezdit na vlastní náklady nebo zda si to ježdění ve svém nechá proplatit
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od jonáš »

To jsou drobný pro PR, důležitější bude, kolik miliard ze státního rozpočtu přihraje firmě svýho bráchy.
Pime
Příspěvky: 342
Registrován: 5.4.2010 15:40:55

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Pime »

Dulezite je kolik vybojuje u kalouska penez na vystavbu dalnic a zeleznic myslim ze ochranka v tomto byznysu (stavba dalnic) neni nic moc lukrativni obor.takze i kdyby byla nejaka mala domu tak se to v tom rozpoctu nepozna
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Ministr Bárta

Příspěvek od Bobek »

Co by ne, taková ostraha opuštěných stavenišť... :lol:
Království a půl princezny za 511.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“